Vandaag met mijn man weer een flink stukje gedaan maar deze keer met mate. Wil morgen wel functioneren. Na de wedstrijd kan ik nog even gaan. Ik denk dat ik het zwaarste stuk gedaan heb want we hadden nu 1 zak en er leek meer weg dan met mijn vier zakken samen. 
Manlief was Joy aant uit lachen met zijn buik. Dus ik zeg heel serieus en op mijn meest onschuldige liefdevolle toon; Och hij heeft een knap kopke, brede schouders, een schoon kontje. Dat buikske nemen we wel voor lief.’
En de eigenaresse van de quarters stond er bij en die barst meteen in het lachen uit terwijl manlief eerst naar mij kijkt, mijn blik naar zichzelf volgt. Zichzelf bekijkt en terug naar mij kijkt en heel droog ‘gij zijt echt slecht…’

Weet je het is niet dat ik die mensen niet graag heb. Kan zelfs goed met haar om. Het is vooral dat het gewoon onhandig is… ze zei wel dat we het moesten zeggen als we de weide wilden laten behandelen dat ze de paarden dan naar huis halen zo lang als nodig. Ze begrepen dat we eigenlijk om en om wilde doen omdat de veulens verhuizen nu een gedoe is. Nummer vier komt in november als er niks mis gaat dus tegen het voorjaar is het niet meer ‘even’ twee veulens laden…
Joy kan wel even alleen zijn met toezicht maar dan heb ik er nog drie die tegelijk moeten.

Deze is plastick proof.
Sky nog niet. 
Wat zes weken vrij bewegen kan doen voor een paard…. Hij was zeker niet te mager of slecht verzorgt en toch is hij helemaal open gebloeit en veranderd. 

Joy weet wat die groene plastick betekent….
onze boer zijn hooi moet nog even liggen dus we moeten het even doen met wat we kunnen krijgen. Het gras is vrij arm dus wat rijker hooi is geen ramp gelukkig.
En ja hij had met dat blauwe spul voor zijn gespeeld onder mijn toezicht (en Sky een hartaanval bezorgt want het waaide dus het waaide mooi uit). Maar toen hij de baal zag was het speelgoed vergeten.
Maar dat had ie dus gejat. (Pikken als een raaf, die kleine etter.)

Het gaat echt veruit het paard met de meeste kwaliteit worden dat ik ooit zelf gehad heb. En hij heeft zo’n heerlijk karakter.