Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:58

Heeft niet echt iets met het zadel te maken want er lag ondertussen het zadel van mijn instructrice op dat wel past, is echt uit te veel energie hebben en testen denk ik. Marie is geen paard dat je te lang mag laten stilstaan heb ik gemerkt, wat soms voor mij wel wat lastig kan zijn. Ik heb inderdaad nu een verdeler van Kent & Masters een berichtje gedaan Fransje! Hopen dat die iets voor me hebben.

Wat een prachtige foto Fransje met die regenboog, moet je ook wel geluk hebben <3

Ach Granoek :(:) Wat heeft Duke nu weer voor?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 22:00

CalipsoLover schreef:
Heeft niet echt iets met het zadel te maken want er lag ondertussen het zadel van mijn instructrice op dat wel past, is echt uit te veel energie hebben en testen denk ik. Marie is geen paard dat je te lang mag laten stilstaan heb ik gemerkt, wat soms voor mij wel wat lastig kan zijn. Ik heb inderdaad nu een verdeler van Kent & Masters een berichtje gedaan Fransje! Hopen dat die iets voor me hebben.

Wat een prachtige foto Fransje met die regenboog, moet je ook wel geluk hebben <3

Ik dacht de 23e bijna dat ik hem moest inslapen! Been gebroken oid, zag het al helemaal voor me want het leek net of zijn achterbeen los aan zijn rug hing.
Gelijk DA laten komen en nu bleek zijn knie op slot te zitten. Gatver dat ziet er akelig uit!! Op 10 min was het ook weer opgelost en ik heb het advies gekregen hem meer in het werk te zetten, achterhand trainen etc. Maar ik heb de plaats niet (modderrrrr) en heb wat verenigingen gemaild over gebruik van pistes hier in het dorp maar krijg geen reacties helaas

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:08

Granoek schreef:
CalipsoLover schreef:

Ik dacht de 23e bijna dat ik hem moest inslapen! Been gebroken oid, zag het al helemaal voor me want het leek net of zijn achterbeen los aan zijn rug hing.
Gelijk DA laten komen en nu bleek zijn knie op slot te zitten. Gatver dat ziet er akelig uit!! Op 10 min was het ook weer opgelost en ik heb het advies gekregen hem meer in het werk te zetten, achterhand trainen etc. Maar ik heb de plaats niet (modderrrrr) en heb wat verenigingen gemaild over gebruik van pistes hier in het dorp maar krijg geen reacties helaas

Dat heb ik gemist, maar klinkt allemaal heel akelig inderdaad. Heb je geen nummer zodat je eens kan bellen?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 22:10

Heb ik ook nergens gedeeld dus geen probleem hoor, wilde niet binnenvallen. Nee kan geen nummers vinden, ken nog wat privé plekken maar ik weet niet wie de eigenaars zijn en ben al paar keer langs gereden maar dan is er steeds niemand haha. Laatste hoop is desnoods de piste van een manege 'in de buurt' maar dat is best een eindje rijden nog met de trailer.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:25

Granoek schreef:
Heb ik ook nergens gedeeld dus geen probleem hoor, wilde niet binnenvallen. Nee kan geen nummers vinden, ken nog wat privé plekken maar ik weet niet wie de eigenaars zijn en ben al paar keer langs gereden maar dan is er steeds niemand haha. Laatste hoop is desnoods de piste van een manege 'in de buurt' maar dat is best een eindje rijden nog met de trailer.

Briefje in de bus steken?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 22:26

Oh ja goeie!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:42

@candalysa, wat een bijzonder dekje heb je! Ken die vorm helemaal niet...

Pinda is modderproof! Handig!
Mijne heeft nogal uhm zwarte sokken, maar als die door een plasje water moet gaat die er met een boog omheen....

@miranda, inderdaad turbotinker, totdat je in galop gaat dan komt ie niet meer vooruit :o?
Malik is zo stoer!

Gentle is echt een gaaf paard! En wat loopt ie netjes

Zag nog een schattige Shetlander met een dekentje, te cutie <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:45

Hi Granoek!

Kan mij voorstellen dat je schrok van die knie op slot.
Wij hadden vroeger een shet achter het huis die het ook regelmatig had. Dat zag er altijd al vreselijk uit, laat staan bij zo een reus als Duke. Binnendoor zetten en trainen hielp bij de shet.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 14:22

fransje23 schreef:
Hi Granoek!

Kan mij voorstellen dat je schrok van die knie op slot.
Wij hadden vroeger een shet achter het huis die het ook regelmatig had. Dat zag er altijd al vreselijk uit, laat staan bij zo een reus als Duke. Binnendoor zetten en trainen hielp bij de shet.

Dankjewel! Dat is precies wat de dierenarts ook zei inderdaad! Ik ga vanmiddag een briefje in de bus steken bij wat stallen/pistes die ik weet liggen. Hopelijk snel reactie :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:26

Ach wat een zorgen zo Granoek :(:) Een briefje is wel een heel goed idee, daar bereik je mensen het snelste mee!

Fijn dat het met Gentle ook weer lekker gaat, ik vind hem echt zo verschrikkelijk knap!

Marie op trainingskamp. Zij is ook zo knap! Maar dus niet de makkelijkste.. komt ze overdag wel voldoende buiten, dat ze energie kwijt kan? En wat voer je haar?

Gelukkig zijn alle paarden oud&nieuw goed doorgekomen! Van mij mag dat vuurwerkverbod wel blijven hoor, heerlijk rustig zo.

Las wat over niet passende zadels, hou op schei uit :x Gisteren zou ik met een stalgenootje en Feyre op buitenrit gaat, maar ja.. dat zadel. En toen had ik het geweldige idee om de Kent&Masters van Sil op Feyre te leggen :)* En aangezien Sil ook maatje breed is.. Dat paste best heel redelijk! Goed genoeg voor een rondje buiten stappen in ieder geval. En op een enorme schrik vanwege twee mensen op een bankje na ging het weer heerlijk. Ze vindt dat zo prachtig, lekker buiten rond stappen. Was onze derde buitenrit en ook voor de derde keer een ander stalgenootje met bijbehorend paard. Kan ze daar ook mooi aan wennen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:D :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:48

Granoek onze shet had daar ook wat last van toen hij nog jong was.
Mocht het op slot gaan helpt het meestal om hem achterwaarts te zetten, dan schiet het los.
En trainen kan ook al wat op het harde (met lange teugelen zijwaarts oefenen) en misschien kun je wat bergjes/dijken op en af.
Of zelf een bult zand neergooien.
Bij onze ponnie is het trouwens vanzelf al beter gegaan, was echt door een slungelperiode.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 18:20

Oh wat een fijne routes hebben jullie daar Berdien! Hier vooral asfalt helaas.

MirandaMalik, alle dijken zijn super stijl en glad helaas. Ik overwoog om naar het uitgebaggerde dagstrandje hier ietsje verder te wandelen maar de Maas staat zo hoog dat het strandje blank staat dus daarvoor moet ik nog even wachten tot het water zakt. Dan zou dat denk ik best een goed idee zijn nog.

Bedankt voor de tips alvast sowieso allemaal, hoe meer kennis hoe minder ik volgende keer moet freaken haha

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:10

Ach arme duke dat zal vast schrikken geweest zijn granoek! Idd wat al eerder gezegd is gewoon even een klein briefje maken met wat er aan de hand is en of je gebruik zou kunnen maken van hun bak!

Berdien het is wat met die zadels he! Maar eat een heerlijke pad lijkt me dat! Zowizo buiten rijden lijkt me geweldig maar eerst even wat km maken en vertrouwen opbouwen samen.

Jodym dankjewel hij komt van de kramer was niet eens erg duur maar ligt super! Zit zelfs een zakje aan het dekje waar je je telefoon in kan doen!
Sterre heeft idd een dekentje op we hebben haar moeten scheren ivm een luis probleem dus ze staat lekker ingepakt. Deken is erg lang en een tikkeltje te groot maar toch blijft hij super liggen en vind ze het zelf geen probleem.

CL jeetje Marie is dus even flink aan het puberen! Ik hoop dat de training haar goed doet en jij straks ook wat meer vertrouwen heb om haar te rijden. Hoe gaat het met je schouder?

Vandaag weer gereden met syd ze begon echt super! Voelde heerlijk los en ze was erg onder de indruk dat ik de zweep in mijn hand had. Toen er een koets voorbij kwam was ik dr helemaal kwijt ze werd stug en zwaar in de hand dat voel ik nu nog in mijn schouders... ondanks dit gewoon doorgepakt en we konden weer verder waar we gebleven waren zelfs nog even wat eenvoudige wissels geoefend dus snel afgesloten en met een lang teugeltje uitgestapt! Dinsdag gaan we naar Arthur om het zadel te ruilen vind het super spannend hoe ze gaat reageren ...

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 20:14

Oef stijve schouder dus! Gelukkig goed kunnen eindigen :) Zonde wel van je zadel, was echt een prachtig zadel dat je had :( Valt dat niet iets of wat aan te passen?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:19

Granoek schreef:
Oef stijve schouder dus! Gelukkig goed kunnen eindigen :) Zonde wel van je zadel, was echt een prachtig zadel dat je had :( Valt dat niet iets of wat aan te passen?

Nee ik merk echt dat ze er heel heftig op reageert... met een blanket gaat het nog met wat verzet maar met een pad gaat ze echt in de staak terwijl ze met mijn dressuur zadel dat helemaal niet doet dus dat verteld me genoeg. Hij ligt gewoon te krap op dr schouders en zij is daar erg gevoelig op... ze vind een western zadel kwa druk niet zo fijn maar ik hoop dat het met een ruimer zadel dan toch wel beter gaat met dr ...

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 20:20

Ahh zonde :(

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:09

Wat heerlijk Berdien! *\o/* Jij ook al Kent & Masters? Ja ik ben dus nu aan het kijken om toch ook maar zo’n zadel aan te schaffen. Ze blijken goed voor die ronde paardjes. Marie komt elke dag buiten op een groot stuk land, staat zeker zo’n 8 uur buiten per dag (Godzijdank), krijgt naast de weide onbeperkt hooi en 1 schep basismengeling zonder haver. Maarja... Totilas bloed... Heb haar een tijd wat supplementen bijgegeven tegen de spanning maar dat hielp voor geen meter...

Jij ook al zadelpech Candalisa... Weet nu hoe vervelend het is := Jammer dat Syd van de koets verschoot en dan zo vast zit... Komt wel weer goed! Lief dat je het vraagt. Mijn schouder is al een pak beter maar nog niet 100% genezen. Het kraakt allemaal nog wat en is soms nog wat gevoelig maar daar kan ik wel mee leven :Y)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 10:13

Mijn paarden zijn ook behoorlijk rond, ik heb voor beide hetzelfde Tekna zadel. Ben daar super blij mee :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:37

Mestbont, dat is een goeie! _/-\o_ :D

Wat beginnen jullie het jaar fijn PL, super! *\o/* Balen van je ontsteking wel, hopelijk is die gauw over :(:)

Goed bezig Candalisa! Wat heeft Sterre een schattig snuitje :j

Anouk gaat ook flitsend van start met meteen een buitenrit :D

Een lastige periode nu dus CL :(:) Als ze zo gaaf loopt wanneer jullie haar voor mekaar hebben dan weet je wel waar je het voor doet! Lekker rustig aan doen en hopelijk gauw een passend zadel, dat helpt al een hoop waarschijnlijk :j

Hier staat Pinda ook nog steeds de hele dag buiten, maar die moet toch ook nog echt regelmatig even stoom afblazen hoor. Minimaal een keer per week los in de bak met een ander paard of zelf met de longeerzweep erbij, dan kan ze even echt rennen en bokken. Uit zichzelf bokt en rent ze buiten ook wel, maar ze maakt zich dan toch niet moe genoeg om echt de winterfrisheid eraf te krijgen blijkbaar := Sinds ze zo eens in de week extra mag spelen is ze in het werk een stuk beter te handelen, wellicht voor Marie ook een idee :) Alle beetjes helpen.

Wat een gave foto Fransje :wow:

Dat is schrikken Granoek :oo Jasses....hopelijk heb je snel een bak gevonden waar je kunt trainen en is hij dan gauw weer er vanaf :(:)

Feyre heeft weer een stoere buitenrit gemaakt 8-) Lekker hoor! En fijn dat je zo toch weer een passend zadel hebt voor nu, wat immens kalote van je andere mooie zadel zeg -O-

Wij hebben gisteren al weer gereden, de ruinen naast de bak gingen continu uit hun stekker (als in echt vechten 8)7 ) en de staleigenaar besloot ook nog eens dat het hét moment was om met groot materieel het erf op te gaan ruimen, maar wij zijn stoer door blijven werken 8-) Brave Peanutje, concentreren wordt steeds een beetje beter :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:22

Wat goed dat Pinda zo geconcentreerd door werkt!

Malik moet ook echt even lopen want uit zichzelf zwaait hij vooral veel met zijn hoofd. :+
Hij loopt altijd los.

Malik pastte de k & m ook mooi alleen niet qua lengte.

Granoek ja kan me goed voorstellen dat je schrok, wat dat betreft valt het dan reuze mee..
Het is nu ook even een lastige tijd qua weer, maar das maar tijdelijk.

Candalisa succes vandaag!

Haha Berdien grappige foto's!
Superbraaf!

Jodym de galop komt nog wel, trouwens eigenlijk wel fijner dan keihard! :D

Fransje geweldig die foto! <3

Anouk wat heerlijk, braaf paard!

Hier ook kaak ontsteking en gister wortelkanaal behandeling.
Nog niet klaar, ik moet beslissen of mijn kies eruit gaat of nog meerdere behandelingen met onzeker resultaat.
Dus ik denk dat hij eruit gaat, scheelt een hoop leed waarschijnlijk.. :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 14:23

Netjes hoor vientje, ik weet niet of ik zo stoer zou zijn _O-

Oooh krijg kippenvel MirandaMalik, tandartsgebeuren is echt horror voor mij :') Succes!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:27

Nou die behandeling is me meegevallen, ik was om half twee verdoofd en om 8 uur werkte het pas uit.
Toen nog ibuprofen af en toe en het gaat best goed.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:14

CL: Ja groot fan van Kent&Masters. Sil is ook echt een heel fors, breed paard en de K&M ligt er mooi op. Kreeg laatst zelfs de vraag of er iets van een Belgisch trekpaard in zat. Nee ^) Het is gewoon een Iers Jachtpaard met dikke beentjes en dito buik :')

Jouw Pinda is met haar leeftijd echt zoveel dapperder dan mijn Sil Vientje :)) Trots op wezen hoor!

Gedver, ik ben niet bang voor de tandarts maar ook altijd erg blij dat ik weg kom met gewoon een controle en 2x per jaar de beul de mondhygiëniste :=

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:54

Miranda ow mijn grootste nachtmerrie brrrr Hoop dat je er snel vanaf bent!

Vientje at een brave pindaatje! Fijn dat jullie lekker hebben kunnen rijden en zo even los is wel nodig. Onze stal houder zet rudi en syd regelmatig even in de bak zodat ze even sprintjes kunnen trekken en de frisheid eruit is.

Nou voor ons vandaag de uur van de waarheid wat was ik zenuwachtig! Ik zag zoveel ramp scenario’s voor me. Begon al met de trailer ... Syd is ooit 1x alleen meegeweest en voor we de straat uit waren lag ze al over de voorstang heen dus uiteindelijk toen Sterre meegenomen zodat ze niet alleen stond en sindsdien is ze dus nooit meer alleen meegeweest.
Ik dacht ook nou die gaat er niet eens in he ... nou het laden duurde volgens mij iets minder als een minuut..
En zo stond ze erbij

Afbeelding

Ik heb zelf met de trailer gereden wat ik ook een beetje spannend vind maar ook dit ging zonder probleem!
Eenmaal daar was syd wel even hyper de pieper snurken en vooral niet willen stil staan maar verder was ze braaf
Afbeelding
Het zadel was wat aan de krappe kant maar het probleem lag in het feit dat hij een gebogen boom had en syd haar rug vrij recht is dus die druk voelde zij steeds... dit zadel is 2 maten groter :roll:

https://youtu.be/JVsmIBwzeLw

Aan de andere kant van de bak stond een mechanische koe dat vond syd toch wel heeeel eng maar de tweede keer toch er langs kunnen rijden.
Ik had nog een ander zadel die ik zelf we erg mooi vond maar tijdens het proef rijden werd syd toch wat loperig en vond ik haar niet zo mooi los laten als de eerste dus dan toch voor die gegaan (rib uit mijn lijf) maar als het goed is zou ik voor syd geen ander zadel meer hoeven dus ja ...

De heenweg ging ze er snel op maar naar huis helemaal

Afbeelding

Al met al een dag met veel positieve ervaringen voor ons beide!

En dit is hem geworden

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:10

Oeh, mooi zadel hoor! Hopelijk kunnen jullie daar inderdaad weer een hele tijd mee vooruit! En fijn dat het met laden zo goed ging!