Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 19:47

Duo wolven is vanochtend ook in Pannerden gezien 7.15 uur.

Citaat:
Zichtmelding, Pannerden Gelderland, 21-02-2024, 07:15.

Vanmorgen om kwart over 7 aan de Doornenburgseweg in pannerden op de zandweg zijn 2 wolven gezien. Ze liepen de woonwijk in. Langs de tennisbaan. En ze zijn langs de wijk de bongerd opgelopen.

Mocht u aanvullende informatie hebben over deze melding dan kunt u dat sturen naar Wolvenmeldpunt GW via een whatsappbericht op nummer +31617018889.
Hier kunt u zich ook aanmelden voor onze alertgroepen.
#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/JVETHC ... tid=K35XfP

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 19:51

tienus63 schreef:
Wolf die eind ‘21 een tik van een auto heeft gehad bij Apeldoorn, houdt zich tegenwoordig op in het grensgebied in de omgeving van Dinxperlo.
Inmiddels is vast komen te staan dat deze wolf ook in Duitsland slachtoffers maakt.

Citaat:
20 februari 2024 Isselburg-Anholt / district Borken / NRW : Duitsland

Het schaap dat op 04.01.2024 in Anholt gescheurd is, kon duidelijk worden toegeschreven aan de Wolf GW2398m. Deze komt uit Nederland, uit de Noord-Veluwe en is al eerder aangereden op de A50 in Nederland bij Appeldoorn op 23.12.2021.

Hij zou in het gebied tussen Anholt, Praest en de Nederlandse gebieden rond Netternde en Megchelen moeten zijn. Sinds het begin van het jaar is daar steeds weer een wolf waargenomen.
Bron: Torsten Mols

[ [url=m/TU9jqd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/wrfQvn ... tid=WC7FNe

Netterden en Mechelen is nog weleen stukkie af van Dinxperlo. Ik woon in Dinxperlo. Maar altijd veelt te dicht bij. Bah. In de meldingen groep Gelderland is de vakantie voorbij. Mijn hemel wat een meldingen weer per dag…

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:00

Kaja schreef:
Denk ook niet dat de burgemeester vooraf dacht; Wat zou een handige actie zijn? Men vergeet voor het gemak namelijk dat er geen draaiboek ligt met “Wat als?”. Nee, je hebt hier te maken met een wild dier, die zich bedreigt voelt en uit kan vallen. In alle redelijkheid en eerlijkheid geloof ik absoluut niet dat de burgemeester hier dacht ‘Knal af! Dan zijn we er ook klaar mee en kan ik terug naar bed’.

De vraag is gewoon; Wat staat er in het draaiboek van een dierentuin? En dan zijn we er. Een dier wat in opperste staat van paraat is, laat zich niet verdoven. Daarvoor is er teveel adrenaline aangemaakt. En dan de belangrijkste vraag; Wat gaat het doen als het wegkomt en een mens tegenkomt? Een burgemeester is er voor de veiligheid van zijn burgers.

Ik vind dit zo’n slap verhaal, dat wij ons hier hedendaags druk over moeten maken door een stel nietsnutten die hun zakken vullen bij slappe instanties die denken de wereld te verbeteren. Pak verdorie de echte dierenmishandeling eens aan. Wat een trieste tijd is dit zeg.

Nee, dat dacht de burgemeester ook niet. Alleen na anderhalf uur wachten je op noodweer beroepen, komt bij sommigen niet serieus over en dat zie je dus in de praktijk, want daar gaat men mee aan de haal.

Jager wist natuurlijk al tijden dat er wolven in zijn gemeente lopen en eigenlijk hadden ze er al een draaiboek voor moeten hebben, lijkt me. Maar misschien hebben ze het bij de gemeente toch iets minder serieus genomen en dat zou me ook niks verbazen van de gemeente, ze worden wel vaker op hun vingers getikt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:03

Hoezo moest dit in het draaiboek?
Wolf komt niet in wolfwerende omheining en wolf bijt geen mens.
Dat is dan toch niets voor in het draaiboek te zetten op dit vlak.
Want volgens de experts komt dat niet voor.

Misschien lag er wel op de plank klaar, wat doen we met een aangereden gewonde wolf.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:07

DuoPenotti schreef:
Hoezo moest dit in het draaiboek?
Wolf komt niet in wolfwerende omheining en wolf bijt geen mens.
Dat is dan toch niets voor in het draaiboek te zetten op dit vlak.
Want volgens de experts komt dat niet voor.

Misschien lag er wel op de plank klaar, wat doen we met een aangereden gewonde wolf.

Omdat maar weinig mensen hier geloven in de wolvendeskundigen. Ook Jager niet, je moet gewoon een draaiboek hebben klaar liggen voor eventuele mogelijkheden. Dan hadden ze ook via de juiste kanalen kunnen handelen, waar ze nu voor op de vingers worden getikt. Want schijnbaar zijn er wel regels hoe te handelen, alleen waren ze niet bekend. Als gemeente met een roedel moet je gewoon op de hoogte zijn van die regels, aangezien je de uitvoerende en verantwoordelijke partij bent. Nu moet er een hoop gemeenschapsgeld naar proceskosten. Het was ook niet zo dat ze er net liepen he en dat al veel mensen angstig waren voor hun veiligheid.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:20

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:21

Zag dit vanochtend en moest toch aan de wolven situatie hier denken.

Afbeelding

De hyena vertoont niet eens probleemgedrag en is toch al heel erg snel geëuthanaseerd (of een kogel door z'n kop door zeer ervaren jagers).

Zo ver je uit deze tekst kan opmaken is het geen probleem gedrag want hyena's zijn nu eenmaal zo. Kneiter nieuwsgierig en als ze jou slapend tegen komen, nemen ze zo een hapje.
Die hebben echt lak aan de bewoonde wereld en lopen elke nacht rustig in je kamp of open keuken.
Ik neem even aan dat de deur van het huisje niet goed dicht heeft gezeten oid en zover ik de huisjes daar ken, lig je dan een meter of 2/3 van de deur af.

-
In grove wegen enigzins te vergelijken met het voorval in Wapse. Geen probleem gedrag (die wolf beschermde zichzelf en was angstig) maar wel zorgwekkend gedrag naar een mens.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:46

Het gaat net over de grens in Duitsland ook lekker. Wolf gefilmd bij iemand in de achtertuin en 1 op een schoolplein. Filmpjes staan op de facebookpagina "geen wolven in cultuurlandschap".

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:04

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:05

Wintu schreef:
Kaja schreef:
Denk ook niet dat de burgemeester vooraf dacht; Wat zou een handige actie zijn? Men vergeet voor het gemak namelijk dat er geen draaiboek ligt met “Wat als?”. Nee, je hebt hier te maken met een wild dier, die zich bedreigt voelt en uit kan vallen. In alle redelijkheid en eerlijkheid geloof ik absoluut niet dat de burgemeester hier dacht ‘Knal af! Dan zijn we er ook klaar mee en kan ik terug naar bed’.

De vraag is gewoon; Wat staat er in het draaiboek van een dierentuin? En dan zijn we er. Een dier wat in opperste staat van paraat is, laat zich niet verdoven. Daarvoor is er teveel adrenaline aangemaakt. En dan de belangrijkste vraag; Wat gaat het doen als het wegkomt en een mens tegenkomt? Een burgemeester is er voor de veiligheid van zijn burgers.

Ik vind dit zo’n slap verhaal, dat wij ons hier hedendaags druk over moeten maken door een stel nietsnutten die hun zakken vullen bij slappe instanties die denken de wereld te verbeteren. Pak verdorie de echte dierenmishandeling eens aan. Wat een trieste tijd is dit zeg.

Nee, dat dacht de burgemeester ook niet. Alleen na anderhalf uur wachten je op noodweer beroepen, komt bij sommigen niet serieus over en dat zie je dus in de praktijk, want daar gaat men mee aan de haal.

Jager wist natuurlijk al tijden dat er wolven in zijn gemeente lopen en eigenlijk hadden ze er al een draaiboek voor moeten hebben, lijkt me. Maar misschien hebben ze het bij de gemeente toch iets minder serieus genomen en dat zou me ook niks verbazen van de gemeente, ze worden wel vaker op hun vingers getikt.

In mijn ogen is het noodweer verhaal wat uit z’n verband gerukt. Ik zie dat meer als ‘De betreffende wolf heeft uitgehaald naar een mens. Dat betekent dat het weet dat dat kan en hem niets overkomt. Met andere woorden de gewenste angst voor de mens is nihil tot ontbrekend. Jaag je zo’n dier met alle gevolgen van dien de vrijheid weer in of euthaniseer je het dier om herhaling te voorkomen?’

Als alle wolvenwappies onbereikbaar zijn en er ligt geen draaiboek klaar, dan is het de verantwoordelijkheid van de burgemeester en zijn hoogste stelregel is de bescherming van zijn burgers.

Als er nu een wolf ontsnapt uit de dierentuin, laten we die dan ook maar richting de bossen vertrekken of is ingrijpen dan wel mogelijk?

Zoals ik eerder zei zijn ze inmiddels allen van God los, een Russische dwerghamster staat op de lijst van verboden huisdieren maar een giftige cobra mag je gewoon houden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:07

Ja, die zijn nu ook aan het verharen denk ik?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:11

Sanet schreef:

Er is een schurft probleem onder Duitse wolven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:12

Realistische kijk op wat er gebeurd is, Kaja.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:13

tamary schreef:
Sanet schreef:

Er is een schurft probleem onder Duitse wolven.

Die lijken wel Duitse maakt wolven.
Er zijn al voorbeelden genoeg van twee, drie jaar terug dat juist de schurft wolven warmte in schuren op zoeken in de Alpen landen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:25

Kaja schreef:
In mijn ogen is het noodweer verhaal wat uit z’n verband gerukt. Ik zie dat meer als ‘De betreffende wolf heeft uitgehaald naar een mens. Dat betekent dat het weet dat dat kan en hem niets overkomt. Met andere woorden de gewenste angst voor de mens is nihil tot ontbrekend. Jaag je zo’n dier met alle gevolgen van dien de vrijheid weer in of euthaniseer je het dier om herhaling te voorkomen?’

Als alle wolvenwappies onbereikbaar zijn en er ligt geen draaiboek klaar, dan is het de verantwoordelijkheid van de burgemeester en zijn hoogste stelregel is de bescherming van zijn burgers.

Als er nu een wolf ontsnapt uit de dierentuin, laten we die dan ook maar richting de bossen vertrekken of is ingrijpen dan wel mogelijk?

Zoals ik eerder zei zijn ze inmiddels allen van God los, een Russische dwerghamster staat op de lijst van verboden huisdieren maar een giftige cobra mag je gewoon houden.

Heel eerlijk, ik geloof meteen dat als je achter een wolf aan gaat met een hooivork in een afgesloten ruimte, dat een wolf reageert. Vind ik geen vreemde zaak,
Dat die man dat doet, snap ik 100 procent en zou ik waarschijnlijk zelf ook doen. Als wolf er uit kon, was ie waarschijnlijk weg gerend, als de wolf zich onoverwinnelijk voelde verschuilt dat dier zich niet een anderhalf uur onder de zonnepanelen, dan was ie wel door gegaan met aanvallen.
Moet je bij mijn hond ook niet proberen als vreemde, dan heb je hem ook in je arm hangen en die gaat niet schuilen achteraf en zo ken ik er wel meer. Een dier dat in een afgesloten ruimte aangevallen wordt reageert.

Waar men nu over struikelt en waarom er een rechtszaak wordt aangespannen is om het feit dat er meer dan 1.5 uur zat tussen de beet en het afschieten. Ondertussen zat de wolf onder de zonnepanelen verstopt, de vraag waar om het draait nu, hoe acuut was het. Volgens de provinciale richtlijnen was het niet acuut.

Ik zeg ook niet dat ik het afkeur, maar enkel de feiten waarom men nu bij de rechter zit.
En voor een gemeente waar al enkele jaren wolven lopen, waar al bijeenkomsten zijn geweest, waar de wolf een hot topic is, met veel gedupeerde dierhouders en met bezorgde inwoners, dan verwacht ik wel een draaiboek van de gemeente.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:37

tienus63 schreef:
Hier foto’s uit filmpje bij de middelbare school in Kleve
[ [url=m/9Eg8Q6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LItk64.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/avyxyD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/v/BF45v9 ... tid=KsPBc6

Ik vind het dier mottig in zijn vacht zitten.

Hoop zo dat hij daar het terrein op loopt (wanneer er geen mensen buiten zijn). Dan is het hek van de dam en beginnen ook mensen die er niks mee te maken hebben, er over te praten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:36

Een wolf in het nauw drijven met 2 man... lukt je niet in een weiland. Dan is een schaap of geit al een uitdaging om te vangen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:08

Anne_GTI schreef:
Een wolf in het nauw drijven met 2 man... lukt je niet in een weiland. Dan is een schaap of geit al een uitdaging om te vangen.

De wolf heeft 2 uur onder de zonnepanelen gelegen, dat doet ie niet zonder reden ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:12

Krijg je met al die verplichte draadjes met stroom...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:17

DuoPenotti schreef:
Krijg je met al die verplichte draadjes met stroom...

Dat is het grappige, hij is over het hek uit de wei gesprongen en achter in de tuin onder de zonnepanelen, zoals ik het uit dit filmpje begrijp.

https://youtu.be/BQqhzVzu_rc?si=tZK9reywYfH1nd7P

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 00:01

Duitse Welsh ponyfokker gooit handdoek in de ring vanwege aanwezigheid wolven.
https://www.facebook.com/share/qBuvh4V6 ... tid=WC7FNe

Citaat:
21-02-2024 Nedersaksen. Fokker Welsh- A pony's stopt vanwege wolven.

En opnieuw een die bezwijkt onder de wolvendruk

Het gaat om Ponyzucht Lengenerland in Ost-Friesland (Nedersaksen). Alle pony's zijn te koop...

HELGA EILERS (VAN PONYZUCHT LENGENERLAND) SCHRIJFT:

<< Vanwege het wolvenprobleem en de incidenten van de afgelopen weken (wolf in de stal / roedel van 4 direct in het dorp) hebben we helaas met pijn in ons hart besloten om afstand te doen van onze gehele Welsh-a-pony fokkerij

Dus, onze volledige Welsh-a-Pony bestand is te koop:

9-jarige schimmelmerrie "Leybuchts Escada" van Leybuchts Pierre uit Moarzicht's Elza van Baledon Jerimia - drachtig van Penymorfa Bailey (6/2024)

3 jarige merrie "Lengenerlands Eska Deluxe R" van Synod Goldflake uit Leybuchts Escada

Smokey Cream met 2 blauwe ogen

2-jarige vosmerrie "Leybuchts Anni" van Windmill Elliot uit de StPr. merrie Leybuchts Anne van Bolster Goya

2-jarige palomino merrie "Leybuchts Meira" van Penymorfa Bailey uit "Leybuchts Merle" van Boniface Llewelyn

naar kwaliteit - bij voorkeur in fokkershanden >>

Bron wolf en paard en Helga Eilers
https://www.facebook.com/share/p/CASouX ... tid=K35XfP

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 00:55

Dit gaat toch helemaal nergens meer over? Alles moet maar wijken voor de wolven. Zo te doen met die mensen.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 08:02

Het ergste vind ik nog, dat deze ellende nog niet opgepikt wordt in de recente onderzoeksresultaten. Daar wordt beschreven dat na een paar jaar na het vestigen, wolvenaanvallen op vee opeens veel minder voorkomen.

‘Er lijkt dan sprake van een gecompliceerdere situatie’.

Ja, wat dacht je van de mogelijkheid dat het vee op is, of verplaatst, of dat de eigenaren na jaren ellende te hebben gezien er de brui aan geven?

Dit is dan natuurlijk info waar beleid op gemaakt wordt.
Dus wellicht hopen veel overheden dat met de tijd de situatie vanzelf verbetert, en wordt er daarom vrij terughoudend omgegaan met beheer en beleid.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:58

Zichtmelding Langelo Dr zojuist.

Citaat:
Langelo/Westervelde Drenthe
22-02-2024
Net een wolf gezien. Stak bij het Eener diepje de weg over, van Langelo richting Westervelde, om 9.20 uur. Stak 2 meter voor de auto over. Van schrik geen foto kunnen maken.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/qEkZ1Y ... tid=K35XfP

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:00

Er zijn teveel paarden, schapen en boeren in NL. De overheid wast haar handen in onschuld.