Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:51

Mooie post kuenen. Dat zegt alles.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 15:05

Dank je wel voor het op een rijtje zetten van feitelijke informatie.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 16:05

Dit is dus precies mijn vraag kuenen, duidelijker kan niet, wolven passen hier niet meer

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:59

heel duidelijk kuenen, netjes op een rijtje gezet, het gaat echt niet goed zo met de wolven in nederland, al die dode paarden in je laatste link, het is gruwelijk om te zien , toch niet normaal dat dit onze toekomst gaat worden? misschien moet ik mijn vier lieve merries verkopen om van de tress af te komen en de angst

kuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:35

Dank jullie wel voor de aardige reacties. Ik deel dit op zoveel mogelijk artikelen over wolven, omdat ik gemerkt heb dat veel mensen het gevaar niet inzien, ze zijn vaak erg naïef over deze kwestie, uit onwetendheid denk ik. De pro wolvenlobby is ongelooflijk actief in de media, dus ik probeer op mijn manier de andere kant te laten zien. Voel je vrij om deze tekst te gebruiken, (al of niet uit mijn naam Irma Koppe) ,want hoe meer mensen een tegengeluid laten horen, des te groter de kans dat politici hier gevoelig voor gaan worden. En verder iedereen sterkte toegewenst, hopelijk grijpt de politiek in en kunnen we over een tijdje weer rustig gaan slapen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:38

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:19

Ik heb een stukje van het interview gehoord, maar wat een negatieve manier van praten heeft deze man. Hoe hij over die baron spreekt, het is enkel afkeur en vooroordelen. Ik was best benieuwd naar zijn verhaal maar dit is een en al klaagzang. Ik heb het uitgezet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:31

Strekking van dat radio interview imo:
Vanaf 2017 begon die beste meneer met filmen over de wolf omdat de wolf vanuit het oosten al voor de poorten in het westen bij Nederland stond. Vanaf toen had het bestuur in Nederland (provincies, boeren, natuurinstanties etc) zich moeten voorbereiden op een goed samenleven met de wolf. Want in Duitsland was toen al lang duidelijk dat er goed met de wolf samengeleefd kan worden en hoe (vee snachts ophokken en goede afrastering). Maar wij in Nederland hebben de vingers in de oren gestoken. De mensheid overal ter wereld heeft altijd zijn vee moeten beschermen en snachts moeten ophokken. Dus..dom van ons dat we als mosterd na de maaltijd anno 2022 vinden dat die wolf niet in Nederland past en dat we schreeuwen om onze dieren.

kuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:54

Wat een tenenkrommend interview ! Zelfs de IFAW heeft meer compassie met mensen:

Die Wahrscheinlichkeit eines Wolfsangriffs ist auch trotz gestiegener Wolfsbestände immer noch äußerst gering. Die Verbände fordern deshalb eine sachliche Debatte zum Thema Gefährlichkeit von Wölfen. Sorgen und Ängste von Menschen müssen ernst genommen werden. Nötig sind Informationen zum richtigen Verhalten bei Wolfsbegegnung und ein effizientes Monitoring. Die Skepsis gegenüber den lange abwesenden Wildtieren darf nicht für politische Meinungsmache genutzt werden. Dies ist nicht fair gegenüber den betroffenen Menschen. Die Sicherheit des Menschen steht auch für die Verbände an oberster Stelle.

https://www.ifaw.org/de/aktuelles/angri ... 2-bis-2020

https://d1jyxxz9imt9yb.cloudfront.net/m ... sults.webp

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:10

Hannanas schreef:
Strekking van dat radio interview imo:
Vanaf 2017 begon die beste meneer met filmen over de wolf omdat de wolf vanuit het oosten al voor de poorten in het westen bij Nederland stond. Vanaf toen had het bestuur in Nederland (provincies, boeren, natuurinstanties etc) zich moeten voorbereiden op een goed samenleven met de wolf. Want in Duitsland was toen al lang duidelijk dat er goed met de wolf samengeleefd kan worden en hoe (vee snachts ophokken en goede afrastering). Maar wij in Nederland hebben de vingers in de oren gestoken. De mensheid overal ter wereld heeft altijd zijn vee moeten beschermen en snachts moeten ophokken. Dus..dom van ons dat we als mosterd na de maaltijd anno 2022 vinden dat die wolf niet in Nederland past en dat we schreeuwen om onze dieren.

Volgens mij was het dezelfde vent die van de week in het programma Khalid & Sophie zijn woordje mocht doen. Had ook een boek geschreven.
Zijn beschuldiging was ook dat wolven die geen angst voor de mens lijken te hebben door mensen worden bijgevoerd en zo mak worden gemaakt. Met een beschuldiging aan het adres van de Hoge Veluwe. Had het over wolfwerende hekken die zouden helpen en dat we niet moeten miepen dat wolven een paar schapen pakken met een vewijzing naar de voedselindustrie en meer van dat soort domme opmerkingen. Echt superirritant die vent.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:28

Ik vind het echt bijzonder rustig op het moment met zicht meldingen etc.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 20:55

Ik kreeg hier in Drenthe dit weekend juist weer veel zichtmeldingen binnen op de app.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:19

Eilinora schreef:
Ik kreeg hier in Drenthe dit weekend juist weer veel zichtmeldingen binnen op de app.

Welk gedeelte van Drenthe? Hier ook erg rustig (gelukkig)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:21

Wellicht de temperatuur, kost ze minder energie dus minder eten nodig?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:27

Mn zus heeft een huisje gehuurd bij landal Miggelenberg Lekker wandelen met de honden. Ik heb dr aangeraden een vuvuzela, honkbalknuppel en pepperspray mee te nemen }>

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:44

Dreamboy schreef:
Eilinora schreef:

Oa zwiggelte en grens Duitsland vlakbij coevorden.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:51

Dreamboy schreef:
Eilinor schreef:

Oa zwiggelte en grens Duitsland vlakbij coevorden.[/quote]

Ja dat klopt. Maar verder is het, in verhouding met vorige weken, de laatste tijd erg rustig.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 21:58

Het lijkt erop dat als er een bepaalde periode veel aanvallen zijn, het erna weer rustiger is.
Het zou mij niet verbazen als ze op de een of andere manier (valwild) worden bijgevoerd, om de rust te bewaren.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:09

Ik moet zeggen dat wij hier in het dorp wel een keer een enkele wolf hebben gezien maar dat was er altijd een op doortocht en nooit wat gedood.

Elim de laatste dagen ook minimaal 4 wolven gespot die zich daar ophielden.
Maar al 2 dagen geen meldingen nu.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:42

sterregoud schreef:
Het lijkt erop dat als er een bepaalde periode veel aanvallen zijn, het erna weer rustiger is.
Het zou mij niet verbazen als ze op de een of andere manier (valwild) worden bijgevoerd, om de rust te bewaren.

Zou me niet verbazen inderdaad

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:49

Het is inderdaad opvallend stilletjes met meldingen over aanvallen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 02:18

Op de veluwe wel een zichtmelding. Ik was net 1 minuut te laat helaas ( ik snap het hoor dat de meningen over de Wolf erg verdeeld zijn , maar voor een fotograaf is dit toch wel echt iets wat je voor je lens wilt hebben)

Maar wat mij opviel hordes mensen die er achteraan gaan. Ik vindt dat we zo een Wolf ook enorm opjagen en juist teveel laten wennen als we er ook nog om heen gaan staan. Weet ook niet als dat gebeurde of ik er wel tussen ga staan foto's te maken voel mij dan ook weer slecht dat ik mogelijk een deel uit ga maken aan gewenning dus aan de andere kant maar goed dat ik 1 minuut te laat was.

Wel foto's gezien , leek nog een jonge Wolf hij / zij was alleen. En ik weet het sommigen zien hem liever niet maar het was echt een prachtig dier.

Hier nog wel in de buurt een mogelijke aanval maar heb ik mijn twijfels over. Paarden waren ook door het draad gegaan en het leken ook wel schrammen daardoor durf ik niet echt een conclusie over te trekken of het nu kwam door een Wolf.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 08:09

SunnyHorse schreef:
Het is inderdaad opvallend stilletjes met meldingen over aanvallen.

Een vriend van mij heeft een melding gedaan van verse wolvensporen (met foto) maar die werd door de beheerder van de appgroep niet geaccepteerd omdat hij het te weinig vond.
Dus ik denk dat ze gewoon kritischer zijn met wat ze melden.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 08:19

Dat soort meldingen horsepassion bedoelde ik eigenlijk ook niet eens zozeer. Meer de concrete aanvallen op dieren/ slachtoffers, dat lijkt “rustig”.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 08:58

SunnyHorse schreef:
Dat soort meldingen horsepassion bedoelde ik eigenlijk ook niet eens zozeer. Meer de concrete aanvallen op dieren/ slachtoffers, dat lijkt “rustig”.

Laten we dat vooral zo houden.