Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Reeltje_5

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:24

Oh ja! Helemaal vergeten die leeuwen! :oo

Gewoon aan het halster :) hoofdstel heeft hij nog niet aan gehad.

Spannend Noor! Laatste loodjes dus :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 20:25

Succes met de laatste loodjes.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:40

puppy1128 schreef:
@wen
Is de paddock klein waardoor die niet kan rennen? En dat roze! :wow:
ja kan er wel een beetje in rondscharrelen maar echt ff flink uit ze plaat is hij te klein voor. en ja niet elke jury is er blij mee maar dat maakt mij niet uit.
sterkte en nog gefeliciteerd met je verjaardag

gordy lekker dat het laden goed ging en leuke foto overzicht

kabayo ze is wel stoer zo in het tuig en fijn dat ze braaf was met enten en de tandarts. kallistos mag morgen naar de tandarts. en leuk dat je die veulen foto's van de fokker heb gekregen.

Fenna balen van de luizen maar wel enorm cute zo met dat dekentje

Noor dex ziet er goed uit lekker hoor nog op de wei hier moeten we het toch echt met de paddock doen. en spannend nog ff en dan lekker van je baby genieten

vandaag voor het eerst zadel opgelegd (oke als veulen werd hij als zadelsteun van zijn moeders zadel gebruikt). opleggen vond hij ff spannend maar voor de rest geen kick
Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:26

Arme puppy, altijd vreselijk als je dieren uit je leven verdwijnen. De mooie herinneringen maar koesteren, sterkte!

Laatste loodjes noortje spannend.. ik heb het ook twee keer meegemaakt dus weet wel een beetje wat je doormaakt. Wachten duurt lang! :Y)

Knap wennie dat hij geen kik gaf met het zadel op!

Wat fijn dat het longeren zo goed ging Aurelia.

Wat een prachtige vlecht heeft Jorie! Jammer alleen van de moeite als die na twee tellen alweer los is.. haha..

Fijn dat het goed is gegaan bij de tandarts Kabayo! er is flink wat werk afgeleverd.

Ik weet niet meer wie het opviel dat er zoveel verhuist werd, maar wij gaan ook verhuizen :D
Ik heb voor een semi PP gekozen bij iemand thuis waar die in een kudde komt met 5 andere paarden.
Onwijs veel loopruimte krijgt met een leuk ruiterpad ernaast voor de ruiter :D
Ik had het zeker goed op mijn huidige stal maar dit concept spreekt me ontzettend aan en het is ook nog eens om de hoek. Kwam een plekje vrij en na lang wikken en wegen toch besloten hiervoor te gaan.
Verder heb ik hem gemeten en meet nu 1.64 *D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:24

Lamarxhorse ja heel wat werk! Ze heeft er nog wel last van. Eten gaat nog niet zo lekker.
Succes met verhuizen! Klinkt als een goede stal :)

Wennie dank je ! In het tuig vind ik haar ook zo stoer <3 Hoe ging de tandarts?
Super knap met zadeltje!!

Noor14 ik denk dat ze inderdaad last had van die wolfskiezen. Nu kunnen we mooi trainen.
Succes met de laatste loodjes!

Aurelia super braaf zeg! Altijd een heel fijn gevoel als het goed gaat :D

Mooie vlecht fenna :)

Puppy nee andere bit is anatomisch gevormd. De stang niet.
Mooie foto!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:34

Wennie: Wat super goed zeg!

Kabayo: Knappe Zilver bij de tandarts. :)

Fenna: Lekker even luchten met de vlecht zo. Als hij steeds los gaat, kun je ook om de paar slagen een elastiekje omwikkelen, dan blijft het vaak beter zitten.

Ik heb net de tandarts gebeld voor Pepper. Hij wordt in april 3 en is geloof ik nog nooit geweest. Tandarts zei alleen dat hij het een beetje zonde van mijn geld vond om nu te komen, omdat Pepper nog aan het wisselen is aan de onderkant (zit een en ander los op het moment) en dat had volgens hem dan niet zo heel veel zin. Erg eerlijk wel van hem! :) Moet ik er wel bij zeggen dat hij dit ook zei omdat ik aangaf dat Pep naar mijn weten geen klachten heeft. Hij eet gewoon normaal etc.
Rond april bellen we nog een keertje voor een afspraak, want als Pep strakjes wat meer aan het werk gaat met een bitje, is het wel aan te raden om met name de wolfstandjes even te checken.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:33

Lamar, paddock paradise klinkt goed!
Fijn ook zo dichtbij.
Wordt alles gedaan of moet je zelf voeren enz?
1,64 mooie maat al, zal nog wel wat bijkomen.
Dex was 1,65 toen ik hem voor t laatst gemeten heb, is paar maanden geleden.
Ben wel benieuwd hoe groot alle paarden hier worden uiteindelijk.

Wennie super goed zo met zadel!

Kabayo hoe gaat het met zilver?
Mag je eigenlijk na een behandeling even geen bit in?
Ik weet niet Hoelang het herstel duurt.

Frummels, wel eerlijk van hem idd.
Maar zolang hij geen last heeft lijkt het me idd ook nog niet echt nodig.
Of je moet echt al met bit beginnen.

Bedankt iedereen voor de succes wensen!
Ik zit Mn tijd echt uit Haha, dagen gaan zo langzaam.
Elke dag even Dex voeren is mijn hoogtepuntje Haha.
Wel heerlijk om dan even met hem te kroelen ook al is het met een draad ertussen.
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:42

Frummels thanks! Eerlijke tandarts! Fijn :)

Lief dat je het vraagt noor14. Ze had even een paar dagen dat ze het eten niet snel opat/ beetje liet liggen. Maar het gaat nu goed! Ik mocht haar dit weekend weer oppakken. Dus 5 dagen rust.
Knappe vieze Dex <3 wanneer ben je uitgerekend?

Straks vrijheidsdressuur les :D zin in hihi.
Helaas word het goed koud aankomende week... denk dat ik dan weer helemaal niks kan. Ik ga zaterdag vliegen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:42

Succes Hoor met de laatste loodjes! Geniet nog even van de rust, straks is het druk genoeg met een kleintje.

Puppy, is Elano al weer meer zichzelf?

Veel geschreven trouwens de laatste tijd, leuk maar ook veel bij te lezen :D
Even samengevat: er is gelongeerd, trailer geladen, gesleept, tandartsen zijn geweest ( of juist nog niet), gewassen, gepast, ,geknuffeld en er komt een verhuizing aan.

Zag ook schattige veulenfoto's en een leuke serie van Nesprit.

Joya is momenteel net onder de 1.60, schat ik. Bestaan de maat voor een Spaanse maar moeder is ook vrij groot.

Wij zijn nu rustig het wandelen aan het opbouwen. Ik ga steeds een stukje verder van de boerderij af en dat gaat prima. Het reclamebord voor de melktap, rode witte fietspaaltje en omgewaaide boom hebben we al uitgecheckt en niet spannend bevonden.

Tandarts is nog niet geweest voor Joya. Ze is wel aan het wisselen dus ga ook maar even bellen wat raadzaam is. Bij mijn andere paarden laat ik de tandarts altijd komen als ze op het gras staan. Gras krijgen ze ook met een zere mond altijd goed weg. Ons soms best grove hooi is met een zere mind een stuk lastiger te eten.
Een bit krijgt ze voorlopig nog niet in dus wat dat betreft maakt het niet uit.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:20

Vind het erg fijn om iedereen zo bezig te zien. En hoe iedereen het doet. Kofu is erg moeilijk in omgang. Hij is pas dichterbij komen staan met moeders samen. Waar ik laatste x heen ging zou een paddock paradise worden. Helaas is het niet meer geworden als 1 bagger poel en gaan ze voorlopig nog niet verder. Dus terug gehaald nu op een 24/7 buiten plek in een paddock zowel verhard stuk als zandstuk. En plek dat ik wat met hem kan beginnen. Had daar helemaal niks. Echter kan kofu niet vaststaan doordat die 1x is gaan hangen en toen losgeschoten en dat doet die nu dus ook elke x. Bij alles wat die niet wil gaat die in zijn achteruit. Voeten optillen gaat voor wel achter niet want dan haald die uit. (Bedankt laatste hoefsmid door hem een klap te geven) ze benen afspuiten gaat dus ook niet want hij slaat naar het water. Ik ben een beetje radeloos en word er erg moedeloos van |( 1 voordeel, moeder en zoon zijn nu heel hecht samen.
Het regende heel de dag dus een beetje nat zand. Maar staan droger als tevoren.Afbeelding

Wie heeft de tip om hem te laten stoppen met achteruit lopen :)*

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:34

@noor
Ja idd, maar ze komen dus ook op andere landjes en niet alleen bij ons. Ze zijn op andere plekken ookal betrapt. %)
Wat spannend zeg, weet je al of het een meisje of jongen is? :D

@wennie
oh dat is dan wel balen dat ie niet zijn energie daardoor goed kwijt kan.
Dat niet iedere jury er blij mee is kan ik mij voorstellen. Maar je valt wel goed op! :D
Wat fijn dat ie verder niks om het zadel gaf. Altijd fijn!

@lamar
Dankje!
Oh om de hoek je paard hebben is fijn hoor! Zeker als het dan ook nog een ideale stal is/wordt!

@kab
Hoe ziet zo'n anatomische bit eruit dan? Ben nu wel benieuwd. En komt zo'n bit niet tegen de wolfskiezen aan ofzo?
En dat herstel gaat dan wel snel zeg. Maarja, als ik kijk naar Elano's castratie.. Dat was nog beter dan je ooit kan bedenken, mooi geheeld en geen ontsteking niks. En ook vrij snel gegaan.

@frummels
Wat fijn dat de tandarts er zo eerlijk over is. Dat zal niet iedereen zijn. Scheelt weer een paar centjes.
Ik moet even kijken wanneer ik een tandarts laat komen.

@fran
Ja gaat gelukkig weer de goede kant op. Zowel hoe hij loopt, doet en oogt maar gister was er ook veel minder spanning tijdens het wandelen. Ja toen we een rare (brandende?) geur roken vonden we het beide wel wat spannend, geen idee waar die lucht vandaan kwam. Hoop dat iemand een kampvuurtje aan had gestoken. Maar ondanks dat ik het spannend vind, vertrouwt hij mij er weer op dat het allemaal goed komt. Dus dat is toch weer enorm postief!

@Bian
Oh bah, 1 bagger zooi is ook niks.. Zeker als er dan niets aan gedaan wordt. Tuurlijk overal is het waarschijnlijk nat bij ons hebben we ook plassen. Maar ze zakken nergens tot de kniën in de blub of iets. We kunnen gewoon heel lang met gympies blijven lopen, nou die zijn echt niet goed waterdicht. :')
Met de achterbenen al geprobeerd door met een zweepje of iets aan te raken? Dat paar keer oefenen tot Kofu niet meer uithaalt en dan kijken of je een handschoen aan kan tapen. Sta je zelf tenminste niet met je neus bij zijn benen. :)

De 27e hadden we Elano's schofthoogte weer eens gemeten. Hij meet nu 143 hoog, dus weer 1,5 CM erbij!
Wandelen gaat ook steeds beter. Iedere keer iets minder spanning en gister bijna niet, ja op het moment dat we een brandende(?) geur roken in een van de straten. Kwamen ook een meneer langs die vond het erg leuk om te zien, vroeg ook of Elano schrikt als de auto opstart. Nee hoor, hooguit gaat hij een pasje versnellen. Nou hij deed zijn hoofd niet eens omhoog. Dus hij begint weer de oude te worden! *\o/*

Foto van gister.
Afbeelding

Elano lag laatst lekker te snurken toen ik Queenie uitliet. Dus naar stal toegelopen om ze even samen op de foto te zetten.. Wat doet meneer? 'Oh he gezellig dat je er bent!' .... 'Nou, ik ga verder slapen.' Hoezo hij voelt zich op zijn gemak. :+
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:58

Puppy
Anatomisch bit
Afbeelding
Liverpool stang
Afbeelding
Spreekt voor zich denk ik :')
Herstel gaat idd snel! En wat een super lieve foto van liggende Elano en je hond! Hond kijkt alleen wel erg bang

Bianca. Misschien denk ik veel te makkelijk maar pak een zweep? Een keer halster kapot trekken en ze leren het helaas slecht af... Als hij hangt gewoon naar voren jagen. Desnoods een tik of met de bezem onder zijn kont. Dat zijn gewoon nutteloze fratsen die gewoon moeten stoppen.

Fransje fijn dat het wandelen goed gaat!

Zoooo trots vandaag met de les :oo Eerst de kunstjes geoefend die ze al kon. Flemen. Voetje en cirkelen. Ze kent ook al op het blok.
Vandaag voor het eerst de spagaat gedaan. Ze is zo slim!!
Afbeelding
Toen dat redelijk bevestigd was eens haar hoofd tussen haar benen gevraagd. Van de normale buiging zo geen foto. Ze bood zelf aan om haar been omhoog te doen dus stukje compliment mee gepakt. Ze zakt heel braaf, maar dat laatste stuk is toch te spannend hihi
Afbeelding
Afbeelding
En omygod!! Ze bood zelfs een steiger aan!! Niet heel noemenswaardig :+ maar ben er zoooo blij mee
Afbeelding
Daarna naar het blok verhuisd. Eerste keer een jambette op het blok!!
Afbeelding
En een kleine buiging om mee af te sluiten :D
Afbeelding
Ik ben zooo blij met haar vorderingen! En dit is nogmaar les 3. Tussendoor oefen ik heel soms vrijheidsdressuur. Maar bijna nooit. Slimme meid <3

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:25

Hier ook een anatomisch bit,

Ziet er goed uit Kabayo! Leuk om te doen als afwisseling!

Puppy1128 : geweldige foto's! En fijn dat hij weer de oude wordt!

Bianca: vervelend probleem, wel fijn dat je ze nu droog kunnen staan!

Vandaag nesprit eens met bijzet gelongeerd, doel is voorwaarts neerwaarts en los komen door het lijf heen, ze snapte het al best goed, soms heeft ze wel de neiging iets te diep te duiken,ondanks een erg losse bijzetteugel, maar dat is nog puur een balans kwestie, daarna nog een stukje gewandeld :)

(screenshot uit een video)
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

En nog even gekeken bij het meertje hier in de buurt!

Afbeelding

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:00

Succes met verhuizen Lamar, klinkt als een leuke plek!

Biancalayo wat vervelend van die hoefsmid :( ik lz iets over de aussie tie ring of safe clip. Dan een lang touw gebruiken, het touw kan als er hard getrokken wordt stroef door dat ding heen glijden. Ze trekken dan dus niet het halster of het touw kapot en zijn dan dus niet 'vrij' door hard te trekken (enkel hebben ze iets meer touw). Zelf niet uit geprobeerd..

Elano doet het goed! Wordt al een grote jongeman haha.

Super goed kabayo! En het is nu nog een steiger van niks, maar zodra ze het goed door heeft moet je eens opletten :D van wie heb je les?

Gordy, fijn dat ze het goed deed! Vind de nog steeds knap <3

De mijne vandaag weer heel kort gelongeerd, rechtsom had ie heel veel moeite meee vandaag dus een paar rondjes is goed. Wilde hem voor het eerst op de poetsplaats zetten maar hij durfde niet zo 1 2 3, en het paard in de stal er recht naast was super boos en stond met zijn mond wagenwijd open om een knauw te verkopen aan de mijne. En de mijne stapte opzij ipv naar voren nou hij kon er nog net niet bij.. ik dacht laat maar ik oefen dit wel als het andere paard op de wei staat :')
Ik vind het alleen zo smal, vraag me af of die dan wel kan draaien hahaha maar moet toch bijna wel? Neem aan dat niet iedereen hun paard er achteruit in zet.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:16

Bedankt voor jullie reacties! Heb indd nu een zweep erbij dat als die het doet terwijl wr willen lopen jaag ik hem naar voren. Maar ben vaak alleen dus vind het dan wat moeilijk om alles te gelijk te doen en optijd te reageren. Dus met vast zetten wil ik iemand erbij hebben.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:07

biancalaylo schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Heb indd nu een zweep erbij dat als die het doet terwijl wr willen lopen jaag ik hem naar voren. Maar ben vaak alleen dus vind het dan wat moeilijk om alles te gelijk te doen en optijd te reageren. Dus met vast zetten wil ik iemand erbij hebben.

Verstandig! Ja snap het dat het dan lastiger is..

Aurelia hihi ben benieuwd hoe ze zich ontwikkeld! Mijn pony kon niet echt steigeren vanaf de grond. Maar onder het zadel vond ze super leuk :D
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb les van Ilse Wolfs!
Lekker buurpaard dan :+ Heb je een foto van de poets plaats? Mijne is ook redelijk smal maar ze kan zich omdraaien.
Afbeelding

Gordy longeren ziet er goed uit!! Dankje! Ik hou van afwisseling O:) mooi meertje. Waar is dat?

Vandaag toch even voor de sleep gehad. Was vandaag wel mensen aanwezig en van de week niet. Ze was super braaf. Van de week nog 2 keer ongeveer longeren en dan ga ik zaterdag al vroeg weg.

Ze loopt trouwens lekker met het koppie omhoog. Ben nog niet bezig met de nageeflijkheid
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heel blij met dit beeld. Ontspannen en oortjes blij! Ze vind het steeds normaler gelukkig. Nu maar 1x gemest. Vorige keer wel 5x. Fijne vooruitgang! Veel minder stress
Afbeelding
Daarna helemaal alleen "uitgespannen". Ze bleef voor het eerst super stil staan!! Ook met het aftuigen. Ze gaat echt vooruit :D
Ze word wel steeds knapper en gespierder <3
Afbeelding
Nou baas, klaar niet?
Afbeelding
Na de tijd lekker hooi eten. Ze verstopt zichzelf :')
Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:39

Hoihoi!

Het is even een tijdje geleden dat ik heb reagereerd :o
Ik lees wel steeds mee, maar vaak op mijn mobiel en dan kost het teveel tijd om lange bijleesposten te maken.

Maar iedereen gaat zo goed hier en ik ben zelf ook lekker bezig met Jack dat ik toch wil proberen om weer mee te praten!

Ik zag een verhuizing voorbij komen van Llamar geloof ik, Zilver gaat lekker hard met d'r vrijheidsdressuur en aangespannen lopen (als je dat zo al noemt) :) En bijna naar Zweden, tof!

@Biancalaylo, jack heeft zich ook een keer losgetrokken en nu vind ik het zelf ook wel spannend om weer opnieuw te proberen.. Ik ga het binnenkort doen!

Hij staat nu op de paddock met onbeperkt hooi, maar het hooi waar je niet bij kan is toch lekkerder :+ :
Afbeelding

Of het zit op je hoofd:
Afbeelding

Ik ben met Jack begonnen met grondwerklessen, afgelopen vrijdag onze tweede les gehad en hij doet het zo goed! We zijn echt bezig met de kleine basisdingen, normaal zijn halster aan doen, voetjes geven, leren vaststaan, voedsel weigeren en rustig blijven staan etc.
We trainen met de clicker en hij pikt het zo goed op. Sinds we zijn begonnen heeft hij ook veel meer aandacht voor mij, hij blijft constant bij mij in de buurt en volgt mij overal <3

Vandaag ook nog eventjes geweest en het is mij voor het eerst gelukt om hem mee te laten draven! Hij is liever lui dan moe en moeilijk te motiveren tot draf, maar vandaag was het 3x gelukt! Hij doet zo hard zijn best <3 Ik ben helemaal blij

Maar dat kan toch ook haast niet anders wanneer je dit koppie ziet:
Afbeelding

Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 17:38

Lekker bezig iedereen.

Ik ben vandaag maar eens gaan knutselen met de hoofdstellen zodat Rosie toch weer een passende neusriem heeft. Vandaag weer even het bit in. Het was even zoek werk met de hoofdstellen. Ik had nog een neusriem die je aansjort dus daar een riempje bij gezocht. En eentje gevonden die op het laatste gaatje dicht kan dus we kunnen even weer verder. Heb het hoofdstel omgedaan terwijl ze los stond. Ging heel goed. Ze komt nu met het hoofd mooi omhoog. Ook als ik het vraag. Dus we zijn er even mee aan de wandel gegaan. En voorwaarts en halt zonder stem. Echt fijn. Ook even het zadel erop. Via link, via recht en ook gewoon als ze losstaat. Ze vind het allemaal prima. Voorzichtig aan het rondkijken naar een zadel voor haar. Ze is echt breedt dus dat word nog wat denk ik.

Iemand van jullie ervaring met de zadels van de decathlon?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:09

@kab
Maar wat is er dan precies anatomisch aan? De stang is recht en ongebroken, de ander lijkt een boogje te hebben en dubbel gebroken. Of is dat boogje dat het anatomisch maakt?
Enig idee hoe eng een liggend paard is als je ze altijd ziet staan? :wow:
Queenie vind het enorm leuk bij de paarden, van Elano trekt ze zich niks aan (als hij staat en loopt tenminste..). Van de andere 2 paarden moet ze niks hebben, maar voor hun had ik de zweep ook mee voor het geval dat. Elano is echt súper lief voor Queenie!
Ziet er goed uit de VD les en het trekken!

@gor
Leuke foto die laatste!

@annikoe
Dat van het hooi eten is erg herkenbaar. :+
Wat fijn dat het draven gelukt is.

@kvulden
Haha handig als het hoofd omhoog gaat als je erom vraagt, heb ik Elano ook aangeleerd. Scheelt bukken. Kwa zadels kan ik je niet helpen. Hier ga ik hoog waarschijnlijk met de BBP beleren. Misschien zadel keertje lenen van stalgenoot vanwegen de beugels. Maar denk dat het hem echt geen drol zal schelen.

Vandaag 15 min gelopen (inclusief stilstaan, hond is de jongste niet meer). Vrijwel geen spanning. Alleen wat schrik bij een poort/hek. Die maakte een heel raar geluid en we waren daar nooit langs geweest. Had gelijk even zijn voorbrenghoofdstel gepast, begint te klein te worden. Dus alvast te koop gezet.
Ook de BBP op gedaan met de singel van de longeersingel. Singel is te lang, dus strak maken kon niet. Al vond Elano dat dat wel moest, hij singelde gewoon zichzelf aan.. 'Laat mij maar meisje. Kijk, zo moet het!' :roll:
En ik weet wat hij voor zijn 3e verjaardag krijgt. Een bit. Hij is echt zó blij als hij wat in zijn mond heeft. Niet normaal. Alleen nog even kijken wat voor bit. Hij loopt ook wel eens vet trots als hij wat in zijn mond heeft. Gek blij paard! :D

Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:43

@kvulden ik heb nog geen zadel dus ik kan je daar helaas niet mee helpen..

@puppy: fijn dat het beter gaat met Elano! Wat heeft hij mooie lange manen ook <3

Jack heeft al 2 weken wat dunnere mest.. Hij is wel van grasei naar paddock + hooi gegaan, maar hoe lang duurt het voordat een paard daar aan is gewend?
Wanneer zou ik maatregelen moeten nemen? Het is nog niet echt dunne diarree, zijn benen en staart blijven nog goed schoon, maar het zijn geen vaste bollen :Y)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:22

Annikoe ik zou nog niet direct stressen. Gaat vaak wel weer over. Even aankijken :) als het langer dan 3 weken duurt zou ik de dierenarts even vragen
En dankje! Ze gaat zo goed :+: Ik heb echt zin in zweden!! Mooie fotos! En fijn dat het zo goed gaat

Puppy. Ja het "boogje" is anatomisch. Vormen naar de mond. Dat doet een rechte stang dus niet bepaald
Haha heel eng een liggend paard :j Dankje! Mooi hoofdstel!

Kvulden heeft ie dan zon enorm hoofd? Zadels van decathlon zou ik laten liggen. Goedkoop heeft weinig kwaliteit...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 10:25

@Kabayo ze heeft inderdaad vooral een heel breed hoofd. Ze maar van boven op de neus naar de onderkand waar je de neusriem dicht doet is enorm breed. Ik heb alles in Full dus moet naar trekpaard denk ik. Haar bit maat is 15.5.
Ik zat naar 1 zadel van de decathlon te kijken. De duurste voor de gevorderde ruiter met verwisselbaar kopstuk.

@puppy haha de schrik bij een liggend paard. Ik heb Rosie nu 2.5 jaar en begin er nu aan te wennen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:33

Wat pakt Zilver alles snel op!

Jack vind ik zo een leukerd met zijn meelsnuit.

Wat vervelend allemaal Biancalaylo. Wat betreft dat hangen, kun je hem tussen twee vrouwen zetten of maakt dat niet uit? Of misschien ergens met zijn komt naar de muur, kan hij niet ver achteruit.
Voeten oefenen doorber dagelijks aan te zitten met een zweep Of een handschoen aan een stok. Niet stoppen als hij er naar schopt maar pas als hij ze gewoon laat staan. Idem voor het afspuiten, hij moet leren dat het slaan niets oplevert.
Wel zorgen dat hij je niet kan raken natuurlijk.

Lieve Elano, lekker liggen met de hond!

Handig zou een "gezellig" paard naast de poetsplaats, Aurelia..

Heb geen ervaring met zadels van de Decathlon. Kopijzer mag dan vervangbaar zijn maar de ruimte tussen de kussen bijvoorbeeld niet. Is dan niet per definitie passend te krijgen, toch?
Misschien is een semi-boomloos iets? Bij de Startrekk kan je bijvoorbeeld veel aanpassen maar dat is ook een andere prijsklasse.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:47

Afbeelding

Het hoofd van Joya wordt steeds witter. Ben benieuwd hoeveel lichter ze is na het verharen.
Ze laat trouwens weinig haar los tot nu toe. Mijn arabier verhaard wel al enorm. Verharen die van jullie al?

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:47

Thanks voor je advies fransje!
Ik heb indd een stok met een handschoen gemaakt :+ vind het er wel een beetje gek uitzien maar het is voor een goed doel. En eergister afgespoten met een vriendin erbij die valkbij stond met een menzweepje dat zodra die achteruig ging vooruit word gedreven. Ging super goed! Na aantal x liet die ze benen ook gewoon staan! Super trotss was ik! Haha. En tussen 2 touwen, dat heb ik wel op stal maar ben bang dat die dan alsnog gaat hangen. En als die dan valt dan hangt die echt ertussen. Dus eerst even oefenen, en wil zoiezo oefenen op gewoon stil blijven staan.