Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
boemel schreef:Er staat op internet dat ponies een halve dosis moeten hebben. Wellicht is de 25ml te heftig.
Ik ken de samenstelling van de rest niet, maar graanvrij voeren lijkt me veiliger. De problemen kwamen pas nadat je dit ging geven? Anders wellicht stoppen en rustig opbouwen of kijken naar een alternatief. Je zou mariadistel kunnen geven voor de lever.
Ik ben zelf fan van de combinatie brandnetel en kleefkruid bij allergische reacties en huidproblemen. Die zijn gedroogd te kopen en worden graag gegeten.
Zou dit wel in een lage dosis geven en rustig opbouwen.
Letsdunit schreef:Even een andere vraag, ik overweeg mijn D pony bij een trainingstal voor verkoop bemiddeling te zetten. Ik heb geen bak bij huis en hij wil dus wel eens een onzekere ruiter van zijn rug gooien. Hij moet dus eerst knap door gereden worden.
Maar waar vind ik een fijne stal ? Op marktplaats kom ik bijvoorbeeld ook advertenties tegen van stallen die D ponies vragen maar heeft iemand daar ervaring mee ?
ikke schreef:Ik zou de PAVO eruit doen en vervangen door andere brok. Van PAVO is bekend dat sommige paarden daar slecht op reageren.
Maar als het de combi stress/weerstand is, zou ik juist overleggen met de dierenarts voor een vitaminespuit. Dat wil ook weleens net dat zetje geven dat ze nodig hebben.
Ik weet niet hoe jouw dierenarts is, maar onze dierenarts kan ik voor zoiets gewoon bellen, overleggen en plan maken. Daar betaal ik dan alleen de materialen, geen consult.