de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:37

Gefeliciteerd met het resultaat Peetje.

Mijn 4 jarige heeft na 4 dagen dr eerste ijzer er al onderuit getrapt. Ging zo vreselijk uit dr plaat met longeren. Ongekend.

Klapte bijna onderuit zo hard ging ze. Ppff toch lastig als een paard in de opvoeding dat niet meegekregen heeft om gewoon te longeren.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:41

Ik zie weer mooie foto's voorbijkomen.

anonymous1 hopelijk is het geen droest.
Peetje jullie gaan echt goed gefeliciteerd
Hier verder niks te melden .
Maar wat zou ik toch mijn paard graag aan huis willen hebben.
Helaas dat word hem niet in de achtertuin.
Half jaar geleden al verhuist met paard omdat er heel slecht gevoerd( nat kuil ) werd en ze zeiden dat het paard dagelijks naar buiten kwam .
Maar je zag er nooit 1 buiten.
Bij de stal waar ik nu sta word mijn voer aan hun eigen paarden gevoerd.
En dan gaat het niet om een handje .
Gisteren betrapt ,de complete emmer voer wat ik klaar zet met 1 kg luzerne 1 kg brok en 150 gram vitamine korrel bij haar paard in de voerbak en de mijne niks.
Zag de laatste tijd al elke keer voer van mij in haar bak maar dat het alles er inging.
Vandaar dus dat ik zo veel (denk) te voeren.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:50

:(:) arm paard. Wel lastig hoor! Zowiezo is het lastig als anderen voeren. Zo kregen die van mij zo ontzettend veel kuil dat ze het door de box aan het roeren waren en bij de volgende voerbeurt een normale portie lag maar dat nog van de eerst voerbeurt was. Geef je aan dat ze wel wat meer mogen dan krijgen ze zo weinig dat ze met 2 uur al uitgegeten zijn. Maar dat ze voer van jou pakken is wel een hele stap te ver! Snap ik dat je daar van baalt.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:08

Wow das wel heel brutaal jouw emmer in haar voerbak. Hoe verzinnen mensen het om zo iets te doen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:57

@ziezoziezo: wat een minne actie om zo slecht met pensionklanten om te gaan. Ik hoop dat je snel een plekje vindt waar je wel je paard met een gerust gevoel achter laat. Of bij huis, nog beter :-).

Fitte dame, Abercrombie.

Gideon is ook fris zat, was vandaag tijdens het longeren heel vrolijk! Heb fijn gereden ondanks dat ik er in de eerste 5 minuten afklapte... Hij kon er niets aan doen, schrok en draaide zo rap om dat ik er naast lag voor ik erg in had.. Gelukkig niets aan het handje en kon ik zo weer opstappen en verder rijden.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:10

Peetje: Mooi resultaat weer, komt vast goed op de kampioenschappen.
Anneruth: Balen van je val, gelukkig daarna wel fijn kunnen rijden.
Ziezozie: Wat balen dat er zo me jou en je paard wordt omgegaan.
Hier na jaren pensionstalling de paarden achter in de tuin bij mijn ouders. Ze kunnen 24/7 scharrelen in een grote padddock en bos met schuilstal. Helaas is dat qua voeren niet zaligmakend, we voeren 38 kg hooi per dag in slowfeeder netten en wat vitaminekorrel, maar het resultaat is 2 ruinen met overgewicht, en merrie die goed op gewicht is en nu helaas een magere vierjarige. helaas is ze de laagste in rang en krijgt ze het minste binnen. Laat haar nu maar na het rijden een uurtje op stal staan met een flinke plak hooi (en 3/4 schep brok).

Mijn racekees was vandaag wat rustiger, heb met halthouden geoefend, intussen kan ze netjes ontspannen en nagefelijk halthouden, zelfs mooi vierkant :D .

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:11

Oh dat zijn nare acties Anneruth, zo lag ik de laatste keer ook van giv :n alleen toen wel bezeerd en niet meer op kunnen stappen :o
Gelukkig had jij niks!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:29

Filmpje van de scharrelpaarden:
https://youtu.be/AYFxF3ubL84
Het paard met de blauwe deken die op het begin komt aanlopen en op het eind voorbij draaft is mijn vierjarige.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:38

Wat een heerlijk plekje hebben jullie paarden, Eef_Bam. Die vermaken zich wel volgens mij en ideaal qua schuil mogelijkheden. Of bieden de bomen niet genoeg beschutting in de zomer en winter?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:41

pradadaan schreef:
Oh dat zijn nare acties Anneruth, zo lag ik de laatste keer ook van giv :n alleen toen wel bezeerd en niet meer op kunnen stappen :o
Gelukkig had jij niks!

Ik wilde er ook geen gewoonte van maken :n. Maar ik denk dat het aan plek in de bak ligt hoor.. op exact dezelfde plek ben ik al een keer eerder gelanceerd en op exact dezelfde plek lag jij ook... bad vibes daar -O- ;)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:49

Oh echt? Nou Lekker dan :o
Voortaan alleen nog maar op de volte aan de andere kant rijden.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:58

Wat een leuke foto's en goede wedstrijdresultaten! Leuk! Ik wil ook zó graag. Telkens is er wel iets, de veearts vanmorgen weer bij het zieke pensionpaard geweest, en toch echt verdenking droes!!! Baal zo, straks krijgt Guus het ook, kan ik weer niet rijden... baal echt zo. Alles al geïsoleerd zaterdag maar ben bang dat het kwaad al geschiet is gezien ze bij elkaar in de paddock staan. ...

Leuk filmpje eefbam! Heerlijk!

Auch anneruth, gelukkig heb je niks ernstigs. Geen schrik nu?

Ohhh wat erg zoziezo, ik heb zelf stallen aan huis waar ik er 2 van verhuur. Het zou niet in mijn hoofd opkomen! Ik ben zelfs zo dat ik het wat minder stro voor mijn eigen paarden gebruik en het mooiere stro bij mijn pensionklanten leg.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:57

Met het paard fietsen durf ik ook niet, veel te bang dat ze dan ineens wel opzij komt zetten. Dan loop ik er liever naast. :j

anonymous, fijn dat ze bij Guusje niks konden vinden! Hopelijk heeft het nieuwe paard geen droes.

Niekj_Jente, dat klinkt als een nare val, beterschap. :(:)

peetje nette resultaten, gefeliciteerd!

ziezo; het lef! :oo Ohh wat erg, lekker van het stalgeld af gaan trekken nu. Zijn ze helemaal!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:46

Balen Anonymous, dus toch droes!

Nee, ik heb geen schrik. Hij deed het niet om me eraf te krijgen, dan was het vast anders geweest. Het is ook geen schrikkerig paard dus zal niet zo snel weer gebeuren. Gewoon een gevalletje oliebol happen.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:51

oh jee het is toch te hopen dat het niet zo is..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:37

Echt bizar hoor dat verhaal van ziezo. Al hoor ik wel vaker dat er stallen zijn waar ze bijvoorbeeld extra ruwvoer geven als je er bent en het vervolgens er weer uit halen zodra je weg bent. Dat soort grappen.

Liefst zou ik alles zelf doen maar dat gaat gewoon niet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:56

Op mijn vorige stal (aan het bos) was voordat wij het zelf gingen doen iemand die pension deed. Zij haalde stro uit de stallen als ze vond dat we teveel hadden gepakt. Wat dan eindigde in een zo goed als kale stal. Dus vaak ging ik 's avonds nog een keer erheen en knalde ik de stal gewoon weer vol. :+

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:12

Wow, wat een bizarre pensionstallen zeg... Mijn mond viel echt open bij het lezen van de verhalen! Wat een vreemde mensen bestaan er toch...

Thank god heb ik mijn paarden thuis staan... Ik zie nu al op tegen samenwonen, niet omdat mijn vriendje niet lief is, maar omdat mijn paarden dan in pensionstal moeten. Ik heb nog nooit een pensionstal meegemaakt en mijn paarden ook niet... Als ik deze verhalen zo lees, denk ik dat ik maar thuis blijf! Haha! :+

Om nog maar te zwijgen over gedoe wat betreft het aantal uren dat ze buiten komen enzovoort.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:56

Er bestaan ook echt goede pensioenstallen hoor, Picassox. Door omstandigheden heb ik nu 2 paarden op 2 verschillende stallen staan maar over beiden niets dan lof.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:14

Oh echt? Ik hoor altijd alleen maar gedoe! En al helemaal nu ik vol verbazing deze ervaringen hoor! :=

Ik denk dat de grootste omschakeling zit in het aanpassen. Ik hoef me natuurlijk nu nooit aan te passen en doe waar ik 'zin' in heb. Op een pensionstal zal ik rekening moeten houden met wat daar de regels zijn omtrent voeren/buitenzetten/uitmesten/etc.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:17

Waar ik nu sta is echt heerlijk. <3

Ben de enige pensionklant en alles is in overleg mogelijk. Paarden staan in principe hele dag buiten, paddocks zijn top! Met al die regen af en toe een plas maar grotendeels droog net zoals de bak.
Van het weekend stond ze zelfs weer lekker op de wei. Heb het hier echt getroffen! :j

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:26

Dat aanpassen valt je misschien nog wel mee. Wat niet altijd makkelijk te vinden is, is een stal waarbij de pensionhouder verstand van paarden heeft en naar mijn paard omkijkt alsof het zijn/haar eigen is en het paard ook zo behandeld. Ik weet zeker dat als ik plotseling uit zou vallen mijn paard op beide plekken verzorgd wordt alsof het hun eigen paard is en dat zou ook mijn manier zijn. Daarnaast: schone stallen, goed en voldoende voer, genoeg tijd buiten en veiligheid (fatsoenlijke weiden, geen rondslingerende machines, hekken, touwen of iets dergelijk). De rest van de faciliteiten zijn voor mij ondergeschikt.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:24

Pff, wat een bizarre mensen zijn er toch.. Voer pakken van een ander, en dan dat paard dus niets geven.... :n Snap je toch niet!

Ik sta nu denk ik wel prima. Lekker in de wei overdag, hooi genoeg in de nacht. Heerlijke dikke stro stal. Moet zelf mesten dus dat kan ik mooi zelf in orde houden :))

Aanpassen hoef ik ook niet echt. Alles wordt gedaan, behalve mesten. Kom ik daar vroeg of laat, zet ik alle paarden even de wei in of op stal. Maar anders wordt dat ook gewoon gedaan. Echt heerlijk. Kan komen en gaan en staan wanneer ik wil :)

Verder zaterdag even erop gezeten. Gewoon zadel erop, en maar eens kijken wat ze nog onthouden had. Buiten stukje gestapt. Af en toe rug bol, dus daarna maar naar huis gegaan en in de bak even verder gestapt/gedraafd. Heel braaf verder! Ook auto's waren niet eng! <3

Vanmorgen even aan de longe gehad en woensdag mag ze weer. Dan denk ik ook maar scheren want ze heeft het echt wel warm nu... En maar eens opzoek naar goede osteopaat/fysio..
Wat raden jullie aan, osteo, of gewoon eerst goede fysio? Wil haar even helemaal na laten kijken, los laten maken. Heb het idee dat ze rug wat vastzet soms..

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:50

Ook ik sta op een hele fijne stal waar ik niks te klagen heb. Maar helaas ook anders mee gemaakt :(

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:17

Niet fijn anneruth zandhappen
hopelijk geen droes.
Zit ook nog erg in twijfel wat ik doe.
Het is niet de eerste keer en de vorige klanten hadden er ook last van.
Ik ga zelf meestal op tijd naar stal dan voer ik zelf .want vaak word er erg laat gevoerd.
Ze voeren 2 keer daags en op zijn ergst was er afgevoerd om 15:00 en de volgende dag was ik er om 11:30 nog niet gevoerd.
Sindsdien heb ik altijd hooi in de stal.
Ze hebben wel mooie wei en dat is bij de meeste stallen hier in de buurt niet
.
En ik regel al mjn voer .
Hij is snel aan de diarree.
Dat is hier ook een pluspunt.