[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 15:57

Pepperrr schreef:
Oke, dus als Art onvriendelijk is, gaan jullie ook maar onvriendelijk doen. Springt Art in de sloot, springen jullie er dan achteraan? Sorry hoor, maar als dit mijn topic zou zijn zou ik ook niet meer vriendelijk reageren. Art's paarden, Art's topic, haar keuzes. Prima als jullie er niet achter staan maar hou je onvriendelijke commentaar dan lekker voor je.

En nu klaar met deze discussie, want ik word er echt pisnijdig van om elke keer weer deze negatieve reacties te lezen. Reageer gewoon niet of reageer beleefd. Punt.

Nee als Art in de sloot springt spring ik er niet achteraan, of is dat ook onbeleefd

Het zou Art sieren als ze nu gewoon de mensen op de hoogte houdt, velen hebben met haar meegeleefd naar deze dag. Ze nu afkatten omdat ze zelf nog niks weet is evenmin beleefd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 15:59

Ik was beetje kordaat omdat ik in de vorige post duidelijk vermeld had wat betreft onderzoek (uitslag) en ophalen. Toch bleef gevraagd worden of ik uitslag gehad heb en of hij nog moet blijven. Mijn tekst was hier duidelijk genoeg voor om antwoord te hebben op die vragen.

Nog niks gehoord over de scintigrafie uitslagen.
Als ik 17u niks vernomen heb bel ik zelf nog eens.
Op bezoek ga ik niet want hij staat wel in de blok met stralingsgevaar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:02

Ze houdt mensen toch op de hoogte. Er is nog niets meer bekend. Als mensen op mij zouden reageren zoals hier gebeurt, zou ik ook mn middelvinger opsteken. Toe even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:08

Art_Ificious schreef:
Ik was beetje kordaat omdat ik in de vorige post duidelijk vermeld had wat betreft onderzoek (uitslag) en ophalen. Toch bleef gevraagd worden of ik uitslag gehad heb en of hij nog moet blijven. Mijn tekst was hier duidelijk genoeg voor om antwoord te hebben op die vragen.

Nog niks gehoord over de scintigrafie uitslagen.
Als ik 17u niks vernomen heb bel ik zelf nog eens.
Op bezoek ga ik niet want hij staat wel in de blok met stralingsgevaar.

Als hij vandaag mee naar huis zou mogen, dan kan je ook gewoon op bezoek. En zelfs al kan je hem niet zien, dan kan je alsnog een dierenarts persoonlijk spreken. Er lopen daar genoeg mensen rond die je vast kan klampen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:10

Art is echt niemand hier maar ook iets verschuldigd volgens mij.
En ik kan me haar reacties zo af en toe heel goed voorstellen hoor, als er naar mij gereageerd zou worden zoals er af en toe naar haar gereageerd zou worden dan zou ik er ook echt wel klaar mee zijn.

Ik vind zelfs dat ze altijd heel netjes blijft in haar reageren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:20

Pfoe, ik zag dat er 3 pagina's bij waren en dacht: nou eindelijk de uitslag!
Maar het blijft dus nog even spannend :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:40

Art ik zou net voor 17 uur bellen na 17 u zomaar kans dat ze naar Huis zijn degene die je moet hebben.
Niet fijn dat het zo onduidelijk voor je verkoopt. Wees maar duidelijk aan de telefoon hoor dat je vandaag nog terug gebeld wilt worden door dierenarts

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:42

Is echt wel weer internet op z'n best zo zeg. := TS is uberhaupt niemand verplicht om de uitslag te delen en met deze vriendelijke inslag kan ik me ook goed voorstellen dat ze zich daar niet toe geroepen zou voelen...

Heftig dat je nog steeds niks weet zeg. :\ ik zou mezelf opvreten. Zelf was ik idd denk ik toch heen gegaan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:28

Heb je nog niks gehoord? Pfff je geduld wordt wel op de proef gesteld.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 17:31

-O- UITSLAG
Al begrijp ik er niks van.
Ze hebben het via mail gestuurd inclusief de beelden van de scintigrafie.

Iemand die het beter kan klaren? Heb het ook naar mijn beide dierenartsen gestuurd.

ALs ik goed begrijp is de rug nog verder aangetast van T14 tot L2 wat voorheen per foto's enkel T16 tot T18 was. :\
Aan alle benen iets gevonden ook RA de knie.

Scintigrafie onderzoek:
Het scintigrafisch onderzoek wees uit:
Technische consideraties:
- Patiënt was matig coöperatief.
- een matig verhoogde radiofarmaceutische captatie:
*spinale processus T14-L2, articulaire processus T16-18 L
*mediale distale phalanx en in mindere mate distaal sesambeen RV > LV
- een mild verhoogde radiofarmaceutische captatie:
*RA > LA kogel
*RA femorale condyle en trochlea en minimaal patella
*proximoplantaire metatarsus III R > L
*RV caput humerus
*RV proximale radius (niet coherent op craniale opname)

Conclusie:
De resultaten van het scintigrafishc onderzoek dienen te worden gerelateerd aan de klinische presentatie en andere
beeldvormingsuitslagen van de patiënt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:32

Jeetje, dat ze het er niet even in normaal begrijpend NL voor je bij vertalen :\
Kun je niet nog eens bellen voor meer uitleg?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:37

Ik kreeg ooit een heel verhaal van een dierenarts in half Latijn.
Ik ben toen boos geworden: en nu ga je me in het Nederlands vertellen wat er met mijn paard aan de hand is -:(-

Succes, ik kan er geen soep van maken...

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:38

voor zoveel geld vind ik dat je niet echt netjes behandeld wordt. hier is toch geen touw aan vast te knopen. en dat ze niet eens even het fatsoen hebben om te bellen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:39

Wat is dat nou voor terugkoppeling inderdaad.. Zou ook even vragen om toelichting. Zo kun je jezelf zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:40

Mm patella is idd knie die iets eruit kan schieten. Dat is op zich met goed bekappen op te lossen. Verder lijkt er verschil tussen links en rechts voor. En links en rechts achter. Artrose in idd de rug.

Ben niet zo bekend met de namen maar lijkt erop dat alles rechts is aangetast door iets en links niet of minder? En dat de uitslag moet worden gekoppeld aan de andere onderzoeken van de patient

En patient werkte niet zo mee :+

Ik zou ze bellen en even een huis tuin en keuken uitleg vragen nu nog

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:43

Nee, die vertaling komt heus wel als Art dr paard komt halen. Het is altijd beter om dat persoonlijk te doen. 1 tip Art. Neem iemand mee bij de uitleg zodat je. Iets mist.knieproblemen RA berbazen ook. Oet echt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:43

Volgens mij zijn dit plekken waar ze 'iets' zien op de scinti, uit mijn hoofd een verhoogde botactiviteit. Bij mijn paard zagen ze bijvoorbeeld wat plekjes, maar de hals zat een grote ontsteking die ze daardoor met de echo op konden zoeken. Die andere plekjes hadden niks te betekenen(op een foto nog niks te zien en jaren later nog steeds niet).

Maar dit moet óf telefonisch óf in een persoonlijk gesprek toegelicht worden óf er moet een verslag mee gestuurd worden in normale leken taal.

Patella op zich is toch alleen de knie? Anders is het patella luxatie ;)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:45

Klopt, dit lijkt me een verslag van waar de scinti iets liet zien. De betekenis zullen ze echt uit moeten leggen en daar zal ook een advies bij gegeven moeten worden. Vragen stellen mag altijd bij een dierenarts.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:46

Ben de melding minimale patella al eens eerder tegengekomen bij mijn merens destijds, :+ dierenarts noemde het minimale patella en bij doorvragen was het idd knie schijf iets te ver naar buiten bij bewegen. Binnendoor gekapt tijdje rechtuit bewegen en probleem was opgelost

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:47

Je arts hoor jou gewoon te vertellen wat er aan de hand is en wat nu het gevolg is. Is het nou deze kliniek die zo vreemd handelt/communiceert? Ik dacht dat dit zo’n goede kliniek was?? Heel bijzonder dit.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:52

Ik schrik wel van de manier van contact met jou. Mss komt er nog wel een gesprek bij ophaling, maar dat mogen ze dan toch gwn ff typen. Zo van dit is de uitslag we lichten het toe als je hem komt ophalen? Heel vreemd. Zou eigenlijk hier zelf ook niet meer kunnen lachen in ieder geval.

Lijkt wel dat ze wat gevonden hebben, maar je weet nu nog niet eens wat juist of dat je er iets aan kan doen..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:56

Jammer van de heel vakgerichte uitleg. Maar er staat ook bij dat het uiteindelijke resultaat vooral afhangt van het klinische. Soms is klinisch beeld beter dan rontgen oid. Maw een gewoon kreupelheidsonderzoek is niet verkeerd. Dat maak ik er van tenminste

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:57

Zou toch fijn zijn, als er telefonisch contact is, waarbij simpel gezegf wordt wat er aan de hand is en jullie kunnen bespreken, of en wat er nu verder wordt gedaan.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:58

Ik neem aan dat de kliniek zelf ook wel wil uitleggen wat er aan de hand is. Wat eventueel vervolg onderzoek is en wat eventueel behandelplan is. Het is nooit zo van dit kwam eruit en succes ermee. Ik kan gewoon niet geloven dat een kliniek dit zo oppakt maar goed.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:59

Misschien even bellen om te vragen wanneer je overleg met een arts kunt hebben?