Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:38

Hhilde schreef:
Wat leuk! Fijn als er direct zo’n gevoel is :D

Het dier waar wij kijken is ook echt onwijs leuk en eigenlijk wat we zoeken, maar nu word ik overspoeld met twijfel over of ik wel genoeg energie, geld, etc etc heb. Dus ik vrees dat ‘bij twijfel niet doen’ en het idee van een eigen paard op de lange baan schuiven het verstandigst is, maar pfoeee echt wel een kötbeslissing. Ergens wil ik het heel graag en gaan we het vast fixen, maar de twijfel overspoeld zo dat het waarschijnlijk beter is om het op de lange baan te schuiven.

Herkenbaar. Zeker nu de winter er aankomt (ik heb in de zomer veel meer energie) en met alle crisisberichten rond Oekraïne, recessie, gestegen stalkosten en zo, lopen wij daar ook tegenaan. We willen wel, maar is het verstandig ...

Hhilde

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:46

Wij waren al wezen kijken en het is een fantastisch dier :j Alleen de twijfel is te groot en ik vind niet beslissen en blijven twijfelen nog veel zwaarder. Dus voor nu hebben we besloten het een lange-termijn plan te maken. Dan kunnen we nog werken aan de dingen die nu reden voor twijfel geven en het op termijn veel meer weloverwogen doen. Het paard paste alleen heel goed dus gewoon best oliebol, maar ze is niet het enige paard in de wereld en tegen de tijd dat we er echt klaar voor zijn komt de juiste wel weer op ons pad.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:18

Ik vind het een heel verstandige keuze, zo te horen. :j

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:45

Oh dat wist ik niet dat jullie al zijn gaan kijken. Als je dan gaat twijfelen lijkt het mij inderdaad een verstandige keuze om het voor nu even te laten en te wachten tot jullie tijd er is. Wel jammer als je een paardje hebt gevonden die precies is wat je zoekt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:13

snap dan eigenlijk al nooit waarom je de verkoper zijn tijd daar staat te verdoen... :o dit zijn dingen die je op voorhand al uit kunt zoeken, over na kunt gaan denken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:17

Waarschijnlijk kwam de twijfel na het bezichtigen? Bij zo'n bezichtiging wordt het natuurlijk " echt" en komt het heel dichtbij.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:55

Spannend Tarzan! Hopelijk is hij de 2e keer net zo leuk als de eerste. Is hij al gekeurd of laat je nog keuren als het zaterdag een ja wordt?

Hhilde, is het niet vooral de roze bril van het verliefd zijn die maakt dat hij zo goed lijkt te passen? Want het was iets heel anders als waar je naar op zoek ging en eerlijk gezegd zet ik altijd hele grote vraagtekens bij een jong en onbeleerd paard als eerste paard. Het gaat heus wel eens goed maar het gaat vele malen vaker heel erg fout en wordt het een grote teleurstelling voor zowel de eigenaar als het paard. Dus naast dat de timing niet goed is, is het misschien sowieso maar beter dat dit paard niet doorgaat.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:08

StalNollie schreef:
snap dan eigenlijk al nooit waarom je de verkoper zijn tijd daar staat te verdoen... :o dit zijn dingen die je op voorhand al uit kunt zoeken, over na kunt gaan denken

Ach, het kan best zo zijn dat je tijdens of vlak na de bezichtiging ineens beseft dat hij toch wel erg groot/jong/groen/heet/wat dan ook is. Of dat het specifieke paard nader inzien niet op stro/op je voorkeursstal/in die ene kudde kan staan.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:18

StalNollie schreef:

Gelukkig heeft de verkopende partij daar geen enkel probleem mee.

Elisa2 schreef:
Waarschijnlijk kwam de twijfel na het bezichtigen? Bij zo'n bezichtiging wordt het natuurlijk " echt" en komt het heel dichtbij.

:j Ik denk dat dat het was. Op zich zou het gewoon goed kunnen, maar nu het echt werd, ga je alles nog een keer overdenken en voelde het eerder als een (te) zware belasting ipv een leuke, lichte beslissing.

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald :=

En Oji, die twijfel had ik dus ook :j Mijn vriend had daar alle vertrouwen in, maar ik vind het best pittig om een jong dier te gaan begeleiden naar het gewenste volwassen paard. We gaan de komende tijd gewoon sowieso geen paarden kijken en als we weer gaan kijken, word het een ruim volwassen dier.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 19:00

Helaas, ik hoor net dat het paard dat wij graag voor de tweede keer wilden bezichtigen, onder voorbehoud verkocht is.

Wij gaan even pauzeren met de zoektocht. Het lukt ons niet om een leuk paard te vinden, dat ook nog door de keuring komt |(

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 08:19

Oh wat balen ook Lieser :\

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 09:36

Balen inderdaad, wat zoeken jullie?

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:04

Lieser schreef:
Helaas, ik hoor net dat het paard dat wij graag voor de tweede keer wilden bezichtigen, onder voorbehoud verkocht is.

Wij gaan even pauzeren met de zoektocht. Het lukt ons niet om een leuk paard te vinden, dat ook nog door de keuring komt |(

Weet precies hoe je je voelt, balen elke keer die teleurstelling :(:)
Heb ook zoveel pech gehad tijdens de zoektocht, of ze worden voor je neus verkocht, of komen niet door de keuring, of het paard blijkt anders te zijn dan in de advertentie

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:11

Lieser schreef:

Oh dat is balen zeg......... Zo blijkt maar weer dat er toch nog steeds kopers zijn die snel besluiten om tot koop over te gaan. Of wist je dat er meer geïnteresseerden waren die voor een 2e keer wilden komen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:43

Het is al lang zo dat je eigenlijk meteen moet beslissen,als je gaat zitten aarzelen, vaker bezichtigen enzo, wat in het verleden heel gebruikelijk en verstandig was, dan wordt hij vaak onder je neus verkocht aan een ander.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:51

anjali schreef:
Het is al lang zo dat je eigenlijk meteen moet beslissen,als je gaat zitten aarzelen, vaker bezichtigen enzo, wat in het verleden heel gebruikelijk en verstandig was, dan wordt hij vaak onder je neus verkocht aan een ander.

Dat klopt, maar omdat er nu toch ook signalen zijn dat er meer paarden te koop komen ivm recessie e.d. en de markt minder overspannen zou zijn, hoop je toch dat kopers weer wat meer ruimte krijgen om vaker te bezichtigen en een goed overwogen beslissing kunnen nemen. Vandaar mijn vraag of ze wist dat er meer gegadigden waren?

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik bij alle bezichtigingen die ik heb gehad, juist heb gezegd dat ik liever heb dat mensen 3 of 4 keer komen kijken, dan dat er achteraf geen klik is. Maar nu had ik dan ook geen haast met de verkoop en hoefde hij ook niet weg. Dus ik zat wat dat betreft in een luxe positie.

murls

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:17

Gisteren heb ik weer een prachtige merrie laten keuren, helaas ook niet door de keuring gekomen...
Inmiddels al het 3e leuke paard dat ik heb moeten laten staan omdat het toch niet gezond blijkt te zijn, maakt de zoektocht er niet leuker op :=

Bij mij ook het probleem dat de paarden verkocht zijn voordat je überhaupt hebt kunnen kijken, of ze zijn niet gezond of ze zijn niet zo leuk als ze lijken in de advertentie. Inmiddels al bijna 4 maanden aan het zoeken zonder succes :')

Mocht iemand nog een leuke grote gezonde bonte weten die niet op marktplaats/ehorses/sporthorses staat, dan hoor ik het graag! *\o/*

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:30

Zijn al die paarden nog niet gekeurd? Ik heb om teleurstelling te voorkomen mijn hengst laten keuren incl. nek en rug. Wilde weten wat de stand van zaken was voordat ik ermee wilde beginnen. Wegens ziekte in de familie kan ik nu toch beter iets minder op stal houden dus ben ik toch maar het e.e.a. gaan verkopen. Tot dusver 2 verkocht en nog 1 of 2 andere te koop. Niet mijn hobby. Ik vind het gewoon al helemaal niet leuk om te verkopen en ik vind het ook belangrijk dat ze op een juiste plek komen (voor zover je dat kunt voorzien natuurlijk).

(al heel lang stille meelezer, maar interessant om beide kanten te lezen)

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:52

Ik heb die van mij vorige week ook op foto's laten zetten voordat hij te koop komt binnenkort. Klinisch is helaas nog niet mogelijk omdat hij net uit de opfok komt, maar daar wordt aan gewerkt. Je wilt toch vantevoren weten wat je te koop aanbiedt?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:09

MDWStables schreef:
Zijn al die paarden nog niet gekeurd?

Meestal niet recent, maar bijvoorbeeld 3 jaar geleden toen de verkoper zelf koper was.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:10

Elisa2 schreef:
Balen inderdaad, wat zoeken jullie?

Een allrounder voor buitenritten (dus verkeersmak) en wat sprongetjes (maar niet heet).

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:12

Padoertje schreef:
Oh dat is balen zeg......... Zo blijkt maar weer dat er toch nog steeds kopers zijn die snel besluiten om tot koop over te gaan. Of wist je dat er meer geïnteresseerden waren die voor een 2e keer wilden komen?

Wij waren de eerste kijkers en de eersten die aangaven dat we nog een keer wilden komen. De tweede kijker kwam de dag na ons, wilde ook een tweede keer langskomen en kon toen twee dagen eerder dan wij.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:13

Puppetje schreef:
Ik heb die van mij vorige week ook op foto's laten zetten voordat hij te koop komt binnenkort. Klinisch is helaas nog niet mogelijk omdat hij net uit de opfok komt, maar daar wordt aan gewerkt. Je wilt toch vantevoren weten wat je te koop aanbiedt?

Nou dat inderdaad. Als verkoper is het alleen maar fijn als je weet wat je verkoopt en op basis van de uitslag de waarde van je paard bepaalt. Voorkomt een hoop teleurstelling aan beide kanten.

Zo wilde mijn schoonzusje een paar jaar geleden een 7 jarige stermerrie op Z1 niveau voor een behoorlijke prijs te koop zetten. Keuren was niet nodig dacht ze. Na veel aandringen van mensen uit haar omgeving, toch laten keuren en merrie bleek toch een risicovolle bemerking te hebben in een voorvoet. Kortom, die is uiteindelijk gegund aan iemand voor 1/4 van de prijs die ze eerst in haar hoofd had. Paard is overigens nog geen dag kreupel geweest, maar werkt ook niet op Z+ niveau nu en heeft al een mooi veulen gebracht.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:15

Lieser schreef:
Padoertje schreef:

Wij waren de eerste kijkers en de eersten die aangaven dat we nog een keer wilden komen. De tweede kijker kwam de dag na ons, wilde ook een tweede keer langskomen en kon toen twee dagen eerder dan wij.

Echt heel zuur. Verkoper heeft niet laten weten dat iemand anders sneller kon, zodat jullie er nog tussen konden dan? Vind het toch altijd jammer dat een verkoper dan gelijk overstag gaat bij iemand die snel tot koop overgaat ipv te kijken wat het beste past en dan maar een paar dagen langer wachten. Snap dat je er nu wel even klaar mee bent.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:17

murls schreef:
Mocht iemand nog een leuke grote gezonde bonte weten die niet op marktplaats/ehorses/sporthorses staat, dan hoor ik het graag! *\o/*

Gewoon het bonte sportpaardentopic in de gaten houden.
Komt met enige regelmaat wat langs; allerlei prijsklassen maar, voor zover vanaf een beeldscherm te beoordelen, lijken de prijzen realistisch voor het gebodene.