Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mirjamalvaro schreef:Vraagje.
Er rijden nu wat andere mensen op de jonge pony's om ze daaraan te laten wennen.
Nu is een van die jonkies echter opeens heel onrustig in de aanleuning nadat er dus paar keer vreemden op hebben gezeten.
Ik kan hem nog wel fijn op lengte rijden en mijn hand laten volgen en tempo is mooi rustig, maar daarin is hij dus best onrustig, dan weer dieper dan weer minder diep etc. Zou ik dit het beste kunnen oplossen door meer te ondersteunen met mijn been en dan van voor weer op te vangen?
mirjamalvaro schreef:Vraagje.
Er rijden nu wat andere mensen op de jonge pony's om ze daaraan te laten wennen.
Nu is een van die jonkies echter opeens heel onrustig in de aanleuning nadat er dus paar keer vreemden op hebben gezeten.
Ik kan hem nog wel fijn op lengte rijden en mijn hand laten volgen en tempo is mooi rustig, maar daarin is hij dus best onrustig, dan weer dieper dan weer minder diep etc. Zou ik dit het beste kunnen oplossen door meer te ondersteunen met mijn been en dan van voor weer op te vangen?
)Tango1979 schreef:Stille meelezer: Jill is echt aan te raden. Super fijne filmpjes, heel praktijkgericht en fijn geprijsd. De weekendtips van Bewust Wedstrijd Rijden op YouTube zijn ook super en gratis.
Bij verkeerd aanspringen laat ik altijd volte verkleinen, over de buitenschouder laten vallen weer vergroten en dan aanspringen. Werkt gegarandeerd.

FriesWytske schreef:Moeten ze bij de Fjorden op de keuring los lopen? Wist ik niet, bij de Friezen hoeft dat namelijk niet.
Mooi cijfer voor gehoorzaamheid, vind ik toch altijd belangrijker dan hoge cijfers voor de gangen.
Hier komende week onze 2de Z1 wedstrijd. We zijn nog niet echt winstpunt waardig, al zitten we er wel tegen aan. Maar het is voor ons beiden een nieuwe klasse. Dus we gaan de komende wedstrijden puur voor de ervaring.