Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:16

Heel goed om even extra kritisch en oplettend te zijn!
Maar, laten we niet vergeten dat sommige mensen ook gewoon oprecht een beetje onhandig/onervaren zijn met het hele kopen/verkopen :') mezelf inclusief...
Durf ook een beetje op je eigen gevoel te vertrouwen.

Zo heb je ook paarden waar je zelf na aankoop even iemand bij haalt voor een (preventieve) APK, waar dus wel iets van aanleiding voor is maar waar geen alarmbellen voor nodig zijn.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:08

Sosha schreef:
Ben nog beduusd dat het paardje waar ik net vandaan kom in het echt ook net zo leuk is.

Onder voorbehoud van keuring, gekocht.
Nu dus lekker in de zenuwen zitten totdat ze gekeurd is.

Als alles volgens planning gaat, heb ik over 4 - 6 weken weer een paardje *\%/* *\%/* *\%/*
Owwww wat zal dat lang wachten zijn.

Superleuk Sosha. Dat zal zeker lang wachten worden. Ik duim mee dat de keuring goed gaat.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:03

Ik heb een héle leuke bezichtiging gehad *\o/* echt helemaal wat ik zoek <3
Helaas (voor mij) komen er donderdag kijkers voor de tweede keer.... en ik heb echt geen mogelijkheid om eerder te komen -O-
Dus nu vier dagen duimen dat hij er nog is vrijdag *\%/*
Duimen jullie ook mee? Mijn vriendinnen duimen ook al mee haha. Hoe meer, hoe beter :D :D

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:04

Autumnn schreef:
Helaas (voor mij) komen er donderdag kijkers voor de tweede keer.... en ik heb echt geen mogelijkheid om eerder te komen -O-
Duimen jullie ook mee? Mijn vriendinnen duimen ook al mee haha. Hoe meer, hoe beter :D :D

Hier duim ik mee *\o/*

MariekeS_

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:07

Wat super leuk Autumn, ik duim ook voor je!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:16

Ik duim ook mee!!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:39

Autumnn schreef:

Ik ga keihard voor je duimen, jij bent nu wel eens een keertje aan een mazzeltje toe hoor !

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:41

We duimen ook mee

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:51

Autumnn schreef:

Wat super *\o/* Maar ben je er niet al uit dan? Mensen die een 2e keer komen kijken hebben ook serieus interesse. Dan is de kans heel groot dat zij hem willen kopen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:08

Dankjulliewel *\o/* <3

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:11

Ik zou dan ook niet een tweede keer afwachten, als hij zo leuk is! :D

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:08

Leuk zeg! Ik zou dan inderdaad ook niet geduldig kunnen wachten. Ik duim met je mee *D

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:12

Gelukkig hier woensdag al keuring.
DA was zo vriendelijk om na werktijd in te plannen.

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:20

Sosha schreef:
Gelukkig hier woensdag al keuring.
DA was zo vriendelijk om na werktijd in te plannen.

Yeah wat fijn!!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:22

Gelukkig maar, ben bang dat als het langer zou duren ik een zenuwinzinking krijg _/-\o_

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:36

Spannend! Wachten is altijd .....

Hoe doen jullie dat verder met de kosten van de keuring? Bij goedkeuring voor jezelf en bij afkeuring voor de verkoper?

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:37

Ik zit er tegenaan hahaha. Volgende week maandag eindelijk keuring na 6 weken wachten.

@liesjjj ik heb afgesproken dat bij goed en bij afkeuren de kosten voor mij zijn. Ik heb daarom ook nog wel even de DA gebeld alvast om af te spreken dat we bij foto’s maken tussendoor beoordelen.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:45

Pfoe, 6 weken is lang zeg.. Maar mocht het goed uitpakken natuurlijk de moeite waard.

Yep, zo had ik het ook gedaan. Merk wel dat veel verkopers niet akkoord gaan met die constructie. Maar dan vertrouw ik het meteen al niet meer.

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:58

Liiesjjj schreef:
Pfoe, 6 weken is lang zeg.. Maar mocht het goed uitpakken natuurlijk de moeite waard.

Yep, zo had ik het ook gedaan. Merk wel dat veel verkopers niet akkoord gaan met die constructie. Maar dan vertrouw ik het meteen al niet meer.

6 weken zeker lang, ik denk alleen maar; is de week alweer voorbij??

Ik bedoel dat ik in beide gevallen betaal, dat vindt niemand erg lijkt mij..

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:37

Cheyenne0252 schreef:
Liiesjjj schreef:

6 weken zeker lang, ik denk alleen maar; is de week alweer voorbij??

Ik bedoel dat ik in beide gevallen betaal, dat vindt niemand erg lijkt mij..

Oo wel allebei, sorry verkeerd gelezen. Redelijk risico, maar we gaan er mooi vanuit dat het wel goed zit!

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:31

Ik ben een beetje aan het balen.. Na het paard wat afgekeurd is een drie weken geleden heb ik er inmiddels 5 gezien weer. Allemaal tot nu toe niet wat ik zoek, echter dacht ik er nu eentje gevonden te hebben en ga ik woensdag kijken. Klinkt op papier (- een iets te kleine schofthoogte) echt perfect qua wat ik zoek. Echter realiseer ik me net door een opmerking dat de prijs excl btw is. Wat betekend dat het in feite opeens 2500 euro duurder is om en nabij.. Nu is mijn enige optie mijn vriend zijn aanbod accepteren om tijdelijk als bank te spelen om het verschil op te vangen. Maar in alle eerlijkheid vind ik dat niet een heel fijn idee. :x

Maar goed, ga er nu dus eigenlijk heen in de hoop dat het tegenvalt en ik hem uit m'n hoofd kan zetten. :=
Maar ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik hier niet over nagedacht had, ik heb vroeger altijd bij particulieren gekocht. |o

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:51

ittakesmore schreef:
Ik ben een beetje aan het balen.. Na het paard wat afgekeurd is een drie weken geleden heb ik er inmiddels 5 gezien weer. Allemaal tot nu toe niet wat ik zoek, echter dacht ik er nu eentje gevonden te hebben en ga ik woensdag kijken. Klinkt op papier (- een iets te kleine schofthoogte) echt perfect qua wat ik zoek. Echter realiseer ik me net door een opmerking dat de prijs excl btw is. Wat betekend dat het in feite opeens 2500 euro duurder is om en nabij.. Nu is mijn enige optie mijn vriend zijn aanbod accepteren om tijdelijk als bank te spelen om het verschil op te vangen. Maar in alle eerlijkheid vind ik dat niet een heel fijn idee. :x

Maar goed, ga er nu dus eigenlijk heen in de hoop dat het tegenvalt en ik hem uit m'n hoofd kan zetten. :=
Maar ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik hier niet over nagedacht had, ik heb vroeger altijd bij particulieren gekocht. |o

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Gaat het om een paard in België? Je mag mij eventueel een pb sturen er zijn wel mogelijkheden.

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 23:18

MISTRAL94 schreef:
ittakesmore schreef:

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Gaat het om een paard in België? Je mag mij eventueel een pb sturen er zijn wel mogelijkheden.

Nee het gaat om een paard in Nederland jammer genoeg. Anders zou de BTW verlegd kunnen worden.. Maar dat valt in Nederland gewoon af.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 00:16

Dat kon ik mijn situatie niet verlegd worden. Maar ongeacht welk land zijn daar wel mogelijkheden voor.

Maar een paard in Nederland ex BTW verbaas ik mij over.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 06:08

Ik ben ook wezen kijken bij een paard waarbij de prijs ex BTW werd genoemd. Een stal in Nederland. Heeft er nu meerdere op sporthorses staan dus misschien wel dezelfde stal. Omdat ze paarden moeten verkopen kon er heel snel en makkelijk over de prijs gesproken worden. Zou dus zeker gaan kijken en de prijs bespreekbaar maken als het paard is wat je zoekt. Helaas was er bjj mij bij een tweede keer geen klik meer waardoor de koop niet door is gegaan.