Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:04

Mensenoog komt veel voor bij Appaloosas
Ik vind het niet mooi maar zou er geen paard op laten staan. Ze kijken alleen soms zo eng op een foto.
En als ze dan net weg willen kijken of iets krijg je rare ogen dit was afgelopen zondag :')
Afbeelding
Deze pony is niet gek te krijgen dus ga niet mee in de mening van je hoefsmid.

Gulpje

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:19

Ik zou er geen problemen mee hebben. Onze oude merrie had het ook, maar alleen als ze bang was kwam het tevoorschijn.
We hebben toevallig een merrie bezichtigd die dit ook altijd had, ik vond het wel mooi eigenlijk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:30

StalNollie schreef:
Ik vind het niet mooi maar zou er geen paard op laten staan. Ze kijken alleen soms zo eng op een foto.
En als ze dan net weg willen kijken of iets krijg je rare ogen dit was afgelopen zondag :')
[ Afbeelding ]

Niet mijn hoefsmid hoor... een andere die hier op stal weleens loopt voor andere paarden. Mijn smid heeft doorgaand een wat meer onderbouwde mening :')

Bij Cor zie je rechts altijd wit, ook als hij ontspannen kijkt. Daar heeft hij inderdaad een hele brede witte rand om het oog. Links is het kleiner maar zie je wel als hij opzij kijkt oid. Zijn befaamde "side eye"
Maar verder is dat oog dus redelijk "normaal" :+
Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 15:08

Mijn zus heeft het niet op die blauwe ogen. Vind ze eng :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 15:10

Ik vind een wit oog niet mooi, maar ik zou een goed paard er ook niet om laten staan.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 15:11

Vroeger vond ik mensogen heel lelijk, tot ik Lo tegen kwam. Sindsdien val ik eigenlijk juist voor paarden met veel oogwit, zijn vaak toch veel expressiever en heerlijk makkelijk te 'lezen' door hun ogen.

Lo had gewoon fantastische ogen, paste zo goed bij zijn karakter en aftekening <3
Afbeelding

Reefje heeft ook wit om haar ogen, wel minder en zonder zou bij haar ook wel passen maar ik denk niet dat ik haar dan gekocht zou hebben. Niet zozeer omdat ik perse wit wil zien maar omdat het imo toch wel gelinkt is aan een karaktertype wat ik fijn vind. Ze was heel timide toen ik ging kijken en dat is niets voor mij, maar waarschijnlijk door de ogen dat ik toch wel meer in haar zag. En ze is nu idd alles behalve timide :))
Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 15:16

Mijn 1e pony had ook witte ogen en wij konden haar van de fokkerij kopen omdat zij zo lastig was.
Iedereen vond haar eng, ze draaide ook altijd extra haar ogen erg, leek het :D
Onze laatste vos-ruin die in september is ingeslapen, had ook witte ogen, was een vreselijk fijn paard, zo één krijgen wij nooit meer.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 15:28

c_alsemgeest schreef:
StalNollie schreef:
[ Afbeelding ]

Niet mijn hoefsmid hoor... een andere die hier op stal weleens loopt voor andere paarden. Mijn smid heeft doorgaand een wat meer onderbouwde mening :')

Bij Cor zie je rechts altijd wit, ook als hij ontspannen kijkt. Daar heeft hij inderdaad een hele brede witte rand om het oog. Links is het kleiner maar zie je wel als hij opzij kijkt oid. Zijn befaamde "side eye"
Maar verder is dat oog dus redelijk "normaal" :+
[ Afbeelding ]

Ik heb er eentje gehad met een mensenoog en die was zacht gezegd bijzonder, dus ik hoef er ook geen een meer. Ga er niet eens bij kijken _O-

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:24

Wij proberen zo'n oog gunstig op de foto te krijgen. Het liefst niet zichtbaar op de foto omdat het mensen afschrikt en ze vaak angstig kijken door dit oog. Dat schrikt mensen af

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:26

Wat zal ik ervan zeggen…

Afbeelding

Ja hij had hier een pylon om z’n been heen, hoe?
_O-

In dit geval, de kop past bij de pony en z’n plannen

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:43

Hier ook een ‘mensenoog’. Vind het niet perse heel mooi, maar past wel bij hem.
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 16:54

StalNollie schreef:
Wij proberen zo'n oog gunstig op de foto te krijgen. Het liefst niet zichtbaar op de foto omdat het mensen afschrikt en ze vaak angstig kijken door dit oog. Dat schrikt mensen af

Vaak als ze naar voren kijken valt het vanaf de zijkant het minste op vind ik, opzij wordt het duidelijker.

Recht van voor valt het sowieso wel redelijk mee als ze niet al te grote ogen opzetten :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto's valt het bv niet heel erg op.
De onderste wel, maar toont imo redelijk "rustig" :+

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:24

MarjanB schreef:
Wat zal ik ervan zeggen…

[ Afbeelding ]

_O-

Als deze foto bij een verkoopadvertentie zou staan zou ik zonder kijken al kunnen kopen _O-

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 17:44

Heel eerlijk, bij letterlijk de 1e oogopslag vind ik 2 bruine ogen een fijner beeld geven. Maar ik zou een dier er niet om laten staan als de 'klik' er verder wel is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 18:12

Ann schreef:
Heel eerlijk, bij letterlijk de 1e oogopslag vind ik 2 bruine ogen een fijner beeld geven. Maar ik zou een dier er niet om laten staan als de 'klik' er verder wel is.

Maar ga je ook kijken als zo'n oog al op de foto staat. Vaak schrikt dit mensen wel echt af. Omdat ze angstig lijken te kijken.
Je moet natuurlijk eerst al gaan kijken voordat je weet of de klik er is

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 18:25

Hier ook eentje met "spookoog" en karakter. Maar of dat nu te maken heeft met dat spookoog of de 3 kruinen in zigzagpatroon op zn voorhoofd.. geen idee. :D :D

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 18:32

Ik kijk niet eens verder als ik zo’n oog op de verkoopfoto zie. Heb er nooit iets mee gehad en vind het toch een soort eng eruit zien. Dus nee, hoe goed een paard ook is, ik sla ze over.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 18:35

Hahahaha de smid is dus toch echt niet de enige :D
Ik kijk er zelf helemaal niet naar, blijkt ook wel want heb er twee gehad met een of twee witte ogen :')
Maar ik vind het ook wel wat hebben... misschien hou ik ook wel van de karakters die er misschien toch bij lijken te horen _O-

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:23

StalNollie schreef:
Maar ga je ook kijken als zo'n oog al op de foto staat. Vaak schrikt dit mensen wel echt af. Omdat ze angstig lijken te kijken.
Je moet natuurlijk eerst al gaan kijken voordat je weet of de klik er is

Als het dier me verder aanspreekt, ga ik zeker kijken. Maar ik val op saaie bruine paarden met een kolletje of een smalle bles en zonder verdere aftekeningen. Meestal hebben die ook bruine ogen. Een goed paard heeft geen kleur, maar bij genoeg keuze speelt het wel mee, maar is ook niet 100% doorslaggevend. Lekker vaag dus. :')
Laatst bijgewerkt door Ann op 28-01-25 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:29

Op de manege hier staat een pony met twee ogen met veel wit. Die ziet er niet angstig uit, maar meer alsof hij krankzinnig is :wow: . Ik moet altijd aan Jack Nicholson denken als ik hem zie. In the Shining _O-

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:32

MarjanB schreef:
Wat zal ik ervan zeggen…

[ Afbeelding ]

_O-

Afbeelding
Past vast goed bij mijn pony _O- Die stoel stond buiten de paddock :')

Ik hou zelf niet van zo'n wit bij het oog!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:41

Babootje schreef:
Hier ook eentje met "spookoog" en karakter. Maar of dat nu te maken heeft met dat spookoog of de 3 kruinen in zigzagpatroon op zn voorhoofd.. geen idee. :D :D

:') :D :')

Ik vind ‘gewone’ ogen mooier maar ook ik zou er een paard niet op laten staan. Het enige waar ik dan echt niks mee heb zijn bonte paarden…die komen niet door een selectie :D

Gister zei iemand dat ie nooit meer een paard met witte benen zou willen omdat ie daar slechte ervaringen mee had qua kwalen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:42

Lieser schreef:
Op de manege hier staat een pony met twee ogen met veel wit. Die ziet er niet angstig uit, maar meer alsof hij krankzinnig is :wow: . Ik moet altijd aan Jack Nicholson denken als ik hem zie. In the Shining _O-

Ooohh :')

_Tarzan, dat onschuldige hoofdje. <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:58

:') Haha Tarzan, als we die twee samen zouden zetten dan kan je je borst natmaken _O-

Iceprinsess als ik hem ooit weg wil doen :')

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:08

Ik hou helemaal niet van witte ogen en ga daar ook niet kijken als ze op de foto te zien zijn. Maar ja nu met die appaloosa moet ik er maar mee leren te leven :+ .