Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:24

Ik snap de verkopers wel hoor.Beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht. Wel worden op deze manier kopers tegen elkaar uitgespeeld om snel te beslissen en niet af te dingen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:27

Ik begrijp beide kanten.
Als ik een koper heb die graag een 2e keer wil kijken/rijden is dat helemaal goed alleen ik ga niks vast houden of reserveren.
Er zijn helaas nog steeds kijkers die alleen maar naar te koop staande paarden gaan om gratis te kunnen rijden.
Bij mijn ruin heb ik er ook zo 1 gehad.
Ik ben wel eerlijk als ik een andere kijker zou krijgen.

tirzasarah10

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:52

Onwijs zuur lieser.. :(

Ik krijg steeds meer meldingen dat paarden in prijsverlaging zijn. Nu had ik iemand bericht met mijn perfecte plaatje, zelfs de leeftijd was perfect. Stond geen prijs bij de advertentie (super irritant) maar is toch net 1k boven budget. Kon ook niet anders maar toch even balen :+

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:56

Kan je dan niet even overleggen met de verkoper? Misschien wil hij iets zakken en kunnen jullie het verschil delen oid?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:04

tirzasarah10 schreef:

Ik krijg steeds meer meldingen dat paarden in prijsverlaging zijn. Nu had ik iemand bericht met mijn perfecte plaatje, zelfs de leeftijd was perfect. Stond geen prijs bij de advertentie (super irritant) maar is toch net 1k boven budget. Kon ook niet anders maar toch even balen :+

1k is toch wel te overkomen? Verschil delen en hoppekee :j

murls

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:37

tirzasarah10 schreef:

Wil de verkoper niet wat zakken?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:46

Tsja is het 1 k verschil op 2000 naar 3000 of 1 K op 14 - 15K dat is toch vaak een ander verschil ;) Balen Lieser dat paard alweer weg is.

Murs als je wel open staat voor een bijna 2 jarige ben je welkom. Keuren mag (rontgen & klinisch) bij afkeur / negatief koop advies alle kosten voor mij. Hij hoeft niet weg, mag ook over paar jaar, maar dan hangt er zeker weten een ander prijskaartje aan.

jansenjap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:03

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een paard, 3 gekocht en afgekeurd en 2 net voor mijn neus weggekaapt. Ik ben ook zo'n koper die graag een tweede keer wil komen kijken met mijn instructrice en ik vind het logisch dat de koper het paard niet vasthoudt maar het is toch fijn als er even een deskundige meekijkt naar het paard en of deze bij je zou kunnen passen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:06

BugsFunny schreef:
Ik begrijp beide kanten.
Als ik een koper heb die graag een 2e keer wil kijken/rijden is dat helemaal goed alleen ik ga niks vast houden of reserveren.
Er zijn helaas nog steeds kijkers die alleen maar naar te koop staande paarden gaan om gratis te kunnen rijden.
Bij mijn ruin heb ik er ook zo 1 gehad.
Ik ben wel eerlijk als ik een andere kijker zou krijgen.

En er zijn ook mensen die 2,3,4 keer willen komen en dan alsnog afhaken omdat blijkt dat ze er bij meerderen tegelijk aan het kijken zijn. Allemaal prima maar ik zou ook niks vasthouden voor niemand meer. (2e keer kijken vind ik wel normaal)

Vind het wel alarmerend dat er kennelijk zoveel paarden te koop staan die niet (meer) normaal door de keuring komen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:11

Hey vraagje
Heb een hele leuke merrie gezien echt super lief karakter nog wel wat groen is 4 jaar.
Nu staat ze ietsje steil en Frans op 1 voetje rechts voor. Staat ook op klinische rapport maar verder gering verhoogd risico en is ze ook gewoon verder goed gekeurd.

Nu twijfel ik enorm. Niet alle paarden zijn perfect maar kan dit een risico vormen ? Een paard kopen is al een risico natuurlijk haha

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:15

Is ze rontgenologisch goed? Ongelijke voeten geeft inderdaad een verhoogd risico..

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:22

Ik kom even binnen vallen met een vraag. Vroeger las ik veel in advertenties dat bij goedkeuring de kosten van een keuring voor de koper zijn en bij afkeuring de kosten voor de verkoper. Nu zie ik toch steeds vaker ook dat zelfs bij afkeuring de koper de keuring dient te betalen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zou dat voor jou als koper een absolute no go zijn?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:23

Elisa2 schreef:
Is ze rontgenologisch goed? Ongelijke voeten geeft inderdaad een verhoogd risico..

Röntgen nog niet gekeurd. Maar is wel mogelijk.
Ook wanneer minimaal is? Dus zo iets is al lastiger voor in de sport want ze heeft er wel aanleg voor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:25

Bij minimaal dan zou ik het wellicht nog wel durven wagen mits rontgenlogisch perfect op de straalbenen.

Djorf, ik vind dat een rare ontwikkeling om eerlijk te zijn. Ik snap wel dat mensen dat nu doen in deze tijd nu de prijzen zo hard gestegen zijn en het aanbod zo groot. Maar zo krijg je dus dat mensen hun halve budget kwijt raken aan afgekeurde paarden. Als het kan zou ik verder kijken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:29

Dankje, vind het wel lastig iets. Omdat ze zo lief is haha.
Tegenwoordig zijn er wel veel met iets hoor

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:29

Elisa 2, ik snap aan ene kant wel. Prijzen worden/zijn hoger en kopers zijn ook veel eisender geworden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:44

Ja, het is voor iedereen goed om te beseffen dat HET perfecte paard niet bestaat. Een bemerking hoeft ook geen probleem te zijn, het ene is erger dan het ander. Het ligt ook aan het doel wat je met het paard hebt en de context van de bemerking etc. etc.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:48

Klopt dat is ook zo, maar vind het jammer als ze in parcours zou springen ze snel geblesseerd raakt op haar voet. M’n hoefsmid vond het zelf niet zo heel erg eruit zien. Gewoon bijna normaal.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:57

Ik denk dat ik ze liever met een chipje hebt dan met ongelijke steile voeten. :=

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:59

Djorf_6 schreef:
Ik kom even binnen vallen met een vraag. Vroeger las ik veel in advertenties dat bij goedkeuring de kosten van een keuring voor de koper zijn en bij afkeuring de kosten voor de verkoper. Nu zie ik toch steeds vaker ook dat zelfs bij afkeuring de koper de keuring dient te betalen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zou dat voor jou als koper een absolute no go zijn?

Wij hebben de keuring inderdaad betaald, ondanks dat ze op vier punten werd 'afgekeurd'. Dat de verkoper betaalt, is al jaren niet meer.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:59

Earth schreef:
Ik denk dat ik ze liever met een chipje hebt dan met ongelijke steile voeten. :=

Vind ik ook een lastige iets. Chipje moet je verwijderen of niet en kan ook op den duur misschien voor problemen veroorzaken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:04

Ingekapselde chipjes (OCD) hoef je niet te verwijderen en die zijn eigenlijk nooit een oorzaak van problemen. Ik zou daar ook niet wakker om liggen, hele erge ongelijke voeten of toontredend vind ik ook veel erger maar als het minimaal is..tja...dan is het weer een ander verhaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:04

Janinevv schreef:
Klopt dat is ook zo, maar vind het jammer als ze in parcours zou springen ze snel geblesseerd raakt op haar voet. M’n hoefsmid vond het zelf niet zo heel erg eruit zien. Gewoon bijna normaal.

Als het bijna normaal er uit ziet dan zal het wel verwaarloosbaar zijn denk ik.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:08

Nou nee je ziet het wel iets.

Maar goed t is gewoon lastig, of heel duur. En of wat interessantere prijs maar is er vaak wel wat. Soms staat er ook niks in advertentie. Had ook eentje wezen kijken en die stond echt Frans.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:11

Dat maakt mij dan het minste uit, franse stand is een van minder ergere dingen..toontredend is erger qua slijtage. Maar goed, daarom..het perfecte paard bestaat niet.