Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lukasje schreef:@ Farjen: ik vind zoiets net prachtig! Ik zie bv ook graag een ramshoofd of een wit hoofd. Black beauty hoeft voor mij niet per se. Wat grillig wit hier en daar vind ik toffer.
c_alsemgeest schreef:Lukasje schreef:@ Farjen: ik vind zoiets net prachtig! Ik zie bv ook graag een ramshoofd of een wit hoofd. Black beauty hoeft voor mij niet per se. Wat grillig wit hier en daar vind ik toffer.
Daarom heb ik Cor... heb ik zin in een wit oog en een bles kijk ik naar zijn rechterkant. Wil ik even saai bruin met een normaal oog kijk ik naar links
Als zie je links ook regelmatig wit, maar dat is dan inderdaad meer de emotie dan dat hij een wit oog heeft
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
denisesilver schreef:Wij hebben weleens een paard en pony gehad die bijna identieke aftekeningen hadden, maar dan in spiegelbeeld. Was ook heel bijzonder.
Dat lichtbruin, zwarte benen, geen aftekeningen viel je bij ons in de regio destijds gewoon echt niet mee op. Vrienden hadden een koffievos. Vier hoog wit en een brede bles. Die herkende iedereen. Al kwam dat misschien ook wel door zijn karakter
Update over Amy trouwens, ze heeft een nieuw halster![]()
[ Afbeelding ]
En uit het bloedonderzoek bleken haar leverwaardes schrikbarend hoog en selenium extreem laag. Dus daar heeft ze nu medicijnen voor. Gelijk een wormenkuur gegeven. Ze heeft al staan kriebelen met beide paarden, dus als er niks aan wormen met de mest meekomt, mag ze van het weekend bij die twee erbij. Ik ga mijn merrie en het paard van mijn zus wel even wisselen op stal. Die ruin vliegt nog net niet door de tralies heen bij het voeren. Die is sowieso niet te genieten in het najaar/winter. Amy trekt zich nergens van aan
pol013 schreef:Elisa2 schreef:Het enige wat me niet zo trekt zijn van die saaie bruine zonder aftekeningen. Maar als ze goed kunnen lopen oid dan kijk ik daar ook wel doorheen.
Daar dacht ik inderdaad precies hetzelfde over. Zo'n saaie bruine, wie wil dat nou?! Ik vind (flinke) symmetrische aftekeningen echt bloedmooi.
En nou heb ik een effen donker bruine zonder aftekeningen en doordat ze zo'n geweldig fijn karakter heeft vind ik het het allermooiste paard op aarde![]()
Beauty is inderdaad in the eye of the beholder.
Charmaine schreef:Als jullie gave foto's gaan delen, doe ik ook even mee hoor![]()
Mijn gave bonte merrie met blauw oog en wit randje![]()
Madmax had ook zo'n witte rand. Was vosruin met veel wit en dus ook bles.
Paarden met witte randen door het wegdraaien van hun ogen, dus niet pigment gerelateerd, laat ik ook liever staan![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Charmaine schreef:Als jullie gave foto's gaan delen, doe ik ook even mee hoor![]()
Mijn gave bonte merrie met blauw oog en wit randje![]()
Madmax had ook zo'n witte rand. Was vosruin met veel wit en dus ook bles.
Paarden met witte randen door het wegdraaien van hun ogen, dus niet pigment gerelateerd, laat ik ook liever staan![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Gini schreef:Zou ik me dan toch stilletjes in de markt zetten voor een jonge D-pony?Geen idee eigenlijk hoe die nu geprijsd staan. Misschien tijd om terug eens wat websites in de gaten te gaan houden.
Spaansepony schreef:Bij mij moeten ze gewoon sprekend zijn. Al heb ik alle kleurtjes van saai bruin tot witte voetjes tot kleurtjes staan.
Spaansepony schreef:
Letsdunit schreef:Ik meld me hier ook maar even. Langzaam een beetje aan het rond kijken voor een wat groter braaf ouder paard. Eentje waar ik weer rustig mee op kan bouwen en vertrouwen kan krijgen na 10 jaar niet meer gereden te hebben.
Maar moet ik eerst een van mijn ponies verkopen. Ik heb hem nog niet officieel in de verkoop, wel via via al wat mensen langs gehad. Hij is 7 jaar oud, 147cm en type sportpony. Helaas is hij erg gevoelig voor onzekere ruiter en houd hij nog niet erg van springen. Meer dressuur typje. Dus dat maakt het nog niet makkelijk.