Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 06:51

Gefeliciteerd

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:23

MISTRAL94 schreef:
Gefeliciteerd Nobel en Sosha. Op naar het nieuwe aanwinst topic :D

Autumnnn jij nog iets gehoord?

Wel van de eigenaresse, maar nog niet over de verkopers. Die komen vanmorgen om half tien. De eigenaresse heeft gezegd dat ze tot vanavond hebben om te beslissen. Ik heb vannacht bijna niet geslapen van de zenuwen :')

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:55

Gefeliciteerd Nobel en Sosha! *\o/* *\o/*

Spannende tijden voor ittakesmore, cheyyenne en liiesjj en autumn +:)+ +:)+

Hier gaat er morgen ook een keuring door := ik was eigenlijk niet zenuwachtig maar nu begint het te komen :')

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:58

Veel succes Farjen, ik hoop dat de keuring positief uitpakt.

En voor Liessje hoop ik dat het paardje is wat je zoekt en er met de prijs nog uit gaat komen.

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:01

Jeetje wat hebben we de aankomende week veel keuringen! Ik hoop dat het voor ons allemaal positief is :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:51

Autumnn schreef:
MISTRAL94 schreef:
Gefeliciteerd Nobel en Sosha. Op naar het nieuwe aanwinst topic :D

Autumnnn jij nog iets gehoord?

Wel van de eigenaresse, maar nog niet over de verkopers. Die komen vanmorgen om half tien. De eigenaresse heeft gezegd dat ze tot vanavond hebben om te beslissen. Ik heb vannacht bijna niet geslapen van de zenuwen :')

Dat snap ik wel :D Hoop voor je dat Het paard een slecht moment had :') zal voor je duimen.

Farjen spannend, jouw zoektocht was nog niet zo heel lang gaande toch?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:36

Bedankt voor het duimen *\%/* ik ga morgen heen!!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:40

Autumnn schreef:

Aaaah leuk ! Dus dat houd in dat die andere ervan af zien ? :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:44

ittakesmore schreef:
Ik ben een beetje aan het balen.. Na het paard wat afgekeurd is een drie weken geleden heb ik er inmiddels 5 gezien weer. Allemaal tot nu toe niet wat ik zoek, echter dacht ik er nu eentje gevonden te hebben en ga ik woensdag kijken. Klinkt op papier (- een iets te kleine schofthoogte) echt perfect qua wat ik zoek. Echter realiseer ik me net door een opmerking dat de prijs excl btw is. Wat betekend dat het in feite opeens 2500 euro duurder is om en nabij.. Nu is mijn enige optie mijn vriend zijn aanbod accepteren om tijdelijk als bank te spelen om het verschil op te vangen. Maar in alle eerlijkheid vind ik dat niet een heel fijn idee. :x

Maar goed, ga er nu dus eigenlijk heen in de hoop dat het tegenvalt en ik hem uit m'n hoofd kan zetten. :=
Maar ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik hier niet over nagedacht had, ik heb vroeger altijd bij particulieren gekocht. |o

Ja dat is tegenwoordig vaker zo. Prijzen ex BTW. Maar goed om te weten dat de BTW er vaak wel (grotendeels) af onderhandeld kan worden. (Tenminste, dat is mij tot nu toe wel gelukt :D :D )
Dan zeg ik: Kom op, ik ben geen bedrijf.. _O- _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:45

Autumnn schreef:

Leuk!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:22

Autumnn schreef:

*\o/* spannend. Veel plezier

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:45

Superleuk Autumnn!! Alvast veel plezier!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:48

Succes Autumn! Hopelijk ben je morgen nog net zo verliefd :D

Mistral, nee je hebt gelijk. Ik kijk een maandje rond en dit was het 2de paard dat ik gaan testen ben. Ik wou eigenlijk nog afbellen omdat ik dacht dat het niets was :+ Ik ben benieuwd voor morgen, maar kan er nu toch niets meer aan veranderen :)

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:09

Hey there! Ik lees al enkele maandjes stil aan mee met dit topic, en meld mij nu ook maar eens een keer!

Na een drukke periode biedt mijn leven eindelijk weer ruimte voor de paardensport, en ik ga deze kans met beide handen aangrijpen om te proberen een jeugddroom te verwezenlijken: een connemara pony op stal!

De connemara koorts begon bij mij bij mijn aller aller alleerr eerste poetspony toen ik een jaar of 8 was. Een geweldig lieve merrie genaamd Future stal mij hart ;-) Een paar jaar later kreeg ik de geweldige kans om een 19 jarige NRPS pony van iemand gratis over te nemen, onder de verzekering dat we haar zouden aanhouden tot haar dood. Tot drie jaar geleden is zij mijn beste en liefste maatje geweest, maar helaas was 28 jaar de bovengrens.
Nu (3 jaar later) merk ik dat het weer jeukt. Ik heb verschillende paardjes mogen bijrijden, maar het is toch nooit hetzelfde als wanneer je een beestje hebt waarmee je klikt.

En dus is na de zomer vakantie de zoektocht van staart gegaan! En hoe en hoe... Verschillende pony's al bekeken en we zijn best wel geschrokken. Kreupel, staken&bokken bij het aandraven, gereden met pelham&borsttuig en vreselijk veel spanning, tot een valpartij aan toe (veel last van de singeldruk) door een boksalvo welke ik niet uit kon zitten.
En dan nog vraagprijzen welke wissleen van dag 1 op dag 2, afspraken worden afgezegd...

Ik val er stijl van achterover eigenlijk! Ik heb heel bewust gewacht tot ik zelf een ruim budget (voor wat ik zoek dan ;-) bij elkaar had zodat alss er directe liefde zou zijn dat ik niet bij iemand ander zou hoeven aankloppen voor het geld, maar het voelt alsof als dit zo door gaat ik volgend jaar nog niks op stal heb staan.

Nougoed, ik lees lekker met jullie avonturen mee en zal zo nu en dan ook wat delen over de mijne!

Ps, als je nou een leuke connie weet te staan...;-)

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:03

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:41

Kirishu: heb je al contact gezocht met de Zonnehoeve in Zeewolde, die fokken nog steeds wel wat connemara's en die worden als ze beleerd zijn vaak nog even de lessen in gegooid, dus de meesten zijn wel mak genoeg zeg maar.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:52

Nobel01 schreef:
Liiesjjj schreef:
Gefeliciteerd! Is die bemerking op de hoeven weer helemaal goed recht te trekken met speciaal beslag of is dat nog een twijfelgeval?

Hij is op de kliniek gelijk door de smid gedaan. Komt goed, heeft alleen wat extra aandacht nodig.

Ah kijk, mooi!

@Autumn: geluksvogel! Leuk hoor, veel plezier morgen!

Ik ben net bij het paardje wezen kijken. Voelde de klik nog niet echt. Heb wel echt een ontzettend intensieve dag gehad (onder andere 2 sollicitaties).. merkte ook dat ik moe was en er niet helemaal voor openstond. Dus morgenavond ga ik nog een keer langs.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:04

kirishu schreef:
Hey there! Ik lees al enkele maandjes stil aan mee met dit topic, en meld mij nu ook maar eens een keer!

Na een drukke periode biedt mijn leven eindelijk weer ruimte voor de paardensport, en ik ga deze kans met beide handen aangrijpen om te proberen een jeugddroom te verwezenlijken: een connemara pony op stal!

De connemara koorts begon bij mij bij mijn aller aller alleerr eerste poetspony toen ik een jaar of 8 was. Een geweldig lieve merrie genaamd Future stal mij hart ;-) Een paar jaar later kreeg ik de geweldige kans om een 19 jarige NRPS pony van iemand gratis over te nemen, onder de verzekering dat we haar zouden aanhouden tot haar dood. Tot drie jaar geleden is zij mijn beste en liefste maatje geweest, maar helaas was 28 jaar de bovengrens.
Nu (3 jaar later) merk ik dat het weer jeukt. Ik heb verschillende paardjes mogen bijrijden, maar het is toch nooit hetzelfde als wanneer je een beestje hebt waarmee je klikt.

En dus is na de zomer vakantie de zoektocht van staart gegaan! En hoe en hoe... Verschillende pony's al bekeken en we zijn best wel geschrokken. Kreupel, staken&bokken bij het aandraven, gereden met pelham&borsttuig en vreselijk veel spanning, tot een valpartij aan toe (veel last van de singeldruk) door een boksalvo welke ik niet uit kon zitten.
En dan nog vraagprijzen welke wissleen van dag 1 op dag 2, afspraken worden afgezegd...

Ik val er stijl van achterover eigenlijk! Ik heb heel bewust gewacht tot ik zelf een ruim budget (voor wat ik zoek dan ;-) bij elkaar had zodat alss er directe liefde zou zijn dat ik niet bij iemand ander zou hoeven aankloppen voor het geld, maar het voelt alsof als dit zo door gaat ik volgend jaar nog niks op stal heb staan.

Nougoed, ik lees lekker met jullie avonturen mee en zal zo nu en dan ook wat delen over de mijne!

Bij het proefrijden eraf gebokt? Je laat toch de verkoper wel eerst voorrijden? Dat is echt aan te raden, die moet eerst de braafheid maar demonstreren!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:16

Ik ben laatst bij een 2e bezichtiging lelijk eraf gegaan en daarna bijna nog een keer... Beide keren voorgereden door de verkoper. Dat zegt dus niet altijd alles en was ik best van geschrokken :')

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:42

MariekeS_ schreef:
Ik ben laatst bij een 2e bezichtiging lelijk eraf gegaan en daarna bijna nog een keer... Beide keren voorgereden door de verkoper. Dat zegt dus niet altijd alles en was ik best van geschrokken :')

Oeps, niet leuk, maar ja als het paard alleen aan de verkoper gewend is, kan dat maar zo gebeuren.
Of eigenlijk altijd wel.

Ik heb zelf een hele brave merrie gehad die ook een keer heel raar op een ruiter reageerde, begon keihard te rennen. Ik kon ze gelukkig makkelijk roepen en ze rende naar me toe en stond gelijk stil.
Maar ik en menig omstander hebben nooit begrepen wat daar nou gebeurde, meisje deed niks zichtbaar verkeerd.

Ik heb 3 verschillende bijrijders op dit paard gehad, bij allemaal doodbraaf.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:00

anjali schreef:
Bij het proefrijden eraf gebokt? Je laat toch de verkoper wel eerst voorrijden? Dat is echt aan te raden, die moet eerst de braafheid maar demonstreren!

Dat is echt geen garantie hoor. Het is mij ook overkomen dat het paard toch niet zo braaf was, als het in eerste instantie leek. Ik ben er niet af gevallen maar het dier kwam wel 2 tot 3 keer (weet het niet meer precies hoe vaak) omhoog. Dat gebeurde bij de eigenaar niet, al liet het dier al bijzonder gedrag zien op stal. Toen had ik het al moeten weten :+ . Onder het zadel zag het er nog wel prima uit. Totdat je zelf opstapt..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:08

Ik heb ook al een paar keer gehad dat er geen voorrijder was. Zelfs meegemaakt dat ik gevraagd werd zelf een zadel mee te nemen, omdat ze dat niet hadden.

Even slikken om op een 4 jarige te stappen,net zadelmak met de hoop dat je zadel netjes blijft liggen bij een bokpartij.

Gelukkig is er niets gebeurd.

Ik heb ook meegemaakt dat we een 3 jarige 2x gereden hadden in de binnenbak. We waren helemaal verliefd op hem en wat ons betreft was de koop rond.

Ik vroeg of ik m even buiten mocht uitstappen. Net voor de uitgang besloot ik er niet op te blijven zitten en gaf m aan mijn vriend.

Paard kwam buiten bijna continue hoog met maaiende benen. Vriendlief kon net op tijd zijn hoofd wegtrekken ;(

Hebben m toch maar niet gekocht :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:04

Nobel01 schreef:
Met een hoop tegenslagen kan ik eindelijk melden dat het paard goedgekeurd is.
Zijn conditie is matig.
Heeft wel een bemerking op de verwaarloosde hoeven, daar moet tijdelijk aangepast beslag onder omdat weer goed te krijgen.
Vanmorgen direct geruind, de operatie via de lies is goed gegaan.
Nog een paar dagen nazorg op de kliniek, een zaterdag komt hij naar huis.

Gefeliciteerd *\o/* !

Autumn, leuk, veel plezier.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 18-09-20 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:06

Sosha schreef:
Ik ben inmiddels de trotse eigenaar van mijn droompaardj

Prachtig paard, gefeliciteerd! *\o/*

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:11

kirishu schreef:

Wat zoek je precies?
En van de leden van onze Ponyclub heeft een driejarige connemara merrie te koop.