Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:30

Pallatin schreef:
Babootje schreef:
Hier ook eentje met "spookoog" en karakter. Maar of dat nu te maken heeft met dat spookoog of de 3 kruinen in zigzagpatroon op zn voorhoofd.. geen idee. :D :D

:') :D :')

Ik vind ‘gewone’ ogen mooier maar ook ik zou er een paard niet op laten staan. Het enige waar ik dan echt niks mee heb zijn bonte paarden…die komen niet door een selectie :D

Gister zei iemand dat ie nooit meer een paard met witte benen zou willen omdat ie daar slechte ervaringen mee had qua kwalen.

Ja, witte benen en mok is vaak een drama. Moet zeggen dat ik er maar bij een paard last van heb gehad icm witte benen, maar die stond destijds ook echt in de modder.

Aparte ogen trekt me wel. Sowieso iets aparts in een paard. Dus nee, ik scroll niet verder als ik zoiets zie

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:36

Ik hou wel van wat aparts. Bont, valk of palomino zou ik graag willen.

Ik vind alleen die ogen bij Cremellos echt eng. Van dat hele lichte blauw

MyWishMax

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:44

Ik heb nooit problemen gehad met witte benen. En heb maar 1 paard zonder witte benen gehad ooit. Huidige merrie heeft 1 keer mok gehad, maar dat had ook niks met het wit te maken.

Zo'n wit oog vind ik niks, tenminste ik ken ze veel erger als wat hier voorbij komt? Niet gewoon maar klein randje wat de meeste hier wel zijn. Daar heb ik niks mee maar ook niks tegen. Qua karakter echt nooit verschil gemerkt. Dat valt voor mij echt onder de bijgeloven zoals bijvoorbeeld merries en vossen.
Wit zien als ze ogen opensperren(en dus gespannen of bang zijn) is toch juist normaal? := Op zo'n moment had elk paard hier wit.

Ik vind blauwe ogen niet mooi en zal nooit een cremello kopen. Naast dat ik het lelijk vind heb ik ook te vaak gezien dat ze toch echt wel last hadden van de zon en gevoelig waren door de kleur en ogen.

Maar er zijn wel meer kleuren die ik liever niet heb. Ik zal niet bij een bonte of spikkel gaan kijken. Dan moeten ze wel verdomd goed zijn en meestal zijn ze dat niet :') en betaal je meer vanwege de kleur,maar krijg je minder kwaliteit of ergens anders een minder punt vergeleken met normale kleuren in dezelfde prijsklasse. En dan nog zwart, daar zou ik wel gaan kijken maar ik vind er niet zoveel aan. Itt veel anderen vind ik dat dus niet zo mooi :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:51

Ik ben dan denk ik helemaal niet kritisch want het maakt me echt geen zak uit wat voor een ogen ze hebben, welke kleur of dat ze witte benen hebben..of bont zijn of gespikkeld.

Het enige wat me niet zo trekt zijn van die saaie bruine zonder aftekeningen. Maar als ze goed kunnen lopen oid dan kijk ik daar ook wel doorheen.

Heb er meerdere gekend met zo,n wit randje en die waren voor mij gewoon net als ieder ander paard. Blauwe ogen vind ik mooi, zeker als ze daarbij bijvoorbeeld donkerbruin zijn of champagne of perlino..of een mooie vos.

Oftewel, ik vind bijna alles wel leuk geloof ik. :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:13

Ik hou het liefste van vos met veel wit, maar ook een mooie bonte of valk zou ik nooit laten staan.
Schimmels ook prima, al zou ik daar wellicht iets terughoudend in zijn ivm melanomen. Maar ik me kan eigenlijk in alle kleuren wel vinden. Vind stippels ook leuk :D
Als het echt een leuk paard is, is een apart kleurtje misschien zelfs wel een pluspunt voor mij.

Maar over het algemeen kom ik met saaie bruine thuis :') _O-

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:16

Na het hebben van een erg creatieve schimmel, zou ik het fijn vinden eens een minder vieze kleur te hebben :') Lijkt me heerlijk om niet je hele paard te MOETEN wassen als je een beetje schoon op wedstrijd wilt gaan :j Simpel eens een goede borstel erover halen en gaan is nooit een optie.

Ogen maken mij niet uit, zolang ze maar wel sprekend zijn. Houd wel van een paard wat lekker duidelijk is met blikken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:10

Flubberboot schreef:
Na het hebben van een erg creatieve schimmel, zou ik het fijn vinden eens een minder vieze kleur te hebben :') Lijkt me heerlijk om niet je hele paard te MOETEN wassen als je een beetje schoon op wedstrijd wilt gaan :j Simpel eens een goede borstel erover halen en gaan is nooit een optie.

Ogen maken mij niet uit, zolang ze maar wel sprekend zijn. Houd wel van een paard wat lekker duidelijk is met blikken

Dan moet je zo'n vage Appie nemen, zoeen met een gore roan-kleur :j

Zelfs mijn bruine kan er meer goor uitzien dan mijn Appie.
Ooit kwam bijrijdster terug van een buitenrit en er lag gewoon een dijkje zand op haar rug, onder het zadel! En echt waar, paard zag er helemaal schoon uit; als je d'r aaide had je geen zwarte handen. Er leek ook niks meer uit de vacht te komen met poetsen, maar dat dijkje zand lag er wel......

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:11

Ik vind een helemaal donkerbruin of zwarte anders toch ook aardig ideaal na een witte :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:16

Audesta schreef:
Ik vind een helemaal donkerbruin of zwarte anders toch ook aardig ideaal na een witte :')

Die zwarte van mij is anders permanent grijs op de stukken zonder deken van de hele dag in de paddock staan :=

Staart heb ik twee keer gewassen voor de wedstrijd, liter equishine erin en ik vond nog een paar grijze plekjes met invlechten _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:18

Audesta schreef:

Maar als die in de pis hebben gelegen, zie je dat. Dan krijg je vlekken en plekken in de vacht. Die poets je er vaak wel redelijk simpel uit maar bij mijn Appie zie je daar bijna niks van en even een borstelje erover en de toplaag is schoon.

Maar heel eerlijk: ik denk dat de vachtstructuur veel meer doet dan kleur.
Wij hebben ook een schimmel die concequent haar best doet om op de Appie te lijken maar even een harde borsel erover en ze is schoon. Beetje harder poetsen en ze is weer wit.
Op die bruine kan ik blijven poetsen, die blijft stof afgeven. Die krijg je echt niet schoon-schoon en dat zie je ook, waar je er bij die Appie dus niks van ziet.
Maar de Appie en de schimmel hebben ook voelbaar een andere vacht dan mijn bruine.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:36

Ik vind t heerlijk ; een bruine. Met zwarte benen :D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:36

Oh nee daar heb ik echt geen last van. Heb ze wel onder een hals deken staan maar de mest plekken heb ik zo weg. Terwijl mijn schimmel ook gewoon zwart is, iig de onderste helft :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:06

Hier een grote voorkeur van vos al vind ik de meeste schimmels ook heel mooi.
Mij maak je dan ook echt niet blij met palomino of valk, dan zou ik nog eerder voor zwart of bruin gaan (als je de keuze zou hebben natuurlijk he ;) )

Maargoed zo ging ik eens een mini kopen en kwam ik thuis met een palominotje :+ Geluk voor mij is dat hij sooty is en dus totaal een andere kleur heeft gekregen dan de normale palomino's!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:38

Qua kleur heb ik alles wel eens gehad geloof ik. Maar mijn voorkeur gaat uit naar new forest bruin met meelsnuit met weinig wit. Vandaar dat ik nu een blonde vos heb met bles en 1 hoog wit achterbeen. Oja een roan oliebol en een donkerbruine met beetje gelijk wit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:42

Toch vind ik een donkere valk erg mooi, net als die kletskoekje net gekocht heeft.

Heb nu een Roan en een rodblakk dus eigenlijk twee vossen _O-

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:57

Hartstikke leuk ja die schimmels :')
Afbeelding

Maar eigenlijk is dat alleen in de zomer als de grastracks open zijn en het regent, maakt niet uit welke kleur je paard dan heeft, ze zijn dan allemaal modderkleur en als het droog is veeg je het er ook zo weer af. Alleen dit soort taferelen zijn wel irritant als je van plan was te gaan rijden.
Onze paddock heeft (schoon) wit zand en dat houd je paarden ook wel echt schoner. Mijn meer wit dan zwarte tinker is ook de hele winter gewoon schoon.

Ik hou ook wel van veel wit maar een schimmel zou ik niet willen ivm melanomen, bovenstaande was van een vriendin die geen tijd meer had dus ook niet zelf uitgekozen, voor mij ook meer het type je moet hem leren kennen om op zijn karakter te vallen dan op slag verliefd. Ik vond het ook altijd zo bizar dat ik met hem zo ontzettend veel aanspraak had als we naar buiten gingen. Serieus gewoon mensen die met hem op de foto wilden of zonder vragen foto's van ons maakten. Geen rit was compleet zonder complimenten over het mooie paard. Zelfs met Raven heb ik veel aanspraak terwijl zowel zij als de schimmel imo echt niets bijzonders uitstralen. Of iig niets vergeleken met Lo, die had voor mij wel echt die wow factor en liep rond alsof hij een paradepaardje was, ook met hem regelmatig aanspraak gehad maar echt op een heel andere manier. Bij hem waren het ook juist meer de paardenmensen die zijn uitstraling wel konden waarderen.

Ik denk ook eigenelijk dat iedereen fan is van witte paarden behalve mensen die al langer tussen de paarden lopen _O-

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:58

Ponies met pylonnetjes om hun benen en stoelen om hun hoofd trekken me toch iets meer dan witte ogen merk ik :')

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:59

Oooeeh Iceprinces, geen goede reclame haha! (ik wilde als ultra-lui persoon toch al geen wit paard maar dit helpt echt niet)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:49

Witte ponys verkopen ook echt stuk minder goed zeker aan mensen die wedstrijd ambitie hebben... Hoe zou dat nu komen :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:54

Gulpje schreef:
Ponies met pylonnetjes om hun benen en stoelen om hun hoofd trekken me toch iets meer dan witte ogen merk ik :')

:D :)) Voor mij helemaal hetzelfde!

Wit in de ogen kan mij echt niet bekoren, ik vind het bij
sommige paarden zelfs afschuwelijk :o := Mooie bruine kraal c.q. kikkerogen daarentegen, daar
gaat mijn hart wel sneller van kloppen <3 !!!!

Schimmels vind ik ook geweldig, het is alleen wel jammer, dat ze in de jaren steeds
witter worden :)) De witte die ik nu onder mijn kont heb is echt enorm schoon op zichzelf, gelukkig maar, want hij is niet dol op poetsen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:38

StalNollie schreef:
Witte ponys verkopen ook echt stuk minder goed zeker aan mensen die wedstrijd ambitie hebben... Hoe zou dat nu komen :D

Ik geloof ook niet dat het serieus te nemen is als iemand dat ontkend.

Maar aan de andere kant: in de tijd dat die lederen Meroth-bitjes net op de markt kwamen, had een kennis dat en een spierwitte pony.
Dat zag er toch wel heel ruig uit als er dan een witte pony op je af komt die ogenschijnlijk geen tuig op heeft.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:40

StalNollie schreef:

Maar valk en palomino doet het toch wel super in de verkoop? Zeker palomino is ook goed poetsen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:53

Ja want dat zijn dan weer de 'specialere' kleurtjes net zoals cremello

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:09

Afgelopen zondag stond ik op het regiokampioenschap pony’s en 60% in de kleinere maat was wit, valk of cremello. Dus dat niemand een witte pony wilt in deze regio gaat niet op hahaha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:26

Padoertje schreef:
Afgelopen zondag stond ik op het regiokampioenschap pony’s en 60% in de kleinere maat was wit, valk of cremello. Dus dat niemand een witte pony wilt in deze regio gaat niet op hahaha.

Nope :') Vroeger wad er 1 vereniging waar ze allemaal zwarte pony's hadden en de meiden allemaal dezelfde caps en jasjes. Alles leek op elkaar en nu zelfs daar niet meer haha
Hoewel wij wel de a en b kader pony's hadden lopen al, valk, schimmel en palomino sowieso naast de normale. Maar nu is het echt niet normaal veel hier idd