Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wildgirl schreef:Ik heb jullie hulp even nodig!
Onlangs ben ik een petitie gestart, zie onderschrift, om het wolven probleem wat we in Drenthe maar ook in de rest van nl hebben op te lossen. Wat de beste oplossing is weet ik niet, dat er wat moet gebeuren is echter duidelijk!
Na telefonisch contact met zowel de gemeente als de provincie(Drenthe/Friesland/Groningen) blijkt er nog geen urgentie te zijn en gebeurt er momenteel niets behalve het in kaart brengen van de zichtmeldingen en aanvallen.
Ik, als paardeneigenaar, ben het daar niet mee eens.
Bij 75.000 handtekeningen rij ik persoonlijk naar Den Haag en ik ben bezig de media te activeren!
Zouden jullie de petitie willen ondertekenen én hem via sociale media willen delen?
Edit:typo
josien_m_ schreef:Ik wil ook geen wolf tegenkomen in het bos... is hetzelfde als bij de Beekse Bergen uit je auto stappen bij de jachtluipaarden of de leeuwen.
rien10 schreef:Een vraag aan de juristen hier.
Stel dat ik schade heb geleden door (bewezen ) toedoen van de wolf. Kan ik dan een zaak beginnen tegen Staatsbosbeheer/de provincie/de overheid wegens het nalaten van goede zorg of iets dergelijks? Je zou het toch doen om aandacht en de Ernst van de zaak onder de mensen te krijgen.
mysa schreef:rien10 schreef:Een vraag aan de juristen hier.
Stel dat ik schade heb geleden door (bewezen ) toedoen van de wolf. Kan ik dan een zaak beginnen tegen Staatsbosbeheer/de provincie/de overheid wegens het nalaten van goede zorg of iets dergelijks? Je zou het toch doen om aandacht en de Ernst van de zaak onder de mensen te krijgen.
Andersom, ben ik bang. Doorgeschoten types zouden jou kunnen aanklagen vanwege het verzaken van de zorgplicht voor je eigen dieren. Ik hoor ze nu al, her en der speculeren.