Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:58

Dres , ik voer hem niks bij qua musclebuilders .. hij krijgt alleen electrolyten . En na het rijden een schep sportsfit müsli en gewoon krijgt hij 3 x per dag bix 2 x een halve en tussen de middag 1/4 omdat hij dan net van het land komt . En ze krijgen veel hooi ;)
Ik heb het wel vaker gezien bij ruinen dat ze dat doen , bij Hudson niet gezien nog .. die heeft hem er sowieso weinig uit waardoor schoonmaken ook lukt anders dan er even water in spuiten :o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:59

Volgens mij blijft het 'mechaniek' gewoon werken. Zeker als er laat geruind is.
Mijn ruin 'dekte' merries als hij de kans kreeg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:00

Het lastige bij een bitfitter is ook dat je vaak aan een bepaald merk vast zit.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:25

Ja ruinen kunnen dat idd nog wel ja.
Mijn vorige bijrijdpaard deed dat ook als hij samen op de poetsplaats met 1 bepaalde merrie stond.
Heb het mijn hafjes nooit zien doen.

Ja thuiswedstrijd is goed gegaan. Hij had na het punt waar we echt echt echt niet naar huis gingen wel even een klein motivatie dipje.
Maar toen hebben we gewoon even een poos gestapt en heb ik tegen hem aangekletst en toen wilde hij wel weer. En op het laatste groompunt werd hij al van verre toegeroepen door onze grooms en toen gingen de oortjes er weer fanatiek op.
En nadat we toen flink wat koelwater over hem hadden heen gekieperd, ging hij het laatste stuk ook echt weer fijn lopen.

Goed uitgereden met de snelheid die ik graag wilde en goedgekeurd, dus helemaal blij!

Ik hoop dat je kindje er snel uitkomt, Orsje. Geen ervaring mee, maar vanuit mijn omgeving hoor ik altijd dat die laatste loodjes echt wel zwaar zijn.

Heb mezelf een GPS horloge kado gedaan van mijn vakantie geld.
Léuk speeltje!
Alleen moet nog even op jacht naar een compatible hartslag sensor. Ik had al een hartslagsensor van Polar gekocht paar maanden geleden, maar die werkt prima met mijn telefoon en bv endomondo of de polar beat app, maar spreekt een andere taal dan mijn Garmin horloge.
Maar ben er inmiddels al wel achter dat met horloge rijden heel veel batterij van mijn telefoon scheelt.
En er zit een functie op dat manlief tijdens mijn training /wedstrijd kan volgen waar ik ben. Omdat ik vaak alleen op pad ben in the middle of nowhere was hij wel eens een beetje ongerust als ik als het donker werd nog niet thuis kwam. Dan was ik wel voor donker het bos uit, maar op stal blijven hangen. Ik vergat meestal een appje te sturen dat ik weer terug was O:)
Maar nu krijgt hij een email met link als ik m'n training op het horloge start en via die link kan hij alle gegevens van het horloge live meekijken. Snelheid, route, etc
Geeft hem een gerust gevoel. Heb me nooit zo gerealiseerd dat hij zich daar ongerust over maakte, tot hij het me zei. Wel een fijn gevoel dat ik tijdens het uitvoeren van mijn hobby wel uit het oog maar niet uit het hart ben <3

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:59

he, dat is handig.
Ik heb een polar. Maar daar kan dat volgens mij niet mee.

orsje: ik kan mij alleen maar voorstellen dat het zwaar is. Maar kan niet uit ervaring spreken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:26

Gisteren de jonge paarden wedstrijd gereden in Velsen zuid , hij liep weer super fijn , helaas niet de punten gekregen die ik hoopte .. we hadden een 6,5 voor werkwilligheid 8)7 ik ga er aan werken dat ik hem in draf meer bovenin kan zetten en dat ik er meer aan blijf rijden _O- Afbeelding
Afbeelding

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:53

Grappig, zie dat ik de 27e laatste keer iets geplaatst heb en dat ik nog in afwachting zat van de kleine.

Later die middag was het dan toch zo ver en ben die avond bevallen van ons meisje! Heb er maar liefst 6,5 uur over gedaan van de eerste wee, tot ze in mijn armen lag. Heel snel gegaan en viel me reuze mee! Het was zwaar, maar qua pijn had ik anders verwacht. Inmiddels is onze dochter genaamd Logan Rey, roepnaam Logan, alweer 12 dagen oud vandaag!

Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:03

Wat een droppie. Van harte gefeliciteerd

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:29

Gefeliciteerd met jullie knappe dochter .. en wat een gave naam <3

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:11

Van harte gefeliciteerd!
Mooi meisje hoor!

Ik ben weer terug van vakantie, Elmo heeft een hoop geleerd en ik weer van hem :-)

En ik heb me opgegeven voor een western "Cow Clinic" via bokt.
Met Elmo tussen de koeien rijden!
Lijkt me enerzijds wel een beetje spannend, aan de andere kant, als we in het bos hooglanders tegenkomen wil hij ze altijd gedag gaan zeggen.

Ben dus heel benieuwd, maar past helemaal in mijn plannen om hem, nu we onze eerste wedstrijden gehad hebben, wat van de wereld te gaan laten zien. Op vakantie ook gemerkt hoeveel er nog te leren en ontdekken valt voor hem.
Alleen maar leuk.
Doel van de 31 km wedstrijd is gehaald, nu weer wat druk van de ketel op dat vlak en even lekker freewheelen en verder ontdekken.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 05:19

Gefeliciteerd Orsje *\o/* Ze is prachtig <3

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:15

Gefeliciteerd Orsje, wat een mooi meisje!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:55

Ahhh wat een beauty. Gefeliciteerd met jullie mooie meisje Orsje!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:21

Gefeliciteerd met jullie prachtige dochter Orsje!

Marije gave plannen!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:50

Vandaag de kring gereden, wauw wat een beest is het toch , ik heb voor het eerst zo gereden als thuis..dat resulteerde wel in aardig wat slordigheidjes :o hij kan bijna niet meer normaal draven zo van de grond komt hij echt heel gaaf, hij was daardoor wel op tijdens de 2e proef en toch bleef hij doorgaan <3 maar al met al toch 197 en 195 en een mooie 3e plaats .. dat wordt dus doortrainen voor de Regio ;)
Nu even vrij en dan door voor de Pavo as zaterdag.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:51

Gaaf Moniek! Gefeliciteerd met je mooie resultaten. Fijn dat het zo goed ging. Alvast succes met Pavo aanstaande zaterdag.

Hier ook eindelijk weer aan het rijden. Anderhalve maand stil gestaan (veel weg geweest voor werk, daarom extra vakantie voor Santana), op stappen en wegrijden! Super braaf! Heerlijk weer om te rijden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:59

Wat een brave jongen heb je toch Bianca, dank je wel ik laat hier zeker even weten hoe het is gegaan.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:11

Ik heb vandaag weer eindelijk een keertje met mijn knapperd gewerkt.
Mijn verzorgster is sinds mijn bevalling elke dag geweest en vandaag ben ik dan zelf weer lekker kunnen gaan. Mijn verzorgster heeft al die tijd al flink aan zijn conditie en spiertjes gewerkt, dus vandaag heb ik voor de eerste keer na 2,5 maand weer eens een zadel erop gelegd. En zoals verwacht, liep hij hartstikke braaf. Nu nog zelf verder herstellen en dan kan ik eindelijk weer een keertje bovenop zijn rug klimmen sinds zijn ongeluk. Kan niet wachten!

Afbeelding

En zijn verzorgster heeft niet alleen gelongeerd met hem, maar ook balkjes getraind en zelfs vrij springen gaat hem super goed af. Je zou totaal niet zeggen dat hij dit met maar 1 oog doet! Dus wie weet kunnen we in de toekomst het springen toch erbij gaan nemen!

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:18

Wow wat superfijn, Orsje!
Hij ziet er goed uit!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:15

Wat moet jij blij zijn met deze beelden. Hij lijkt er dus helemaal geen last van te hebben. Zo fijn!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:40

Hij ziet er goed uit Orsje , zo te zien heeft hij er idd geen last van +:)+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:40

Top Orsje! Hij ziet er super uit!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 14:56

Hudson vandaag op de Pavo .. nou daar hoeven we ook niet meer heen hahahaha .. best ondergewaardeerd .. hij liep heel fijn , hebben mooie 7ens gekregen voor zn galop en zn aanleg een 7,5 voor zn draf en maar een 6,5 voor zn stap .. dat is jammer want hij stapte echt beter dan een 6,5 ( heb het op film staan ;) ) maar hij was weer super braaf .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:04

Jammer Moniek dat het niet was wat je ervan verwacht had! Ik ben wel benieuwd naar een Filmpje :o

Wat fijn dat je weer rustig met hem aan de slag kan Orsje

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:23

Wat jammer Moniek!
Knappe Hudsefluts!

Ik had vandaag een lol met mijn knol dag. Samen met een stalgenootje bijna hele dag op pad geweest en gepauzeerd in het bos bij het pannenkoekenhuisje. Was leuk!
En hij was super braaf tijdens de pauze, heeft heel braaf aan de balk vast gestaan, alsof hij dat al 100X gedaan had, ipv vandaag voor de eerste keer.

Super leuk!