[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:59

Hele vreemde manier van communiceren art..
Maar goed, daar heb je nu niets aan.
Wachten op de officiële diagnose dan maar? Hoewel ik de artrose in (bijna) z’n hele rug ergens had verwacht icm zijn onder het rijden. Een ding is dan zeker, afhankelijk van de ernstigheid van de artrose zou ik overwegen hem als weidemaatje te houden, of heel goed op een juiste manier met correct ruggebruik te laten doorrijden, waarbij jij les krijgt op een ander paard om dit ook te leren. Want hij heeft nu bij de start al een slechte rug eigenlijk, wat je niet moet willen voor zo’n jong ding

Art_Ificious

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 18:04

Niet alleen slechte rug. Benen hebben ook bemerkingen. En dan begrijp ik wel dat limo vervelend doet bij rechtsachter eigg. Die heeft waarschijnlijk gewoon pijn.

Rijden wil ik nu zelfs niet meer doen nu ik dit resultaat heb.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:06

Art_Ificious schreef:
Niet alleen slechte rug. Benen hebben ook bemerkingen. En dan begrijp ik wel dat limo vervelend doet bij rechtsachter eigg. Die heeft waarschijnlijk gewoon pijn.

Sorry, van t stukje van de benen kon ik geen kaas maken, dus dat stukje heb ik overgeslagen.

Kijk aan wat de DA zegt bij zijn toelichting. Maar ik zou je er wel pp voorbereiden dat hij misschien geen geschikte rijpony kan worden voor jou. Wellicht wel mennen, maar dat hangt volledig van de diagnose op de benen af.
En anders een weidepony.. hoe sta je daar zelf eventueel tegen over?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:09

Art_Ificious schreef:
Niet alleen slechte rug. Benen hebben ook bemerkingen.

Rijden zou ik ook niet meer doen in jouw geval. Zoals je zelf paar dagen geleden aangaf ben je niet in staat dit paard zodanig te trainen dat die goed blijft met deze gebreken. Wel zou ik m in beweging houden, evt lang en laag aan een longeerlijn maar rust roest met artrose.

Wanneer volgt het klinische dan?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 18:15

Als weidepaard kan zeker (had ik ook al aangegeven gehad ergens) mits hij niet chronisch pijn heeft.
Wel best vreemd dat er nu ook meer te zien is op de rug alsook de voorbenen dan bij de foto's vorig jaar.

Rijden had sowieso nooit grote prioriteit bij mij dus dat ga ik niet echt missen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:16

Je hebt nog geen resultaat. Op een scinti kunnen ze dingen ontdekken die nog lang niet te zien zijn op foto's, dus het hoeft niet te betekenen dat hij op ál die plekken stuk is. Ze zien ontstekingen, kleine veranderingen in botstructuur en noem maar op. Je hebt dus de arts nodig om te vertellen wát ze precies zien en klinisch onderzoek om te kijken wat hij laat zien op die plekken.

Ik hoop alleen dat je snel een arts spreekt, via de telefoon of daar op de kliniek.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:17

Op basis van dit kun je nog helemaal geen conclusie trekken. Wanneer spreek je de arts?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:21

Art_Ificious schreef:
Als weidepaard kan zeker (had ik ook al aangegeven gehad ergens) mits hij niet chronisch pijn heeft.
Wel best vreemd dat er nu ook meer te zien is op de rug alsook de voorbenen dan bij de foto's vorig jaar.

Rijden had sowieso nooit grote prioriteit bij mij dus dat ga ik niet echt missen.

Nog niet gaan invullen. Eerst het begrijpbare verslag afwachten :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:28

Het is niet omdat er iets is,dat hij er ook last van heeft. Met dit onderzoek zien ze gewoon erg veel.Ik zou ook even de nederlandse verklaring van een dierenarts afwachten want ik zie dat er nu al een verkeerde uitleg wat de patella betreft word gegeven.Neem idd iemand mee die de uitleg ook kan begrijpen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 18:30

invullen doe ik niet. Ik meld gewoon wat een mogelijkheid is, waarom wordt dat nu weer als invullen gezien?

heb via mail al gereageerd met enkele concrete vragen.

dierenarts 1 zegt dat ze weet wat er staat maar hoe of wat er dan verder moet gebeuren of welke conclusie eruit getrokken kan worden kan ze niks zeggen. Wel moest ik equitom vragen haar ook een verslag te sturen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:31

Heb je inmiddels nog niemand aan de telefoon gehad?! Ik zou er nu toch echt op gaan staan iemand te spreken! Paard heeft gisteren onderzoek gehad, staat er inmiddels bijna 3 dgn en er is nog geen 1x telefonisch contact geweest, zou hier echt geen genoegen mee nemen.

Goed, nu is deze uitslag er, is er nu dan ook bekend welke vervolg onderzoeken er gedaan moeten worden of dat dit niet nodig is en hij naar huis mag?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 18:34

Meer weet ik niet, enkel dit verslag.
En als ik bel heb ik 9 kans op 10 weer een onwetend receptie aan de lijn die de arts niet kan bereiken.

Daarom heb ik de arts via mail enkele concrete vragen gesteld. Als ik daar antwoord op heb, heb ik al veel meer duidelijkheid.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:36

Ik ben een meelezer en vind de gang van zaken wel heel apart. Gisteren was het onderzoek. Via mail een rekening en uitslag. En vandaag had je hem weer op kunnen halen. Gisteren eigenlijk al. Dan bespreken wat de behandeling is.
Paard staat daar duur te staan.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:38

Jeetje wat een waslijst... Misschien een bokker met paraveterinaire achtergrond die wat verheldering kan geven misschien?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:40

Ik vind het triest dat je zo slecht op de hoogte gehouden wordt Art. Dit hoort echt niet zo, ze horen je te bellen om de uitslag (en eventueel nodige vervolgonderzoeken?) in normale mensentaal uit te leggen. Dit vind ik echt not done voor een bedrijf dat een klap geld van je krijgt.

Blij dat ik bij de Bosdreef een pak beter behandeld werd, werd toen om de minste verandering al gebeld. Ook Merelbeke hield me netjes op de hoogte.
Na dit verhaal zullen ze mij bij Equitom nooit zien. Wat een slechte service.

Ik hoop dat je snel een duidelijke uitleg krijgt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:41

Die uitleg zul je er vast nog bijkrijgen

Hoop te zien aan de rechterkant en zijn rug in elk geval

Patella betekend gewoon knieschijf, geen losschietende knieschijfde overige namen zijn allemaal Latijnse benamingen van de plek waar dingen gevonden zijn en dan staat er bij welk been, RV en RA

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:42

Via de mail vragen en uitleg?? Nou ik zou Equitom ook nooit meer overwegen of aanraden. Heb ergens nog wel twijfel of het aan hun of jou ligt maar even er vanuit gaande dat het aan hun ligt is het echt enorm slecht. Zou de rekening nieteens betalen!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 18:42

Coby, gisteren ophalen had nooit gekund ivm 24u op kliniek blijven wegens radioactieve straling in het paard.

als jullie goed gelezen hebben wisten jullie dat ze mij per mail mochten contacteren.
dus qoute ik mezelf voor de verduidelijking:
Art_Ificious schreef:
Van mij mag de arts ook gewoon mailen.
Heb ik ineens beter beeld over de uitslag (bellen zou ik dan Pen en papier bij de hand moeten hebben om alles neer te schrijven).
Vorig jaar heeft de arts namelijk ook gemaild met de uitslag en de foto's.

Art_Ificious schreef:
**knip**
Heb nu een mail gestuurd naar betreffende afdeling (nav ons eerder mailverkeer over de scintigrafie.) Dat ze eventueel per mail mogen contact opnemen omdat ik door het werk pas vanaf 14u telefonisch bereikbaar ben.

Ook omwille van slechte verbinding op het werk. Alleen buiten het gebouw is de verbinding goed.

Maar er had natuurlijk wel mogen vermeld worden wat zij voorstellen en iets duidelijkere taal over de uitslag.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 07-05-19 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:43

Zou ook wel echt aandringen. Je weet nu zelf eigenlijk niets want dit is toch halve chinees en je weet zelf niet of er nog onderzoeken gedaan moeten worden of als je hem mag gaan halen :? En ondertussen kost het je elke dag stalgeld.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:48

Het is te bizar dat je via mail uit een arts/kliniek moet trekken wat er aan de hand is. Morgen naar de kliniek gaan en niet eerder weggaan voordat je een uitleg over de uitslag gekregen hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:49

Los dat ze dit allemaal al gestuurd hebben, ze moet haar pony nog ophalen en ik ga er van uit dat ze dan nadere toelichting gaan geven dus samen met Marijke de scinti bespreken, dus voor we een kliniek helemaal de grond in boren, even geduld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:50

Maar zo gaat het bij bloedonderzoeken ook regelmatig. Wij zijn wel eens bij een kliniek geweest waar bloedonderzoek moest worden gedaan en kregen we ook in dokterstermen de uitslag. Weet je nog niets :=

Maar goed, zoals bigone zegt zal er bij het ophalen wel verduidelijking komen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:51

Wanneer ga je hem dan ophalen? Want dat mocht al wel vandaag? Ze stellen niks voor om er nog mee te doen, moet je hem dan niet gewoon ophalen? Is het ver? Anders mss met de trailer heen rijden, weet je ineens de uitleg..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 18:55

Probleem is ik heb zelf geen trailer. Ben daarvan afhankelijk van mijn weidebazin. Die kan nu ook niet, en ik tevens ook niet. Als ik de uitslag 3u vroeger kreeg kon ik het wel nog regelen.
Wacht sowieso ook af wat de arts nog antwoord. Of er nog verder onderzoek nodig is of niet, wat hij voorstelt.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:56

Maar ts wilde misschien aanvullende onderzoeken doen en niet tussendoor limo naar huis halen als ik het goed heb.

Dan is het wel fijn als de kliniek via de telefoon of in e mail verslag geeft en dan kan art gewoon overleggen welke behandelingen volgen zonder langs te gaan