Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XUlyssesX

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:11

Fijn babootje en Orsje

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:13

Heel knap gedaan Moniek. Door jou fanatisme krijg ik altijd motivatie om zelf ook weer fanatiek te gaan trainen

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 07:21

Leonie, wat super leuk dat je dat zegt <3

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:29

Bianca wat fijn dat de verhuizing goed bevalt voor jou en je paard

Babootje Zo dat is een flinke schroef idd :oo

Orsje wat een lieve stalgenoten dat ze zijn stal zo mooi versierd hebben Dan voel je je ook gesteund heel fijn

Moniek leuk te horen dat het zo goed bevallen is Eerder had je weleens moeite met de mensen/organisatie op zulke wedstrijden toch? Had je het idee dat het beter was nu ?

Wij ook weer even een update na toch steeds een beetje blijven klooien tussen niet helemaal goed en gwn goed Fysio dinsdag laten komen ik vermoede dat die vast zat in zijn schouder wat logisch is met een korte steilere voet Fysio was het daar ook mee eens Schouder losgemaakt met dry needeling nog een plekje in zijn rug van het compenseren

Smid moest toch komen maar die wat eerder laten komen Ijzer eronderuit Toch hoefzweer! Die heeft er dus al lang gezeten Het was ook een heel wisselend beeld wel warme hoef dagen geen warme hoef! Op 3 benen heeft die zwz niet gestaan Maar goed hij is eruit staat nu in de allimallentex na het weekend weer maar eens kijken

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:46

Helaas moest His het weekend toch nog in de kliniek blijven. Gisterochtend kreeg ik telefoon van de kliniek dat hij donderdag avond toch weer koorts had gekregen. Maar nu echt rondom zijn oog het zweten was en de wond warm was. Dus ze hebben hem weer gespoten, waar hij vrijdag en vandaag weer heel goed op gereageerd heeft. Maar ze lieten hem dus nog niet gaan. Morgen gaan we weer langs. Dan starten ze ook met orale antibiotica, die ik dus zelf kan geven straks. Als dit dus morgen ook goed gaat, mag hij maandag dan wel naar huis. Het was wel een teleurstelling vrijdag, maar natuurlijk beter dat ze hem gehouden hebben. Risico dat hij thuis die koorts krijgt is natuurlijk niet iets wat we willen. Of dat hij dan weer terug moet. Balen gewoon dat ik door mijn werk vaak niet kan gaan.. ze hebben ons 1 keer in de avond toegelaten, maar voor de rust van de paarden doen ze dat liever niet. Helaas is bezoekersuur maar tot 17.30 uur en werk ik standaard tot 18.00 en moet nog een uur rijden voor ik daar ben. Dus heb mijn kerel al veel dagen moeten missen. Vreselijk als ze dan ook nog zo erbij staan.. ziek en ellendig. Maar hij wordt goed verzorgd, dat is een troost.. Maar ben blij als hij eindelijk weer lekker kortbij op 10 minuten afstand staat..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 01:31

Natuurlijk een teleurstelling Orsje, maar hi is in goede handen en dat is wel een fijn idee.

Zo dat is een lijst met "dikke namen" Moniek. En daar sta je dan mooi maar eventjes tussen :D :D

Pfff Hoefzweer DresJoepie. Hopen dat je er nu dan meer klaar bent!

Pff heb een ziek hondje van 13 hier. 39,5 is koorts. Over een uurtje nog een keertje koorts meten. Dan naar bed.
Hopen dat de koorts morgen is gezakt. Anders wordt het de weekend DA.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 05:41

Dres, super geregeld hier , ik had een hoop bombarie verwacht maar jet was echt super rustig . Dat was verleden keer bij de Horsefood competitie dat ik die jury zo apart vond :o .

Orsje, wat ontzettend naar dat hij een terugvalletje heeft .. wat Baboo ook al zei hij is in goede handen .

Baboo, ohnee dat is niet fijn van je hondje . Ik hoop dat het snel beter gaat ,heel veel sterkte !

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:17

Helaas niet. We hebben Sammy vanmorgen laten inslapen. |( |(
Bij het temperaturen vanmorgen ontdekten we een behoorlijke bult in zijn lies.
Bij de DA is deze aangeprikt: afwijkende cellen. De bult zat op een lymfeknoop. Bloedbeeld ook niet goed.
Nierwaarden waren 2 x hoger dan ze mogen zijn. Met het algehele algehele beeld + leeftijd (Sam was 13) was het reeel om hem te laten inslapen. Sam had best veel pijn. De eerste pijnstiller hielp al niet en bij de tweede pijnstiller (een opiaat) gaf hij het eigenlijk al een beetje op. Hij is heel rustig ingeslapen.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:18

Heel veel sterkte babootje

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:33

Ik zag het voorbij komen op FB |( heel veel sterkte met het verlies van Sam .

Ik was vanmorgen heel stoer en ben samen met Hutsefluts een rondje door het dorp gedaan, auto's fietsers en zelfs 2 Harley's tegen gekomen ... hij en ik vooral waren zo dapper *\o/*
Dit gaan we vaker doen ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:12

Leuk Moniek! Dat is dan nog een extra genieten!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:21

Dat was het zeker, ook heb ik nieuwe Kingsland beschermers .. helemaal verliefd op <3
Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:55

Moniek....Super stoer, dat smaakt naar meer haha

Orsje....Hopelijk mag hij snel mee, gelukkig is hij in goede handen daar.

Babootje...Sterkte!

Dresjoepie....Dus toch een hoefzweer, gelukkig is hij er nu uit!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:07

Tot nu toe heeft hij geen terugval meer gehad en ze verwachtten dit nu ook niet meer. Dus nu mag hij morgenavond mee naar huis. Dus nog een nachtje afwachten en dan kan mijn vriendje eindelijk naar huis.

Vandaag na 7 dagen box rust mocht ik een stukje met hem lopen en grazen. Dit deed hij echt super en vond hem erg braaf voor een week op stal staan. Nu is het geen explosief paard, maar was wel gewend dagelijks 4 tot 8 uur buiten te staan, plus rijden of soms nog een rondje molen. Nu is er ook wel veel gebeurd voor hem, veel indrukken. Hij is wat afgevallen en bespiering in de achterhand kwijt. Maar dat komt op z'n tijd weer terug.

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:57

moniek: Je staat er toch maar mooi tussen. Toch bijzonder om daar te mogen rijden. Heerlijk dat je lekker naar buiten bent geweest.
Dres: dus toch een hoefzweer
babootje: sneu van je hondje. gecondoleerd.
orsje: hopen dat je je vriendje vandaag mee mag nemen.

Hier is de osteo geweest. Ik had geen echte aanleiding maar ze vond toch echt nog wel een paar dingen. Oa dat mijn zadel niet meer helemaal goed ligt. De afspraak met de zadelpasser was al gemaakt maar ik hoopte dan eindelijk aan een dressuur zadel te kunnen gaan beginnen. Nu lijkt het er op dat ik voor 2 nieuwe zadels op weg mag. :O
Fijn... zeker gezien ik net een nieuwe (2ehands) auto ga ophalen.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:26

Ja gisteravond was het gelukkig eindelijk zover! Kliniek liet lang op zich wachten met het verlossende woord dat hij definitief naar huis mocht. Had al ongeduldig zelf gebeld, maar moest nog even wachten op telefoon van hun zelf.. ben geen nagelbijter, maar gister was ik die even wel!

Dus daarna kon ik iedereen bevestigen dat de plannen door konden gaan zoals gepland.
Gelijk naar stal gegaan, thuis wachten was ik te hyper voor. Dus stalletje nogmaals nagekeken, kast wat opgeruimd en zo wat dingen gedaan om mezelf bezig te houden. Daarna arriveerde ons vervoer en konden we gaan! Daar aangekomen de dikke beurs kunnen legen, maar wel mijn gouden mannetje mocht weer mee! Hij kreeg een roesje omdat hij zo opstandig is met laden. Nu stond hij dus ook zo erop! Het was warm onderweg en met combi van het roesje had hij wel gezweet onderweg. Normaal eigenlijk nooit. Liep braaf de trailer af. Leuk die herkenning van zijn vertrouwde omgeving, de begroeting van de andere paarden op stal. Lekker gelijk door naar zijn box. Daar hadden we de slingers en ballonnen al iets anders gehangen zomdat ze vanuit de box minder zichtbaar waren. Maar voor de box moest hij toch echt even dit goed bekijken. Maar hij is nog steeds mijn coole vriendje, dus toen ik hem weer vooruit vroeg, liep hij zo erlangs mee de box in. Gelijk zijn vertrouwde box inspecteren en lekker aan zijn hooi begonnen. Hij is thuis! Je zag gelijk aan hem, dat hij wist waar hij was.

Nu de revalidatie. Komende 5 dagen nog medicatie. Nu 10 dagen boxrust, behalve aan de hand mogen stappen en grazen. Hij mag nu niet gek gaan doen. Dus van daaruit gaan we weer lekker opbouwen! Ik ga zo met zwangerschapsverlof over 2 weekjes en hoop dat hij dan langzaam weer de paddock op kan met een vriendje zodat we de weide weer kunnen opbouwen. Dan krijgt hij een welverdiende vakantie om alles te verwerken en te wennen. Zodra ik dan bevallen ben en weer wat fitter, gaan we langzaam het longeren weer opbouwen. We hebben geen haast, we zien wel! Maar wat ben ik blij dat hij thuis is!!

Afbeelding

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:00

Heel veel sterkte Babootje Y;(

leuk Moniek soms moet je gwn even iets doen en er niet over nadenken

Wat fijn dat die weer thuis is orsje +:)+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:51

Wat heerlijk Orsje dat hij weer thuis staat :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:38

Fijn dat ie weer thuis is Orsje!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:03

Home sweet home!
Fijn orsje.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:09

Fijn om hem weer bij je te hebben orsje.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:03

Ik zit even op een mooi roze wolkje na te genieten, ook al regent het vandaag buiten.
Dinsdag met Elmo in de trailer naar mijn oude manege gereden, waar mijn ouwe gebakkie 18 jaar gewoon en gewerkt heeft als manegepony.
Elmo daar op stal, ik in een b&b. Woensdag samen naar het strand gereden, Elmo is letterlijk in de voetsporen van Jip getreden. De route die we gereden hebben, reed ik in de zomer meerdere keren per week met Jip als begeleider op pony-buitenritten. Heel bijzonder om na 8 jaar hier nu weer te rijden en dan met Elmo.

Elmo's eerste keer strand.

We hebben genoten!

Ook trots op mezelf, 2X 2 uur met de trailer op pad, in m'n uppie.
Elmo heeft voor het eerst ergens gelogeerd en deed dat ook super.

Trots!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:08

Ziet er heerlijk uit Marije! Waar is dat als ik vragen mag?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:39

Het strand van Oostvoorne (bovenste en onderste foto) en in het water van het Oostvoornsemeer (middelste foto).

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:02

Mooie plek en extra bijzonder omdat deze plek voor jou en geschiedenis heeft.