Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:44

Marije_jiplover schreef:
Wat een heerlijk dier Moniek!
Jij mag zelf wel wat meer over hem heen kijken, of ben je bang dat zijjn hoofd er onderweg afvalt? ;-)

Dat is inderdaad een dingetje ... :') ik doe het op wedstrijd wel .. maar in de training niet , en waarom ?? Waarschijnlijk idd bang dat zn kop dr afvalt :D

Carmuh

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:50

Moniek......Hudson word echt steeds gaver! Wat een fijn achterbeen!

Marije....Wat een topper die Elmo, heerlijk!

Babootje....Jeej wat een goed nieuws!

Orsje...Wat fijn dat history weer lekker in de groep staat en het goed gaat, hoe gaat het met jouw?

Pol....Heerlijk he dat je na een week gewoon weer kunt opstappen en wegrijden.

Hier zijn we heerlijk een lang weekend op terschelling geweest, heerlijk genoten. Inmiddels ook ons M1 debuut opgegeven, ze gaat zo fijn! Vrijdag ook weer scannen om te kijken of ze drachtig is.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:36

Heerlijk Carmuh , goed zo lekker weer gaan starten , heel spannend ik ga voor je duimen dat ze drachtig is .
Wanneer gaan jullie je debuut maken ? Start je ook de kring ?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 08:16

Moniek: inderdaad wat een achterbeen! Lekker op weg jullie.
Carmuh: netjes hoor M1! Duim voor je dat ze drachtig is.

Ik rij nog 1 SGW wedstrijd dit seizoen met mijn oudje en dan moet ik mijn aandacht toch echt eens echt gaan verschuiven naar mijn kuiken. (die met 5 eigenlijk niet meer zo kuiken is). Het lastige is alleen dat mijn 21 jarige nog zo fijn gaat. Gister na een week vakantie en bij 30 graden een springles gereden met hem en dan is hij nog zo fit. Heel lastig om dan te 'stoppen' met zo'n paard. Maar zo schiet het met de jonge ook niet echt op. Nog niet heel erg tot nu toe maar het wordt wel een keer tijd.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:55

Fijn Carmen dat ze het werk zo goed oppakt.

Heeft iemand van jullie ervaring met een bitfitter?

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:28

Eventjes bijlezen maar volgens mij gaat het wel lekker bij iedereen!

Marije_jiplover: Jeetje wat een afstanden! 20 - 40 zou nog wel te doen zijn maar 40 + is heel wat uurtjes in het zadel. Gefeliciteerd met je goedgekeurde KM’s! Volgens mij heeft Elmo het prima naar zijn zin (op alle foto’s oren strak naar voren). Echt stoer 31,5 KM.

pol013 interessant product de megasus horse runners. Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Inmiddels eruit met het/de zadel(s)? Fijn dat beide paarden zo fijn gaan!

moniek21 wat sneu van het overleden paard. Gefeliciteerd met je super M1 debuut! Hele gave foto’s ook weer. Wat een spierbundel is het!

Dresjoepie bedankt voor de tip! Ik heb helaas nogal een sloopkogel dus washandjes blijven niet langer dan 10 min. zitten maar naar aanleiding van deze tip ben ik zijn neopreen springschoenen nat gaan maken en dat lijkt ook te werken. Daarnaast moet in het zomerseizoen de hoefsmid wat vaker komen. Daarnaast op aanraden van de hoefsmid mengsel van zonnebloem olie en sla olie gebruikt. Gaat gelukkig weer een stuk beter!

Leonie_M jeetje wat een verandering van Sjef! Interessante combinatie. Krijgt Sjef geen “last” van het hoge eiwit gehalte? Santana heeft helaas eiwitbultjes gekregen door de luzerne.

Orsje fijn dat het naar omstandigheden zo goed gaat met His. Heerlijk dat hij weer met zijn vrienden in de wei staat (al kan ik me voorstellen dat het voor jou wel even spannend was).

Carmuh, ik duim hier mee voor een veulentje voor Hum volgend jaar. Alvast succes met je M1 debuut!

Babootje ook goed nieuws dus! Hoe gaat het opbouwen?

Ik sta helaas al een 2 weken naast mijn paard. Santana had een ontsteking van de huid op zijn rug. Waarschijnlijk combi insectenbeet?, zweten en te dun dekje (stom, stom stom) op buitenrit. Gelukkig heeft hij er weinig last van maar ik wil wachten met rijden tot de huid weer helemaal genezen is omdat de plekjes ook (deels) onder het zadel vallen. Hij heeft 2 weken vakantie gehad en nu ben ik weer het longeren aan het oppakken. Hopelijk ergens volgende week er weer op. Daarnaast ga ik veel met hem aan de hand in het bos wandelen en dat doet hij ook erg braaf. Hij gaat niet draaien of moeilijk doen als we het terrein afgaan ondanks dat de andere paarden hem roepen. Verder is hij lekker aangekomen op de nieuwe stal en voelt hij zich errug goed. Heb echt weer zin om aan de slag te gaan.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:51

Bianca, jeetje dat is ff pech hebben, gelukkig gaat het ondertussen weer goed en kon je evengoed lekker met hem bezig zijn .

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:02

Wat gaan de paardjes weer lekker hier! Zijn we de warme dagen ook goed doorgekomen?

His is weer dolgelukkig in zijn weide en groep. Doet het echt super er geniet nu echt van zijn vakantie. Zelf kan ik nu eigenlijk niks meer met hem doen, behalve van de weide halen en beetje borstelen. Ben nu 39+6 weken zwanger. Dus een tikkende tijdbom. Energie niveau is nu snel leeg. Dus ben nu echt super blij dat hij moeiteloos terug in de weide staat. Loopt lekker van 06.00 tot 18.00 uur buiten. Behalve met die hete dagen hebben we het gedeeld. Middag naar binnen en de avond weer naar buiten. Nu weer lekker de hele dag eruit. Bevalt hem prima!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:02

Jeetje Bianca .. 45 wk zwanger ?? Respect hoor .. ik dacht dat er altijd gehaald werd met 42 wk , ik zelf heb er verder niet veel verstand van heb zelf een keizersnede gehad met 38,5 week ;) toen was ik het al zat .. moet er toch niet aan denken om dan nog eens 7 wk te moeten -O-
Ik hoop dat hij of zij snel ter wereld komt <3

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:54

Ik denk dat ze 39weken en 6 dagen is Moniek. Maar dan nog kan ik mij voorstellen dat je het langzamerhand zat wordt. Maar wat fijn om te lezen dat his het zo goed doet in de groep

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:24

Leonie_M schreef:
Fijn Carmen dat ze het werk zo goed oppakt.

Heeft iemand van jullie ervaring met een bitfitter?

Nee, ik kijk eigenlijk altijd gewoon zelf. Heb ooit een handige uitleg daarvoor op internet gevonden, die was wel heel verhelderend.
http://www.paul-versluis.nl/downloads/E ... passen.pdf

En met de tandarts samen eens goed in de mond gekeken.
History heeft sowieso een heel klein mondje. Ik kan dus nooit een bit 'uitproberen' helaas.

We rijden nu met een K&K Ultra Dynamic Sensogan, dubbel gebroken. Hij doet het daar echt super op.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:39

Laatste loodjes, Bianca, hoop dat je bevalling soepeltjes verloopt en niet te lang meer op zich laat wachten. Fijn dat his lekker op de wei loopt!

Ook geen ervaring met bitfitters.
Ik rijd mijn 2 pony's op een Myler en daar doen ze het naar mijn mening goed op.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:17

Ohhhh jaaaa .. ik voel me zoooo dom nu _O-

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:20

Ohjee , ik heb me zojuist opgegeven voor de pavocup 8)7 nu al zenuwachtig :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:25

Spannend Moniek!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:30

Orsje.....Succes met de laatste loodjes!

Bianca....Jeetje dat is balen.

Moniek... Geen idee hoe de kring valt eigenlijk dit jaar hahah nog niet echt naar gekeken, had eigenlijk niet verwacht weer zo snel op dit niveau te zitten. Wanneer is die?
Pavo cupje.......gaaaf! Misschien dat ik die ook nog wel doe voor de ervaring haha

Hier helaas niet drachtig gescand dus gaan aankomende week weer opnieuw de hele scan rondes is haha, helaas daardoor wel ons M1 debuut afgezegd want vind het dan teveel worden anders en te dicht op het insemineren. Kwa trainen gaat ze echt super, ze begint echt een fijne gedragen draf te krijgen met een mooi veer erin, zal binnenkort weer even een stukje filmen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:03

Carmuh, hij is op 16 juli dit jaar , zou leuk zijn als we maar treffen op de kring en de pavo ;) gezellig !

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:13

moniek21 schreef:
Carmuh, hij is op 16 juli dit jaar , zou leuk zijn als we maar treffen op de kring en de pavo ;) gezellig !

oke, kringlaat ik dan even voor wat het is dit keer, heb dan al ons debuut gepland staan in oostzaan haha. Pavo ga ik nog even over nadenken....

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:52

Haha ja, inderdaad 39 weken en 6 dagen had ik daar staan. Ben gewend het zo te omschrijven, maar begrijp in dit topic de verwarring!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 01:35

Hahaha orsje nee hoor ik dacht niet na :') het is super duidelijk ;) .. komt er al beweging :D

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 00:17

Helaas nog niet de échte beweging die ik nodig heb.. Maar beweging is er wel genoeg! En zeer vermoeiend ook.. Ben echt het afwachten tot het moment dat het serieus doorzet.
Heb geen zin om vrijdag voor onderzoek naar ziekenhuis te gaan. Dus dat ze maar snel eerder komt!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:33

Ben je bang dat ze het opgang gaan helpen ? Ik heb makkelijk praten hoor .. ik had een keizersnede waarbij ik zelf helemaal onderzeil was ;) ik zag het echt niet zitten met mijn rug om die weeen te hebben en ook nog te moeten persen :o

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:58

Weer even bij gelezen!

Gave foto s Moniek! Hij is lekker breed geworden voer je hem nog wat bij?

Super goed nieuws Babootje blij voor jullie *\%/*

Leonie er is laatst bij ons op stal een bit fitter geweest Er is al 1 bit retour! Het probleem is een beetje dat je pas echt weet wat een bit doet na een tijd rijden! Ze mag het wel gwn terug sturen wat wel heel fijn is Zij is iig weer terug naar het oude bit terwijl het paard de eerste week er super op reageerde! Pb maar voor de naam

Carmuh wat balen dat ze niet drachtig is Ik ga met je mee duimen dat het deze x gwn gaat lukken

Wat fijn dat die weer in de kudde staat en ze hem accepteren Orsje wat een lieve vrienden heeft die <3 Voor jou ook de laatste loodjes spannend hoor Gaat vast goed komen heel veel succes alvast +:)+

Verhuizing gedaan Pol? Dat is lekker weer iets om af te sluiten en je weer op de paarden te focussen

Wat vervelend Bianca dat de huid ontstoken is! Groot gelijk hoor eerst zorgen dat het goed dicht is dat lijkt me met zweten ook niet lekker

De thuis wedstrijd is dus prima verlopen Marije? Geen problemen gehad op het punt dat je geoefend hebt?
Laatst bijgewerkt door dresjoepie op 27-06-17 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:00

Ik heb weer een rare vraag haha Maar om er nu speciaal een topic voor aan te maken is nu ook weer niet nodig

Kan een ruin zijn ding nog naar zijn buik doen? Ik zie hem dat regelmatig doen! Hij showt hem zwz graag als we lekker aan het poetsen en tutten zijn! Maar soms doet die dan ff zijn buik aantikken

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:51

dresjoepje: mijn beide ruinen kunnen vrolijk gymnastieken met hun ding.

Wat bitten betreft: vaak kun je ook een goedkope variant vinden van de duurdere bitten. Die koop ik gewoon voor 20-40 euro en test hem dan uit. Dan kan ik al snel 2-3 bitten testen voor dezelfde prijs als een bitfit sessie en ook lang testen. Als het niet bevalt kun je er vaal via marktplaats nog wel iets voor krijgen.