Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fasty

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:24

Het moet toch te doen zijn om een 2/3/4 hooguit 5 jarig spring/allround paard te vinden (al dan niet zadelmak)die goed springt, netjes beweegt en goed is op de foto's voor een budget van maximaal 10.000,- euro?
Kleur vind ik niet belangrijk, stokmaat minimaal 1.62, niet groter dan 1.75. Geslacht maakt mij ook niet veel uit. Normaal karakter, mag best wat werk aan zitten als het maar geen debiel is.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:25

ja hoor :)

al lang aan het zoeken?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:26

Dat moet zeker wel te vinden zijn!
Als ik dat invul op sporthorses krijg ik zo 12 blaadjes vol.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 22-12-11 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:26

Dat lijkt mij niet zo moeilijk te vinden eerlijk gezegd, misschien moet je eens op de website bij Bost paardenservice gaan kijken, dat is uiteraard niet in Nederland (Is in vlaams-brabant) maar ik weet dat ze daar heel goeie springpaarden hebben staan. Een vriendin van me heeft haar jonge merrie daar ook gekocht, en is absoluut een zeer tof paardje.

Fasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:40

Een paar jaar geleden heb ik diverse paarden uitgeprobeerd maar toen waren de zoekcriteria anders omdat mijn broertje die een stuk langer is dan ik en minder ervaring heeft toen ook nog wilde rijden. Echt bijna een paard gekocht maar hij had net iets te veel mitsen en maaren in combinatie met de prijs. Heb er wel eens spijt van gehad, want het was echt een heel fijn beest. Daarna ben ik gestopt met zoeken.
Laatste maanden heb ik wel veel rond gekeken op Sporthorses, maar nog niets bekeken. Het is toch vaak zo dat de paarden die mij aanspreken boven mijn budget liggen of prijs op aanvraag of ik er een eind voor moet rijden en uit mijn vorige zoektocht weet ik nog dat het paard zo kan tegenvallen dat ik gelijk weer huiswaarts keer. Om eerlijk te zijn ben ik ook een beetje huiverig, mijn ouwe heeft echt nog nooit wat gemankeerd en is nog steeds goed en ik denk bijna dat ik die mazzel niet nog eens een keer heb. Hoor zoveel horror om me heen, 4 en 5 jarigen met artrose in de hals etc....

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:42

Fasty schreef:
Een paar jaar geleden heb ik diverse paarden uitgeprobeerd maar toen waren de zoekcriteria anders omdat mijn broertje die een stuk langer is dan ik en minder ervaring heeft toen ook nog wilde rijden. Echt bijna een paard gekocht maar hij had net iets te veel mitsen en maaren in combinatie met de prijs. Heb er wel eens spijt van gehad, want het was echt een heel fijn beest. Daarna ben ik gestopt met zoeken.
Laatste maanden heb ik wel veel rond gekeken op Sporthorses, maar nog niets bekeken. Het is toch vaak zo dat de paarden die mij aanspreken boven mijn budget liggen of prijs op aanvraag of ik er een eind voor moet rijden en uit mijn vorige zoektocht weet ik nog dat het paard zo kan tegenvallen dat ik gelijk weer huiswaarts keer. Om eerlijk te zijn ben ik ook een beetje huiverig, mijn ouwe heeft echt nog nooit wat gemankeerd en is nog steeds goed en ik denk bijna dat ik die mazzel niet nog eens een keer heb. Hoor zoveel horror om me heen, 4 en 5 jarigen met artrose in de hals etc....

Heb jij samen met je broer een paard en gaan jullie dat weer doen?
Ik heb op een vroegere pensionstal een broer en een zus gekend met een grote vosruin, volgens mij van Apolonios, of andere volbloedhengst.

Fasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:46

Langcara schreef:
Fasty schreef:

Heb jij samen met je broer een paard en gaan jullie dat weer doen?
Ik heb op een vroegere pensionstal een broer en een zus gekend met een grote vosruin, volgens mij van Apolonios, of andere volbloedhengst.

Aanvankelijk hadden we samen een paard (maar dat is een Witte) die neem ik al jaren voor mijn eigen rekening. Hij wilde gewoon indruk maken op een meisje dus zowaar wilde hij ook weer een, maar dan een groot paard. Het meisje heeft ie inmiddels al jaren dus zodoende is zijn zoektocht ten einde :') Ik ga er nu dus alleen voor en hoef dus ook geen grote.

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:03

morgenvroeg gaat mn moeder naar een paardje kijken in hengelo *\o/*
(kan niet mee want heb school ) :( het is een 11 jarige bruine d pony heel leuk vind ik.!

kan echt niet wachten haha

xx

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:04

en gaat je moeder kijken voor jou?

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:27

Ik ga over een half uurtje kijken bij een 4jarige LandlordxSkippy. Heb hem al IRL gezien, toen waren er andere kijkers. Nu mag ik, ben erg benieuwd..

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:32

Skippy, ik ken een Skippy... Maar zijn er geen twee skippy's? Skippy en Skippy II? :) Gewoon een vraagje hoor, ik ken niet veel van de afstammingen van grote paarden. :')

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:43

@ nathe jaaa :P ik ga zelf wel morgenvroeg niet kijken want dan heb ik school ik ga er dan volgende week heen om proef te rijden :) mn moeder gaat kijken met zn man van de manege die er wel verstand van heeft dus ze gaat er niet alleen heen en dan gaan we volgende week samen

xx

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:17

nathe schreef:
haha dan komt het nog goed ;)
Welk bedrijf werk je dan?

Onze eigen stal in het Noorden van het land (heb je pb gestuurd weet je nog??!!)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:35

ben dan ook wel nieuwsgierig eigenlijk Torius..

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 19:29

Ik ga donderdag ook weer naar 3 paarden kijken. Had ze al een tijdje op het oog, maar nog geen tijd gehad om er naar te kijken. Te druk met werken, zo tegen de feestdagen..
Heb toch besloten een paard te kopen. Wil mijn merrie niet forceren en lekker laten genieten als recreatie paard.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:38

Ziezo, ik ga naar de 9jarige zwarte merrie kijken zaterdag, de andere was al verkocht. En dan nog even door rijden naar stal JVDH. Als ik toch in de buurt ben... :)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:52

Spannend ingetje en arabiertje! Ik hoop dat het wat voor jullie is.

Is er misschien iemand hier die verstand heeft van het exterieur van een (Andalusier)?
Er is een paard die ik erg leuk vind, was er ook al wezen kijken, maar weet niet of ik de goede keuze maak.
Aangezien ik ook negatieve verhalen hoor over die stal. Maar eigenlijk vind ik het paard onwijs gaaf, ik reed er ook zo mee weg.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:57

Over welk paardje heb je het Cath? :)

Ik ga zaterdag naar deze merrie kijken, M2 niveau en 9 jaar:

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5266_n.jpg

Maar morgen eerst nog twee paardjes testen, heb voor het eerst in maanden ook weer les. :') En dat nog wel op een paard, ik voel de spierpijn nu al! :=

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:59

Mooie merrie zeg!

Volgens mij mocht je geen links plaatsen toch? Link zou ik via pb kunnen sturen?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:01

Oh mag dat niet dan? Ik heb hier een paar pagina's ook links geplaatst... Mag je natuurlijk ook via pb doen van mij hoor. :)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:03

Heb je voor de zekerheid een pb gestuurd.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:14

Mooie merrie is dat hoor Arabiertje!!!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:32

Je mag inderdaad geen links plaatsen, heb dit een paar pagina's geleden nog geopperd maar daar is overgelezen precies ;)

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:07

morgenn! *\o/*
eindelijk naar een andere pown kijken
een nieuw maatje voor mn eigen pony en een nieuwe topper voor mij!
als we hem teminste kopen

xx

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:51

Ik ben ook al zenuwachtig voor zaterdag paard kijken!!
In de omschrijving past ze precies behalve dat het een zij is in plaat van een hij......