Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:54

Ach wat sneu toch Moniek! Mogelijk had hij al een hartprobleem. Het was gisteren weliswaar warm maar een 'normaal gezond' paard moet dat wel kunnen hebben.

Dat wordt dan toch een springcarriere Pol13. Of een 2-hands dressuurzadel voor erbij.

Klinkt als een heerlijke rit Bianca!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:00

Hahaha dat zal je altijd zien hè dat het zo loopt Pol .. zal nooit een keer meezitten ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:01

Babootje, waarschijnlijk wel idd .. het is wel heel sneu dat hij er nog zolang mee heeft gelopen ( tot de volgende ochtend )

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:24

babootje: die spring en cross cariere wordt aan gewerkt. Maar ik vind dat mijn springpaard ook minimaal ZZL moet gaan lopen.....ooit.....over 10 jaar ofzo

Moniek: ik heb mijn geluk de vorige keer al verspeeld. 8 jaar geleden kon ik van alle zadels het beste uit de voeten met een wintec springzadel. Heerlijk zadel. Heeft al die jaren netjes gelegen en heb er nu het eerste jaar met dit paard ook goed mee kunnen rijden.
De gemiddelde prijs van beide zadels is dan weer heel netjes :+

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:30

Moniek wat sneu dat het paard er zo nog een dag mee heeft gelopen! Heerlijk zo een buiten rit zowel voor paard als ruiter

Babootje hoe gaat het met His? Nog braaf met wandelen?

Wat een heerlijke ritten maken jullie toch Marije

Bianca ik ben nu expert in hoeven hahah Wat ik nu doe tegen droge brokkelhoeven Ik heb 2 washandjes doormidden geknipt deze doe ik over zijn hoeven Als een springschoen zeg maar! met een oude veter heb ik er touwtjes aan gemaakt om ze vast te kunnen zetten

Voeten afspoelen met warm lauw water lapjes erom en goed nat maken met warm water 10/15 min later nog een x nat spoelen en nog eens 10/15 min laten zitten Ik gebruik nu ook de duo protection En het gaat echt heel goed :o

Ik deed altijd wel zijn voeten goed nat maken als het zo droog was maar dan met koud water en echt niet een half uur en zolang is dus echt wel nodig! Zijn voeten gaan dan ook echt de goede kant op :) Hij staat momenteel zonder ijzers op de wei en in de paddock En we wandelen wat

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:45

Wat een nare situatie Moniek. Sneu voor dat dier. Lekker op buitenrit. Dapper hoor. Ik wandel alleen nog aan de hand buiten.

Wat leuk Marijke dat jullie zo lekker allround bezig zijn. Zo'n endurance wedstrijd is echt geweldig. Ik hoop ooit een keer een kennismakings wedstrijd met Sjef kunnen rijden. Heb ik met mijn schimmel ook gedaan. Echt super leuk om te doen

Even een update over Sjef. Ben al een tijd aan het tobben om Sjef op gewicht te houden. Ook bouwde hij maar heel weinig spier op. Als ik bleef lichtrijden ging alles prima. Maar zodra ik ging doorzitten ging het mis. Hij kon mij letterlijk niet dragen. Wat ook logisch was hij had ook geen spier op zijn rug.

Van alles geprobeerd. Maar niks bleek te helpen. Maar nu lijkt ik gelukkig de oplossing gevonden te hebben en zie je de kilo's en spieren eraan vliegen. We zijn er nog niet maar we zijn tenminste op de goede weg.

2 maanden terug

Afbeelding

4 weken terug
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag
Afbeelding

[RIJ-ITP] Spierbundel in de maak. Overstap naar het M1

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:58

Zo dat ziet er goed uit Leonie! Ben ik wel even benieuwd naar jouw oplossing.

@Dresjoepie: nog steeds aan het stappen met History. Hij gaat nu 3 x pw in de aqua. Over 3 weekjes terug!

@Bianca. Wat ik altijd deed met droge harde hoeven is een lijnmeelpapje in de hoef/straal drukken. Dat is natuurlijk wat makkelijker als ze s nachts op stal staan.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:15

Stal voert hem 2x 3/4 sportbrok en 2x hooi. En sinds 2 maanden ben ik zelf een halve schep ongeweekte bietenpulp, 400 gram sojaschroot en een halve schep lucernebrok gaan bijvoeren

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:54

Oh jee Moniek.. dat is wel schrikken zeg!

Hier is het ook nadelig dat de paarden geen beschutting hebben op hun huidige weide. De andere weide gelukkig wel wat meer. Maar ze wisselen altijd om de zoveel weken. Omdat History pas naar buiten gaat bij de nieuwe wissel, staat hij gelukkig met deze temperaturen binnen. De meesten handelen trouwens super hierin, dat de paarden voor de middag naar binnen komen en na de late middag tot de avond weer naar buiten gaan.

History gaat super met zijn blinde kant. Zijn boxrust is officieel voorbij en is weer helemaal zichzelf het worden. Hij deed vrijwel alles gelijk weer, maar toonde weinig interesse in zijn soortgenoten. Nu vond ik dat niet zo erg, maar wel vreemd voor zijn doen. Maar sinds de boxrust voorbij is en hij weer lekker gek mag doen, is dat helemaal terug gekomen. Staat weer lekker te roepen naar zijn vriendjes. Gister de rustigste van zijn groepje op de paddock erbij gehad om te oefenen. Stonden heerlijk te kroelen samen. Dit blijf ik een paar dagen zo doen, daarna mag hij oefenen met zijn beste maatje. Hiermee speelt hij altijd wat ruiger, dus wanneer dit goed gaat, is hij klaar om terug de weide op te gaan. Maar dit duurt sowieso nog zeker 2 weken, want gooi hem pas erbij als de weidewissel is en er ook genoeg gras staat.

Longeren ben ik spelenderwijs het oppakken. Zit nog geen druk achter, gaat me puur om de beweging. Hij is zijn bespiering achter kwijt en dat zie ik nu wel terug in het draven. Het sloft maar wat achter de massa aan. Dus we gaan het rustig opbouwen. Rechts om is geen probleem, linksom moeten we even wennen. Ik ben gewend veel op lichaamshouding te doen, en dit ziet hij dus op deze kant niet meer. Hij moet daarvoor zijn hoofd veel meer draaien. En daar is hij nog te afgeleid voor om zich daarop echt te kunnen concentreren. Maar dit komt wel goed met geduld en oefening!
Ben zelf nu 36 weken zwanger dus ook niet zo mobiel meer. Dus we houden het simpel en leuk.

Foto's van de eerste keer weer los mogen op de paddock, yoehoeee!

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:59

Orsje: wat een positieve update. Heerlijk dat hij het zo goed doet.

Leonie: Bietenpulp doet niet zo veel voor de bespiering maar heeft wel energie en zou dus wat vet kunnen opleveren. De sojaschroot zorgt wel voor eiwitten en die zal hij nodig hebben.
Heb je wel eens naar TopSport van Pavo gekeken?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:45

pol013 schreef:
Orsje: wat een positieve update. Heerlijk dat hij het zo goed doet.

Leonie: Bietenpulp doet niet zo veel voor de bespiering maar heeft wel energie en zou dus wat vet kunnen opleveren. De sojaschroot zorgt wel voor eiwitten en die zal hij nodig hebben.
Heb je wel eens naar TopSport van Pavo gekeken?

Klopt. Waarschijnlijk heeft de sojaschroot het meeste effect. Pavo topsport deed eigenlijk helemaal niks. Behalve dat hij er mooi van ging glimmen

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:36

Orsje wat super dat het zo goed gaat :)

Leonie , ik gaf Hudson toen equitop myoplast .. toen zag je de bespiering erop vliegen ( is alweer 1,5 jaar geleden hoor ) maar heel positief over dat spul .. kost wat maar dan heb je ook wat . Hij ziet er top uit Sjef <3

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:37

Zaterdag gaan Hudson en ik een rondje M1 proberen .. ben benieuwd ;) ik vind die proeven wel heeel raar :o

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:32

Dankje Moniek. Myoplast idd ook geprobeerd. Werd hij alleen maar heel druk van helaas. Verder creatine, whey, magnesium en nog meer poeders geprobeerd. Niks werkte. Maar ook wel logisch als er geen vet op zit dan kan je ook niet verwachten dat er spieren op komen

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:32

Wat fijn Orsje dat hij zo snel opknapt

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:32

Dan heb je echt een hoop geprobeerd idd .. was hij niet gewoon alles aan het verbranden door groei en werk .. hij is heel groot toch .. ben wel heel blij voor je dat je iets hebt gevonden wat werkt . Hij ziet er top uit !

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:05

Dankje Moniek. Wat vind je raar aan de M1 proeven?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:20

Wow dat ziet er goed uit met History Orsje!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:55

Ik moet de proeven 15 en 16 rijden , maar ik zie er 1 geen logica weet niet meer welke .. en vind het allemaal heel snel achter mekaar komen .. we rijden ze thuis goed door maar jet is wel goed opletten en luisteren ;)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:53

Voor wie het interessant vind om te bekijken. Een filmpje van mij en History met grondwerk. Zo trots op hoe hij het doet, 3,5 week na operatie. En blij dat ik met mijn bijna 37 weken zwangere buik dit nog kan doen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:38

Wat is hij zoet Orsje . <3

Die malle Hudson loopt tijdens zijn M1 debuut naar 205 en 201 punten en 2 x een eerste plaats *\o/*
De eerste proef was zo fijn, hadden zelfs een 8 en een 9 voor de middendraf gedeeltes :D knappe jongen is het toch.. 2e proef werd hij een beetje zenuwachtig ik zou niet weten waarom maar die was voor Mn gevoel een stuk minder..
Afbeelding
Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 00:22

Ik zag het al op Facebook. Echt super knap

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:33

Wat goed zeg, Moniek!
Topcombinatie zijn jullie samen!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:26

Gisteren Sjef op de foto gezet. Had mijn s&t gepast van mijn vorige paard. Had verwacht dat hij te klein zou zijn. Maar paste nog best aardig. Alleen mijn stang is de klein. Dus hoef niet te gaan sparen voor een nieuw hoofdstel

Maar wat is hij dan knap

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:19

Knappe Sjef <3