Hi Kimmie, gefeliciteerd met je zoontje. Over een paar maanden krijg je het zo druk met hem, dat je een paard kunt missen als kiespijn
Maar ik snap wat je bedoelt, een leven zonder paarden zou ik me niet kunnen voorstellen.
Zo hebben we net weer een kwartier met de trailer geoefend na een rustdag gisteren. Wat interessant dit keer was, dat Poupette geen zin had om het laatste stapje naar de stang te doen. Ik stond te wachten in de "rij" om Callas te laden en gooide (gedachteloos) het uiteinde van de lange leadrope, tegen Poupettes achterhand. Dit stoorde totaal niet in het halster van Callas, dus daar kan ze niet van onder de indruk zijn geweest, maar voor Callas was deze aanwijzing naar Poupette toe kennelijk heel heftig. Ze nam meteen afstand en stapte naar achteren. Vond ik interessant. Callas laadde erna zelf in zoals de laatste dagen dus geen probleem verder, maar wat gaat er nou in dat hoofd om? Dacht ze dat ik háár strafte?
Afijn, we hebben het volgende stapje gedaan, het trailervoordeurtje dicht. Nog steeds met mij erbij in de trailer. Callas heeft hooi gegeten, maar ook regelmatig geluisterd zonder te kauwen. Lange pauzes. Shadow vond het nu te lang duren, hij staat nog in zijn box als we de meisjes hebben opgeladen en hij was het na 10minuten wel zat dus hij riep ze. Als het voordeurtje open staat, kan hij ze zien. Dat leverde iets onrust bij Callas op, maar een strenge HO en ze stond weer stil.
En tja, wat moet je verder een kwartier in een trailer doen als mens. Hooi lust ik niet
Ik heb maar wat maantopjes gekroeld en een liedje voor ze gezongen. Speciaal voor Callas, "alle vrouwen ten Kape varen, moeten vrouwen met baarden zijn" 
EDIT het afladen ging beter dan de vorige keren met de stop erin en zelfs weer naar binnen vragen toen ze halverwege de plank af was.
Ze blijven nu vandaag binnen op hooi. Vanmiddag hoefjes knippen en erna in het antiluizenspul en dan als de zon weg is pas weer naar buiten. Dat spul kan blaren trekken als het gelijk in de volle zon komt.