Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:14

Nou precies, krijg bij elke foto weer tranen in mijn ogen.
Wennen doet het nooit, het blijft shockerend...die arme dieren |(

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:14

Shirley schreef:
Misschien kijk ik teveel enge series, maar een lijk voor een rijdende auto gooien heeft misschien hetzelfde effect?

Nou dan ben je niet goed bij je hoofd om dat te doen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:18

Zou het zelf ook niet doen, hoor, maar blijkbaar heeft de politie toch redenen om te twijfelen aan een spontaan ongeval?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:19

Popstra schreef:
Wintu schreef:
Ik weet niet of dat nutteloos is. Beschermd dier, dus lijkt me logische gang van zaken.

Als ze die dieren zo beschermd willen houden moeten ze zorgen ze niet de weg op kunnen!

Het is ook een wild dier, net als reeen, herten en zwijnen, dus beetje vreemde suggestie

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:35

Shirley schreef:
Zou het zelf ook niet doen, hoor, maar blijkbaar heeft de politie toch redenen om te twijfelen aan een spontaan ongeval?

Denk niet dat de politie dit doet. Meneertje Lelieveld wel. Beetje heisa schoppen en de anti-wolf in een kwaad daglicht zetten bij de nationale media.

Een das is ook een beschermde diersoort. Maar als die wordt aangereden wordt het gewoon in een zak gegooid en afgevoerd hoor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:39

haas en konijn ook....
dat die in de wolvenrasters vast zitten is blijkbaar ook niet erg

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 15:34

Ik ben de draad inmiddels kwijt met de aanvallen in Friesland van vandaag.
Ik laat het doorgeven voor nu even wat is vandaag.
Komt er weer overduidelijk een nieuwe locatie van een aanval bij, dan kopieer ik die hier wel.

Ik ben voor nu wel even kotsmisselijk van de gruwelijke foto’s in de app van de aanvallen die bijgewerkt zijn of waarvan de locatie toch net iets anders was.
De gruwelijke foto’s heb ik ook niet gepost hier. Ik heb alleen maar nare foto’s gepost.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 16:46

tienus63 schreef:
Komt er weer overduidelijk een nieuwe locatie van een aanval bij, dan kopieer ik die hier wel.

Ik ben voor nu wel even kotsmisselijk van de gruwelijke foto’s in de app van de aanvallen die bijgewerkt zijn of waarvan de locatie toch net iets
De gruwelijke foto’s heb ik ook niet gepost hier. Ik heb alleen maar nare foto’s gepost.

Afschuwelijk is t

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:30

tienus63 schreef:

Ik ben voor nu wel even kotsmisselijk van de gruwelijke foto’s in de app van de aanvallen die bijgewerkt zijn of waarvan de locatie toch net iets anders was.

Sterkte met het zien van al die gruwelijke foto’s.
Ik heb vandaag snel doorgeschoven om het niet echt te zien.

Ik begrijp nog steeds niet dat als ik het elders vertel ( ook op een forum) dat mensen dan doen alsof schapenboeren slecht voor hun dieren zorgen en dat het hun schuld zou zijn.

Terwijl goede hekken en andere maatregelen helaas nooit voldoende kunnen zijn bij een onbeheerde wolvenpopulatie.

Het is een soort blame the Victim gedrag.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:39

Verlate melding van gisteren. 5 dode schapen en 1 schaap naderhand ingeslapen in Peize kop van Drenthe.

Citaat:
Peize Groningen
Verlate melding 23-02-2024
5 schapen dood gebeten. 1 ingeslapen.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Bron geen wolf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 17:58

Verlate melding Roswinkel Dr uiteindelijk totaal 7 dode schapen.
Citaat:
24 februari 2024
Aanval op schapen in Roswinkel, gemeente Emmen, provincie Drenthe

Net bekend geworden:
Aanval op schapen in Roswinkel ergens in de afgelopen week 2 dode en 5 ingeslapen
Ook zijn er 2 wolven gezien.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Afbeelding
Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/MXsini ... tid=WC7FNe

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:25

Ik zie net een filmpje voorbij komen waarbij honden qua ren-snelheid vergeleken worden, de grijze wolf zit daar ook tussen: 70 km/u (naja 69,2km/u) alleen de greyhound was sneller.
Dat redden mijn herders nooit, volgens het filmpje kunnen die “maar” 51,5km/u.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 02:02

Zichtmelding Zwinderen dr
Citaat:
Gees Drenthe
Zwinderscheweg
24-02-2024
22.10
Vanavond is er op de
Zwinderscheweg een wolf gezien, liep in de richting van Zwinderen.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Afbeelding

Bron geen wolf

https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=K35XfP

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:48

Wat een verdrietige nare foto’s steeds.

Op nu een naïef stuk, tenenkrommend…..het wolfwerende raster van 120 cm wordt weer eens opgehemeld en in Nederland zouden bijna alle aanvallen zonder raster zijn.

Wat Nederland kan leren van Vlaanderen in het beschermen van vee tegen wolf https://www.nu.nl/wolf/6302669/wat-nede ... -wolf.html

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:33

tienus63 schreef:
Hier foto’s uit filmpje bij de middelbare school in Kleve
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/v/BF45v9 ... tid=KsPBc6

Ik volg dit topic al een tijdje en ik vraag mij af of er ook een app-groep met zichtmeldingen of iets dergelijks is voor de regio Kleve. Ik zie in dit topic steeds vaker meldingen voorbij komen uit deze omgeving en zou daar graag van op de hoogte blijven. Ik twijfel of ik afgelopen week een wolf heb gezien toen ik om 4.50u naar mijn werk ging. Vlak langs de weg in een akker verscheen in mijn koplampen een grote hond/wolf? maar het ging te snel om het goed te beoordelen. Nu mijn paard gisterenavond helemaal over de zeik was (terwijl er voor ons niets te zien was, het was al donker en erg rustig buiten) begin ik steeds meer te denken dat ik toch een wolf heb gezien en dat die misschien nog steeds in de buurt is.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:21

Meld je even aan bij de app groep geen wolf. Deze groep beheert verschillende regio’s.
Telefoonnummer staat ook bij de berichten die ik kopieer en in de openingspost van dit topic.
Aanmelden kan alleen maar door whatsapp te sturen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:23

Dode ree, Marum gr
Citaat:
25 februari 2024
Marum, gemeente Westerkwartier, provincie Groningen
Aanval op een ree.
Om ongeveer 8.45 uur gevonden langs de Noorderweg aan de rechterkant vanuit Marum gezien. Bloed was nog niet gestold, ws recent aangevallen.

Spot u een wolf? Graag zsm doorgeven!

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Afbeelding
Afbeelding
Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:27

Zichtmelding op wild camera vannacht Wezep Gld

Citaat:
Wezep Gelderland
Zichtmelding op camera
24-02-2024 om 5.45 uur
25-02-2024 om 0.48 uur

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/KVbRdg ... tid=K35XfP

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:30

rover_ schreef:
Wat een verdrietige nare foto’s steeds.

Op nu een naïef stuk, tenenkrommend…..het wolfwerende raster van 120 cm wordt weer eens opgehemeld en in Nederland zouden bijna alle aanvallen zonder raster zijn.

Wat Nederland kan leren van Vlaanderen in het beschermen van vee tegen wolf https://www.nu.nl/wolf/6302669/wat-nede ... -wolf.html

In Drenthe komen ze dus door die goedgekeurde rasters, dus het is idd achterhaald en opgehemelde info. Iets wat landelijke media weigert in te zien. Ik vraag me af inmiddels hoeveel journalisten stedeling zijn en mede daarom prat gaan op de media.
Ik merk dat stedelingen die hier komen, vaak nogal naief zijn op dit gebied.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:35

Nu.nl is ondertussen wel zo'n vies groen krantje geworden, echt om te kotsen.
Bij wolven schrijven ze nooit de waarheid...dus over dingen waar ik minder van weet geloof ik ze ook niet meer.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:45

rover_ schreef:

Wilde dit ook plaatsen. Zie ook andere verschillen: subsidie is veel beter geregeld dan in Nederland en die rasters worden geplaatst voor de boeren. Maar er staat ook dat het niet 100% werend is.

Blijf mij ook verbazen dat ze denken dat 1,20 m hoog genoeg is. Als ik naast onze omheining van 1,20 sta dan vind ik dat echt niet zo hoog.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:50

BrankaZ schreef:
rover_ schreef:

Wilde dit ook plaatsen. Zie ook andere verschillen: subsidie is veel beter geregeld dan in Nederland en die rasters worden geplaatst voor de boeren. Maar er staat ook dat het niet 100% werend is.

Blijf mij ook verbazen dat ze denken dat 1,20 m hoog genoeg is. Als ik naast onze omheining van 1,20 sta dan vind ik dat echt niet zo hoog.

Ik vraag me af of mobiele rasters dan ook geplaatst worden voor boeren daar. Want schapen worden hier vooral verplaatst van het ene naar het andere terrein. Soms terrein wat gebruikt wordt voor ander vee in de zomer, maar ook wel percelen wat niet het komende jaar als weide wordt gebruikt. Dus een vast raster is hier niet en ook zijn de percelen enorm groot. Men geeft de mensen verkeerde en onvolledige info en dat is gewoon niet fair.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:52

Wintu schreef:
In Drenthe komen ze dus door die goedgekeurde rasters, dus het is idd achterhaald en opgehemelde info. Iets wat landelijke media weigert in te zien. Ik vraag me af inmiddels hoeveel journalisten stedeling zijn en mede daarom prat gaan op de media.
Ik merk dat stedelingen die hier komen, vaak nogal naief zijn op dit gebied.

Ze stellen dat heel wat van die rasters niet goed geplaatst zijn. Denk dat veel rasters goed stamden toen ze werden geplaatst, maar je moet dagelijks controleren. Onbegonnen werk.
En dan worden veel kuddes verplaatst. Dus dan moet je iedere keer de boel weer verplaatsen en controleren.
Vraag mij ook af hoe er wordt gereageerd als alle kuddes achter correct geplaatste rasters staan. Buiten dat het geen porem is, blokkeert dat ook de ruimte voor het wild zoals reeën en hazen.

DuoPenotti schreef:
Nu.nl is ondertussen wel zo'n vies groen krantje geworden, echt om te kotsen.
Bij wolven schrijven ze nooit de waarheid...dus over dingen waar ik minder van weet geloof ik ze ook niet meer.

Daarom heb ik tegenwoordig ook de RTL nieuws app op mijn telefoon en tablet. Niet zo links en niet die ergerlijke ongenuanceerde reacties van mensen erbij.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:55

Bedankt voor de tip.
Zal ik daar eens meer gaan kijken, want echt kijk net in die link die hier geplaatst is, is echt om te kotsen. En ja de reacties ook.
Maar goed logisch, want die volgen hun liegende krantje... dus weten niet beter

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:55

Idd Wintu. Ons land wat in het seizoen gemaaid wordt voor gras voor de koeien, wordt in de winter gebruikt voor schapen, maar die staan er hooguit 3-4 weken per perceel. Dat steeds afheinen op dik 1.20 is niet te doen :')