Freyr schreef:Wat had Reve nu weer uitgespookt met haar deken?
Voor die likstenen van Horselyx heb ik ook geen ervaring met iets van een houder. Mijn paard is er dusdanig fan van, dat ik die enkel aanbied als ik erbij sta voor maximaal 15 minuten. Ik houd hem vast of leg hem gewoon in de voerbak om er later weer uit te halen.
Nou. Ze schijnt hulp gehad te hebben van Sam. Maar basically had ze zeg maar van de naad tot haar lie’s ongeveer het deken gewoon Uhm… open gescheurd.
en op zo’n manier dat vijf herstel-setten samen niet eens meer redding konden bieden.
(ik heb setjes liggen van Bucas voor gewone scheuren omdat Rêve niet héél voorzichtig is met haar dekens maar hier was geen redden meer aan.)
Dus liep ze eigenlijk met 1 bil bloot zeg maar. 
Ik heb het nu even bewust op gevolgd en Rêve haar horselyx van 650gr is nog steeds niet op terwijl ze de hele nacht er aan kan. (Nu is de nacht hier wel zo’n 5 uur. 
Dus ik durf het wel aan met een grotere. Alleen moet ik eens zoeken of ze in de buurt verkocht worden want 15kg komt met 35 euro verzendkosten. 
De houders heb ik het goedkoopst bij bol.com gevonden tot nu toe maar nog niet besteld.
Ik wil de respitory en de mobility maar met verzendkosten kosten ze online dubbel dus moet ze in de buurt zoeken.
Ik lig te piekeren omdat ik een loyaliteitsconflict heb Wb mijn vader. Er zijn vorige week wederom hele harde woorden gevallen. De situatie is erg gecompliceerd. Omdat ik contact gehad heb met mijn stiefmoeder gaat zij weten dat het een uitvlucht is als ik morgen iets verzin maar het vlakaf zeggen kan mijn vader doen escaleren en ondanks alles wil ik dat ook niet. 
Ik merk aan mijn lijf dat ik veel stress heb. Ik kan me los koppelen van emoties waardoor ik ze niet altijd voel maar mijn medicatie krijgt geen grip op mijn colitis (inmiddels stapsgewijs verhoogd naar dubbele dosis cortisonen om het onder controle te krijgen.)
Daaraan merk ik dat ik me gedistantieerd heb van de stress… mijn broer kan deze week niet anders kon ik een dag af spreken met hem. Als mijn broer er bij is, is papa vaak rustiger…
Ik vind het moeilijk…. Ik wilde dat ik gewoon mijn middelvinger kon op steken want puur rationeel verdient hij dat eigenlijk. Na vorige week en al helemaal na de afgelopen maanden samen. Maar emotioneel … wil ik hem nog steeds geen pijn doen. 
Ik weet dat jullie me niet echt kunnen adviseren maar mijn man staat natuurlijk geheel aan mijn kant dus ik heb denk ik nood aan een soort neutrale partij?
Ik was vorige week zo overstuur dat ik mijn fysio gestoord heb tijdens zijn vakantie met een app. Toegegeven, gezien hij die dingen normaal niet leest zelfs niet als hij thuis is had ik niet echt verwacht ook door te komen (
)
Maar om 7 uur ‘s ochtends antwoordde hij dat ik met compassie (geen medelijden maar meer ‘compassion’. Wij hebben daar geen echt goed woord voor. Empathie komt het dichtst in de buurt denk ik.) en zachtheid naar mezelf moest kijken…
En eerlijk gezegd weet ik niet hoe dat moet…