Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liiesjjj

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:02

Kan iemand met mij meedenken? Ik heb zojuist het paard op de foto gezet en hij heeft een bemerking bij de eerste nekwervel, artrose dus. De dierenarts zegt hij hoeft er geen last van te krijgen en ik zie het heel veel, ook bij toppaarden. Als ik hem zou moeten kopen zou ik het doen. Maar Pfoe, ik vind het een dingetje hoor... dus mocht iemand ervaringen of advies oid hebben, of de foto’s willen zien. Graag!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:19

Wat is het doel met het paard
En hoe oud is het?

Een jong paard die nog moet beginnen met de opleiding vind ik anders dan een paard die al ervaren is en al belasting heeft gehad

Wil je er de hogere wedstrijdsport in weet ik niet of het slim is. Voor recreatie en basisspel is het te overwegen

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:19

Kan je de foto wellicht voorleggen aan nog een andere arts? Gewoon een second opinion dus. En inderdaad, hoe oud is het paard en wat is je doel?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:20

Was het de 4 jarige tuiger? Dan lekker laten staan. Zo'n paard heeft nog weinig gedaan in haar leven, de kans dat ze er last van gaan krijgen is wel reëel als ze echt aan het werk moet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:34

Ligt idd aan de leeftijd als ik nog belangstelling of niet zou hebben :)

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:46

N0a schreef:
Was het de 4 jarige tuiger? Dan lekker laten staan. Zo'n paard heeft nog weinig gedaan in haar leven, de kans dat ze er last van gaan krijgen is wel reëel als ze echt aan het werk moet.

Deze ja.. heb net dierenartsen gebeld maar die kunnen pas maandags kijken.

Gebruiksdoel is serieus recreatieve dressuur, buitenritten, vrijheidsdressuur en mennen

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:54

Op die leeftijd en onbeleerd/onbelast zou ik het alleen doen als de prijs er op aangepast is.
Een paard dat een poos in het werk staat en onder het zadel niks van ongemak toont zou ik eerder aandurven dan dit.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:18

MariekeS_ schreef:
Op die leeftijd en onbeleerd/onbelast zou ik het alleen doen als de prijs er op aangepast is.
Een paard dat een poos in het werk staat en onder het zadel niks van ongemak toont zou ik eerder aandurven dan dit.

Wat zou een goede prijs zijn denk je?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:25

MariekeS_ schreef:

Denk niet dat een lagere prijs de kans op problemen door deze uitkomst vermindert.
Het lijkt me dus dat je het wel of niet doet en dat daar niet veel licht tussen zit.

Ik mis eigenlijk een beetje of de betreffende veearts het paard nou wel of niet geschikt vindt voor jouw doel, met andere woorden of hij het paard goedkeurt of niet.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:30

De DA had geloof ik gezegd dat hij hem zelf zou kopen, dus dat is opzich wel positief.

Daar heb je misschien ook wel gelijk in LDRD, ik vind het ook lastig.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:35

De dierenarts en de assistent zouden hem kopen. Ik stuur de foto’s door naar een andere dierenarts en hoor er maandag meer over.

Weet je wat het is. Ik heb er 0,0 verstand van en dat maakt het zo lastig. Voor hetzelfde geldt krijgt ze er nooit last van. Maar het kan ook goed zijn dat het je gaat nekken over een paar jaar. Lastig

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:45

ikke schreef:
Djoena schreef:
Ik denk dat het een prima budget is als je niet naar vol papier paardjes gaat zoeken :j

Wat een gezwam. Ik heb er diverse gekocht in de tijd voor rond dat budget, inkl papieren; ook een Appie.
Je moet mogelijk iets beter opletten omdat het een prijsklasse is waarin men soms wel iets wil proberen.

Waarom meteen gezwam? ben je met het verkeerde been uit je bed gedonderd? :')

Ik vind het juist onzin dat mensen rond die prijsklasse sneller "iets willen proberen". Waarom zouden ze het bij dat bedrag "iets willen proberen" en bij een paard boven dat bedrag niet? dat is imo koffiedik kijken.

*knip* even de scherpe rand eraf gehaald, ik ben namelijk NIET met mijn verkeerde been uit het bed gedonderd _O-
Laatst bijgewerkt door Djoena op 11-09-20 17:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:54

1,5 uur heen gereden om vervolgens doodleuk te horen dat het dier verkocht is.
^{*#{+ 200 km voor Jan Joker gereden
-:(- -:(-

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:57

Liiesjjj schreef:
Kan iemand met mij meedenken? Ik heb zojuist het paard op de foto gezet en hij heeft een bemerking bij de eerste nekwervel, artrose dus. De dierenarts zegt hij hoeft er geen last van te krijgen en ik zie het heel veel, ook bij toppaarden. Als ik hem zou moeten kopen zou ik het doen. Maar Pfoe, ik vind het een dingetje hoor... dus mocht iemand ervaringen of advies oid hebben, of de foto’s willen zien. Graag!

Moeilijk Lijesjj! Je moet doen wat goed voelt maar persoonlijk zou ik het niet doen. “Problemen koop je niet, die krijg je. “ is een bekende quote op Bokt maar het klopt wel.
Ik zou het niet aandurven, vooral niet op jonge leeftijd

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:57

Autumnn schreef:

-O- -O- wat ontzettend poedersuiker :(:)
Heb je er nog wat van kunnen zeggen tegen de verkoper?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:58

Autumnn schreef:

Zo wat een poedersuiker actie. Hoop dat je dit ook duidelijk hebt kunnen maken tegen de verkoper?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:00

Autumnn schreef:

-:(- -:(- -:(-

Super waardeloos.
Was het een handelaar?
Dan zou ik graag de naam via PB ontvangen

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:02

Ik stond eerlijk gezegd echt te shaken van woede en heb daardoor redelijk m’n mond gehouden. Wel zeker duidelijk gemaakt wat een poedersuiker het is. “Ja dit gebeurt me nooit” ik zeg blijkbaar wel want anders sta ik hier niet” ja en ik vind het zo vervelend etc etc. Ja ik zeg daar heb ik niks aan. Toen stak ze nog een heel verhaal af maar ben halverwege weggegaan. Gezegd dat ze m’n tijd al meer dan genoeg hebt verdaan (verdoen?). Heb haar wel een tikkie gestuurd voor de reiskosten :D ben benieuwd of ze m betaalt. Gaat me niet om het geld maar om het principe. Dit doe je gewoon niet. Nooit.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:05

Liiesjjj Ik zou het niet doen, maar dat is puur gevoelsmatig. Juist doordat het paard nog zo jong is zou ik het niet aandurven. Wat als het paard straks aan het werk moet en het blijkt zich verder te ontwikkelen? Ik zou (ondanks wat de DA zegt) doorzoeken naar een paard wat gewoon goed door de keuring heen komt :j

Autumnn schreef:
Ik stond eerlijk gezegd echt te shaken van woede en heb daardoor redelijk m’n mond gehouden. Wel zeker duidelijk gemaakt wat een poedersuiker het is. “Ja dit gebeurt me nooit” ik zeg blijkbaar wel want anders sta ik hier niet” ja en ik vind het zo vervelend etc etc. Ja ik zeg daar heb ik niks aan. Toen stak ze nog een heel verhaal af maar ben halverwege weggegaan. Gezegd dat ze m’n tijd al meer dan genoeg hebt verdaan (verdoen?). Heb haar wel een tikkie gestuurd voor de reiskosten :D ben benieuwd of ze m betaalt. Gaat me niet om het geld maar om het principe. Dit doe je gewoon niet. Nooit.

Ze had je gewoon kunnen bellen of contact met je op kunnen nemen. Ik had haar zelf ook een tikkie gestuurd denk ik. Van haar kant is het gewoon een super slechte planning.
Laatst bijgewerkt door Djoena op 11-09-20 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:08

dubbel post
Laatst bijgewerkt door Djoena op 11-09-20 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:09

Djoena schreef:
Autumnn schreef:

Ze had je gewoon kunnen bellen of contact met je op kunnen nemen. Ik had haar zelf ook een tikkie gestuurd denk ik. Van haar kant is het gewoon een super slechte planning.

Bellen of appen had mij echt niks uit gemaakt. Gewoon iets. Bah ik ben er echt klaar mee. Kon en kan wel janken. Ik hoop echt dat zondag wat wordt anders ben ik er voorlopig echt klaar mee |(

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:12

Oeps ja die ken ik toch wel enigzins.
Heb kort met haar op stal gestaan in Lienden.
En ze is nu de buurvrouw van een vriendin van mij.
Zijn echt wel handelaren. Zoonlief is op een andere locatie ook actief.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:13

Autumnn, ik zie net dat ze dus wel een stal hebben (ook ingeschreven bij de KvK) en dat ze meerdere pony's/paarden voor de handel heeft. Nou, dat is voor mij een reden om er geen paard te kopen :+

Oh Sosha was mij voor haha!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:16

Djoena schreef:
Autumnn, ik zie net dat ze dus wel een stal hebben (ook ingeschreven bij de KvK) en dat ze meerdere pony's/paarden voor de handel heeft. Nou, dat is voor mij een reden om er geen paard te kopen :+

Oh Sosha was mij voor haha!

Top *\o/* :D

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:17

Autumnn, wat balen! Daar zou ik inderdaad ook niet blij van worden :n
Waren ze vergeten dat je kwam? Of wouden ze iets anders aanbieden?

Liiesjjj, moeilijk.. ik zou ook de nek nog laten bij keuren, maar inderdaad. Wat als er ergens een "lichte" bemerking komt? Ik heb op 33jarige leeftijd ook artrose in mijn nek, maar heb daar eigenlijk nooit last van. Maar er kan wel een dag komen dat ik er last van heb :') Misschien stomme vergelijking, maarja ik vraag me soms af of dat een perfect gezond paard zonder enige opmerking wel bestaat?

Niemand trouwens ervaringen met verkoopcontracten? Wat zet je er juist in (qua stalgebreken ed)?