Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:50

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:53

Oh bedankt Nathe!

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:54

Tja, en ook daar heb je weer positieve en negatieve verhalen <<)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:56

ja, heb in mijn zoektocht er ook even gekeken maar ze bieden meestal wel heel goedkope paarden aan voor het niveau. Daarom dat ik achterdochtig was en er niet ben gaan kijken... kan er zelf dus niets over zeggen.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:23

Ze hebben of hele dure paarden met een hoog niveau of "goedkope" paarden met een redelijk niveau!!
Als je de advertenties moet geloven zijn ze altijd braaf en geschikt voor de beginnende ruiter.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:27

de dure paarden worden dan wel niet geweldig gereden vind ik :p

maarja daar kunt ge nie altijd op af gaan he :)

Fasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:31

Ik lees al een tijdje mee in dit topic. Zelf ben ik zachtjes aan op zoek naar een opvolger voor mijn bejaarde (maar nog wel in uitstekend conditie verkerende) paard dus ik blijf nog eventjes mee kijken hier (maar dan nu geregistreerd :D)

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:45

Adin schreef:
Nog geen foto's, sorry...
Mijn rustige topper liet zich vandaag ff van z'n andere kant zien. Tijdens het longeren ben ik de halve bak doorgesleurd ;)
normaal neit vooruit te branden maar vandaag gaf ie een paar flinke bokken en besloot dat de volte te klein was. Zo'n kasteel hou ik niet tegen haha.
Ik, held op sokken die ik ben, moest wel even slikken en zal flink wat moed verzamelijk als ik er straks weer eens op ga.

Hij is nog maar 3 dus rustig aan maar denk dat ie wel iets meer mag doen dan dit, anders kan hij zijn ei niet kwijt.

Hoi Adin,
Eén van onze takken binnen het bedrijf is het zadelmak maken van paarden. Op jaarbasis een kleine 30 stuks.
Onze ervaring is ook dat hoe raarder aan de longe, hoe makkelijker onder het zadel.
Maak je dus niet teveel zorgen, gewoon doorzetten, succes!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:46

haha dan komt het nog goed ;)
Welk bedrijf werk je dan?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:12

Het komt ook vast wel goed maar ja moest echt wel even slikken.

En even over het aanpakken.
Tuurlijk mag dit niet maar dit ging zo snel en er kwam zoveel kracht bij kijken dat ik werkelijk bijna op de grond lag haha.
Het is echt een tank van een paard.
Heb wel aardig wat longeer vaardigheid vind ik dus komt echt wel goed :)
Alleen het rijden vergt even wat meer moed :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:32

uryanne schreef:
Is het trouwens ook niet zo dat veel mensen te snel een klik willen hebben?

Vraag ik mij altijd af; er zijn 1000 getrouwde mensen. Haal van die 1000 nu eens alle mensen af die niet zijn met een partner waarbij er sprake was van liefde op het eerste gezicht. Hoeveel blijven er over?

Ikke nie in ieder geval. Ik ben ook nog nooit verliefd geworden op het eerste gezicht. Ik ging een man altijd pas werkelijk zíen als ik hem leerde kennen. Eigenlijk is dat met paarden ook zo heb ik ontdekt. MAar ja, voordat je een paard leert kennen.....
Ik heb echter wel een paar keer mee gemaakt dat ik verliefd werd op een paard. Zo BAM, als getroffen door een bliksemflits. Op een jaarling van Guidam, en ik was niet eens op zoek naar een jaarling! Maar ik kon mijn ogen niet meer van dat beest afhouden en ik móest maar naar hem blijven kijken.

Als je een paard uit probeert moet je gewoon hem uitproberen en zien of je er mee overweg kunt. En natuurlijk zijn er dingen waar aan gewerkt moet worden. Omdat jij anders rijdt dan je voorganger. Dat paard moet ook weer aan jou wennen. En het kan allemaal niet ineens. MAar je moet je wel vertrouwd voelen op het paard. Niet onzeker. Tenzij je groot doorzettingsvermogen hebt. Dan komt het wel goed.
Laatst bijgewerkt door Langcara op 22-12-11 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:37

Adin schreef:
Nog geen foto's, sorry...
Mijn rustige topper liet zich vandaag ff van z'n andere kant zien. Tijdens het longeren ben ik de halve bak doorgesleurd ;)
normaal neit vooruit te branden maar vandaag gaf ie een paar flinke bokken en besloot dat de volte te klein was. Zo'n kasteel hou ik niet tegen haha.
Ik, held op sokken die ik ben, moest wel even slikken en zal flink wat moed verzamelijk als ik er straks weer eens op ga.

Hij is nog maar 3 dus rustig aan maar denk dat ie wel iets meer mag doen dan dit, anders kan hij zijn ei niet kwijt.

Ontlading. Staat op nieuwe stal, en het is ook nog een jeugdig paard. Het is heel gezond gedrag. Laat hem maar lekker bokken, wordt ie los van in de rug! Liever zo dan met jou erop!

Niene87 schreef:
Egopost uit Rijssen :)
vandaag is de klok rond geslapen ;) Lekker hoor helemaal opgeknapt!
Om half 3 hadden we afgesproken bij een 8 jarige merrie te kijken :)
Afstamming
http://horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=285462

Leuk paard Niene. Springen gefokt zie ik. Paard is mooi qua vorm in de hals en loopt best goed navenant die modder.

Arabiertje* schreef:
Ik ga zaterdag naar deze twee kijken voor ik naar JVDH ga! {:)

http://dieren.marktplaats.nl/paarden/51 ... -1-67.html

http://dieren.marktplaats.nl/paarden/50 ... ssuur.html

Niene87: Wow ziet er goed uit! Lijkt mij een tof paardje.

Heel verstandig. Is veel dichter bij jou in de buurt en misschien dat je bij JVDH niets meer vind. Dit zijn echt hele leuke paarden hoor! Kan zijn dat je verliefd wordt.

Ik zou graag een verslag van je vernemen als je geweest bent. Of de paarden werkelijk zo braaf waren, etc. etc.
Laatst bijgewerkt door Langcara op 22-12-11 13:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Fasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:39

Ik zie regelmatig paarden langs komen op sporthorses waarvan de prijs op aanvraag is. Zijn die paarden allemaal onbetaalbaar of wil dat nog wel eens erg meevallen? Weet namelijk van een voor mij bekende stal dat de paarden die op aanvraag staan allemaal wel een flink prijskaartje hebben. Wat is jullie ervaring daar mee?

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:42

Ik heb er geen ervaring mee Fasty omdat ik geen contact opneem als ik de prijs niet direct weet. Ik heb er een gevoel bij als wat jij aangeeft: "zal wel een flink prijskaartje aan hangen".

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:48

Langcara schreef:
Ik heb er geen ervaring mee Fasty omdat ik geen contact opneem als ik de prijs niet direct weet. Ik heb er een gevoel bij als wat jij aangeeft: "zal wel een flink prijskaartje aan hangen".

Dat had ik in mijn zoektocht ook maar is niet altijd zo.
Er stond toen een hele leuke Gribaldi te koop met prijs op aanvraag dus eerst niet gereageerd.
Later toch maar wel omdat de omschrijving van het paard precies bij ons paste bleek het paard 3.500 te kosten.
Uiteindelijk niet geworden omdat hij mij geen fijn gevoel gaf en dan stap je iedere keer onzeker op.

Fasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:55

Tijdje terug de prijs opgevraagd van een paard en die bleek maar liefst E 17.500,- Nou ik sloeg er stijl van achter over, vond dat paard het bij lange niet waard. Ben sinds dien terughoudend geworden maar het kan dus ook meevallen. Ik denk dat ik best wel wat moet kunnen vinden voor mijn budget. Heb een aantal jaren geleden al eens een keer een actieve zoektocht gehouden maar na allerlei gedoe ben ik gestopt en inmiddels zijn de zoekcriteria ook erg aangepast.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:59

ik heb een tijdje ook gevraagd naar de richtprijzen en ik ben zelden aangenaam verrast ;)

Meestal waren het idd bedragen >15000 euro

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:00

SimoneX schreef:
Langcara schreef:

Er stond toen een hele leuke Gribaldi te koop met prijs op aanvraag dus eerst niet gereageerd.
Later toch maar wel omdat de omschrijving van het paard precies bij ons paste bleek het paard 3.500 te kosten.
Uiteindelijk niet geworden omdat hij mij geen fijn gevoel gaf en dan stap je iedere keer onzeker op.

Heb je het over die gribaldi ruin op kapaza? 12 jaar?

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:01

Ach, een mailtje kost niets, toch? Ik durfde eerst ook niet zo goed maar je kunt er idd niets van zeggen. VP van 2500 tot 18.000 kreeg ik terug.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:02

Arabiertje* schreef:
SimoneX schreef:

Heb je het over die gribaldi ruin op kapaza? 12 jaar?[/quote]

Nee hoor! Is al ruim 1 jaar geleden dus die is niet meer te koop :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:03

ik heb overlaatst mijn mails verwijderd die ik terug gekregen had van verkopers.
Op ongeveer 5 maanden tijd had ik meer dan 400 mails :) Dus ik was geen opgever hoor.

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:12

Dit topic heeft mij in ieder geval een leuk suggestie via een bokker opgeleverd! Helaas is die iets te klein voor mij, maar wel leuk!! Als het goed is (en het paard is in tussen niet verkocht) dan ga ik zaterdag ochtend een paard kijken, de afspraak staat!! Joepie heb er erg veel zin, wil gewoon een paard, vind het zoeken niet leuk!! Kost veel te veel tijd en diesel!!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:13

en geduld... veel hoop, enthousiasme en teleurstelling :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:18

Niet elk paard van 1.60m hoeft klein te zijn. De een is wat groter dan de ander.

Ga maar eens zitten op een arabier van 1.55m of een quarterhorse van 1.55m. Het verschil is groot. De laatste heeft body en je zult merken dat je benen er minder onder uit steken.

Dus een paard hoeft niet te klein te zijn, als hij body heeft dan compenseert dat. MAar als hij iel is, dan is hij wel degelijk te klein.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:19

Klopt wel wat Langcara zegt, mijn haflingermerrie is 1m48 groot. In de zomer stond ze veel te dik, nu deze winter staat ze echt in sport-versie. Wat in principe mooi is, en veel beter voor haar want ze heeft veel meer conditie. Maar zo lijk ik wel erg groot op haar... :')