Polie is in de groep nu. Vanochtend gelijk toen we weer de straat op mochten weg gebracht. Ik had het haar verteld gisteravond dat we weer mochten autorijden en dat zij als eerste aan de beurt was om te gaan vertrekken.
Vanochtend toen we het slaapkamer raam open deden, hinnikte ze luid en duidelijk en eigenlijk was ze vreselijk opgewonden. Ze taalde niet naar haar gewone uitstapje naar de wei. Ze wist vandaag is mijn grote dag. Heel heel speciaal.
Vlak na het filmpje opname wees ze streng met haar hoofd→ ik kan haar goed lezen en duidelijk was dat ze wilde dat we zouden weggaan. Dat hebben we gedaan
. Voordat ik naar huis reed, ben ik nog even alleen naar haar gaan kijken en alles stond al rustig voor bij het hek. Polie en ik keken elkaar in alle rust aan en heel intensief. Ik heb haar bedankt voor alles en vooral de laatste weken en verteld dat ik haar zeker kom opzoeken want dat IK haar baasje blijf en dat ze de rest van haar leven in de kudde mag blijven omdat ze daar het gelukkigste zal zijn en dat Lizy en Jeffrey op haar passen
Mo, misschien dat je Callas uit kan leggen, dat je andere stappen met haar gaat nemen (bv naar je vriendin) juist omdat je zoveel van haar houdt en wil dat ze gelukkig wordt. Dat heb ik met Polie ook gedaan de laatste weken ren dat ging zo goed.
)
Lukt het rijden daar ook niet dan is het misschien een idee om er een keer een veulen bij te fokken. Mijn ervaring is dat lastige merries dan vaak erg veranderen van karakter, in het positieve. Zou je het veulen kunnen aanhouden dan kun je die van veulen af aan helemaal zelf opvoeden en dingen aanleren. Mogelijk als opvolger van Callas om te kunnen rijden. Je Shetten komen aardig op leeftijd die zijn er mogelijk over een paar jaar niet meer. Dan hou je 2 Tinkers over. 
Maar bij 180 graden ineens omdraaien om niks kreeg ze wel een flinke tik en meteen. Moet zeggen dat hielp wel en maakte flinke indruk. Ze heeft het hierna nooit meer gedaan. Is gewoon te gevaarlijk als ze op de weg ineens omdraait met auto’s en dergelijke. Nu scheelt het dat Fly nergens bang van is en meer eigenwijs is. Begin dat ik haar had was ik ook te lief en kwamen we nergens, ook omdat ze heel vreemd ademde de eerste tijd
toen werd ze later hoefbevangen en had ik echt zoiets van: Je moet lopen voor je eigen gezondheid en kon ik haar veel makkelijker een tik geven. Gelukkig leerde Fly snel en hebben we jaren dagelijks gelangelijnt zonder problemen. In de 30 jaren begon ze weer met staken en heb ik maar naar haar geluisterd en niet meer naar buiten gegaan. Nu inmiddels is ze 34 en wil ze nog steeds vaak niet meer naar buiten om een rondje te doen. Ik laat het maar zo. Al probeer ik wel regelmatig toch ff naar buiten toegaan. Van de week ging het wel weer goed. Wie weet heeft ze wel pijn inmiddels. Maar lastig blijft het.