Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Sneu dan hè dat mensen het zichzelf en hun paard zo onnodig moeilijk maken
petraaken schreef:Ik heb slechts 1 keer op wedstrijd mijn eigen wil doorgedreven en dat was omdat mijn paard toen er echt een potje van maakte en het al een paar keer was gebeurd dat ze me in de ring zo'n farce lapte. Normaal was dit paard niet zo kijkerig en ik had echt de indruk dat ze gewoon met mijn voeten rammelde. Slimme paarden hebben het zo snel door dat ze in de ring niet gestraft worden waar ze bij een normale training voor hetzelfde wel gestraft worden. Dan moet je in de meeste gevallen slechts een keer lak hebben aan je punten en dan even door de zure appel heen bijten. Nadien heeft ze het niet meer gedaan. Op wedstrijd zocht in overigens maar heel zelden de confrontatie op. Normaal was dat ze kalmeren en bezig houden totdat ze vergeten waren waar ze nou bang voor waren.
pmarena schreef:Sneu dan hè dat mensen het zichzelf en hun paard zo onnodig moeilijk maken
pien_2010 schreef:pmarena schreef:Sneu dan hè dat mensen het zichzelf en hun paard zo onnodig moeilijk maken
Ooit een jonge vrouw in de losrij ring aangesproken op haar gedrag. Alle paarden gingen over de mik. Ze had het meest talentvolle paard net een week, en dat beestje was doodsbang en Polie en anderen ook. Ik heb haar rustig aangesproken waar haar ouders bij waren. Tools gegeven en gezegd dat ze haar paard veel meer tijd moet geven en moet stoppen om haar lieve ouders vol te schelden en als dat teveel gevraagd is, ik de ouders adviseer om kind en paard in te laden en naar huis te rijden.
Toen was het klaar en deed ze normaal en de rust keerde terug in de losrij bak. Pfffff, wat een verwend ding....
pien_2010 schreef:Hoho snauwen is totaal wat anders als vloeken en je paard slaan en op iedereen schelden. Werkelijk niemand ontkwam eraan. Zeer extreem! Werkelijk alle paarden die losgereden werden waren over de mik in meer of mindere mate.
Ayasha schreef:Zo nog eens een avondje spoed gehad met wat uiteindelijk een bloeding in mijn spier bleek te zijn. Naar spoed gestuurd om een trombose uit te sluiten. Aders waren iig vrij toen ze de echo deden maar helemaal gerust waren ze niet. Als ik meer pijn of zwelling krijg moet ik meteen terug.
Als je een goed gehoor heb is het nog best boeiend op spoed. Er zat iemand met een gebroken pols (paerachute springen blijkbaar.) die duidelijk het goede spul gekregen had.
Ayasha schreef:Ik heb er zelfs nooit bij stil gestaan dat een bloeding in de spier kon. Obviously "kan" het maar ik bedoel... Had er nog nooit van gehoord. Ik weet dat zowel een ontstoken ader als een trombose de symptomen kan geven die ik had dus dat waren de dingen waar ik rekening mee hield.Dokter schreef ook tradonal voor en ik dacht dat dat ietwat overdreven was tot ik na het eten op stond.
![]()
Toen had ik spijt dat ik toch niet even langs de apotheek van wacht gegaan was.
In principe is de bloeding stabiel dus is het nu een kwestie van hoe snel mijn lichaam het "op ruimt" (zodra het bloed weg is zal de druk/pijn ook weg zijn veronderstel ik.) dan blijft natuurlijk de vraag of er een klein scheurtje zit, in dat geval zal ik het iets langer voelen vermoed ik. Moet straks toch naar mijn fysio dus kan het hem ook even vragen.