Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:56

Op de Veluwe gaat dat niet lang meer duren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:24

Een heel aantal jaar geleden, toen er nog wolven waren in Diergaarde Blijdorp, heb ik eens naast de wolvenvallei gestaan. Op dat moment gingen ze huilen met z'n alleen. En echt, zonder overdrijven, gingen mijn nekharen overeind staan. Ik heb weleens een husky horen huilen, maar dit was zo bizar, zo verschrikkelijk angstaanjagend. Ik dacht toen bij mezelf dat ik het me goed kon voorstellen dat vroeger mensen bang waren om zomaar door het land te trekken, gezien er toen wolven waren. Niet wetende dat ca. 15 jaar later deze dieren terug zijn in Nederland. Ik heb in ieder geval ontzag voor ze. En ik wil ze niet tegenkomen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:43

Wildgirl schreef:
Ik heb jullie hulp even nodig!
Onlangs ben ik een petitie gestart, zie onderschrift, om het wolven probleem wat we in Drenthe maar ook in de rest van nl hebben op te lossen. Wat de beste oplossing is weet ik niet, dat er wat moet gebeuren is echter duidelijk!
Na telefonisch contact met zowel de gemeente als de provincie(Drenthe/Friesland/Groningen) blijkt er nog geen urgentie te zijn en gebeurt er momenteel niets behalve het in kaart brengen van de zichtmeldingen en aanvallen.
Ik, als paardeneigenaar, ben het daar niet mee eens.
Bij 75.000 handtekeningen rij ik persoonlijk naar Den Haag en ik ben bezig de media te activeren!

Zouden jullie de petitie willen ondertekenen én hem via sociale media willen delen?

Edit:typo

Heb je hem ook door gestuurd naar Nowolves etc?
Nogmaals de petitie van wildgirl

https://petities.nl/petitions/maak-dren ... ?locale=nl

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:49

Getekend. Hoop echt dat er wat aan gedaan wordt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:58

Hoewel ik (nog?) niet in wolvengebied woon, heb ik hem wel voor je getekend.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:46

Ik heb getekend en gedeeld. Ken je de fb groep van Boudewijn? Misschien kun je hem daar ook delen?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:48

ik woon in overijssel maar net aan de drentse grens, heb de petitie getekend

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:55

Ik wil ook geen wolf tegenkomen in het bos... is hetzelfde als bij de Beekse Bergen uit je auto stappen bij de jachtluipaarden of de leeuwen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:59

De beekse bergen hebben die eigenlijk wel wolven?

Of is de tijger gemakkelijker te houden? :))

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:47

DuoPenotti schreef:
De beekse bergen hebben die eigenlijk wel wolven?

Of is de tijger gemakkelijker te houden? :))

Hebben geen wolven, geen idee waarom niet

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:17

Te gevaarlijk _O-
Je laat bezoekers van de hoge Veluwe er mee spelen

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:24

josien_m_ schreef:
Ik wil ook geen wolf tegenkomen in het bos... is hetzelfde als bij de Beekse Bergen uit je auto stappen bij de jachtluipaarden of de leeuwen.

Nee, dat is het (nog) niet. Verschillende mensen hier in de buurt komen af en toe een wolf (of twee) tegen en die negeren de mens gewoon. Of ze blijven op afstand even kijken. Wel altijd hond aan de lijn.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:33

Wel hetzelfde als in: een groot en potentieel gevaarlijk roofdier waarvan je niet weet wanneer er wel iets zal gebeuren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:37

Dat is zo. Ik hoop er ook nooit 12 tegelijk tegen te komen. (zou in theorie best kunnen hier.)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:42

Hier zijn ze gelukkig nog niet, maar wel getekend

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 23:55

Getekend.
Wil hem al is het een prachtig dier hier echt niet. Zoveel lijden op wat kilometers afstand van hier.

Zelf 2 jr geleden een wolf een weiland zien doorkruissen en ook gezien hoe de paarden reageerden.

En ken hem ook uit tijden in het buitenland. Als ik mensen toen vertelde dat een kennis daar met 600 schapen naast de drijvers zeker 20 kbh's had vonden ze dat maar raar. Het was hier nog een ver van je bed show.

Verder zelf geen zin om buitenritjes/ wandelen/ fietsen op de heide alleen met pony op te geven.
Wel bezig met nachtverblijf , hopelijk ooit niet meer nodig

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 00:27

Gadverdamme. Wolf gezien hier in de buurt (Oosterhout NB). In een stuk prachtig honden losloopgebied :'(

Vorig jaar ook een aangevreten ree gevonden in Gilze maar daarna geen meldingen meer gehad. Hopelijk is deze ook op doortocht.

Hond zit al langere tijd te mieten als hij savonds in een donker stukje tuin moet plassen (grenst aan weilanden wat grenst aan een stukje bos).. zal toch niet?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 02:19

Ik heb ook getekend. Al woon ik er niet is het evengoed zaak dat ze weg moeten. Ze kunnen immers door het hele land trekken. Ze blijven niet enkel in Drenthe

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 05:50

Een vraag aan de juristen hier.
Stel dat ik schade heb geleden door (bewezen ) toedoen van de wolf. Kan ik dan een zaak beginnen tegen Staatsbosbeheer/de provincie/de overheid wegens het nalaten van goede zorg of iets dergelijks? Je zou het toch doen om aandacht en de Ernst van de zaak onder de mensen te krijgen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:21

Weet je wat mij wel opvalt.
Dat de wolven in de dierentuin in Rhenen veel schuwer zijn dat de wolven die hier nu rondlopen.
En in de dierentuin zien die wolven constant mensen en kinderen door hun verblijf in het berenbos rondlopen. En toch blijven ze schuw en op afstand.
Zouden de wolven die hier momenteel vrij in de natuur rondlopen dan toch geen echte wolven zijn?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:42

Die wolven ken ik niet. Maar, ik weet even niet zeker meer waar het was, ik geloof ergens in de Eifel, waren ze niet schuw. Mijn jongste zoon heeft 'hardloopwedstrijdjes' langs de afrastering met ze gedaan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:44

rien10 schreef:
Stel dat ik schade heb geleden door (bewezen ) toedoen van de wolf. Kan ik dan een zaak beginnen tegen Staatsbosbeheer/de provincie/de overheid wegens het nalaten van goede zorg of iets dergelijks? Je zou het toch doen om aandacht en de Ernst van de zaak onder de mensen te krijgen.

Andersom, ben ik bang. Doorgeschoten types zouden jou kunnen aanklagen vanwege het verzaken van de zorgplicht voor je eigen dieren. Ik hoor ze nu al, her en der speculeren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:12

mysa schreef:
rien10 schreef:

Andersom, ben ik bang. Doorgeschoten types zouden jou kunnen aanklagen vanwege het verzaken van de zorgplicht voor je eigen dieren. Ik hoor ze nu al, her en der speculeren.

Dat heb ik inderdaad ook al teruggelezen op websites van dieren- en natuurorganisaties. Standpunt is de wolf is welkom en jij moet je dieren daar maar tegen beschermen en anders moet je ze niet houden. Het is allemaal nog geen regelgeving hoor, maar schrok wel van hoe makkelijk er gedacht wordt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:21

Maar dat was niet mijn vraag.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:33

rien10 schreef:
Maar dat was niet mijn vraag.

Ik weet niet of dat kan.