de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:40

Mijn instructeur heeft zo iets leuks in gang gezet!
QMusic gaat een foute kür voor hem maken voor de finale van een competitie hier in de regio.

https://soundcloud.com/qmusicnl/special ... m=facebook

Gideon ging in de les weer fijn! Heb weer wat proef-gerichter gereden en we gaan ons binnenkort opgeven *\o/*

peetje82

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:43

Super!!
Foute kur, haha klinkt goed!

Blondie mag zondag weer mee, doet gewoon fijn dr ding.
Lief paard!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:55

Mijn merrie is gisteren op ijzers gezet. Wat een drama maakte ze er van :=

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:57

Ik hoorde vanmorgen al iets op de radio daarover, kreeg ook sponsoring hoorde ik al..super tof!

Haha, ijzers was ze het dus niet mee eens?

Hier gisteren voor het eerst gefietst. Was alleen, maar dacht, ach, zo braaf, we shall see.. En zoals verwacht, geen stap verkeerd. Eerst snapte ze er niets van, later kreeg ze het spelletje door en ging ze mooi aan los touwtje mee in stap en draf wanneer ik dat vroeg. Allebei heerlijk in t zweet gewerkt :')
Maar zo kan ze mooi spieren opbouwen zonder gewicht erop! Ideaal! En wennen aan alles buiten zodat ik straks ook ohz alleen naar buiten kan!
Afbeelding
Op het eind nog even naar schoonmoeder gefietst, die moest helemaal lachen, paard in de tuin.. :Y)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:40

Leuk bezig zo Wendy! Ik wandel ook veel met Gideon buiten, ik vind zelf de fiets altijd een beetje eng. Bang dat ik en paard en fiets in bedwang moet houden :=.

@Abercrombie, had ze liever een ander kleurtje ijzers gehad? ;)

Succes van het weekend, Peetje.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:47

Ik mountainbike zelf ook vaker tegenwoordig, dus ben daar al iets handiger in. Kayenne laat zich gelukkig heel makkelijk overtuigen dat iets wel of niet moet.. Kon zo aan het halstertje met los touw fietsen..

Haar moeder daarenentegen moest toen ik dat met haar deed, aan hoofdstel met ketting :') Die doe ik ook niet meer zo.. Die is gewoon te lomp en eigenwijs.... :Y)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:26

Gadget loopt ook naast de fiets, ik haal haar zo uit het land. Voordat ik haar uit het land kan halen moet ik een pad over van 500 tot 800 meter, op de fiets is dat sneller ;)

De zadelmaker afspraak is verplaatst naar dinsdag... Ze was ziek. Dinsdag komt ze naar mijn instructrice om haar zadel te checken en ik ga naar mijn instructrice. Komt mij prima uit, daar hebben ze namelijk een binnenbak..

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:59

Leuk anneruth, foute kur!

Lekker fietsen met je paard wendy, dat durf ik niet aan met mijn grote slagschip.

Vanmiddag komt de veearts weer bij Guus kijken. Ik vertrouw het gewoon niet. Ik ben zo benieuwd wat ze er van vindt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:28

Hmm, benieuwd wat die gaat vinden dan inderdaad.. Hopelijk niets geks..

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:11

@abercrombie: Bij Guapa was de hoefsmid in het begin ook niet zo'n succes...

Gisteren heel fijn kunnen trainen :j Kon de rust beter bewaren, want laatste tijd dramde zo vaak door.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:01

Ik heb gisteren een goede les gereden. Ze heeft totaal geen last gehad van dr ijzers.

Voelde wel dat madame aan het opwarmen was om een streek uit te halen. Echt om onder het werk uit te komen. Het werd haar te moeilijk :+

God zij dank is het dan 2 passen opzij springen en verder weinig.

Vandaag is ze influenza geent. Dus effe kalm aan t weekend.

Ben wel heel blij met mijn nieuwe zadel. Wat een genot om op te zitten.

Gisteren stond een merrie van een stalgenoot plots spierbevangen in de bak :oo ging niet meer voor of achteruit. Toch wel schrikken.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:28

@Ac wel een echte merrie zo te horen!
Ik heb ook een keer een fjord op stal meegemaakt die had dat ook. Heftig was dat idd.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:50

Ja het is echt een merrie uit t boekje. Maar wel heel slim dus ze leert snel. Bijzonder om te voelen hoe snel dat gaat.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:17

_Anneruth schreef:
Mijn instructeur heeft zo iets leuks in gang gezet!
QMusic gaat een foute kür voor hem maken voor de finale van een competitie hier in de regio.

https://soundcloud.com/qmusicnl/special ... m=facebook

Ja leuk!
Ik vind het jammer dat ik dit jaar niet naar Zuidbroek kan om te kijken.

Fietsen met een paard, dat zou ik echt niet durven. :n

Veel succes Peetje!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:52

Jammer, Karin!

@Anonymous: ik hoop dat het mee gevallen is met Guus bij de DA.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:17

Veearts kon niks vinden. Buigproeven gedaan van beide achterbenen. Los en aan de longe gehad. Rug en bekken bekeken, niks te zien. Fijn! Ze heeft dr nog even gekraakt hier en daar en maandag mag ik er weer op. Dus we gaan het zien. Waarschijnlijk nog gewoon jong en slap, ze meet 1,75 momenteel. Vrijdag komt de zadelmaker. Afgelopen woensdag nieuwe pensionklant erbij gekregen, 2,5 jarige ruin direct uit de opfok, heeft sinds vanmiddag dikke kaak!! Ik dacht meteen, neeeee geen droes, want guus heeft (nog) geen droes gehad. Veearts erbij, die twijfeld aan droes of een klap of iets gehad. Baal zo. Ik hoop echt geen droes

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:46

Fijn dat Guus niets mankeerde! Maar die dikke kaak is dan wel weer zorgelijk, ik duim met je mee dat het geen droes is..

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:35

Wat leuk om te zien hoever dat iedereen is en hoe iedereen zijn paard traind. Ik heb een leuk begin van dit weekend. Heb mijn elleboog zwaar gekneusd gisteren door een val van mijn witte vriend. Hij schrok van een langsrijdende auto die rotzooi uit het raam gooide.. Dat ze die troep bij zich houden, paard was helemaal over de zeik, stadgenoot kreeg hem weer moeilijk gevangen :(

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:42

Fijn dat guus oke is! Hopelijk is de dikke kaak geen droes.

Balen Niekj_Jente, niet te erg bezeerd?

Giv liep gister weer geweldig bij mijn instructrice <3
Ze was wel flink aan het klooien (er stonden schapen in het land achter de bak die ze niet leuk vond) maar de goede stuken waren ook echt goed, héél trots op Giv :j
Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:04

Weer even tijd om bij te lezen.
Wendy: fijn dat ze zo braaf meeloopt aan de fiets, zou dat zelf niet durven :o .
Anonymous: Fijn dat ze niets lijkt te mankeren, hopen dat het geen droes is bij dat paard.
Wat een aso _-:(, Niekj .
Wat een glimworm pradadaan!

Mijn merrie heeft door drukte van mijzelf een weekje stilgestaan. Vandaag weer opgestapt en ik had mijn handen vol, wat een druktemaker kan het zijn. Ach ja, liever een overactief paard dan een lamme trapzak :Y) .

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 09:12

Balen van de mogelijke droes! Het is wel echt de tijd van t jaar daar voor.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:19

Gelukkig niets ernstigs, Anonymous. Ik hoop voor je dat ze maandag weer als een zonnetje loopt en natuurlijk duimen dat het geen droes is.

Echt leuk paard, Pradadaan. Wat fijn dat je instructrice er zo lekker mee wegrijdt.

Dapper hoor Eef_Bam. Zo met dit koude gure herfst weer na een week stil staan zo opstappen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:44

Na een drukke periode kan ik ook eindelijk weer eens meepraten! :D Heb alles gelezen maar is iets te veel om op te reageren :+ Wat gaat iedereen vooruit zeg!

Vandaag ging het rijden iets minder goed met mij en Garola door de harde wind, maar dat hoort er natuurlijk ook bij :D Wel een leuk moment kunnen vastleggen!

Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:23

nette foto's!

Blondie moest vandaag als eerste van de L2 van start, 1x "staak"momentje,kreeg het net niet bolgewerkt denk ik. goed op kunnen lossen en was 2e met 195.
Waren echt super stukken bij waar ze echt zo goed gaat draven, was altijd al heel ruim enz,maar nu echt al wat "van de grond" .

Was ook al een maand geleden dat ze meeging en merk wel dat ze regelmatig mee moet,
nu 27 dec weer, dan 13 jan op de locatie waar de kampioenschappen zijn en 30 jan zijn het de Zeeuwse kampioenschappen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:46

Wat een leuke naam getley! Toevallig van de ola stal? Mijn vorige paard heette Larola.
Anymous ben benieuwd hoe het gaat nu er niks gevonden is.

Mijn jonkie ging goed vandaag! Begin haar steeds meer door te krijgen. Afgelopen vrijdag wilde se uitbreken op de volte rechtsom en moest ik helaas daardoor naar links gaan omdat er een ander aankwam. Dat heb ik vandaag geweten. Nu dacht ze daar mooi weer gebruik van te maken. Helaas voor haar was rechts echt rechts. Het valt me ook op bij haar dat als ze iets doet wat je niet wilt en je corrigeert haar dat ze het daarna nog een keer probeert maar als het dan weer niet lukt het ook over is.