de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:17

Wat een leuk dier anneruth! Ik heb vandaag onderling wedstrijdje met jonkie en grote meegedaan. Vosje was best braaf. Galop wat minder en m'n middendraf ging niet maar verder best prima. 169 punten :') met als commentaar dat ik meer vooruit moet denken en m'n paard niet zo moet overvallen :') kon er eigenlijk helemaal niks mee. M'n grote heb ik voor de lol z2 gestart, gewoon omdat me dat zo gaaf leek :o nog 204 punten gehaald ook :) eigenlijk een super leuke dag gehad.

Abercrombie

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 07:45

Vanavond weer les. Ben benieuwd hoe het gaat. Door de zwangerschap is mijn lijf zo anders dan voorheen. Slap en zonder balans. Voor mijn gevoel moet ik helemaal opnieuw leren paardrijden.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:19

Wow, gave foto Anneruth! Knappe Gideon! <3

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:40

Die van mij is ook heel erg braaf met dit weer. Gistermiddag met die regen en wind zelfs nog een rondje buiten gedaan met een oud stalgenootje en ook super braaf!

Verder zag ik mooie foto's van Giv voorbij komen, knap hoor!!

Picasso, ziet er gaaf uit die still!

Veder zag ik een paard die al wat B parcoursen had gelopen, knap dier!

Vibabu, prima toch? Lekker ervaring opdoen met je jonkie en die punten komen vanzelf wel. :j

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:51

leuke foto's weer zeg, het echte piepjonge gaat er qua leeftijd weeral af in 2016.

Blondie doet ook niks met dit weer hoor, doet gewoon dr ding zoals verwacht wordt.

Zondaqg mag ze weer een keer mee, probeer ze 2x per maand mee te nemen, kan ik ze erin houden voor t kampioenschap.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:15

Leuke foto's!

Guus is wel wat frisser met dit weer. Zaterdag weer even gereden lag ik er nog bijna naast nadat een haas de bak door schoot. Guus loopt niet fijn. 11 december komt de zadelmaker. Ik stap er maar niet meer op tot die tijd....ik word zo chagrijnig als ik niet rijden kan maar is even niet anders.

Hoe lang geleden ben je bevalen Abercrombie? Ik vond het beide keren ook wennen, je bekken en je spieren zijn slap. Na 5 weken rijden voelde ik me weer de oude zeg maar.

Leuk toppic Picassox!

De rest gefeliciteerd met de wedstrijd resultaten!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:48

Mooi topic en paard Picasso!
Balen dat Guus niet fijn loopt anonymous.
Gave foto van Gideon, ben ook wel benieuwd naar het filmpje maar deel zelf ook niet alles :). Had laatst een filmpje van het b-parcours, paard pakte heel fijn aan, maar vond mijn eigen houding te belabberd om het hier te delen :o .

Ik heb het op dit moment erg druk met mijn studie, ben blij als ik 3 keer per week kan rijden. Over 3 weken begint mijn vakantie van 7 weken, dan wil ik weer wat fanatieker gaan trainen en starten.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:56

Anonymous1 mijn kind is al 1.5 :o
Alleen heb ik nogal zware zwangerschap en dergelijke gehad dus ben nooit meer de oude geworden. Ben ook nog steeds 11 kilo zwaarder dan voorheen.

Moet erbij zeggen dat dit mijn eerste rijpaard sinds de bevalling weer is. Mijn andere merrie was steeds in de lappenmand dus dat bevorderde het oppakken van t rijden ook niet.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:05

soms duurt ontzwangeren wat langer he :')
gekkigheid hoor, wel vervelend,maar mss met een rijpaard wel een goeie stok achter de deur om weer in shape te komen.
Mijn kinderen zijn 11 en 8 ondertussen(ik ben 33) maar je lichaam verandert bij de meeste mensen gewoon na een zwangerschap.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:09

Hier -gelukkig- geen ervaring met zwanger/ontzwangeren.

Oehh ik ben zo enthousiast! De zadelmaker komt vrijdag 11-12 voor een springzadel. *\o/*
Laat 'm dan ook meteen even naar mijn dressuurzadel kijken, mooie extra check. :j

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:41

peetje82 schreef:
soms duurt ontzwangeren wat langer he :')
gekkigheid hoor, wel vervelend,maar mss met een rijpaard wel een goeie stok achter de deur om weer in shape te komen.
Mijn kinderen zijn 11 en 8 ondertussen(ik ben 33) maar je lichaam verandert bij de meeste mensen gewoon na een zwangerschap.

Ik ben blij dat ik sinds een paar maanden weer meer dan 100 meter pijnvrij kan lopen.

Die Ier was toen aangeechaft aangeschaft om het rijden weer op te pakken. Die had ook niet van die idoot grote gangen dus zat prima voor mij. Maar goed dat liep anders.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:46

jammer is dat, hopelijk wordt het nog beter en kun je weer meer!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:54

Kaitlyn schreef:
Hier -gelukkig- geen ervaring met zwanger/ontzwangeren.

Oehh ik ben zo enthousiast! De zadelmaker komt vrijdag 11-12 voor een springzadel. *\o/*
Laat 'm dan ook meteen even naar mijn dressuurzadel kijken, mooie extra check. :j

Leuk wie laat je komen? Weet je al wat hij meeneemt?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:56

peetje82 schreef:
jammer is dat, hopelijk wordt het nog beter en kun je weer meer!

Ik doe gewoon steeds een beetje meer. Net over de pijngrens heen. Zo is het mij ook gelukt om steeds verder te kunnen wandelen.

Daarom was een 4 jarige ook wel prima. Die rij je ook niet 7 dagen per week. Kunnen we samen sterker worden :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:05

Iemand van een lokale ruitersportzaak. De mensen waar ik op stal sta zweren erbij dus ben benieuwd. Eens even zien of het bevalt, hoef natuurlijk niks te kopen.
Heb geen idee wat hij meeneemt haha! Baal er nog steeds flink van dat mijn eigen zadelmaker niks had maar blijf niet afwachten totdat hij misschien wel iets heeft.

Abercrombie wat vervelend dat je zo slecht kon lopen, kwam dat door de bevallingen?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:08

Ik ben wel heel blij met onze nieuwe Prestige Roma. Zit stiekem al te kijken of ik niet een zelfde model 2d hands dressuur kan kopen.

Ja tijdens de zwangerschap al heel veel last van mn lijf en dat werd na 30 uur baren niet veel beter :+

Liep de eerste paar weken met soort rollator.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:14

Prestige vind ik prachtig, maar dat ligt momenteel echt buiten budget. :o

Moet zeggen dat het in 17 inch (in het bruin) vaak ook nog weer lastig is om tweedehands te krijgen, vaak zijn de zadels dan alweer 18 inch en dat is voor paard en mij veel te groot. 17.5 inch met korte kussens is wellicht wel mogelijk, maar om lukraak een zadel van marktplaats te halen in de hoop dat het past durf ik niet. :n

Dat is dan wel een heftige bevalling geweest zeg! Fijn dat het inmiddels allemaal wat beter gaat. :j

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:17

Oei korte rug?
Ik heb 1x een paard met korte rug gehad en toen zei de zadelmaker dat hij geen andere optie zag dan maatwerk. Ik dacht even dat ik dood bleef toen ik dat hoorde. Das erg duur.

Gelukkig heb ik dat paard snel kunnen verkopen. Had er ook geen goede klik mee. Dus dat maatwerk zadel is er nooit gekomen.

Heb nu dus een bruine Roma 18 inch met een bruin hoofdstel van Dyon.

Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:22

Volgens mij valt dat wel mee, maar volgens mijn zadelmaker was 17 inch goed en kon groter niet. Maar ik heb zelf ook een klein kontje, 18 inch is voor mij veel te groot. :o

Ze is in ieder geval wel in verhouding, hier zie je het wel:
Afbeelding

Ohhh wat een mooi hoofdstel! :oo

Ik ben gek van haar, die gaat echt niet meer weg. Dus als een maatzadel onze enige oplossing is dan soit! Dan komt er een maatzadel, maar moet ik wel wat langer sparen. :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:13

Wat een mooie foto's komen er weer voorbij! Krijg helemaal zin om ook weer aan de gang te gaan!!!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:18

Leuk, jullie reacties op de foto van Gideon :-).
@Eef_Bam: om dezelfde reden als jij ben ik niet zo scheutig in beeldmateriaal online plaatsen. Ik bekijk het zelf altijd alles heel kritisch en dan nog zijn er mensen die ongevraagd commentaar geven op iets wat ik of niet gezien heb of waarmee ze de plank mis slaan en ik voel me dan ook nog geneigd te gaan verdedigen of uitleg te geven en daar heb ik geen zin in.

Balen Anonymous dat Guusje niet zo fijn loopt. Gelukkig duurt het niet meer heel lang tot 11 december.

Over zwangerschap kan ik niet meepraten ;-).

Ik heb voor Gideon direct een maatwerkzadel aangeschaft. Ik wilde heel graag een Custom-zadel en ben er erg blij mee. Maar ik snap heel goed dat mensen liever een standaard aanschaffen. Ik heb er een half jaar op moeten wachten .

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:23

@Vibabu: wat balen trouwens van je wedstrijd en wat een vervelend commentaar? Stond er helemaal geen onderbouwing bij waarom de jury vond dat je je paard overviel?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:41

Ik ben wel benieuwd naar je filmpje, waarschijnlijk is het een stuk minder slecht dan je eigen gevoel is maar ik snap het wel dat je hem niet neergezet. Is ook de reden waarom ik geen foto's en filmpjes plaats. De dromenvangers en wichelroeden komen je meteen tegemoet.

Nee eigenlijk geen onderbouwing, dat ik hem overviel en vooruit moet denken. Dat is juist het probleem, paard denkt teveel vooruit en op het moment dat ze dat niet meer denkt en begint te stuiteren dan wil ik juist naar voren. Ze liep gister weer half te dromen en heel druk met haarzelf te zijn waardoor alles iets vertraagd binnenkomt en als het dan binnenkomt dan komt er meteen een "explosie" :') vond haar best braaf hoor! Enige wat niet goed ging was de rechtergalop (sprong achter steeds over) en m'n middendraf die in galop ging.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:18

Klinkt als gewoon kilometers maken vibabu!
En ik weet meteen weer waarom ik niet van de dressuurconcoursen ben, laat mij maar mooi thuis rijden :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:09

Als ze het niet beter kunnen onderbouwen zou ik het lekker naast me neerleggen, Vibabu en net wat Gomir zegt, km's maken :j.