Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:19

Farjen schreef:
Autumnn, wat balen! Daar zou ik inderdaad ook niet blij van worden :n
Waren ze vergeten dat je kwam? Of wouden ze iets anders aanbieden?

Liiesjjj, moeilijk.. ik zou ook de nek nog laten bij keuren, maar inderdaad. Wat als er ergens een "lichte" bemerking komt? Ik heb op 33jarige leeftijd ook artrose in mijn nek, maar heb daar eigenlijk nooit last van. Maar er kan wel een dag komen dat ik er last van heb :') Misschien stomme vergelijking, maarja ik vraag me soms af of dat een perfect gezond paard zonder enige opmerking wel bestaat?

Niemand trouwens ervaringen met verkoopcontracten? Wat zet je er juist in (qua stalgebreken ed)?

Het paard was al verkocht (ovb van keuring) en ze zei dat ze iedereen had afgezegd. Ze ging het nog wel even na :)) maar was mij vergeten

Urbiezira

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:42

Nou ja zeg, wat asociaal zeg Autumnn! Je vergeet toch niet dat je een afspraak hebt, wat een l*lverhaal van de verkoper.

Ben blij dat ik altijd voor vertrek nog even een appje stuurde dat ik wegging, gelukkig dit nog nooit meegemaakt. Maar het zit jou niet mee!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:33

Wel echt banketstaaf ja

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:34

Balen Autumn! Ik stuur ook vóór vertrek altijd een appje dat ik er aan kom, zeker als ik langer dan een uur in de auto moet zitten om er te komen.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:29

Nou ja, Autumnn! Wat een raar iets weer! Ik zou me net zoals jij gevoeld hebben.

Liiesjjj, moeilijk. Ik heb voor mijzelf gezegd dat ik alleen een volledig goedgekeurd paard mee naar huis neem. Ik kijk dan wel naar paarden die al langer onder het zadel zijn.

Een jong paard met een bemerking en die nog niet veel aan het werk is geweest zou ik een risico vinden. Maar ook dat ligt weer aan de prijs van het paard. Ik zou ook een second opinion doen bij een andere arts. Jammere daarvan is het weekend die er nu tussen zit. Hebben ze meerdere mensen met interesse? Anders zou ik de gok wagen en tot maandag wachten. Succes met de keuze die je maakt. Volg je gevoel, dat klopt vaak!

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:58

Even een update over mijn zoektocht. Ik had weer een paard gekocht, onder voorbehoud van goedkeuring door de dierenarts. Inmiddels paard nummer 3 in mijn bijna 7 maanden durende zoektocht. Afgelopen woensdag was de keuring. Wij dachten: 3 maal is scheepsrecht, dit keer gaat het goed komen! Maar helaas... :n

Op de volte op het harde was hij echt niet goed. Dus we kregen een negatief aankoopadvies. Met het advies om over 10 dagen te kijken hoe hij dan loopt op de harde volte. Verkopers willen hier echter niet aan. Die vinden dat er niets mis is met hun paard. Zij gaan niet 10 dagen wachten 8)7
Ik ga geen afgekeurd paard kopen. Dus nu komen er binnenkort andere mensen kijken voor het paard.

Echt waar, ik kan inmiddels een boek schrijven over wat ik allemaal heb meegemaakt tijdens deze zoektocht! :oo

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:07

Geen haflinger toevallig Marlies?
Balen dan zeg, voor de 3de keer. Hoeveel pech kan je hebben

Autumnn, het is echt zo onbeschoft. Sommige mensen snap je echt niet. Een foutje maken met vergeten af te bellen kan gebeuren maar ik zou me kapot schamen en zeker tegemoetkomen

Liesjjj, weet je al wat je gaat doen met het paard met beperking?

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:32

Nee, was geen Haflinger, 'gewoon' een warmbloed.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:34

Marlies1 schreef:
Nee, was geen Haflinger, 'gewoon' een warmbloed.

Het klopte gewoon met mijn recente ervaring, ik dacht even "het zal toch niet "

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:36

Oww zo balen als je denkt een leuke match gevonden te hebben dat ie dan afgekeurd wordt.

Ik moet zeggen dat ik soms al schrik van de filmpjes die af toe bij advertenties staan.
Sommigen gewoon overduidelijk kreupel ;(
Laatst bijgewerkt door Sosha op 11-09-20 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:39

Marlies1 wat ontzettend balen zeg! :( Wat een pech heb jij gehad de afgelopen maanden!

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 23:16

Sosha schreef:
Oww zo balen als je denkt een leuke match gevonden te hebben dat ie dan afgekeurd wordt.

Ik moet zeggen dat ik soms al schrik van de filmpjes die af toe bij advertenties staan.
Ja, precies. Daar ga ik al niet eens kijken. Ik heb ook best een leuk budget en de paarden die ik heb laten keuren liepen allemaal lekker ontspannen. Het laatste paard dat ik heb laten keuren heeft afgelopen weekend nog Z1 gelopen op wedstrijd. Dan denk je toch: "Dat komt wel goed met die keuring.".
Dus mijn advies aan iedereen is dan ook: laat altijd keuren! Wil de verkoper het paard niet laten keuren, koop het paard dan niet. Want de kosten en de ellende die je je op de hals haalt als het paard niet goed blijkt te zijn na aankoop zijn enorm.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 23:52

Jeetje Autumnn, jij treft het echt iedere keer zeg _-:( ....ik zei ook toen ik aan het zoeken was, zie maar een leuk gezond paard te vinden en een normale, eerlijke verkoper waar je afspraken mee kunt maken...echt een hele uitdaging in deze tijd.

Marlies1, jij ook weer pech dus....sommige verkopers hopen echt op een koper die niet laat keuren en het paard zo in laad na het kijken

Mijn boek heet trouwens: "De zoektocht naar een tof paardje" ....gelukkig wel met een goede afloop. :D

(titel komt door een paard wat ik in België bekeken heb, maar de papieren niet in orde waren en ik er dus niet mee verder wilde. Verkoopster werd toen heel geïrriteerd en zei dat ze het maar vreemd vond aangezien ik het wel een tof paardje vond. Ik vond het zelf maar vreemd dat ze het paard door mijn strot probeerde te duwen :evaw: .)
.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 00:08

Wat super jammer Marlies. Je geeft elke keer een hoop geld uit en je komt er geen steek verder mee. Zonde, maar bespaard inderdaad een hoop ellende.

Ik zie ook veel onregelmatige paarden voorbij komen. Ga al niet eens meer kijken zonder filmpje.

_shauniheyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 00:25

Liiesjjj schreef:
Kan iemand met mij meedenken? Ik heb zojuist het paard op de foto gezet en hij heeft een bemerking bij de eerste nekwervel, artrose dus. De dierenarts zegt hij hoeft er geen last van te krijgen en ik zie het heel veel, ook bij toppaarden. Als ik hem zou moeten kopen zou ik het doen. Maar Pfoe, ik vind het een dingetje hoor... dus mocht iemand ervaringen of advies oid hebben, of de foto’s willen zien. Graag!

Ik zou het persoonlijk niet doen.
Een vriendin van mij heeft ook een jong paard van 5 jaar gekocht. Die was gekeurd en alles en achteraf begon hij toch te manken.
Na veel onderzoeken is gebleken dat dit toch een nek-trauma van ervoor was.
Ze kan er nu niets meer mee zelfs geen bosritten ...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 07:34

Marlies1 schreef:
Sosha schreef:

Ja, precies. Daar ga ik al niet eens kijken. Ik heb ook best een leuk budget en de paarden die ik heb laten keuren liepen allemaal lekker ontspannen. Het laatste paard dat ik heb laten keuren heeft afgelopen weekend nog Z1 gelopen op wedstrijd. Dan denk je toch: "Dat komt wel goed met die keuring.".
Dus mijn advies aan iedereen is dan ook: laat altijd keuren! Wil de verkoper het paard niet laten keuren, koop het paard dan niet. Want de kosten en de ellende die je je op de hals haalt als het paard niet goed blijkt te zijn na aankoop zijn enorm.

Was dat steeds bij dezelfde arts?
Als dat zo is, zou ik de kwaliteiten van die arts maar eens in twijfel trekken.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:30

Marlies1 schreef:
Even een update over mijn zoektocht. Ik had weer een paard gekocht, onder voorbehoud van goedkeuring door de dierenarts. Inmiddels paard nummer 3 in mijn bijna 7 maanden durende zoektocht. Afgelopen woensdag was de keuring. Wij dachten: 3 maal is scheepsrecht, dit keer gaat het goed komen! Maar helaas... :n

Op de volte op het harde was hij echt niet goed. Dus we kregen een negatief aankoopadvies. Met het advies om over 10 dagen te kijken hoe hij dan loopt op de harde volte. Verkopers willen hier echter niet aan. Die vinden dat er niets mis is met hun paard. Zij gaan niet 10 dagen wachten 8)7
Ik ga geen afgekeurd paard kopen. Dus nu komen er binnenkort andere mensen kijken voor het paard.

Echt waar, ik kan inmiddels een boek schrijven over wat ik allemaal heb meegemaakt tijdens deze zoektocht! :oo

Tjonge Marlies! We kunnen elkaar wel de hand schudden met alle ervaringen :( wat erg zeg hoe zij denken en het dier weer doodleuk te koop zetten? Onvoorstelbaar :n
Verstandig dat je het niet aangaat!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:33

16 jaar geleden toen ik mijn ene paard kocht, heb ik een 40 tal paarden gezien en zijn er 6 paarden klinisch afgekeurd. Ik hoop nu niet hetzelfde te moeten ondergaan :+

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:30

Jeetje Farjen, wat veel.. hopelijk kom je nu iets eerder in je zoektocht een leuk en gezond paard tegen.

Ik zit nog steeds een beetje in dubio. Baal hier zoooo ontzettend van want ik had al zo’n leuke klik met dat paard. En pas 3 keer gezien. De verkoper kreeg haar niet eens de trailer op en mij liep ze zo achterna..

Ik heb tegen mezelf op voorhand gezegd dat als een paard een grote bemerking heeft ik hem laat staan. En daar neig ik nog steeds naar. Maandag spreek ik een andere dierenarts. Ga de foto’s ook aan haar voorleggen.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:47

Persoonlijk zou ik een 4-jarig paard met artrose laten staan, Liiesjjj. Zou mij een te groot risico zijn.
ikke schreef:
Was dat steeds bij dezelfde arts?
Als dat zo is, zou ik de kwaliteiten van die arts maar eens in twijfel trekken.
Nee, 3 paarden, 3 verschillende provincies, 3 verschillende dierenartsen, waarvan er 2 zeer capabel waren. 1 op een grote gerenommeerde kliniek was niet zo capabel, maar daar konden we zelf ook wel zien dat het paard niet goed was. Naar die kliniek gaan we dan ook nooit meer.

Autumnn schreef:
Tjonge Marlies! We kunnen elkaar wel de hand schudden met alle ervaringen :(
Nou, inderdaad :n
Farjen schreef:
16 jaar geleden toen ik mijn ene paard kocht, heb ik een 40 tal paarden gezien en zijn er 6 paarden klinisch afgekeurd. Ik hoop nu niet hetzelfde te moeten ondergaan :+
Allemachtig! Nou, ik hoop ook niet dat dat lot mij wacht... Ik heb mijn huidige paard 9 jaar geleden gekocht en dat ging een stuk soepeler. Er waren genoeg geschikte paarden te koop en mijn eerste keus werd meteen goedgekeurd.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:09

Oké. Besloten om het niet te doen. Wat jullie ook zeggen, het is een groot risico. Ze is nog zo jong. Dusss we gaan weer door.

Keek nu dus weer sinds een paar weken op marktplaats en het lijkt alsof de prijzen iets gezakt zijn. Of ligt dat aan mij?

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:12

Liiesjjj schreef:
Oké. Besloten om het niet te doen. Wat jullie ook zeggen, het is een groot risico. Ze is nog zo jong. Dusss we gaan weer door.

Keek nu dus weer sinds een paar weken op marktplaats en het lijkt alsof de prijzen iets gezakt zijn. Of ligt dat aan mij?

Dat idee heb ik ook!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:17

Er is voor mijn gevoel meer aanbod voor een lagere prijs. Toch fijn ,zoekt een stuk leuker

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:34

Liiesjjj schreef:

Dat idee heb ik ook :j
Ik morgen een bezichtiging waar ik heel veel zin in heb. Duimen jullie? :D

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:38

Autumnn schreef:
Liiesjjj schreef:

Dat idee heb ik ook :j
Ik morgen een bezichtiging waar ik heel veel zin in heb. Duimen jullie? :D

Leuk!! Naar wat voor paard ga je kijken?