[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malbec

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:41

Hi Mo,

Wat fijn om te horen dat het trailerladen zo goed gaat! Daar pluk je straks denk ik wel de vruchten van.

Hebben jullie wel een beetje zin om te gaan verhuizen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:44

Ik vind echt dat je dit heel goed aanpakt! Heel bewust in kleine, overzichtelijke stappen en met heel veel rust erin. Dat Callas er zo goed op reageert bevestigd wel dat je op de goede weg zit. Fijn hoor!

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:21

Wat een goed bericht!
Ik sluit me helemaal aan bij Berdien. De rust inbouwen is goed om te voorkomen dat er geen emmertje overloopt en ze alles goed kan verwerken. Je geduld wordt beloond.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 16:34

Benthhh, Berdien en Herr_Balou, ja ik vind het zelf ook amazing goed gaan. Na dag 1 en 2 zakte de moed me wat in de schoenen, maar toen ik een doorstart maakte met de TRT-methode zag ik iedere dag verbetering en dat is zo gebleven. Tristan Tucker van de TRT die doet het niet in zoveel sessies als wij, hoor. Soms 3 maar meestal 1 of 2. Maar dat is dan het beetje van mezelf, ik doe het in kleine stapjes.

Benthhh en hebben we zin in verhuizen? Nou en of! Het is zo leuk plannen maken voor de nieuwe inrichting, we hebben al zoveel uitgezocht op internet en er zijn ook al bestellingen binnen. Bijv alle nieuwe schrikdraadspullen, want als we aankomen moet er allereerst een omheining gemaakt worden. Als we dan in een nieuwe omgeving spullen moeten gaan zoeken, zul je zien dat het net op is, of dat het nét niet is wat we zoeken. Dus de 1e vrachtwagen is al halfvol met Kramer schriklint spullen LOL.

We zullen waarschijnlijk 4x met een 10-tonner heen en weer gaan rijden. Een gemiddeld huishouden van 2 volwassenen heeft circa 35m3. Er zijn uitzonderingen naar 100m3. Wij hebben 225m3 Hahahahahaha, errug! Komt door de vele hobby's van mijn vriend. Hij drumt en speelt piano. Dus de piano en het drumstel gaan mee, maar daarnaast heeft hij ook alle electronische versies daarvan, gitaren, boxen, geluidsapparatuur pfff. Wel heel leuk.

En ik heb mijn bedrijfje en alle paardenspullen. En mijn vriend heeft nog een oud bootje met alles wat erbij komt kijken, een ouwe motor idem, en we hebben hier 2 huizen om in te pakken. Dus het is een mega-uitdaging om alles over te krijgen op tijd, maar het gaat vast lukken.

Van mij mag het morgen al!

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:14

Indrukwekkend topic! Alles doorgelezen!! Wat een krachtvrouw!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 21:21

Wauw Kimmie, bloos, is er een bloossmiley? deze? :oo Dank voor het compliment, en welkom in het topic. En ik voel me vereerd dat je eerste postje op bokt in dit topic was... En wat ben jij een doorzetter dat je het hele topic doorgespit hebt!

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:36

Hahaha ik heb sinds kort een baby en lig nog constant naast hem in bed want zonder mij slaapt hij helemaal niet (wat opstartproblemen gehad). Dus als hij slaapt heb ik zeeën van tijd. Ik heb het bokt forum herontdekt, en dat terwijl ik sinds 2 jaar geen paard meer heb, maar God wat mis ik het!

Ik kan wel heel erg genieten van verhalen en foto’s van andere paarden! En helemaal in het buitenland, ik droom lekker een beetje mee

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:58

En je komt er wel Monique!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 12:12

Hi Kimmie, gefeliciteerd met je zoontje. Over een paar maanden krijg je het zo druk met hem, dat je een paard kunt missen als kiespijn ;-) Maar ik snap wat je bedoelt, een leven zonder paarden zou ik me niet kunnen voorstellen.

Zo hebben we net weer een kwartier met de trailer geoefend na een rustdag gisteren. Wat interessant dit keer was, dat Poupette geen zin had om het laatste stapje naar de stang te doen. Ik stond te wachten in de "rij" om Callas te laden en gooide (gedachteloos) het uiteinde van de lange leadrope, tegen Poupettes achterhand. Dit stoorde totaal niet in het halster van Callas, dus daar kan ze niet van onder de indruk zijn geweest, maar voor Callas was deze aanwijzing naar Poupette toe kennelijk heel heftig. Ze nam meteen afstand en stapte naar achteren. Vond ik interessant. Callas laadde erna zelf in zoals de laatste dagen dus geen probleem verder, maar wat gaat er nou in dat hoofd om? Dacht ze dat ik háár strafte?

Afijn, we hebben het volgende stapje gedaan, het trailervoordeurtje dicht. Nog steeds met mij erbij in de trailer. Callas heeft hooi gegeten, maar ook regelmatig geluisterd zonder te kauwen. Lange pauzes. Shadow vond het nu te lang duren, hij staat nog in zijn box als we de meisjes hebben opgeladen en hij was het na 10minuten wel zat dus hij riep ze. Als het voordeurtje open staat, kan hij ze zien. Dat leverde iets onrust bij Callas op, maar een strenge HO en ze stond weer stil.

En tja, wat moet je verder een kwartier in een trailer doen als mens. Hooi lust ik niet ;-) Ik heb maar wat maantopjes gekroeld en een liedje voor ze gezongen. Speciaal voor Callas, "alle vrouwen ten Kape varen, moeten vrouwen met baarden zijn" ;-)

EDIT het afladen ging beter dan de vorige keren met de stop erin en zelfs weer naar binnen vragen toen ze halverwege de plank af was.

Ze blijven nu vandaag binnen op hooi. Vanmiddag hoefjes knippen en erna in het antiluizenspul en dan als de zon weg is pas weer naar buiten. Dat spul kan blaren trekken als het gelijk in de volle zon komt.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:46

Hi Mo,

Wat fijn om te horen dat jullie zo'n zin hebben om te verhuizen! Leuk dat we (een piepklein)beetje in het zelfde schuitje zitten nu. Wij zijn hier ook bezig om allerlei spulletjes in te kopen voor ons nieuwe appartement.

En wat een hoop spullen .. haha! Jullie zijn de zogenaamde uitzondering denk ik :Y)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:36

Haha een ware volksverhuizing dus bij jullie! :D

En dus weer een goede sessie. De reactie op Poupette geeft wel aan dat ze er heel erg mee bezig is. Des te beter dat je het dus op jouw manier, maar op háár tempo doet +:)+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 14:21

Hi Benthhh ja soort zelfde schuitje!
En Berdien, ja veel te verhuizen. Komt goed.

Vandaag een heel korte maar goede trailerlaadsessie gedaan.

Ben niet zo in de stemming. Mijn lieve poes Minous heeft epilepsie en eergisteren en gisteren meerdere aanvallen gehad. Vanmorgen dacht ik dat de epilepsie onder controle was. Vanmorgen was ze gewoon haarzelf. Lekker miauwen, willen eten en drinken, knuffel, dus ik denk, het is voorbij. En om 10 uur begon het weer. Ik denk nog, ach dat zal dan de laatste aanval wel zijn, net als vorige maand, toen had ze ook zo'n sessie. Maar gelijk erna nog eentje. Ik wachtte nog hoopvol, maar ze bleven steeds korter op elkaar komen. Minous zat in een crisis en er niet meer uit kwam. Dus ik de d.a. bellen, maar hij was zelf op visites en was niet in de buurt, dus zijn we naar de urgence van een andere kliniek gegaan in Mazamet. Daar hebben ze haar in een soort coma gespoten om de spasmes tot rust te brengen. Dat wil niet zeggen dat de hersens geen kortsluiting meer maken, alleen dat het lichaam door de coma verplicht tot rust komt en de spasmes ophouden. Maar ze konden aan haar pupillen zien dat de hersens gewoon doorgaan met kortsluiten. Ze houden haar nu op de kliniek. Om 4 u straks ongeveer laten ze haar bijkomen en dan gaan ze kijken of de hersens nog steeds kortsluiten. Zo ja, dan gaat ze nog een keer onder zeil. Wanneer de hersens geen kortsluiting meer maken, gaan ze kijken wat er van haar hersenfuncties is overgebleven want ze heeft dan van 10u tot 11.30u epilepsie gehad en dat heeft zijn weerslag op je hersenen. Er schijnt zich dan een oedeem te kunnen ontwikkelen in de hersens dat op de hersenfuncties drukt. En dan verlies je functies. Ik heb gezegd dat als er vitale functies niet meer werken, dus lopen, plassen, eten etc, dat ze dan in haar coma mag blijven en ingeslapen mag worden. Als ze alleen vergeetachtig is of zo iets, dan is dat niet zo erg. Ikzelf denk dat als ze zelfs in de narcose nog steeds kortsluit gezien haar pupillen, dat er dan teveel hersenbeschadiging is opgetreden. Het enige waar ik vrede mee heb is dat ze dit allemaal niet weet. Als ze aan die kanker die ze had zou moeten overlijden, dan heeft ze een lange lijdensweg, of een ongeluk, met mogelijk veel pijn. Nu heeft ze dat allemaal niet gehad gelukkig en maakt ze het zelf niet mee. Maar het is erg naar om te zien voor ons en erg verdrietig dat we haar niet naar Maqué kunnen meeverhuizen en dat ze daar lekker kan genieten. Vanmiddag einde middag weet ik meer.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:26

Oei Mo wat erg van je poezenkind.
Ik hoop zo dat het meevalt zodra ze wakker word.

Ik heb toen ik kind was een teckeltje gehad deze leed ook aan epilepsie , ze vreselijk naar om dat te zien.
Gelukkig had zij het maar sporadisch , zo'n 4 keer per jaar.
En ze is 16 jaar ermee geworden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:18

Dat klinkt niet goed voor Minous, Monique. Ik denk dat je heel goed moet nadenken of je haar hier wel doorheen wil halen. Sterkte!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:20

Jeetje wat een pech.. Ik vind epilepsie afschuwelijk om aan te zien, zo sneu. Veel sterkte!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:48

wat vreselijk mo heel veel sterkte.
Het is echt een rot ziekte

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:50

Och wat een verdrietig bericht. Heel veel sterkte gewenst :(:)

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:14

Heel veel sterkte Monique. Wat een schrik z’n epileptische aanval van de kat ;(

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 08:56

Dank lieve allemaal. Minouzekind is gisteren rond half zes ingeslapen. Ik ben even niet zo bokkerig, dus tot over een paar dagen weer.

Afbeelding

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:14

Heel veel sterkte met het verlies van Minous Monique.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:25

Sterkte Monique. Nooit leuk

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:49

Mo, wat naar van Minous. Heel veel sterkte met het verlies hoor!
Hoe ging trouwens het trailerladen toen je er met je hoofd niet echt bij was? Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk... Reageer maar weer als je zover bent hoor, eerst er maar aan wennen dat Minouzepoes niet meer lijfelijk om je heen dartelt!

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:12

Wat naar Monique. Heel veel sterkte.
Rust zacht Minous

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:40

Sterkte, Monique. Op zich waarschijnlijk wel het beste wat er gedaan kon worden, maar het is gewoon een K*T-gevoel.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:48

Veel sterkte Monique, voor poes wel het beste klinkt het, maar gelukkig heeft zij het einde ook al niet meer meegekregen.

Hier ook een datum om pony te laten inslapen Niet makkelijk, maar wil niet wachten tot het écht lijden wordt.