Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Eef_Bam schreef:De eerste tijd heb ik mijn merrie ook gelongeerd voor het rijden, gewoon 5 a 10 minuutje om te zien hoe de pet die dag staat, en indien nodig de ergste energie er uit. Intussen al een aantal maanden in 1 keer erop, maar op vreemd terrein of als ze spanning heeft stap ik ook eerst aan de hand een rondje door de bak.
Gister weer dressuurles gehad. Geoefend met halthouden, waar ze een beetje ongeduldig van werd en achteruit ging lopen. Vervolgens net zo lang achteruit moeten laten lopen tot ze dat niet leuk meer vond. Daarna kon ze ineens heel netjes halthouden!
Kaitlyn schreef:Eef_Bam schreef:De eerste tijd heb ik mijn merrie ook gelongeerd voor het rijden, gewoon 5 a 10 minuutje om te zien hoe de pet die dag staat, en indien nodig de ergste energie er uit. Intussen al een aantal maanden in 1 keer erop, maar op vreemd terrein of als ze spanning heeft stap ik ook eerst aan de hand een rondje door de bak.
Gister weer dressuurles gehad. Geoefend met halthouden, waar ze een beetje ongeduldig van werd en achteruit ging lopen. Vervolgens net zo lang achteruit moeten laten lopen tot ze dat niet leuk meer vond. Daarna kon ze ineens heel netjes halthouden!
Oh dat is een goede! Die van mij stond eerder altijd keurig stil, maar is nu ook wat drentelig en zet wat stappen achteruit als ze geen zin heeft om stil te staan. Volgende keer ga ik dat eens proberen, heb zomaar eens het vermoeden dat dat bij haar ook heel goed kan helpen.