Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:55

Waar precies heeft iemand het hier over een KWPN paard gehad voor Marije?
De enige die op dit moment onzin uitkraamt ben jij hoor Ikke.

Een mind-turner en dan aankomen met een 2 jarige onbeleerde IJslander terwijl er om
Een braaf dressuurmatig gereden paard van minimaal 1.65m word gevraagd slaat werkelijk als een tang op een varken.

Ik heb een IJslander en een kruising daarmee gehad dus weet qua ras heus wel dat het leuke dieren zijn, maar het past niet bij wat er gezocht wordt.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 04:20

Ik denk persoonlijk dat Marije haar eisen niet realistisch zijn voor haar budget nu . Ik snap helemaal dat er na zoveel pech geen budget over is. Maar een gezond braaf doorgereden paard vinden voor dat geld is gewoon bijna onmogelijk. Dan ga je ergens op inleveren, dan zijn ze toch niet gezond of toch niet zo braaf. In dit geval zou ik dan echt adviseren maar geen paard te kopen en door te sparen of te wachten tot de prijzen dalen. De kans op meer ellende en pech is te groot.

Of zoek een ouder braaf paard om bij te rijden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 07:14

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 07:22

ikke schreef:
De rest lijkt voor een niet onbelangrijk deel ingegeven door een te beperkte visie op de paardenwereld.j

Wat een aanmatigende en denigrerende opmerking naar iemand die hoe gewoon haar wensen en tegenvallers aangeeft
Ervan uitgaan dat iemand alleen op zoek is naar een KWPNner dat vind ik persoonlijk nou zeer vooringenomen en met een beperkte visie lezen. Om vervolgens een voorstel te doen dat kant nog wal raakt.

Marije wat enorm zuur dat door zo eel tegenvallers je budget zo geslonken is. Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met Kyrkelover hier op Bokt. Zij heeft al vaker voor jouw budget leuke volbloeds in de aanbieding gehad. De run op volbloeds is veel minder groot maar zitten echt superfijne paarden bij voor een hele betaalbare prijs. Of een omgeschoolde draver. Ik weet miet of Ruitje daar nog goede adresjes voor je voor heeft.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 08:21

Oji ik denk eerlijk gezegd dat dat niet in Marije haar plaatje gaat passen.
Het zijn fijne paarden, maar ze moeten je wel echt liggen. Tot nu toe komen ze nog steeds het beste tot hun recht bij redelijk vlotte ruiters die er bijvoorbeeld om kunnen lachen als ze een dribbel serenade weg geven omdat ze bijna niet kunnen wachten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 08:36

Die brave paarden zijn er echt wel, in alle vormen en maten. Het belangrijkste nu is denk ik gewoon een gereden paard die vertrouwen geeft en die zijn er ook echt wel. Denk dat ze gewoon beter met hulp gewoon een beetje rond kan gaan kijken, veel vragen..paar keer uitproberen. Goed keuren en dan komt het vast wel goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 08:37

Eef_Bam schreef:
Ik denk persoonlijk dat Marije haar eisen niet realistisch zijn voor haar budget nu . Ik snap helemaal dat er na zoveel pech geen budget over is. Maar een gezond braaf doorgereden paard vinden voor dat geld is gewoon bijna onmogelijk. Dan ga je ergens op inleveren, dan zijn ze toch niet gezond of toch niet zo braaf. In dit geval zou ik dan echt adviseren maar geen paard te kopen en door te sparen of te wachten tot de prijzen dalen. De kans op meer ellende en pech is te groot.

Bij de sportpaarden/ KWPNers momenteel wel, maar er staan genoeg andere rassen op MP.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:22

Elisa2 schreef:
Eef_Bam schreef:

Bij de sportpaarden/ KWPNers momenteel wel, maar er staan genoeg andere rassen op MP.

Zoveel andere rassen zijn er toch niet boven de 1.65? En als je, ik zeg maar wat, een pre boven de 1.65 vind dan zijn ze niet goedkoop. Maar goed ik zoek niet naar recreatiepaarden, welke rassen denk je aan?

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:20

Dank jullie wel voor jullie reacties. Een ouder paard (15+) durf ik niet meer aan. Wat voor budget zouden jullie denken dat beter is, natuurlijk spaar ik verder en bij droompaard regel ik wat :D
Ik schrijf niks af, geen draver, Spaans, koudbloed, echter heb ik bij wat ik tot nu toe gezien heb niet het gevoel dat het is wat ik zoek. Daarbij moet het in de wei kunnen bij mijn merrie.
Voornaamste is een paard waar ik me goed mee kan redden, een maatje om mee te genieten buiten, lekker weekendje samen Nederland verkennen maar ook naar de vereniging voor dressuurles en misschien af en toe wat balkjes.
Zag wel een fries op MP,stond geen prijs bij dus hou mijn hart vast.
Ik neem nu vooral de tijd voor mijn 200% match, dus blijf vooral doorkomen met de parels. Mp en sporthorses heb ik alles bekeken :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:22

Als je gaat kijken Marije neem dan echt iemand mee die jou kent, weet wat je zoekt en goed kan zien of een paard rad is.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:35

Freiberger zou optie kunnen zijn, wel wat kleiner maar wat steviger qua bouw en vaak braaf

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:11

Eef_Bam schreef:
Elisa2 schreef:

Zoveel andere rassen zijn er toch niet boven de 1.65? En als je, ik zeg maar wat, een pre boven de 1.65 vind dan zijn ze niet goedkoop. Maar goed ik zoek niet naar recreatiepaarden, welke rassen denk je aan?

Als ik willekeurig op MP kijk staat er echt genoeg met de juiste maat, van kruisingen tot volbloeden, tot dravers, cruzado's, andalusiers, papierloos, fries idd (maar die zijn niet de goede prijsklasse vaak)etc. En zelf zou ik ook als tip geven dat een kleiner maar rondgeribt paard vaak ook prima gaat.

Ik zou in ieder geval goed op de gezondheid blijven letten in die prijsklasses. En voor de rest denk ik dat er echt wel wat tussen zou moeten zitten. TS hoeft geen Grand Prix topper. En om nou 10.000en euro's te betalen voor een recreatiepaard. Dat zou ik niet doen in ieder geval.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:27

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de regels in de openingspost.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:31

lies schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de regels in de openingspost.

Is niet rondgeribt.. is gewoon veel te dik :+
Laatst bijgewerkt door Sica op 17-11-22 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote leeggehaald bericht aangepast

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:35

Zeker :)) Maar ook wel rondgeribt toch? Of heeft de ruiter gewoon korte pootjes en vertekent dat wat?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:41

Brainless schreef:
lies schreef:
Moderatoropmerking:

Is niet rondgeribt.. is gewoon veel te dik :+

Dik maar ook diep dus dan oogt een ruiter al snel kleiner.

Leuk paardje wel om te zien
Laatst bijgewerkt door Sica op 17-11-22 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote leeggehaald bericht aangepast

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:03

pantarhei schreef:
Freiberger zou optie kunnen zijn, wel wat kleiner maar wat steviger qua bouw en vaak braaf

Ja,.zou goed passen. Al wordt de 165 lastig, maar als je er 1 van 160 of meer kunt vinden, en die niet te smal is, dan moet het kunnen.

Voor adressen ( wel in Belgie) ; PB

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:58

pantarhei schreef:

Een betrouwbare gezinde freiberger valt meestal toch wat duurder uit.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:12

Wij gaan morgen een paardje bekijken, ik ben erg benieuwd!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:18

pantarhei schreef:

Die zijn meestal 10 tot 15k.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:42

Die ervaring heb ik niet.....eerder 7-10 .

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:20

Getup schreef:
Die ervaring heb ik niet.....eerder 7-10 .

Ik heb er maar één (net) onder de 10k gezien het afgelopen jaar, en die was sinds de zomer niet of nauwelijks meer bereden en niet zo verkeersmak/bomproof als de verkoper in de advertentie gezet had.

Los daarvan is 7 -10k nog steeds het dubbele van het budget van Marije.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:26

In NL , waarschijnlijk?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:43

Getup schreef:
In NL , waarschijnlijk?

Die ene stond in Nederland, maar de anderen in België.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:44

Op ehorses.de staan er in duitsland vaak nog wat te koop, ook onder de 10k.