Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:04

tirzasarah10 schreef:
Zie nu een paar leuke paarden staan en die staan gelijk alweer op 2.5 uur rijden -O-
Waarom staat alles altijd zo ver :+

Ja, dat overkomt ons ook steeds. Ik heb al wat verlof gebruikt voor de 'dagtochten'. Even na het eten op en neer zit er niet in.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:28

robbie88 schreef:
Ik twijfel door mijn eigen fysieke toestand en omdat ik voor mijn paard liever een huis er meer weidegrond zie of ik hem moet verkopen..
voor mijzelf zou een kleiner paardje handig zijn, alleen al voor zadelen enz

MAAR ik heb nog nooit zo’n lieverd, braaf en makkelijk paard gehad.. ergens ben ik bang spijt te krijgen, maar ik gun hem ook een plek bij een ruiter die hem lekker kan rijden en een buiten kan geven.

Lastig lijkt me dat. Wij gaan morgen naar een paard kijken dat nu 24/7 buiten staat. Dat kunnen wij haar niet bieden, maar we gaan haar ook niet op de pensionstal zetten waar we nu rijden. Dat was oorspronkelijk wel het plan. Maar je zoekt dan toch iets wat bij het paard past.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:48

tirzasarah10 schreef:
Zie nu een paar leuke paarden staan en die staan gelijk alweer op 2.5 uur rijden -O-
Waarom staat alles altijd zo ver :+

Meer centraal dan dat ik woon kan haast niet.. maar ook ik krijg het voor elkaar om over Antwerpen richting Zeeland te moeten voor mijn zoektocht :+

tirzasarah10

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:42

Gedeelde smart is halve smart denk ik dan maar :+
Opzich is die 2.5 uur niet zo een probleem maar de advertenties kloppen vaak gewoon niet. Bij een braaf 16 jarig paard verwacht ik niet een zenuwpees die ieder moment kan ontploffen als je kom kijken. Daarnaast is mijn moeder extreem goed in kijken of paarden goed lopen en die wil ik niet naar iedere teleurstelling mee slepen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:51

Haha, heel herkenbaar.

Ik heb (indien heel ver weg), wel live filmpjes gevraagd. Dan wat mensen in de omgeving mee laten kijken. Ik vind het nl heel lastig om iets te detecteren op film (in real life zie ik het echt veel beter) en het laten zien aan anderen heeft me toch echt wel een aantal ritjes bespaard...

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:58

Als je iets hebt wat goed braaf en eerlijk is, zou ik niet snel verkopen...De markt is niet zodanig dat die voor het grijpen liggen...
Vooropgesteld dat je er wel mee uit de voeten kan dan he

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 00:49

Afbeelding
Charmaine schreef:
Als je iets hebt wat goed braaf en eerlijk is, zou ik niet snel verkopen...De markt is niet zodanig dat die voor het grijpen liggen...
Vooropgesteld dat je er wel mee uit de voeten kan dan he

ik denk dat voor mij ook meespeelt dat ik zelf op dit moment ook niet in staat ben hem echt te trainen, en alleen maar hobbel. Een andere stal waar hij meer buiten kan in de winter en ik mij minder schuldig voel is er niet echt :(
bang om geen leuk paard weer te vinden ben ik niet,
mijn man heeft ook nog een paard, en er komen hier op stal zat leuke paarden langs.
Maar iedereen verklaart me voor gek als ze hem zien.

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:31

Verkopen kun je maar 1 keer doen..aan jou om je af te vragen of je er spijt van gaat krijgen of niet. Soms kan een leuke bijrijder ook helpen, maar die zijn wel moeilijk te vinden.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:58

Proficiat met de nieuwe aanwinsten hier!

De afstanden maken het vaak toch wat ingewikkeld idd, vandaar dat nakeuren indien niet meteen goed voor mij afvalt, ik woon in België, maar eerder de westkant, dus tegen Frankrijk aan, maar de paarden die ik tot nu toe bekeken heb bevinden zich allemaal in NL (en DUI), dus wij hebben de afgelopen weken al héél véél km gereden. Videos zijn voor mij dus echt wel een must, om niemands tijd te verspillen, want dat geldt eveneens voor de verkoper.
En dan mag ik nog van geluk spreken dat mijn DA tot vervelens toe eerst al die rxen doorneemt indien aanwezig...anders had ik dus al 4 keer zoveel rondgereden.

Verkopen is idd niet altijd even simpel, wat je hebt, weet je, maar niet altijd wat je gaat krijgen (geldt ook voor jobs lol).
Heb net zelf mijn topper verkocht, super talent, voorl keur merrie v Dreamboy, onbeleerd aangekocht en zelf afgericht, nu 7 jaar PSG klaar. Was geen evidente beslissing, maar ik heb er geen spijt van. Ik had de luxe dat er veel interesse was, en dat ik dus heel kritisch kon zijn, en heb er wel voor gezorgd dat ze bij de juiste persoon terechtgekomen is, en dat scheelt, dan valt dat wrange gevoel wel weg.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 13:00

Elisa2 schreef:
Verkopen kun je maar 1 keer doen..aan jou om je af te vragen of je er spijt van gaat krijgen of niet. Soms kan een leuke bijrijder ook helpen, maar die zijn wel moeilijk te vinden.

Een bijrijder is niks voor mij.ik wil op goede dagen gewoon kunnen rijden. mijn man rijd ook net als onze vrienden. Maar allemaal springruiters ik laat mijn paard nu 2 x per week rijden door een dressuuramazone die net als ikzelf vrij klassiek rijd.

Pfff ik twijfel nog ff door. Hoofd en hart roepen andere dingen zeg maar
.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 14:12

Wanneer het financiële niet doorweegt zou ik nooit een braaf en gezond paard dat aan je wensen voldoet, verkopen. Maar dat is ik. In tegenstelling tot jij vind ik het bijzonder moeilijk zulk een paard te vinden. Wanneer ik het dan heb, laat ik het niet meer gaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 14:24

Wat is de reden dat je het erg vindt dat hij niet meer getraind wordt en buiten komt en dat bij een nieuw paard anders zou zijn? Zoals ik het lees kan dat buiten komen en trainen voor jou sowieso niet anders, dus waarom vind je dat zo'n ding voor dit paard?

Ik heb een slechte gezondheid en dus ook goede en slechte dagen, maar paard wat ik nu heb zou ik bijvoorbeeld nooit weg doen. Juist omdat ik met haar overweg kan, ook als ze minder gedaan heeft en op goede dagen ook gewoon mee doet met mijn ambities

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 16:05

ik had hiervoor een paard wat zelf met 2,5 uur wel weer uit de wei kwam springen, bij deze merk ik gewoon dat hij graag buiten is, hij is groot ( 1,75 ) en nog jong / slap . Ik zou hem ook niet zo maar weg doen, maar als ik zeker weet dat hij het beter krijgt/ hoe ik het graag voor hem zou zien weet ik niet wat ik op dit moment zou doen.

murls

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 17:38

Diortje_vds schreef:
Proficiat met de nieuwe aanwinsten hier!

De afstanden maken het vaak toch wat ingewikkeld idd, vandaar dat nakeuren indien niet meteen goed voor mij afvalt, ik woon in België, maar eerder de westkant, dus tegen Frankrijk aan, maar de paarden die ik tot nu toe bekeken heb bevinden zich allemaal in NL (en DUI), dus wij hebben de afgelopen weken al héél véél km gereden. Videos zijn voor mij dus echt wel een must, om niemands tijd te verspillen, want dat geldt eveneens voor de verkoper.
En dan mag ik nog van geluk spreken dat mijn DA tot vervelens toe eerst al die rxen doorneemt indien aanwezig...anders had ik dus al 4 keer zoveel rondgereden.

Verkopen is idd niet altijd even simpel, wat je hebt, weet je, maar niet altijd wat je gaat krijgen (geldt ook voor jobs lol).
Heb net zelf mijn topper verkocht, super talent, voorl keur merrie v Dreamboy, onbeleerd aangekocht en zelf afgericht, nu 7 jaar PSG klaar. Was geen evidente beslissing, maar ik heb er geen spijt van. Ik had de luxe dat er veel interesse was, en dat ik dus heel kritisch kon zijn, en heb er wel voor gezorgd dat ze bij de juiste persoon terechtgekomen is, en dat scheelt, dan valt dat wrange gevoel wel weg.

Ik heb juist het probleem dat alle paarden die ik leuk vindt in Belgie staan :j

Maar heb er misschien toch eentje in Nederland gevonden!
Wel wat aan de te dikke kant en pas weer 1,5 mnd onder het zadel, maar verder een leuk beestje.
Laat haar woensdag keuren. :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:11

robbie88 schreef:
ik had hiervoor een paard wat zelf met 2,5 uur wel weer uit de wei kwam springen, bij deze merk ik gewoon dat hij graag buiten is, hij is groot ( 1,75 ) en nog jong / slap . Ik zou hem ook niet zo maar weg doen, maar als ik zeker weet dat hij het beter krijgt/ hoe ik het graag voor hem zou zien weet ik niet wat ik op dit moment zou doen.

Heb je wel eens gedacht aan leasen en verplaatsen met kans op verkoop op lange termijn? Dan kun je wellicht voelen of je spijt krijgt?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:21

Zoekertje:
Alles wat geadverteerd wordt is al bekend, maar wie weet, weet iemand iets te staan wat er nog niet op staat.

Goed karakter, werkwillig, niet kijkerig. Goed met vervoeren etc.
Gezond zonder stalgebreken.
5 tm 10jr niveau naar leeftijd.
1m60 tm 1m70
Breed/grof gebouwd.
Geslacht, ras, afstamming maakt niet uit. Kleur maakt niet uit.
3 goede gangen talent voor het hogere werk.
Budget ongeveer 30K

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:25

Hhilde schreef:
robbie88 schreef:

Heb je wel eens gedacht aan leasen en verplaatsen met kans op verkoop op lange termijn? Dan kun je wellicht voelen of je spijt krijgt?

Of nog even een jaar op het land weg zetten? Weet niet of er verbetering is bij je eigen gezondheid.

Bedenk ook goed wat jij beter vind, wil nl niet zeggen dat jou gedachte ook bij een ander hetzelfde is.. een paar maanden terug kwam er via via een oud vrouwtje aan mijn nummer. Ze wist dat ik nog wel een paard er bij zocht en ze wilde een heel goed huisje voor het dier en anders liet ze haar liever afmaken. Ik kan daar prima in komen want dier was 22 en al haar hele leven bij deze mensen. Deze dame begon haar verhaal en was emotioneel, ze had gekeken naar een pension stal maar daar kon ze het niet vinden. Ze wilde het beste hebben en ze kon alleen maar stallen vinden met van die loopstallen. :+ waarop mijn antwoord was, ja die heb ik ook. Dat was vreselijk want ooit was het dier geschrokken in de onweer en door de hekken gegaan. Sindsdien nooit meer buiten snachts want dat kon echt niet. Ik heb dus aan mevrouw door gegeven, paard mag hier komen maar ik heb dus wel een loopstal. Er 1 opstal zetten kan maar kost mij ook gewoon veel extra werk en ik was juist blij van het binnen en buiten zetten af te zijn. Hoe verdrietig de dame was vond zs het idee van een loopstal vreselijk. Vond het zo sneu voor deze mevrouw maar kan mij achteraf goed in haar keuze vinden. Ik zou zelf ook het plaatje wat ik in mijn hoofd heb voor mijn paarden ook niet graag veranderen hoe goed iemand het ook bedoelt.

Deze plek vond mevrouw dus niet goed genoeg :')

Afbeelding

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 19:50

Verleasen vind ik geen optie, ik heb geen paard voor een ander, kans op blessures en andere kosten lopen dan wel door.
ik rij daarnaast zelf vooral op zit/ been om de paarden niet te veel in de hand te hebben. Mijn visie zit mijzelf daarin bij verleasen of bijrijder in de weg.
Ik kan ook genieten van het werken met de handelspaarden, en vind een opknappertje ook erg leuk.
Ik denk doordat ik nu maanden niks heb gekund dat ik andere ambitie heb gekregen kwa sport.
ik wacht het gewoon af, hopelijk kom ik dit jaar nog weer beetje aan het rijden om geen overhaaste conclusie te nemen. Hopelijk vind ik het plezier terug.

C-alsemgeest… die heb ik dus staan alleen denk ik groter dan 170

Hier op stal staat overigens wel een leuke stoere ruin, heel braaf zwart met witte voeten. Belgisch gefokt( spring / allround). Loopt correct , niet enorm spectaculair . Kl en röntgenfoto’s gek.
Ongeveer 170 / stevig type bij interesse pb

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 20:14

Vind ik niet @robbie88 :P
Voldoet niet aan alles van het zoekplaatje, qua hoogte en qua type/bouw niet :)
(En misschien niv/leeftijd ook niet? Maar dat kon ik niet zo duidelijk uit je eerdere posts halen).
Gaat ook om dressuur btw.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 21:01

Robbie wellicht hele andere redenen dan die van jou maar ik had ook het meest fantastische paard en voor mijn gevoel had ik ook dat paard gekocht met het idee om hem te houden tot hij omviel.
Maar ongepland zwanger geraakt en toen besloten om hem te verkopen.
Vond de keuze ook lastig omdat ik hem al jaren kende via mijn hoefsmid, ik denk ontzettend gek met hem was en gezien rijden was hij precies wat ik zocht.
Maar met een gezin met twee jonge kinderen weet ik ook dat rijden de eerste jaren weinig wordt en vond dat zonde van het paard.
En persoonlijk ( ik heb ze aan huis staan) vind ik het heel vervelend om er wel veel werk aan te hebben maar weinig plezier.
Hij is verkocht naar een oudere man en die is er zo blij mee, hij houd mij regelmatig op de hoogte en doet zoveel leuke dingen met hem dat ik het helemaal goed vind zo :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 21:34

c_alsemgeest schreef:
Vind ik niet @robbie88 :P
Voldoet niet aan alles van het zoekplaatje, qua hoogte en qua type/bouw niet :)
(En misschien niv/leeftijd ook niet? Maar dat kon ik niet zo duidelijk uit je eerdere posts halen).
Gaat ook om dressuur btw.

Is 6 jaar dressuur ( bernay x first romancier )
170 + niveau M Tja type bouw tis een echte Duitser westfaals, geen iel paardje maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik heb hem nog niet zo lang, en bijna direct ziek geworden :(
Mijn man springt er nu 1 x per mee

Afbeelding
Wel net gehoord dat mijn revalidatie start.. vingers crossed

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 22:15

Ja het zoekertje is eigenlijk kort samengevat een te grote dikke pony die goed kan lopen :')
Dus kort en breed :+

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 23:02

c_alsemgeest schreef:
Ja het zoekertje is eigenlijk kort samengevat een te grote dikke pony die goed kan lopen :')
Dus kort en breed :+

Haha geweldig :)

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 00:53

Ik meld mij ook, ik heb zoveel pech maar wil de hoop niet opgeven.
2.5 jaar heb ik een ongeluk gehad met mijn paard op buitenrit met blijvende beperking tot gevolg. Nu ik zo goed als ik kan ben gerevalideerd wilde ik mijn paard weer oppakken. Wat bleek, ernstige artrose en tussenpees blessure, na veel onderzoek etc heeft ze geen toekomst meer als rijpaard. Marie staat dus nu bij mij met pensioen.

In februari een 6 jarige topbrave (best dure) ier gekocht. Was topbraaf....tot hij bij mij thuis was. 1e keer erop eindigde na 3 stappen in een bokpartij met gebroken neus en hersenschudding.
Paard maandag laten behandelen en doortrainen tot het voor mij vertrouwd zou zijn (kosten nog moeite gespaard). Ik er uiteindelijk weer op, bij het uitstappen schoot hij weg en...daar lag ik. Zwaar gekneusde heup en whiplash klachten in mijn nek.
Uiteindelijk verkocht (met verlies) want alle vertrouwen kwijt.

Toch ging het kriebelen.
In september heb ik een nieuw paard gekocht. Vanwege mijn beperking moest ze braaf zijn en beetje goed aan het been (want daar zit iets krachtverlies en minder motoriek). Geweldig paard gevonden, nog 1.5 maand bij de oude eigenaar gebleven om te lessen en toen.....was ze kreupel.
Toch maar mee naar huis, ik heb immers ruimte thuis en kunnen ze lekker hele dag buiten. Gisteren naar Kliniek Emmeloord, conclusie artrose beide voorbenen en peesblessure aan het checkligament, sportcarrière voorlopig niet en zeer twijfelachtig voor de toekomst.
Ben nu met de oud eigenaar in gesprek, hij had voor verkoop aangegeven in zo'n geval haar terug te nemen.

Nu zegt mijn omgeving, joh stop met die paarden, je geld is wel op. Maar hoe geef je datgene op waar je zo van geniet?
Er moet toch ergens een betrouwbaar paard zijn, alleen te laden, beetje dressuurmatig en vooral een paard dat net als ik geniet van buitenrijden?

Door alle pech is mijn budget enorm geslonken mijn vertrouwen in een goede afloop ook, wat zouden jullie doen en waar/hoe zouden jullie zoeken?

Ps sorry voor het lange verhaal....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 09:02

Jeetje marije wat een verhaal!
Kippen houden lijkt makkelijker, grapje natuurlijk maar wat ontzettend veel pech en lichamelijk leed voor jou en je weet paarden.

Als ik iemand een braaf en gezond paard gun is het jou wel