Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:32

Ah dat kan ook! Wanneer doet ze het?

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:46

xSannee schreef:
Ah dat kan ook! Wanneer doet ze het?

Het eerste rondje na opstappen, dan een paar rondjes draf en met uitstappen. Tis zegmaar net of het zadel een hele grote vlieg is haha

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 17:37

Bijzonder Francien!

Zo op het eerste gezicht lijkt het verholpen. Ik heb vandaag gereden hij stond alleen 2x op de handrem en wilde niet meer vooruit... even uitvogelen of dit iets nieuws is of toch nog een soort van ongemak. Keep u all posted!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:00

[Francieen wat bedoel je met trillen?

Wat doet ze dat goed Sanne!

Francien het klinkt wel als een ongemak ergens, maar het kan natuurlijk ook uitproberen zijn.

Nouklime gelukkig geen rare bokken meer. Handrem kan idd ook heel goed uitproberen zijn!

Wij hebben vandaag aqua training gedaan. Ze vond het nog leuk ook haha. Echt aan rijden kom je dan niet toe maar lekker e ven wat gedaan. Was tegelijk met me zusje aan het rijden en samen even buite op het harde uitgestapt. Ze vond het af en toe wel spannend maar liep heel braaf door :)

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:59

Ik kom ook weer eens binnenvallen. Ergens in augustus ook in dit topic denk ik een bericht geplaatst. Karine hebben we toen zadelmak gemaakt. In september is ze naar de KWPN keuring geweest bij de VDL stud en daar is ze ster verklaard. Ze is nu drachtig. En gaat vanaf 1 januari met zwangerschapsverlof. Gister voor het laatst mee gehad naar de manege, daar was een oefenparcours. Ze wordt zo'n 2 x per week gereden op het moment en nog een x gelongeerd. Ik heb thuis een enkele keer een kruisje gesprongen en haar 1 x meegehad naar springles. Verder heeft ze nog nooit gesprongen. Ik was alleen van plan om een enkel hindernisje te springen en er verder wat tussendoor te rijden onder het mom van 'dan heeft ze vast wat gezien' maar ze pakte het zo makkelijk aan, dat we gelijk het hele parcoursje maar mee hebben gepakt. Alleen wat lage stijltjes, omdat ze nog nooit een oxer had gesprongen. Dus een hele mooie afsluiting zo voordat ze met zwangerschapsverlof gaat. Dan kunnen we haar volgend najaar weer mooi verder oppakken.

Filmpje van Karine haar 1e parcoursje ooit! https://youtu.be/sJuL6PPmYn8 TROTS *D

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:30

@melissa_93 Het is uiteindelijk een SLK albion die lag gewoon het beste en vond ik zelf ook het fijnste zitten! Maar ken het zadel verder niet..

@Francieeen Lijkt inderdaad ongemak... Misschien filmpje maken, lastig inschatten zonder beeld?!

@Nouklime Ik hoop dat je de handrem snel weer onder controle hebt! ;)

@Sita_xx Wat een gaaf filmpje en wat doet ze dat braaf zeg!!! Leuk paard!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:30

Sita; wat gaaf! Doet ze goed hoor! Hoop dat wij binnenkort ook kunnen beginnen met springen <3

Francien, gek! Klinkt toch alsof er iets niet helemaal lekker zit!

Nouklime; fijn! Die handrem ken ik hoor, die hadden wij er ook een paar keer op. (Letterlijk stilstaan en achteruit)

Hier vandaag weer gereden!
Mama kwam kijken, die heeft een stukje op film gezet!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:14

xSannee schreef:
Sita; wat gaaf! Doet ze goed hoor! Hoop dat wij binnenkort ook kunnen beginnen met springen <3

Francien, gek! Klinkt toch alsof er iets niet helemaal lekker zit!

Nouklime; fijn! Die handrem ken ik hoor, die hadden wij er ook een paar keer op. (Letterlijk stilstaan en achteruit)

Hier vandaag weer gereden!
Mama kwam kijken, die heeft een stukje op film gezet!
[ Video ]

Wat een super leuk beest!!

Ik heb gisteren weer gereden en niks aan de hand. Pony liep helemaal aan te teugel zonder dat ik moeite hoefde te doen. Ook nog eens op 2 teugels. Echt trots!

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:35

XSanne; bedankt! Mooi filmpje van die van jou. Loopt ook al netjes. Ik houd van valkjes :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:56

Mirjam 3 startpassen, whoe dat is wel genoeg ja!

Sanne ach het is wel leuk vind ik. Het gaf mij een mooi doel om voor te trainen altijd en op die manier kwam ik ook altijd wel op veel plekken met mijn paard, veel uitstapjes dus. Ik ben benieuwd hoe me het na zoveel jaren weer zal vergaan.

Francieen welkom, wat stoer van je om erop te gaan. Lijkt me zo wel een leuk dier, was ze erg braaf?

Leuk Sanne, de eerste les! Mooi dat het zo goed ging.

Melissa haha een zwarte smeerkees? Veronia is bij ons het varken van stal. Ik vind het knap hoe ze het soms voor elkaar krijgt om haar enige witte been zwart te krijgen en haar mooie blonde manen onder te smeren. Vanmiddag stond ze buiten te stampen in een plas water met haar hoofd half onder water, de gek. Ik dacht echt dat ze er zo in zou gaan liggen, daar leek het op. Gelukkig besloot ze om dat maar niet te doen. Ik denk dat haar waterdichte deken dat ook niet had gered _O-

oh nouklime, wat leuk, wij gaan zo'n beetje samen beginnen dan~!

Sanne fijn dat je zadel weer mee kan. Wat een tante met haar voorkeuren hahaha. Ik zoek je even op op insta.. Ik denk dat je mij wel herkent aan mijn naam :P

nouklime, zo doe ik het ook hoor. Ik heb een vereniging uitgezocht waar ik verder geen verplichtingen bij heb voor lessen of meehelpen tijdens wedstrijden enz. Dat was vroeger wel leuk geweest, maar ik krijg nu les aan huis en ik heb het veel te druk om nog meer verplichtingen erbij te hebben.

paljaslaura getver wat een ellende zeg. Zijn jullie er inmiddels al uit wat het nu is? Toch niet dat influenzavirus hoop ik?

Nou nouklime wat een verhaal met het zadel.. Ik zou zeggen, luister naar je paard. Als die dit aangeeft, dan zal het zo wel prettiger zijn.

jacqii gefeliciteerd met je zadel!

Lori.. ik zou eerst stap/draf/galop (maar sommigen leren dit juist buiten op het rechte liever aan), stuur en rem erop willen hebben voordat ik naar buiten zou gaan.

Francieen jeetje nee dat ken ik niet. Zou denken dat haar iets kriebelt/irriteert?

oh handrem periode hebben we ook gehad. Ik moest er heel streng op zijn. Echt gaan met die banaan. Ik heb nog wel eens het eerste rondje als ik ben opgestapt dat ze even boos kijkt als ik mijn been aanleg. Dan is het ook hup, actie en volle kracht vooruit. Dan is het daarna meteen klaar ermee.

Sita ah wat cool! Dapper hoor en springt braaf. Lijkt mij ook nog wel eens leuk zo'n parcours, niet te ingewikkeld, gewoon leuk.

Bewegend beeld van Sanne in actie, ziet er heel braaf uit! Misschien kun je al een beetje beginnen met schakelen zodat ze iets minder in je hand duikt?

Ik heb vandaag les gehad met Veroon. In de regen en voor het eerst in een echt natte bak. Wat hebben we dit jaar geluk gehad qua droogte met de bak bedenk ik me nu, want sinds ze is ingereden heb ik dus nog niet in een natte bak hoeven rijden tot vandaag. Nou ze ging zonder problemen door de plassen heen, dus dat was een mooie oefening. Ik was erg trots op haar, ze begint echt mooie aanleuning aan te nemen en we zijn vandaag voor het eerst bezig geweest om een paar pasjes te wijken. Geen foto's ervan helaas.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:11

Murosch ja! Is super braaf, gisteren liep ze erg fijn. Is idd erg raar, toch word het wel minder. Heb een leren singel voor haar die was wat droog, erg goed ingevet en het was al wel wat minder

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:43

Leuk filmpje :D

Hier de 4 jarige kringfinale gereden. Was spannend stonden auto's in de baan. :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:02

@xSannee Wat een leuk filmpje en een fijn paardje heb je zeg <3

@Murosch Oh wat een geluk ja! Voor je het week gaan we het voorjaar weer in! Wel fijn dat je les in de plassen ook goed ging *\o/*

@mirjamalvaro Gaaf zeg!!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:49

Thanks allemaal!
Jaaa daar zijn we zeker mee bezig Murosch! Niet te diep kruipen, schakelen, en rechtsom blijft lastiger dan linksom, daar werken we ook aan.

Gaaf Mirjam!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:46

@murosch fijn dat jij de handrem periode ook hebt meegemaakt! Ik hoop dat ik rond februari kan startten dat is plan A haha! Maar zou zomaar later kunnen zijn... maar moet van mezelf wat doelen stellen anders word ik laks.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:34

Afbeelding
Afbeelding

Kleine sfeerimpressie van Ilse vanavond, komen al fijne stukjes in voor waar ze mooi nageefelijk loopt :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:04

Sita super dat ze het zo fijn oppakt!

Jacqi zelf geen ervaring mee maar wel veel positieve verhalen over gehoord!

Sanne wat ziet het er fijn ontspannen uit!

Francien fijn dat het nu over was!

Murosch ja echt een zwart, of nouja nu grijze smeerkees. Ag ze mogen zch ook wel uitleven, zijn ze paard voor. Alleen rollen midden in de waterplas vond ik een minder idee, de deken was van binnen en buiten zeiknat :')
Haha Veronia bedacht zich dus optijd dat het niet zo'n slimme actie was :')
Super dat Veronia het zo fijn oppakt! Idd, ik heb ook afgelopen week voor het eest sinds ze onder het zadel is in een natte bak gereden.

Mirjam auto's zin ook raar toch haha. Mag je door naar de regio?

Nouklime dat is een mooi doel toch! Mijn doel is april officieel starten en tot april af en toe een keer een BB /oefenwedstrijdje. En als ze in april nog niet zo ver is ook niet erg natuurlijk, we hebben geen haast.

Francieen mijn laptop hapert een beetje, kanh et filmpje niet bekijken..

Ken afgelopen zondag mee gehad naar buiten, wat deed ze dat onwijs braaf <3 Konden met een heerlijke ontspannen teugel rijden. Het enige wat ze even spannend vond was een paar wollige koeien die vooraan in het weiland stonden. Happy me :D

De ander zondag gelest, en die ging ook erg fijn :)

Allemaal fijne feestdagen! <|-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:58

Gaaf mee naar buiten!
Nee geen regio, geloof 3e reserve.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:15

Wat heerlijk mee naar buiten! Ik wil dat in het nieuwe jaar oppakken, na het vuurwerk :+

Mevrouw had hier stampij gemaakt toen d'r grote vriendin uit de paddock was, diva _O- (Rest stond er gewoon nog :') )
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:10

Mirjam jammer dat je niet door mag. Hier volgende week kringkampioenschap, 33 starts in de L1 waarvan er 5 doorgaan. Dat wordt dus ook een lastige opgave denk ik. En anders daarna maar eens zien of we doorgaan naar de L2

Sanne het is toch ook niet eerlijk dat je vriendinnetje zomaar weggaat :') Ze kijkt wel heel onschuldig :P
Ja buitenrijden is zo leuk, maar vind de eerste paar keren met zo'n jonkie altijd wel even spannend. Gelukkig hier een paar brave paarden op stal waar ze mooi mee samen kan

Ken vanmorgen meegehad naar oefenen in de dressuurbaan bij manege hier in de buurt. Die hadden de dressuurbaan er nog liggen van afgelopen weekend en daar kon je nu vrij gebruik van maken. Beter leermoment kunnen we niet hebben. Ze heeft me echt verrast, heerlijk ontspannen kunnen rondsturen :D eerste rondje vond ze even spannend in beide banen, heeft me zusje even een rondje aan het touw meegelopen en daarna heel braaf rond. Zal kijken of ik een deze dagen klein stukje film kan uploaden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:46

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:31

Door het water banjeren worden ze mooi makkelijk van Melissa!
Ziet er goed uit Karine!
Ze loopt al makkelijk Sanne :)
Klinkt goed Murosch, fijn dat ze de plassen niet erg vond.
Knap paard is het mirjam!
Gaaf hoor Francien!
Wat fijn Melissa, lekker als ze het zo goed oppakken.

Hier nog rustig aan vanwege zijn verkoudheid. Wel mocht ik erop stappen dus dat had ik maandag gedaan. Voor het eerst echt een paar rondjes door de longeerbak. Dinsdag weer erop en het was zo rustig op stal. Dus de stoute schoenen aangetrokken en hem voor drie meter in draf laten gaan (hoesten is zo goed als over). Super stoer en braaf! Dag erna nog herhaald en rechtsom (zijn makkelijke kant) konden we al een heel rondje draven!
Dus het begin is er nu echt. :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:31

Leuk paljas!

Hier ook weer eena gereden op Kyara. Ze is nog wat gestressd zodra er druk op bit komt, maar zodra ze door heeft dat het niet zeer doet gaat ze weer lekker lopen. Dus toch wel blij mee.
Ze heeft nieuw halster
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:52

Laura wat goed dat jullie zo al mooi een stukje konden draven! En natuurlijk erg fijn dat zijn verkoudheid zo goed als over is!

Mirjam fijn dat Kyara het ook weer fijn doet! Halster staat haar goed :)

Ken mag vandaag nog even mee naar me instructrice, de omheining om onze bak is (tijdelijk) weg dus dan ga ik niet rijden, ga niet het probleem opzoeken. Hopen dat de nieuwe omheining er snel omheen zit :)
En dan van het weekend misschien wel weer een stukje naar buiten en anders krijgt ze even vrij.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:25

Hoe ging het bij je instructrice?
Fijn dat ze het weer doet Mirjam!

Hier heel trots op Harvey. Bijna helemaal zelf aan kunnen draven en iets wat op sturen leek :D
Afbeelding