CalipsoLover schreef:Ja ik ben eigenlijk wel 100% zeker dat er niks pijn doet, ze is gecontroleerd door de osteopaat een paar weken terug, ze is recent bij de dierenarts en bij de tandarts geweest, loopt zo zuiver als wat, staat mooi te blinken, dus met andere woorden ook echt geen reden om zoiets te denken, het is ook Totilasbloed, die hebben allemaal héél véél energie... Ik heb haar ook binnenstebuiten laten keren voor ik ze kocht. Maar Marie is toch echt altijd een schrikkerig paard geweest al vanaf het begin. Maar bij het zadelmak maken was ze naar onze verbazing echt heel chill. Nu komt dat karakter van in het begin terug een beetje boven water. Ze doet het ook echt niet om 'gemeen' te zijn, het is gewoon een ongelofelijk snel en flexibel paardEven schrikken eindigt dus gewoon heel snel op de grond omdat ze zich zo snel en behendig omdraait.
Het is normaal hoor dat je paard een beetje spookt nu. Ze krijgt gewoon wat meer conditie en dat gaat gepaard met wat meer praatjes. Een beetje puberen. Mexx die met zadelmak ook heel braaf was, is nu ook echt wel stout. Waar het rijden eerst voor hem nog spannend en nieuw was, is hij daar nu aan gewend en begint hij zich wat meer op zn omgeving te richten. We hebben het slofje er dus maar weer even omgedaan. Er rijden ook wat meer paarden in de bak nu met dit weer en dat vind hij ook zo leuk dat hij wat slechter bij de les is.
Een keertje eraf vallen is niet erg, maar het is wel zaak in deze fase dat je ook kunt blijven zitten anders wordt het een trucje dat ze eenmaal met succes vaker zal gaan herhalen. En omdat ze het steeds een beetje op dezelfde manier doet, is de kans groot dat ze het al door heeft.