Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Daarvoor op mijn volwassen merrie gereden, maar omdat Feyre
bij de ingang van de paddock stond haar ook maar meegepakt. Even kwartiertje gestapt, wat gestuurd en weer geoefend met 'voorwaarts denken'. Morgen gaan we weer een buitenritje doen
Dat het stuur nog wel eens hapert dat is dan helemaal niet belangrijk
Zie hier het verschil tussen mijn beide poppies 

nou het was een heel avontuur 
. Dit was de korte versie, hieronder de lange.
, maar nog steeds de mentaliteit van kan mij niet schelen wat je uit de kast trekt maar rijden gaan we). Dus wij te voet naar de bak eerst rondjes aan de hand ondertussen steeds een gaatje aansingelen. Toen kon ik eindelijk opstappen. Dat ging wel braaf. Nou in het begin was hij wat druk en fris maar opzich begon hij wel lekker te lopen. Dus ik had alle kanten al een keer gehad ben lekker aan het draven kom ik op de hoek af, schrikt Mac ineens ergens van. Dus hóp die draait ineens 180 graden om. En ik verlies mijn evenwicht en hang helemaal links van hem. Ik weet niet wat hij deed maar ik had ineens een moment van evenwicht waarbij ik mij van hem af kon duwen en mijn rechterbeen uit de beugel kon duwen waardoor ik mijn been er overheen kon doen en redelijk met mijn benen eerst naar de grond ging in plaats van vol op mijn schouders/rug/zijkant. Dus ja daar lag ik, mijn vriend kon Mac gelukkig gelijk pakken. En ik had een redelijk zachte landing en klopte het zand af en ging weer richting Mac. Wat bleek nu, er kwam schijnbaar een fietser ineens achter de bak door vanuit een donkere hoek. Ja daar kan ik van begrijpen dat ie schrok
. Maar goed ik ben weer opgestapt, hij was helaas weer zijn ontspanning kwijt maar later wel weer gevonden. Na 35 minuten in totaal rijden ongeveer heeft mijn vriend nog onderstaand filmpje gemaakt. Ik ga lekker even met de billenbloot en er niet alleen de goede stukken uithalen. Rijtechnisch is het niet fantastisch, ik ben geen topruiter en Mac is dus pas voor de 2e keer op vreemde locatie + dat ik 10 minuten voor het filmpje nog op de grond lag. Verbeterpunten die ik zelf zie; ik trek mijn rug heel hol en ga voorover zitten. Ik zit wat wiebelig en Mac is nog heel onrustig in de aanleuning. Tips mogen jullie zeker geven maar houd er rekening mee dat dit de 3e keer rijden is na 2 maanden vakantie 
Op de wei moest ik natuurlijk weer zijn fleecedeken wisselen voor zijn winterdeken. En ineens kon Mac wel rustig blijven staan
doe dat dan bij de manege ook
. Maar goed, om kwart voor 10 reden we weer lekker met de auto terug naar huis. Wat een gedoe om lekker 40 minuten paard te rijden 

Ik ga mee met Miranda, wat een prachtige combinatie zijn jullie!
want de andere 3 bakdelen (normaal is het één grote bak, maar door corona is hij opgesplitst.) Waren de hele tijd bezet en toen net voor het filmen waren alle andere klaar dus iedereen verliet langzaam de bak en dat vind Mac normaal ook niet leuk. Vandaar ook zijn eenzame hinnikje tegen het einde haha. Daarom nu de keuze om meer voltes en slangenvoltes en 8-tjes (niet alles op film) te rijden
bedankt voor de complimenten dat we een leuk duo zijn
Dat is altijd leuk om te horen
fransje23 schreef:MirandaMalik schreef:Een arabier is een hoog in het bloed staand paard.
Volgens mij worden arabieren en Engels volbloeden meestal niet bedoeld met hoog in het bloed staande paarden.

), maar het was prachtig.

Ze moet altijd even eerst een uurtje wakker worden
In de loop van de dag doet ze wel regelmatig even een gekke 5 minuten.
en wat oefenen met de trailer