Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PSvanLot schreef:Daarbij is het natuurlijk ook gewoon winter en wat wij als ruiters als heel vervelend ervaren is voor paarden het fris en jolig zijn door het weer.
Het wordt nogal snel op karakter of een lichamelijke beperking gegooid, maar paarden mogen toch ook gewoon lekker fris zijn en goede zin hebben?
s1993 schreef:Goed dat je de tijd neemt CLDoen wat voor jou goed voelt
Noisy leuk topic! Had helemaal niet meegekregen dat Rudi er zo slecht uit heeft gezien, bizar... Ik vind het gek dat dat 'hier' gewoon kan gebeuren, je hoeft niet eens iets van paarden te weten om te zien dat dat niet oké is. Maar top dat het nu zo goed gaat met hem
MirandaMalik schreef:Babootje er bestaat nog heel veel tussen zweefteef en doorpakken.
En meestal zijn die doorpakkers juist degene die de boel verkloten omdat ze het wel ff zullen doen zonder rekening te houden met een gevoelig paard.
Een minder gevoelig paard pikt dat misschien, maar juist deze paarden valt geen land meer mee te bezeilen als je ze te veel vraagt, ze raken overstuur en gan dan gevaarlijke dingen doen.
Babootje schreef:Ik zou ook niet teveel nadenken over wel of niet prestatiegericht. Een paard met sportbloed, zoals Marie vergt een consequente en duidelijke hand en bij een professionele trainingsstal zitten toch meestal wel de mensen die dat goed kunnen.
Je hebt niks aan een (ik noem het maar gewoon) "zweefteef" met mooie praatjes die het uiteindelijk ook niet blijkt te kunnen. Dan ben je verder van huis.
Babootje schreef:MirandaMalik schreef:Babootje er bestaat nog heel veel tussen zweefteef en doorpakken.
En meestal zijn die doorpakkers juist degene die de boel verkloten omdat ze het wel ff zullen doen zonder rekening te houden met een gevoelig paard.
Een minder gevoelig paard pikt dat misschien, maar juist deze paarden valt geen land meer mee te bezeilen als je ze te veel vraagt, ze raken overstuur en gan dan gevaarlijke dingen doen.
Welnee. Dit soort paarden kun je beter kwijt bij mensen die dit soort paarden dagelijks in handen hebben en weten wat ze doen.