Cath_16 schreef:Is er misschien iemand hier die verstand heeft van het exterieur van een (Andalusier)?
Er is een paard die ik erg leuk vind, was er ook al wezen kijken, maar weet niet of ik de goede keuze maak.
Aangezien ik ook negatieve verhalen hoor over die stal. Maar eigenlijk vind ik het paard onwijs gaaf, ik reed er ook zo mee weg.
WEet er niets van af, behalve dat ze behalve stamboekpapier (groen van kleur) en paspoort ook nog een carta del titularidad moeten hebben. Ik heb zelf een 2 jarige merrie en die heb ik gekocht van een kenner op dat gebied, die haar overigens weer gekocht heeft van een louche persoon. Maar goed, als je een beetje verstand ervan hebt, kun je dat risico nemen.
Maar ik heb dus van exterieur geen verstand. Maar maakt dat iets uit? Wil je met het paard gaan fokken? dan moet het toch eerst apta gekeurd zijn (indien merrie) of apto (indien hengst).
Het enige dat anders voor jou telt is dat het paard kan voldoen aan jouw doeleinden. Kun je er fijn op rijden en evt. uitbrengen op wedstrijden, etc. Dat kan jij zelf bepalen en vervolgens kan dat een veearts die hem gaat keuren.
.
)
Heb ooit via haar (verdiende ze zelf niks aan) een paardje gekocht bij vrienden van haar.