Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:11

_Tarzan schreef:
Wij gaan morgen een paardje bekijken, ik ben erg benieuwd!

Veel plezier! Wat voor type?

Ik twijfel := Wij hebben een leuk jong dier gezien, maar is nog niet uitgegroeid. Zal ongeveer 155-160 hoog worden, maar wel quarter met een kwart trekpaard (zwaar type) er in, dus mama is een tank en veulen ook al best stevig. Alleen wij zijn allebei 183, dus gaat het passen op lange termijn… twijfel, twijfel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:31

Hhilde schreef:
_Tarzan schreef:

Ik twijfel := Wij hebben een leuk jong dier gezien, maar is nog niet uitgegroeid. Zal ongeveer 155-160 hoog worden, maar wel quarter met een kwart trekpaard (zwaar type) er in, dus mama is een tank en veulen ook al best stevig. Alleen wij zijn allebei 183, dus gaat het passen op lange termijn… twijfel, twijfel.

Die zou ik heel goed uitknijpen op alles waar zelden op gekeurd wordt: panel7-test, CPL en PSSM2 (die zit volgens mij niet in de panel-7 test, correct me if I'm wrong)

Qua maat, ik blijf erbij, dat is een modeverschijnsel, met name gebaseerd op de handel, zodat ze je aan kunnen praten dat het niet past en je een (veel duurder) ander paard kunnen verkopen.

Hier haalt de grootste met pijn en moeite (en een keer de smid overslaan) de 1,65; de andere redt de 1,60 niet en dat gaat prima, ook als je 1,85 bent :j
Met zo'n kruising wordt je toch niet serieus genomen op de meeste wedstrijden dus aan die onzin hoef je ook niet te voldoen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:54

Hhilde schreef:
_Tarzan schreef:

Dankjewel! Het is een quarter :') ik zei al, ik sta overal voor open haha! Hij is 6 jaar en voornamelijk in het bos gereden dus ben erg benieuwd of hij zo braaf is zoals ze het vertellen. Ik mag er morgen een rondje mee naar buiten dus dat is wel fijn om alles uit te kunnen proberen.

Ik ben wel echt mega benieuwd :D

oji

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:46

Heb je de spanjaard waar je eerder over twijfelde of je hem zou houden toch verkocht Tarzan?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:23

oji schreef:
Heb je de spanjaard waar je eerder over twijfelde of je hem zou houden toch verkocht Tarzan?

Nee die blijft gewoon. Het heeft even geduurd maar het is uiteindelijk helemaal goed gekomen met ons :D Helaas laat alleen z'n gezondheid nu wat na dus zoeken we een nieuw maatje om te rijden, kan hij fijn op pre-pensioen blijven staan en mocht het nodig zijn gaan we hem verder lijden besparen.

Ben laatst zelfs naar buiten geweest met hem, zoveel vertrouwen is er inmiddels, we hebben ons uiteindelijk helemaal gevonden en hij is echt mijn vriendje geworden <3

Afbeelding
Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:29

Oh wat balen dat net als jullie elkaar gevonden hebben, zijn gezondheid het af laat weten. Wat heeft hij?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:39

Ja, helaas maar het is goed zo, hij is bij ons nu helemaal op z'n plek en juist omdat hij al zo ontzettend veel heeft meegemaakt wil ik hem niet onnodig laten lijden. M'n vriend opperde daarom om er nu al een bij te gaan zoeken zodat afscheid nemen misschien ietsjes makkelijker wordt straks .. Hij heeft het helaas aan z'n luchtwegen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:07

_Tarzan schreef:
Dankjewel! Het is een quarter :') ik zei al, ik sta overal voor open haha! Hij is 6 jaar en voornamelijk in het bos gereden dus ben erg benieuwd of hij zo braaf is zoals ze het vertellen. Ik mag er morgen een rondje mee naar buiten dus dat is wel fijn om alles uit te kunnen proberen.

Ik ben wel echt mega benieuwd :D

Check dan z'n gezondheid! Die paneltest is er niet zonder reden....

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:03

Hhilde, wat een aparte kruising! Je zou zeggen dat het kwa hoogte zou moeten passen maar idd wat voorgangers al zeggen zou deze goed laten testen. Als ze klein zijn zien ze er allemaal heerlijk uit maar de kosten zijn niet mals :(
Had laatst voor de grap uitgezocht wat mijn merrie aan de da had gekost (en er alsnog niet meer is), ivm tiktok filmpjes die ik had gezien. In zeer korte tijd heb ik bij de da alleen al €10.235 euro gepind en dan spreek ik dus niet over de contanten betalingen, poedertjes en allerlei therapieen die ik nog geprobeerd heb.

_Tanzania, wat ontzettend balen dat de gezondheid laat afweten als je elkaar uiteindelijk helemaal gevonden heb. Veel plezier bij de bezichtiging!!

Ik ga zaterdag kijken bij een paard die het uiterste is van wat ik zocht :+
Een rijpaard, geen merrie en al helemaal geen vosmerrie want ik heb al zo een rooie darm staan. :+
Ik ga bij een vosmerrie kijken die niet onder het zadel is :))

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:31

Prachtig dier Tarzan, wel heel erg jammer van zijn gezondheid. Ik snap wel helemaal dat je voor een quarter valt, ben benieuwd hoe je bezichtiging gaat!

Veel plezier met de bezichtiging Tirzasarah10! En de dieren die je niet verwacht en niet bedacht had van te voren, dat zijn soms de leukste :D

Die kosten :oo. Heel erg bedankt voor jullie tips over testen!
En ook wel fijn om te lezen dat jullie denken dat het qua lengte moet gaan passen. We gaan nog even twijfelen, maar ik denk dat het wel gaat passen qua match.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 07:37

Ik ben echt heel benieuwd vandaag :D

Dankjewel voor de tip ikke, altijd fijn als mensen meedenken!

Tirza, Oeh spannend hoor! En die rooie zijn toch het leukste hè! De quarter is ook hoe kan het ook anders een vos :o

Hhilde, dankjewel, Fuego is een prachtig dier, geweldig karakter ook, zou alleen door hem al meteen weer een Spanjaard willen :D jij ook veel plezier met bezichtigen! Klinkt als een leuk dier!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:05

Hhilde schreef:
_Tarzan schreef:

Als het dier breed genoeg wordt dan is die maat echt geen probleem en waarschijnlijk beter dan een smalle van 1.65 cm bij wijze van spreken.

Tarzan, echt zo sneu van Fuego..hopelijk kan hij nog lang bij je blijven in goede gezondheid en veel plezier met bezichtigen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:26

Supersneu voor Fuego. Hopelijk kan hij nog lang als weidemaatje dienen voor een nieuw paard.
Als het de quarter wordt, ga je dan ook western rijden?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:01

Hha nee ik ga geen western rijden, hij is ook gewoon Engels beleerd gelukkig.

Ja ik hoop ook dat Fuego nog lang bij ons mag blijven, want bijzonder is hij <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:28

Nou, wij zijn terug en wauw, echt helemaal mijn type! Alleen wel nog vrij groen. Ik heb tot zondag de tijd om na te denken en mag deze week nog eens komen rijden als ik dat wil :D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:30

Ligt het aan mij of zijn de prijzen van de paarden eindelijk weer aan het dalen? Ze worden langzaam aan weer wat betaalbaarder.

Moderatoropmerking:
Voldoet niet aan de aanwijzingen in de openingspost
Laatst bijgewerkt door balance op 16-11-22 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:37

_Tarzan schreef:
Nou, wij zijn terug en wauw, echt helemaal mijn type! Alleen wel nog vrij groen. Ik heb tot zondag de tijd om na te denken en mag deze week nog eens komen rijden als ik dat wil :D

Oh, dat klinkt goed! Ik zou zeker nog een tweede keer gaan !

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:46

Wat voor een soort project pony is het? Import?

Fijn Tarzan en ook heel fijn dat je er rustig over mag nadenken en nog een keer mag komen rijden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:58

Ik wil zeker nog een tweede keer gaan inderdaad en vind het super dat ik er even rustig over mag nadenken zonder bang te zijn dat hij morgen weg is!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:32

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de regels in de openingspost.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:22

Zo, net tweede bezichtiging gepland voor komende zaterdag *\%/* ik kan nu al niet meer wachten _O-

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:36

_Tarzan schreef:
Zo, net tweede bezichtiging gepland voor komende zaterdag *\%/* ik kan nu al niet meer wachten _O-

Leuk!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:44

Wat leuk! Fijn als er direct zo’n gevoel is :D

Het dier waar wij kijken is ook echt onwijs leuk en eigenlijk wat we zoeken, maar nu word ik overspoeld met twijfel over of ik wel genoeg energie, geld, etc etc heb. Dus ik vrees dat ‘bij twijfel niet doen’ en het idee van een eigen paard op de lange baan schuiven het verstandigst is, maar pfoeee echt wel een kötbeslissing. Ergens wil ik het heel graag en gaan we het vast fixen, maar de twijfel overspoeld zo dat het waarschijnlijk beter is om het op de lange baan te schuiven.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:33

Die som moet je eerlijk voor jezelf maken maar ik zou niet gaan kijken indien je niet overtuigd bent een paard te kopen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:35

Ja, eigenlijk zag ik het al toen ik hem in de wei ging halen, keek hem aan en zag dat is 'm :')
Hij kan minder dan ik eigenlijk zocht en zit echt nog wel werk aan maar z'n karakter is top en past wel echt bij mij, en de klik is er ook dus geen twijfel meer hier :+

Wat vervelend Hilde dat je twijfel je zo overspoelt! Wat als je nu gaat kijken, wie weet, weet je dan wat je wilt/moet? Of denk je dat je dan nog meer gaat twijfelen? Niet dat je straks spijt krijgt, zou ook zonde zijn natuurlijk he! Moet zeggen dat ik ook niet per direct nu meteen op zoek was maargoed als je een leuke tegenkomt he :')