de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 08:41

Hoi allemaal!
Hier weer een teken van leven van mij :)

De laatste tijd heb ik alles mee gelezen met jullie maar reageren is mij echt niet gelukt.
Ik dacht dat ik het hier gemeld had (oeps ik weet het nieteens meer :o ) maar ik ben met Giv bijna 2 maanden in training geweest in Drenthe. Vandaag gaan we samen weer naar huis!

Giv en ik hebben heel veel geleerd en ondanks dat het soms best moeilijk was (ik ben er dinsdag nog best hard af gevallen) hebben we ook erg veel plezier gehad! :j

Thuis gaan we lekker verder werken en ik ben heel benieuwd hoe we dat gaan doen :)

Afbeelding

Afbeelding

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:33

Vandaag concours gehad.
Was mooi dichtbij ben te paard er heen gegaan.
Heerlijk zo'n makkelijk paard
Ging fijn alleen hij mag nog iets meer lengte in de hals hebben.
223 en een 1e prijs.
denk niet dat wel ooit nog zulke punten rijden

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:41

Zo, vervelend dat sommige zo snel zijn zeg! Kayenne heb ik nog niet bokkend gehad, maar ik heb ook nog niet in galop erop gezeten :')
Morgen lekker wandelen in t bos!

Giv is mooi zeg!!
ziezoziezo, netjes zeg! Mooie punten!! :))

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:37

Wat heb je gedaan met Giv in Drenthe?

@ ziezoziezo wat een punten zeg! Van harte!

Wij zitten hier weer een beetje met zadel perikelen, zadel ligt toch niet zo fijn... over 2 weken ga ik naar Ninon Schutte.
Als ze bij mij zouden moeten komen, kan het niet eerder dan in januari :=

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:13

Ik moet ook nodig weer eens de zadelmaker laten komen.
Hij is flink gegroeid.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:04

Gio en ik hebben onze eerste indoorwedstrijd weer gehad! Driemaal winst en een 3e prijs. :) Volgende week weer op pad.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:41

Wat een goede resultaten!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:22

Gave foto pradadaan!
Goede resultaten van ziezoziezo en Ger en Ger, gefeliciteerd met de prijzen!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:51

Gefeliciteerd gerenger.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:04

zo netjes zeg!

Januari is nog even zeg als je moet wachten!~

Training in Drenthe, wat voor training was dat?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:50

Wauw, ziezoziezo.. dat zijn echt droompunten. Gefeliciteerd.
Gerenger: gefeliciteerd!!

@pradadaan: lekker dat je Giv weer thuis hebt staan, daar weer fijn verder trainen. Je hebt echt een leuk paard.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:28

Gaaf pradadaan, veel succes met de verdere opleiding!

Ziezo wat een punten zeg, gefeliciteerd!

GerenGer ook al zo goed gereden! Gefeliciteerd!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:55

De Drenthe uitleg :P :
Giv heb ik zelf zadelmak gemaakt. Ik heb haar 2 maanden gereden totdat we konden stappen, draven, galopperen, sturen, remmen en gassen.
Vanaf de eerste keer er op heb ik altijd overal hulp en begeleiding bij gehad.
Giv pakte het beter op als ik verwacht had wat er voor zorgde dat ik vast liep en niet wist hoe ik nu verder moest werken. Dus voordat alles verkeerd zou gaan en ik een slecht opgeleid paard zou hebben heb ik haar op de trailer gezet en zijn we naar een dressuurstal in Drenthe gegaan waar ik haar samen met de mensen daar door zou rijden. Ik ben daar dus tijdelijk gaan wonen omdat ik overal bij wilde zijn omdat ik nog veel meer moet leren als Giv.
Ik heb eigenlijk problemen willen voorkomen.
Dit is heel erg goed gegaan en er is mij al een paar keer op het hart gedrukt wat een ongelofelijk lieve en brave 4-jarige ik heb.
Ze zal nooit bokken of gek doen maar ze heeft bij hun wel geleerd om erg snel in haar reactie te worden waar ik dus nog erg aan moet wennen (dat was ook de reden dat ik er vorige week naast lag, ze schrok en sprong weg en draaide daarbij waar ik niet op bedacht was. Boem is ho en dat gebeurde dus ook)
Ik ga nu thuis verder met iemand die goed contact heeft met de stal daar zodat we op een soort gelijke manier verder gaan. Ik heb onwijs veel geleerd dus volgende zomer een trainingsweekje ofzo lijkt mij ook super leuk om weer een keer te doen.
We gaan lekker verder nu en op ons eigen tempo komen we er vast wel op een dag.
We gaan er gewoon voor! :j

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:20

Gaaf dat je er zoveel tijd instopt ook.. Of wel, dat je er dan ook echt bij gaat wonen voor die 2 maanden! Tof!
Ik vind het ook echt een leuke merrie om te zien!!

Gisteren heb ik heerlijk met mijn gupje 8 km gewandeld. Aan de hand, heel braaf.
Woensdag voor het eerst als de bak het toelaat weer aan het werk. Longeren weer oppakken en dan ook weer onder het zadel aan de gang!! :)

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:33

Leerzaam pradadaan.
Dat doen we je niet na 8 km met paard wandelen
Wel een leuke wandelpartner.
Deze week weer privé les.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:59

Die van mij begint nu echt te puberen. Dreigen tot aanvallen tijdens het longeren en met rijden ook de kop in de wind en doen wat zij graag wil. Elke keer een stukje tempo afpakken en als je er niet snel genoeg bij bent of haar 1 vinger geeft dan pakt ze je hele hand. Ze pakt eerst je tempo, gooit je op links daarna kop in de lucht en je bent onstuurbaar. Gelukkig wel fijne instructrice die goed helpt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:06

Dat is vervelend vibabu, hopelijk is ze hier snel overheen. :j

Mijn zadelmaker had helaas geen springzadels in mijn prijsklasse liggen. -O-
Dus ben nu genoodzaakt om óf veel meer uit te geven, óf naar een ander te gaan.

Durf eigenlijk ook niet zomaar een zadel van iemand over te nemen in de hoop dat die past. :n

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:08

vibabu schreef:
Die van mij begint nu echt te puberen. Dreigen tot aanvallen tijdens het longeren en met rijden ook de kop in de wind en doen wat zij graag wil. Elke keer een stukje tempo afpakken en als je er niet snel genoeg bij bent of haar 1 vinger geeft dan pakt ze je hele hand. Ze pakt eerst je tempo, gooit je op links daarna kop in de lucht en je bent onstuurbaar. Gelukkig wel fijne instructrice die goed helpt.

Dat doet die heks van ons ook, aanvallen met longeren, of ineens heel snel omdraaien. Volhouden en consequent zijn.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:11

dat doet de mijne niet, nog nooit een gedaan trouwens.
Neem aan dat je zulke dingen wel echt afstraft?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:26

Ik wel iig. Reageer door juist op haar af te stappen en mijn stem te verheffen. Eventueel zweep erbij als ik snel genoeg ben. Soms gaat het allemaal zo rap dat ik te laat ben met de zweep.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:47

Echt wel! Was eigenlijk eerst overdonderd dat ik dacht is dit nou echt dreigen? Wel met als reactie op haar afstappen en duidelijk maken dat ik de baas ben maar ze leek gister echt wel op me af te komen. Vandaag maar even longeren met zweep en haar echt duidelijk maken dat het echt niet mag. Maar het gaat inderdaad zo snel dat je al snel te laat bent.
Ze is gewoon echt aan het uitproberen. Met opstappen werd ze ook erg vervelend. Niet meer stil willen staan, draaien en klauwen en door je heen lopen. Paar keer met zweep opgestapt dat het echt niet mag en staat nu weer netjes stil :)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:52

Die van ons staat ook niet stil met opstappen (hoefde bij de vorige eigenaar ook niet, die waren lening en zaten er in 1 beweging op al lopend)

Nu moet ze bij ons wel stil staan, dus dat is ook wel gedoe. Bijten vooral of achteruit weg lopen.

Van de week stapte bijrijder op met zweep in de hand. Paard helemaal over de flos. Zo snel als ze kon achteruit rennen en leek wel even of ze omhoog wilde komen. Toen bijrijder zweep weg gooide was het meteen weer zen.

Geen idee waar dat vandaan komt. Ik heb nu 1x met zweep gereden maar toen zat ik al en kreeg ik zweep aangereikt van iemand vanaf de grond. Niets aan de hand.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:22

Zweep heb ik met rijden echt niet nodig. Alleen dus even met opstappen. Ze had door dat als er niemand naast stond dat ze dan geen tik kreeg als ze wegliep. Dat was toen ook over. Ik klink wel heel gewelddadig maar dit is alleen als de normale manier (pasje vooruit is een pasje achteruit) niet werkt. Ze wist heel goed wat de bedoeling was maar dacht toch even er onderuit te kunnen komen

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:04

ze moeten gewoon gehoorzaam zijn, eens iets doen zoals een bokje of wegspringen ok, maar bijten en "aanvallen"" is gewoon dominant gedrag.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:16

Beest stond toen volledig op slot, ging niet meer voor of achteruit. Ik had niets, geen zweep geen spoor. Ik dacht wel als ik nu afstap heeft ze gewonnen.

Gaf toen keer flink been en toen beet ze in mijn voet. Toen kwam er een stalgenoot met een zweepje, die heb ik toen ook echt moeten gebruiken voordat ze weer liep. Gelukkig is het sinds dien niet meer gebeurd.

Maar nu dus zo overdreven hysterisch zodra je met zweep opstapt :?

Ze staat wel stil zonder te bijten met opstappen als je haar met het hoofd naar de uitgang zet, daar is van alles te zien dus is ze afgeleid.