Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MISTRAL94 schreef:Gefeliciteerd Nobel en Sosha. Op naar het nieuwe aanwinst topic![]()
Autumnnn jij nog iets gehoord?
Autumnn schreef:MISTRAL94 schreef:Gefeliciteerd Nobel en Sosha. Op naar het nieuwe aanwinst topic![]()
Autumnnn jij nog iets gehoord?
Wel van de eigenaresse, maar nog niet over de verkopers. Die komen vanmorgen om half tien. De eigenaresse heeft gezegd dat ze tot vanavond hebben om te beslissen. Ik heb vannacht bijna niet geslapen van de zenuwen
ittakesmore schreef:Ik ben een beetje aan het balen.. Na het paard wat afgekeurd is een drie weken geleden heb ik er inmiddels 5 gezien weer. Allemaal tot nu toe niet wat ik zoek, echter dacht ik er nu eentje gevonden te hebben en ga ik woensdag kijken. Klinkt op papier (- een iets te kleine schofthoogte) echt perfect qua wat ik zoek. Echter realiseer ik me net door een opmerking dat de prijs excl btw is. Wat betekend dat het in feite opeens 2500 euro duurder is om en nabij.. Nu is mijn enige optie mijn vriend zijn aanbod accepteren om tijdelijk als bank te spelen om het verschil op te vangen. Maar in alle eerlijkheid vind ik dat niet een heel fijn idee.![]()
Maar goed, ga er nu dus eigenlijk heen in de hoop dat het tegenvalt en ik hem uit m'n hoofd kan zetten.![]()
Maar ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik hier niet over nagedacht had, ik heb vroeger altijd bij particulieren gekocht.
Nobel01 schreef:Liiesjjj schreef:Gefeliciteerd! Is die bemerking op de hoeven weer helemaal goed recht te trekken met speciaal beslag of is dat nog een twijfelgeval?
Hij is op de kliniek gelijk door de smid gedaan. Komt goed, heeft alleen wat extra aandacht nodig.
kirishu schreef:Hey there! Ik lees al enkele maandjes stil aan mee met dit topic, en meld mij nu ook maar eens een keer!
Na een drukke periode biedt mijn leven eindelijk weer ruimte voor de paardensport, en ik ga deze kans met beide handen aangrijpen om te proberen een jeugddroom te verwezenlijken: een connemara pony op stal!
De connemara koorts begon bij mij bij mijn aller aller alleerr eerste poetspony toen ik een jaar of 8 was. Een geweldig lieve merrie genaamd Future stal mij hartEen paar jaar later kreeg ik de geweldige kans om een 19 jarige NRPS pony van iemand gratis over te nemen, onder de verzekering dat we haar zouden aanhouden tot haar dood. Tot drie jaar geleden is zij mijn beste en liefste maatje geweest, maar helaas was 28 jaar de bovengrens.
Nu (3 jaar later) merk ik dat het weer jeukt. Ik heb verschillende paardjes mogen bijrijden, maar het is toch nooit hetzelfde als wanneer je een beestje hebt waarmee je klikt.
En dus is na de zomer vakantie de zoektocht van staart gegaan! En hoe en hoe... Verschillende pony's al bekeken en we zijn best wel geschrokken. Kreupel, staken&bokken bij het aandraven, gereden met pelham&borsttuig en vreselijk veel spanning, tot een valpartij aan toe (veel last van de singeldruk) door een boksalvo welke ik niet uit kon zitten.
En dan nog vraagprijzen welke wissleen van dag 1 op dag 2, afspraken worden afgezegd...
Ik val er stijl van achterover eigenlijk! Ik heb heel bewust gewacht tot ik zelf een ruim budget (voor wat ik zoek danbij elkaar had zodat alss er directe liefde zou zijn dat ik niet bij iemand ander zou hoeven aankloppen voor het geld, maar het voelt alsof als dit zo door gaat ik volgend jaar nog niks op stal heb staan.
Nougoed, ik lees lekker met jullie avonturen mee en zal zo nu en dan ook wat delen over de mijne!
Ps, als je nou een leuke connie weet te staan...
MariekeS_ schreef:Ik ben laatst bij een 2e bezichtiging lelijk eraf gegaan en daarna bijna nog een keer... Beide keren voorgereden door de verkoper. Dat zegt dus niet altijd alles en was ik best van geschrokken
anjali schreef:Bij het proefrijden eraf gebokt? Je laat toch de verkoper wel eerst voorrijden? Dat is echt aan te raden, die moet eerst de braafheid maar demonstreren!
Nobel01 schreef:Met een hoop tegenslagen kan ik eindelijk melden dat het paard goedgekeurd is.
Zijn conditie is matig.
Heeft wel een bemerking op de verwaarloosde hoeven, daar moet tijdelijk aangepast beslag onder omdat weer goed te krijgen.
Vanmorgen direct geruind, de operatie via de lies is goed gegaan.
Nog een paar dagen nazorg op de kliniek, een zaterdag komt hij naar huis.
kirishu schreef:Hey there! Ik lees al enkele maandjes stil aan mee met dit topic, en meld mij nu ook maar eens een keer!
Na een drukke periode biedt mijn leven eindelijk weer ruimte voor de paardensport, en ik ga deze kans met beide handen aangrijpen om te proberen een jeugddroom te verwezenlijken: een connemara pony op stal!
De connemara koorts begon bij mij bij mijn aller aller alleerr eerste poetspony toen ik een jaar of 8 was. Een geweldig lieve merrie genaamd Future stal mij hartEen paar jaar later kreeg ik de geweldige kans om een 19 jarige NRPS pony van iemand gratis over te nemen, onder de verzekering dat we haar zouden aanhouden tot haar dood. Tot drie jaar geleden is zij mijn beste en liefste maatje geweest, maar helaas was 28 jaar de bovengrens.
Nu (3 jaar later) merk ik dat het weer jeukt. Ik heb verschillende paardjes mogen bijrijden, maar het is toch nooit hetzelfde als wanneer je een beestje hebt waarmee je klikt.
En dus is na de zomer vakantie de zoektocht van staart gegaan! En hoe en hoe... Verschillende pony's al bekeken en we zijn best wel geschrokken. Kreupel, staken&bokken bij het aandraven, gereden met pelham&borsttuig en vreselijk veel spanning, tot een valpartij aan toe (veel last van de singeldruk) door een boksalvo welke ik niet uit kon zitten.
En dan nog vraagprijzen welke wissleen van dag 1 op dag 2, afspraken worden afgezegd...
Ik val er stijl van achterover eigenlijk! Ik heb heel bewust gewacht tot ik zelf een ruim budget (voor wat ik zoek danbij elkaar had zodat alss er directe liefde zou zijn dat ik niet bij iemand ander zou hoeven aankloppen voor het geld, maar het voelt alsof als dit zo door gaat ik volgend jaar nog niks op stal heb staan.
Nougoed, ik lees lekker met jullie avonturen mee en zal zo nu en dan ook wat delen over de mijne!
Ps, als je nou een leuke connie weet te staan...