Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:21

Heel speciaal om daar te rijden Marije, je mag zeker trots zijn op alles als ik het zo lees +:)+

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:25

Leuk Marije zo te zien hebben jullie het prima naar je zin gehad

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:45

Babootje jeetje wat een schroef. Hoe gaat het nu met History? Heel veel sterkte met het verlies van jullie hondje.

moniek21 wat gaaf om daar te rijden! Hele ervaring.

Dresjoepie hoe gaat het nu (met de hoefzweer)?

pol013 balen dat je zadel niet meer goed ligt. Inmiddels al geslaagd?

Orsje wat fijn dat His weer thuis is!

Wat leuk en bijzonder Marije. Het ziet er echt heerlijk uit op het strand.

Met Santana gaat het goed, beetje te goed :Y) . Ik heb er flink aan moeten rijden want hij was echt ontzettend fit en kijkerig (en ik ben niet zo'n held). Wel heel gaaf om te zien dat hij echt sterker is geworden en wat er in zit want hij werd er ontzettend ruig van 8-) Had niet verwacht dat hij zo (snel) op zou knappen van de verhuizing. Hij stond blijkbaar bij de vorige stal toch niet op zijn plek.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:25

Dat klinkt goed, Bianca, datie nu zo goed in z'n vel zit.

Babootje nog sterkte met het verlies van je hondje, dat had ik wel gelezen maar niet echt tot me door laten dringen en daardoor ook nog vergeten op te reageren.

Ik zit echt nog na te genieten van woensdag.
Elmo was gister lekker fit en vrolijk, heb hem niet gereden, hij mocht even bijkomen.
Vanavond mag hij wel mee maar voor een simpel vnl staprondje, heb voor de ouwe een nieuwe bijrijder en die gaat voor t eerst mee naar het bos.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:09

biancaaaa schreef:
Babootje jeetje wat een schroef. Hoe gaat het nu met History? Heel veel sterkte met het verlies van jullie hondje.

Met History gaat het goed (ga ik vanuit :D :D ) Dinsdag gaan de hechtingen eruit. Hij hoefde geen boxrust en we mochten meteen stappen. Vanaf dinsdag 2 weken geleden 6 weken stappen. Vanaf a.s. dinsdag dus nog 4 weken. Daarna weer terug voor foto's. Gaat alles zoals verwacht, mogen we daarna rustig aan opbouwen onder het zadel. Dus het einde zit eraan te komen. Best nog snel gegaan. History ziet er echt heel goed uit. Met dank aan de aquatrainer en goede verzorging op zn revalidatieadres.

Foto van net na de operatie

Afbeelding

Tja Sammy... die missen we nog elke dag. Vooral als we s morgens beneden komen en hij niet op zn plekkie ligt.... Mijn dochter had van de week deze foto op insta gezet. Zegt alles wel.

Afbeelding

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:22

Wat een lief hondje Babootje en hele mooie foto's en herinneringen. Kan me voorstellen dat jullie veel verdriet hebben.

Inmiddels met His aan het stappen?

Hier ijzer ellende. Die stal hoefsmid was net vertrokken toen Santana zijn ijzer eraf trapte. Zou morgen lange buitenrit gaan maken dus nu opzoek naar een hoefsmid (voor het hemelvaart weekend, perfecte timing).

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:45

Ohjee altijd ellende met die ijzers :(

Wij gaan morgen ook met de stal een buitenrit maken .. ben benieuwd ;)
Hudson ook maar op de lijst gezet voor een jonge paarden wedstrijd op 30 juni bij Variohippique , gaan we er weer voor ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:35

Och jeetje, balen van de verloren ijzers!
Ik moet het afkloppen, maar ik heb er zelden last van.
Elmo heeft 1X een ijzer afgetrapt, bij heel idioot doen aan de longeerlijn. En verder nog nooit. Wel verslijt hij een setje ijzers i. 6 weken, ondanks dat ze met widia nagels worden vastgezet.
Nu rijden we nagenoeg alleen maar buiten en hebben we een aantal redelijk harde (puin)paden hier in het bos waar we altijd overheen moeten, want aan begin/einde van de route.
Heb de afspraak voor nieuwe ijzers dan ook de vorige keer meteen gemaakt voor 6 weken erna, dan heeft hij in de week voor m'n volgende wedstrijd in elk geval weer nieuwe goed passende schoenen.
Sinds de laatste beslagbeurt ook achter op de ijzers gezet, met de hoeveelheid km die we nu trainen was dat nu toch wel nodig.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:41

Wel lekker, al die geplande bosritten!
Haha, wel grappig, dat doen wij dus 3X per week.
Maar in de bak? Brrr... Heb nu een stalgenootje die tijdelijk paardloos is, die de mijne 1X per week in de bak aan het werk zet. Dat gaat goed, binnenkort zelf ook maar weer eens proberen. Wel gaaf om te zien, hij kan echt best lopen, gewoon gaaf!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:17

Leuk Moniek! Variohippique is ook een mooie locatie geloof ik.

Wij zouden morgen dauwtraprit doen maar zonder ijzer durf ik dat niet aan. Hoeven zijn op dit moment erg droog en ik ben bang voor scheuren. Helaas geen hoefsmid meer te vinden voor vandaag. Mijn hoefsmid wil het wel doen maar die is vandaag ergens anders aan het werk (uur reizen met de trailer). Even kijken of het met werk uitkomt :Y) dan gooi ik hem vanmiddag toch op de trailer richting de smid.

Marije heerlijk om zoveel buiten te rijden. Ik probeer op dit moment 2X buiten en 2X les/training in de bak aan te houden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:55

Ja hoor we hebben het gedaan , ik ben zo mega trots *\o/* we hebben een rondje buiten gedaan in de polder van een uur .. super braaf was Hudson hij liep zelfs voorop die malle .. wat hebben we genoten , 2e pinksterdag gaan we weer ;)
Afbeelding
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:36

Super gaaf Moniek!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:46

Heerlijk Moniek.
Brr ijzer doende. Praaaaaat mij er niet van.

Ik heb ze nu beide zonder en dat is zo makkelijk. Voor als we gaan starten hoop ik dat ik met de megasus horse runners uit de voeten kan. Anders moet ik er ook weer aan geloven.

Wij hadden weer een cross training en hij deed heel goed zijn best. Van boompjes heeft hij nu begrepen dat het hindernissen zijn. Het Haagje en de banden snapte hij niet meteen. In een poging om hem over de banden sprong heen te laten stappen ging hij er met 2 voorbenen op staan. Als een circus pony op het blok. Moet het zo baas? Leek hij te denken. Hij krijgt een 10 voor de moeite }>
Aan zijn Will te please ligt het in ieder geval niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:13

Whahaha Pol, zijn daar ook foto's van??
Klinkt komisch!

Ik hoop later dit jaar ook eens een beginners cross training te gaan rijden met Elmo.
Eerst richten wij ons op onze volgende endurance wedstrijd, 17 juni in Laag Soeren, die loopt door ons eigen trainingsgebied.

Daarna is er weer ruimte om verder te kijken en nieuwe dingen te gaan ontdekken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:38

Pol, hahaha dat was vast heel grappig om te zien :D

Ik heb ook nog bewegend beeld , we waren hier net weg van stal .
https://youtu.be/emaTUh9Azw8

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:38

Heerlijk Moniek! Ziet er uit als een fijne rit!

Haha Pol heb je een foto van je circus powny? Moest even opzoeken wat megasus horse runners zijn maar het ziet er interessant uit! Al ervaring mee?

Hoeveel KM ga je in juni rijden Marije (geen idee van de klasses/KM's eigenlijk)?

Onze rit was echt heerlijk! Met 8 paarden, 2 uur lang weggeweest. Meteen vuurdoop voor Santana met een bruggetje, heuveltjes (stijl) op en af en voor het eerst echt flink doorgalopperen! We hebben zelfs over een boomstam gesprongen (nouja half gesprongen, half huppelen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:04

Wauw Bianca wat een super gave rit zeg , prachtige omgeving .

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:25

Ziet er leuk uit, Bianca :j

Wij rijden in klasse 1 (na 3X goed uitrijden binnen de tijd en goedgekeurd worden etc, mag je promoveren naar klasse 2).
Klasse 1 zijn wedstrijden tussen 20 en 40 km.
Onze eerste wedstrijd was 21 km, in juni hebben we ingeschreven voor een 33 km. Een zgn 'lange' klasse 1 dus.
Klasse 2 is tussen 40 en 80 en die zijn altijd verdeeld over 2 rondjes met een verplichte pauze, de vetgate, ertussen, waarin je paard ook weer gekeurd wordt en even kan bijtanken.
Maar dat ga ik sowieso niet dit jaar nog doen.
Ik hoop wel dit jaar de punten binnen te hebben voor klasse 2.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:41

Dank je wel voor de uitleg Marije ik was ook wel benieuwd hoe dat zat :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:30

Bianca. Heer!ijk zo'n rit.

Helaas geen foto van mijn circus pony. Ik was zelf te verbaasd om er aan te denken. Zit je ineens op een giraffe. :')

De megasus horse runners zijn nog niet op de markt. Ik heb ze via een kickstarter gekocht. Ze worden deze zomer verwacht.
Toen ik ze bestelde had ik mijn jonkie in gedachte. Die had toen nog wat gevoelige voeten. Liep wat voorzichtig op de stenen en over boomwortels. Dan zou ik ze ook tijdens bosritje gebruiken. Maar die voeten zijn zo vooruit gegaan dat hij ook zonder ijzers hele stukken over het asfalt kan nu. Ideaal maar dan is een ijzer er onder slaan ook zo zonde.

Ik ben vooral benieuwd of het gaat werken met kalkoenen. Dat zou ideaal zijn. Blootsvoets en dan voor die 2 keer per maand dat je echt kalkoenen nodig hebt even deze dingen er onder. Maar dat moet dus nog blijken.
En ik negeer nog maar even dat ze spuuglelijk zijn en dat ik nog niet weet of de KNHS er iets van gaat vinden.....

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:21

Gisteren toen de paarden van het land kwamen was er 1 niet goed .. een 11 jarige ruin .. ik dacht gelijk aan oververhitting .. temperatuur bij hem opgenomen en die was 38,06 .. dus niet .. er is met hem gestapt en gekoeld .. vanmorgen is hij helaas overleden .. de DA er natuurlijk al eerder bij omdat hij vanmorgen vroeg nog erg stond te zweten .. nu blijkt hij gisteren een hartinfarct te hebben gehad op het land en dan die hete zon eroverheen .. heel sneu |(

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:37

Ach jeetje, wat naar zeg, Moniek.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:08

Ja echt heel droevig ... dus pas allemaal goed op met deze warmte .. hij stond erg te zweten , leek wat apathisch en zn ademhaling was raar .. we dachten dat hij bevangen was door de hitte .. dit bleek dus zn hart te zijn ...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:15

oeh dat is triest moniek.

Hier doen de paarden het nog prima met dit weer.
Gelukkig was het of wat bewolkt of volop zon maar dan met wind. En hebben ze de vliegendekend nog niet op. Dat scheelt ook wel veel. Al verwacht ik die eind deze week ook weer nodig te hebben. Ror dazen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:30

Had vandaag een lang geplande zadel pas sessie. Oorspronkelijk gepland om (eindelijk) een dressuurzadel te zoeken. Maar mijn springzadel werd afgekeurd door de osteopaat een paar weken geleden en ik voelde ook dat het hem niet meer helemaal lekker lag.
Paste natuurlijk het duurste zadel voor hem het beste en was voor mij ook gelijk zalig. Mijn hele budget (en een beetje meer) aan gort als ik voor dit zadel ga......
Dag dag dresuurzadel ;(
Dat wordt een dressuur carrière op een springzadel voorlopig.