Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 15:44

Ayasha schreef:
pmarena schreef:
Je komt niet vaak zonder verrassing bij de fysio lijkt het :=

:n _O- Is het niet mijn humeur dan wel één of andere medische rariteit. :))

Ach dat houdt ze wakker en jou er bij. :+

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:18

Jeetje Kathleen. Bij jou is het echt nooit saai, maar hier zit natuurlijk niemand op te wachten. Hopelijk blijft het rustig en anders als de wiedeweerga terug naar het ziekenhuis.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 16:56

petraaken schreef:
Ayasha schreef:
Ik heb er zelfs nooit bij stil gestaan dat een bloeding in de spier kon. Obviously "kan" het maar ik bedoel... Had er nog nooit van gehoord. Ik weet dat zowel een ontstoken ader als een trombose de symptomen kan geven die ik had dus dat waren de dingen waar ik rekening mee hield. := Dokter schreef ook tradonal voor en ik dacht dat dat ietwat overdreven was tot ik na het eten op stond. := := Toen had ik spijt dat ik toch niet even langs de apotheek van wacht gegaan was. :=

In principe is de bloeding stabiel dus is het nu een kwestie van hoe snel mijn lichaam het "op ruimt" (zodra het bloed weg is zal de druk/pijn ook weg zijn veronderstel ik.) dan blijft natuurlijk de vraag of er een klein scheurtje zit, in dat geval zal ik het iets langer voelen vermoed ik. Moet straks toch naar mijn fysio dus kan het hem ook even vragen.

Ohjee dat zijn dezelfde pijnstillers die mijn vader kreeg voorgeschreven in het ziekenhuis toen hij naar huis mocht na zijn darmverlamming. Daar zit dus tramadol in en dat is blijkbaar een serieus paardenmiddel. Pa werd ook duizelig na het innemen van zo'n pil. Hij heeft het bij eentje gehouden want hij vond dat toch maar net te goed spul. :=

Ik ben bekend met tramadol. Tradonal is pure tramadol. Ik neem het dagelijks in een lagere dosis icm paracetamol om te kunnen functioneren en wordt er al lang niet meer duizelig van. De eerste keer is het inderdaad wel een tripje. _O- ik ben nog steeds overtuigd dat tramadol niet zozeer zo’n sterke pijnstiller is maar meer dat het heel goed is in zorgen dat het je niet meer boeit. := dat is ook echt een deel van de werking: dat je kalmer reageert op de pijn.

Dit zou een iets hogere dosis zijn dus wellicht geeft het wel wat sufheid. Maar mijn lichaam went bizar (en angstaanjagend) snel aan dit soort medicatie. :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:01

Tramadol doet voor mij echt helemaal niets. Ik dacht de eerste keer echt dat ze me placebo pillen hadden meegegeven :+ fijn dat het jou in elk geval wel iets helpt...
Ik kan persoonlijk beter een ibuprofen 200 nemen _O- pijnstilling is echt een vak apart, en iedereen met chronische pijn weet hoe ontoereikend de mogelijkheden zijn :(:) zwaar waardeloos

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 17:13

Ibuprofen merk ik dan weer niks van. Ik voel de pijn nog wel door de tramadol hoor maar ik kan er doorheen. Voor nierstenen doet het geen ***. :+ Daar ben ik wel achter gekomen. _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 18:09

Het is voor iedereen anders. Je hebt nu toch niet ook nog nierstenen hoop ik := ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 21:32

Voorlopig niet maar de laatste keer is er een echo gemaakt waaruit bleek dat er nog wel wat stenen in mijn nieren zaten. Zolang die daar blijven zitten doen ze niks maar als ze los komen heb je dus een niercrisis. En beide nieren hebben nog wel een kleine verzameling. Dat zou volgens de uroloog door de remicade komen.

Afbeelding
Ongeveer halfweg. Pff…

Sky heeft vandaag een algemeen onderzoek gehad en bloed getrokken om te kijken waarom hij een beetje ‘blijft hangen’. :(:)

Leo had een gek bultje onder zijn kaak en heb haar DA even ingelijfd om te kijken of dat iets was om ons zorgen om te maken. _O- heb wel gevraagd wat ik hem schuldig was maar hij wilde er niks voor. :=

Leo is wel degene met het minst aangename karakter. :o Hij heeft een erg onvoorspelbaar karakter en gaat van 0 naar 1000 in een fractie van een seconde. :x Hij reageerde vrij pissig zelfs om gewoon te laten kijken. >;) De DA schoot in de lach toen ik zei: ‘hij was heel leuk tot hij eten kreeg. >;):+

Fysio denkt dat de zwelling eerder een botinfarct is gezien er geen spier loopt waar de zwelling zit. := Hij raadde aan van het af te tekenen en te kijken hoe lang het aan houdt en misschien toch een scan van het bot te laten maken. Maar als het een botinfarct is, is er toch niks dat ze kunnen doen. Hij was een beetje verbaast hoe ik op die plek zo’n zwelling had kunnen krijgen zonder trauma. _O-

Ieder zijn talenten zeker. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:30

Hmm dat onvoorspelbare lijkt mij niet fijn. Zeker niet als hij dat blijft als onderdeel van zijn karakter. Misschien deze dan toch maar niet als hengst blijven houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 12:17

Nee het is geen aangenaam karakter. Hij kan heel lief zijn hoor maar als er iets met hem moet is het echt geen pretje.

Eigenaresse is vrij onervaren dus ik hoop dat ze dat ze de beslissing neemt die voor alle partijen het veiligste is op termijn. Ík hield hem niet hengst als Joy dat karakter had. Die zijn als ruin al moeilijk zat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:33

Misschien gaat ze het van je aannemen. Ik hoop het.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:25

Zou het nog een tijdelijk iets kunnen zijn, dat een beetje uit zal faseren....?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 21:12

In theorie moet ie kwa gedrag van hieruit even erger worden nu. :=

Ik kan me daar niet echt tussen steken. Sowieso waren er de laatste dagen wat confrontaties tussen de eigenaar van Sky en mij. Het is wat mij betreft afgehandeld daarnet. :=
Vanuit mijn standpunt was het een ‘geef een vinger en ze nemen je hele arm.’
Van haar uit was het ‘ik mocht toch eerlijk zijn.’ En dat mag. Maar ik heb ook gezegd dat ik eerlijk terug zou zijn. :o

Maar iig… ik doe wat ik hoor te doen en zolang mijn mening niet gevraagd wordt ga ik die niet geven. Wij kunnen hem aan. Dus voor ons is het geen echt probleem. Ze heeft begeleiding voor zover ik begreep dus ik veronderstel dat die haar wanneer het tijd is wel zal adviseren. Ik weet eigenlijk ook niet of ie al twee ingedaalde ballen heeft. :+

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 00:16

Ik ben het even kwijt... is het nou Sky of Leo met het minder fijne karakter?
Je was toch juist zo goed met de eigenaresse van Sky?

Is je been nog stabiel? Hopelijk heb je snel minder last. Klinkt toch best raar zoiets, zo ineens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 00:32

Leo is degene met het mindere karakter. Met zijn eigenaresse heb ik niet veel contact eigenlijk. Enkel in de app als we foto’s sturen of iets moeten regelen. (Smid, Da enz).

eigenaresse van Sky gaat door een stressvolle periode wat vermoedelijk zorgt voor de iets moeizamere communicatie. :)
Maar dat ze in die situatie zit geeft haar IMO geen recht om mij verwijten te maken. :o En dat heb ik vandaag gewoon duidelijk gemaakt. Dat ik meer dan mijn best doe voor de veulens. (Lang verhaal kort verweet ze mij dat Sky die buik heeft. := Dat vind ik niet eerlijk.) heb hem vandaag over gezet op graanvrij voer omdat de DA gisteren zei dat een tijd te proberen om zijn vertering ‘rust’ te geven. En dan krijg ik alsnog het verwijt. := maar komt wel goed. We hebben allebei meer temperament dan handig is. De gemoederen bedaren vanzelf wel. :) maar het was even wat stress voor mij ook en deze week is al niet mijn beste week. :+ de pijn maakt mij ook niet de meest geduldige persoon. Wellicht als dit vorige maand of zelfs vorige week gebeurt was, zou het niet eens een issue geweest zijn.

Mijn been is nog steeds dik. Heb vandaag nog wat JKK uit gedaan maar ben moeten stoppen omdat mijn knie van hetzelfde been dik en pijnlijk is geworden. Dat is helaas gewoon necrose/artrose. Als de zwelling van dinsdag een botinfarct is kan die wel de trigger zijn voor mijn knie nu. Kon hem niet meer goed plooien en moest hier ook nog wat dingen doen dus morgen maar verder met het JKK. :=
De eerste aanhangwagen was trouwens 320kg JKK :+ om weer te geven wat we er al uit gehaald hebben. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 13:44

Die ellendige **** zijn net hydra’s.
Op het deel dat gedaan is zijn al nieuwe bloemen…. :\ :\

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:50

Stille meelezer hier..Je kan ook de bloemen eruit knippen. Dan verspreid het zaad zich niet. Paarden blijken er verder vanaf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 14:00

Otti1977 schreef:
Stille meelezer hier..Je kan ook de bloemen eruit knippen. Dan verspreid het zaad zich niet. Paarden blijken er verder vanaf.

Met uit trekken doe je in principe hetzelfde, het punt is dat ik er graag van af zou geraken of iig flink zou willen minderen. := Elk jaar een aantal planten er uit halen vind ik geen ramp maar het is de weide aan het over nemen. :=

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:05

Ik heb het 3 jaar lang intensief weggehaald, maar toch haal ik er jaarlijks nog een kruiwagen uit := ellendig spul dat JKK. Nu eind juli pik ik er af en toe nog eentje uit, maar niet veel meer... Maar jij hebt echt wel heel erg veel staan := damn.

Maar ehh wellicht heb je een kennis met schapen? Dat je er 5 kunt lenen? https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... jd-aan-met

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 14:08

Ik ken wel iemand met schapen (twee zelfs) maar die eten ook de rozetten op zie ik.
Eigenlijk heb ik heel veel konijnen nodig. := Die vinden de wortel lekker kennelijk.
Heb een nestje hazen in de stal, dus het begin is er? :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 16:40

Normaal zou ik zeggen zet de schapen erbij maar ik ken ook paarden die ermee willen spelen en ik vermoed dat die van jou dat ook doet dus beter van niet. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:12

Zou Reve gaan schaapwerpen...? :=
En Sam scheit er misschien 7 kleuren voor :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 17:38

Ik vrees dat Joy die beesten als speelgoed gaat behandelen. :=
Schapen lossen ook het probleem niet op. Ze eten de planten op maar doen in wezen hetzelfde als wanneer je ze zou af maaien.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:47

Schapen en hengsten gaan niet goed samen heb ik gemerkt bij buren van mij. Een van de hengsten vond het lollig om ze bij hun wol op de rug te grijpen en er dan mee te spelen. Het schaap kreeg op den duur lichamelijke klachten ervan en is uiteindelijk gestorven.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:00

JKK is een 2 jaarse plant, het eerste jaar zijn het alleen rozetten en het 2e jaar schieten er bloemen in. Met afmaaien roei je het ook langzaam uit zolang je ze maar maait voor het in het zaad schiet, nadeel is dat zodra het droogt het alsnog giftig is en een paard het niet als zodanig herkent. Als een schaap het op eet is het weg. Het jaar erop weer en dan ben je het grootste gedeelte gewoon kwijt. Dan moet het te doen zijn met de hand bij te houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 01:20

Ik denk dat ik best niet met schapen experimenteer. :+ ik hoop dit weekend alles er uit te hebben dat ‘groot’ is en dan de rest van de zomer een beetje proberen bij te houden wat terug uit komt. Ik heb een theorie dat die wat nieuw bijkomen eerder planten zijn die er niet met wortel uit gekomen zijn en dat ze gewoon sneller terug groeien dan ik oorspronkelijk dacht. :+ ze grazen ook weer op de stukken die vrij gemaakt zijn waardoor ik ook planten tegen kom die gewoon over het hoofd gezien zijn door het gras in de 1e ronde. :+

Met ze uit te trekken doe ik voor de plant in principe hetzelfde als schapen doen alleen kan ik Joy een knal voor de kop geven als ie met me wil rond dragen. :+