Kaja schreef:Denk ook niet dat de burgemeester vooraf dacht; Wat zou een handige actie zijn? Men vergeet voor het gemak namelijk dat er geen draaiboek ligt met “Wat als?”. Nee, je hebt hier te maken met een wild dier, die zich bedreigt voelt en uit kan vallen. In alle redelijkheid en eerlijkheid geloof ik absoluut niet dat de burgemeester hier dacht ‘Knal af! Dan zijn we er ook klaar mee en kan ik terug naar bed’.
De vraag is gewoon; Wat staat er in het draaiboek van een dierentuin? En dan zijn we er. Een dier wat in opperste staat van paraat is, laat zich niet verdoven. Daarvoor is er teveel adrenaline aangemaakt. En dan de belangrijkste vraag; Wat gaat het doen als het wegkomt en een mens tegenkomt? Een burgemeester is er voor de veiligheid van zijn burgers.
Ik vind dit zo’n slap verhaal, dat wij ons hier hedendaags druk over moeten maken door een stel nietsnutten die hun zakken vullen bij slappe instanties die denken de wereld te verbeteren. Pak verdorie de echte dierenmishandeling eens aan. Wat een trieste tijd is dit zeg.
Nee, dat dacht de burgemeester ook niet. Alleen na anderhalf uur wachten je op noodweer beroepen, komt bij sommigen niet serieus over en dat zie je dus in de praktijk, want daar gaat men mee aan de haal.
Jager wist natuurlijk al tijden dat er wolven in zijn gemeente lopen en eigenlijk hadden ze er al een draaiboek voor moeten hebben, lijkt me. Maar misschien hebben ze het bij de gemeente toch iets minder serieus genomen en dat zou me ook niks verbazen van de gemeente, ze worden wel vaker op hun vingers getikt.