Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Joy kan wel even alleen zijn met toezicht maar dan heb ik er nog drie die tegelijk moeten.

Sky nog niet. 

onze boer zijn hooi moet nog even liggen dus we moeten het even doen met wat we kunnen krijgen. Het gras is vrij arm dus wat rijker hooi is geen ramp gelukkig.
Maar dat had ie dus gejat. (Pikken als een raaf, die kleine etter.)
Je zou er bijna een zadel op kunnen leggen, die is al zo "af" qua lijf.

je ziet al dat ze het spannend vind en ik had mijn handen vol zeg maar. 

meisje schoot ook meteen in de lach. 

vandaag moest ik haar er echt aan herinneren dat ik er ook nog was. 

) [edit: softshell! Ik heb ‘m gekregen en hij is warm maar dat is ook meteen het enige dat ik er positief van kan zeggen.
mijn man stond zelfs een poging te doen om er in te komen op een gegeven moment.
wat een ‘
‘ blik van mij op leverde toen ik hem bezig zag… die hele jas bedekt 1 arm van mijn man denk ik.
]
)

Ben ook echt wel super trots op haar.
Ze doet zo haar best om het allemaal te verwerken.
Als ze eenmaal alles gezien heeft en haar vertrouwen heeft gaat ze niet meer graag gezien zijn op wedstrijd gok ik.
Over het algemeen zien ze paarden die vaak winnen niet graag op de startlijst staan.
Sam heeft ook zo'n jaar gehad. 

Hij moet niet perfect zijn. We moeten elkaar gewoon begrijpen.
sowieso. Rêve is immers ook door ons gefokt. En dat doet wel wat als je ze dan mee neemt en ze zoveel vertrouwen in je stellen als Rêve doet. Dan heb je ergens toch iets juist gedaan…

Ik zal niet zeggen dat Joy me niet kan verrassen. Zo arrogant ben ik niet maar hij zal toch met goed spul moeten komen na zijn moeder en grootmoeder.
Rêve heeft doorheen de jaren ook dingen uit gestoken dat ik zei ‘meiteke ik heb uw moeder heropgevoed verzin maar iets origineel.’
(ze nam die uitdaging vaak graag aan trouwens.
)
Dat maakt paarden zo leuk. Geen enkele is hetzelfde 

dier was doodsbang en kreeg alleen maar klappen, gebrul en de teugels kort… Bood aan om hem even achter Rêve aan te laten stappen (hij was bang voor iets langs de bak) maar kreeg een nijdige ‘nee hij moet gewoon luisteren!’
Ik heb van al mijn paarden net geleerd dat juist op die momenten ík moet luisteren…. Luisteren naar wat mijn paard voelt en nodig heeft….
ik zeg niet dat je nooit een keer je poot stijf mag houden. In tegendeel. Met Rêve is het heus ook wel eens buigen of barsten. Maar een dusdanig bang paard is niet in staat om te leren dus op zo’n moment doordouwen maakt het alleen maar erger én hij leert alleen dat hij niet op jou kan rekenen.
ja ze is mijn meisje. Ze krijgt ook op wedstrijd gewoon liefde.

) maar je springt NIET bovenop me
In soortgelijke situaties daarna kon ze wel gewoon het respect opbrengen om ook even met mij rekening te houden (zoals ik met haar) dus het was wel nuttig geweest.
ik wil niet dood en ik wil hen niet gewond.