Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 02:29

Faunabescherming stapt naar de rechter want in hun optiek mag schieten met een paintballgeweer niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 06:27

Anne_GTI schreef:
Faunabescherming stapt naar de rechter want in hun optiek mag schieten met een paintballgeweer niet.

Waar staat dat ergens, ik kan jet nergens vinden?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 07:12

Hebben ze in het buitenland ook maatregelen tegen wolven die niet bang zijn voor mensen?

Ik denk dat je bezig blijft.
Er komen steeds meer wolven en roedels.
Onderling krijgen ze ook ruzie en Nederland is te klein.
Wolven blijven met mensen in contact.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:04

Anne_GTI schreef:

En terecht, wat een flauwekul!

Eerst mag je het dier niets doen, de provincie Drenthe heeft het zelfs juridisch uit laten zoeken wat er volgens de regelgeving wel en niet mag. Waarop duidelijk word dat je bij wijze van spreken niet eens BOE mag zeggen en nu zou schieten met een paintball geweer een mogelijkheid zijn. Het lijkt me niet meer dan logisch dat hier op z’n minst een discussie over ontstaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:44

DaphneR93 schreef:
Oakland1990 schreef:
Hier nog steeds heel stil, maar als iemand die Limburgse roedel naar een andere wereld geholpen heeft zouden we dat al wel gehoord hebben denk ik?

Ik weet niet waar je zit in Limburg naar in Weert zijn er deze week schapen aangevallen.

OH echt?
Geen melding van gezien.
Vond het de laatste tijd wel rustig.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:46

Met een paintball schieten lijkt mij heel goed.
Balletje doet iets zeer en geeft een schrik reactie.
Denk ik dat het helpt... Een beetje.

Discussie daarover hebben ze al lang genoeg tijd voor gehad.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:48

Faunabescherming zei dat op tv, of dat nou nieuwsuur was weet ik niet meer helemaal zeker. Het staat nog niet op hun site maar ze willen het verjagen / bang maken met paintball idd aanvechten.
Komt misschien nog wel achter deze link te staan:

https://www.faunabescherming.nl/category/wolf/

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:30

DuoPenotti schreef:
DaphneR93 schreef:

Ik weet niet waar je zit in Limburg naar in Weert zijn er deze week schapen aangevallen.

OH echt?
Geen melding van gezien.
Vond het de laatste tijd wel rustig.

Heb er ook geen meldingen van gezien, maar een vriendin van me zei wel dat in die omgeving Budel/Weert nog wel af en toe schapen werden aangevallen. Daar zouden het wel steeds maar één of enkele schapen per keer zijn :Y) .
Geen idee of het klopt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:31

Het zou bijna een wonder zijn als het daar nu niet meer is.
Jammer dat het niet word door gemeld

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:48

senna21 schreef:
Loretta schreef:
Zo wordt de wolf op de veluwe opnieuw schuw gemaakt.

https://www.nu.nl/dieren/6233455/provin ... m=referral

Bullshit. Denken ze dat zo'n dier onder de indruk is van een klapper pistooltje. Die leert juist het tegenovergestelde. Wolven zijn niet dom...in tegenstelling tot sommige mensen. }>

En waar haal jij de wijsheid vandaan om te zeggen 'Bullshit'? Ben je ook 1 van de al of niet zelfbenoemde
'wolven deskundige'?
Een klapper pistooltje zal voor het schuw maken trouwens niet gebruikt worden, maar het bekt wel lekker natuurlijk.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:51

Ik weet niet of jij al eens geraakt bent met een paint all, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat je 't echt wel voelt.. Dus ik vind dit al een goede eerste stap.. Tuurlijk, het is niet alles, maar het is een begin.. Jammer dat je er zo neerbuigend over doet..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:55

nine1987 schreef:
Ik weet niet of jij al eens geraakt bent met een paint all, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat je 't echt wel voelt.. Dus ik vind dit al een goede eerste stap.. Tuurlijk, het is niet alles, maar het is een begin.. Jammer dat je er zo neerbuigend over doet..

Ik neem aan dat je reactie bedoeld is voor senna21? ;)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:01

Ja, excuses.. :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:10

Marigold schreef:
Faunabescherming zei dat op tv, of dat nou nieuwsuur was weet ik niet meer helemaal zeker. Het staat nog niet op hun site maar ze willen het verjagen / bang maken met paintball idd aanvechten.
Komt misschien nog wel achter deze link te staan:

https://www.faunabescherming.nl/category/wolf/

Je zou bijna hopen dat ze in hun recht komen te staan, daarna de eerste aanvallen op de mens en dan mogen ze de painballs vervangen door echte kogels. En mag faunabeheer gaan sparen voor de rechtzaken tegen de slachtoffers, want "die zullen de wolf dan wel uitgelokt hebben".

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:17

In Meeuwen ( Belgie) zijn weer 2 shetlanders uit elkaar getrokken, afschuwelijk

let op, ingewanden te zien

Spoiler:
Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:35

Anne_GTI schreef:

Dat bericht vind ik niet, wel dit, waarin ze het toestaan: https://inhetnieuwsblog.wordpress.com/t ... t-gemaakt/ .

ze hebben wel een week geleden aangifte gedaan omdat ze vinden dat de Hoge Veluwe deze wolf zelf tam hebben gemaakt door hem voedsel aan te bieden. Reactie van Hoge Veluwe daarop: https://nos.nl/artikel/2449847-stichtin ... den-worden , het onderste gedeelte is de raectie.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:00

Lynn_Nikita schreef:
In Meeuwen ( Belgie) zijn weer 2 shetlanders uit elkaar getrokken, afschuwelijk

let op, ingewanden te zien

Spoiler:
[ [url=m/fBT2Gn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze kwam nu net ook weer op de app voorbij. Verschrikkelijk ;(

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:06

[/quote]
OH echt?
Geen melding van gezien.
Vond het de laatste tijd wel rustig.[/quote]

Heb er ook geen meldingen van gezien, maar een vriendin van me zei wel dat in die omgeving Budel/Weert nog wel af en toe schapen werden aangevallen. Daar zouden het wel steeds maar één of enkele schapen per keer zijn :Y) .
Geen idee of het klopt.[/quote]

Helaas klopt het, was op de St Sebastiaankapelstraat in Weert. Daar zijn bij de A2 ook al eerder dit jaar 2 dode wolven gevonden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:44

Toch vind ik het een erg onlogisch bericht dat de faunabescherming na de rechter zou stappen om het schieten met een paint ball geweer te verbieden. Tot nu toe is het verder ook nog nergens op gedoken.

Het is volgens mij onlogisch omdat de faunabescherming er juist alle belang bij zou moeten hebben om te voorkomen dat deze wolf mensen aan valt. Wanneer er daadwerkelijk mensen aan gevallen worden dan escaleert de discussie helemaal en dan is er zeker ook volgens de Nederlandse protocollen sprake van een probleemwolf die verwijderd mag worden. Als het werkelijk waar is dat ze hiervoor naar de rechter stappen dan zijn ze nog verder van het padje af dan dat ik ooit voor mogelijk heb gehouden.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:56

Dat het af en toe een tijd rustig is kan natuurlijk prima. Het is tijd denk ik dat de jonge wolven zelf op pad gaan om een eigen roedel te gaan maken of zich ergens anders aan te sluiten. Het trainen van de welpen qua jagen zal nu even wat minder zijn en de training meer gericht op overleven van de winter en vinden van klein voedsel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:19

Er zit in elk geval beweging in. Van helemaal niets mogen doen naar dit is al een mooie stap. Hopelijk ook al voldoende om ze wat meer op afstand te houden.

Of we het daarmee redden, denk ik niet. Er zijn al gauw te veel wolven in dit kleine landje. Wachten tot ze vanzelf verder trekken omdat er niets te eten is zou dramatisch zijn voor onze gehouden dieren en het wild.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:10

Van de ponies in Meeuwen is wel serieus veel gegeten ook. Dat is een beste roedel met honger geweest.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:13

Mac schreef:
Van de ponies in Meeuwen is wel serieus veel gegeten ook. Dat is een beste roedel met honger geweest.

Ja, maar wat een drama om zo dood te gaan, geen keelbeet, dus bij bewustzijn, doodsangst en pijn.
Te erg voor die beestjes en voor hun eigenaren. |(

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:17

Ja, werkelijk afschuwelijk. Je zult je paarden maar zo aantreffen. Trauma voor de rest van je leven.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:38

sterregoud schreef:
Mac schreef:

Ja, maar wat een drama om zo dood te gaan, geen keelbeet, dus bij bewustzijn, doodsangst en pijn.
Te erg voor die beestjes en voor hun eigenaren. |(

Ik vind dat ook zo erg, levend opgegeten , afschuwelijk ;(