Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Flubberboot schreef:Pfoe wat is het leven toch fijn als je niet strest over wat andere mensen vinden over jouw paard![]()
Interessante discussie wel! Vind het ergens wel dubbel. Er wordt hier gezegd dat er eigenlijk meer voor de recreant gefokt moet worden maar als iemand op bokt een topic opent dat zij haar brave merrie onder de brave niet gekeurde hengst van de buurman zet, is het ook niet goed
Cioccolato schreef:Nee daar ga je al mis. Het moeten wel correcte goede en gezonde paarden zijn.
Dus gekeurd voor de hengst, die bewegen zo dat hun lijf niet gelijk kapot gaat bijvoorbeeld. Zijn gezond.
Evenals de merrie. Goede bouw en gezond.
Dus ja. De brave paarden moeten ook gewoon geld kosten.
mavantos schreef:Naast een paard kopen die past bij je ervaring en wensen valt of staat het succes ook gewoon bij goede begeleiding imo.
Het gaat vaak mis, omdat mensen zelf gaan aanmodderen. Als amateur/recreant ben je nu eenmaal geen prof en heb je voor je normale rijden gewoon iemand nodig die meekijkt. Je hebt niet de ervaring van jarenlang dag in dag uit tig verschillende paarden rijden. Als je pas hulp gaat vragen als het al tig keer mis is gegaan is het vaak gewoon te laat en krijgt paardlief de stempel 'vervelend'. Terwijl met regelmatige begeleiding dat vervelende gedrag waarschijnlijk voorkomen had kunnen worden.
Ik heb vandaag met mijn nieuwe paard onze eerst wedstrijd samen gereden (L1) en wat ben ik trots op haar. Voor haar ook haar eerste wedstrijd en ze vond het ook erg spannend, maar ze bleef zo braaf. De twee oranje linten en drie winstpunten waren kers op de taart.
StalNollie schreef:Elisa2 schreef:Ik bedoel natuurlijk..hoezo koopt de recreant dan dat sportpaard ipv een ander ras wat beter bij het doel past? Het is niet of er alleen maar KWPNers gefokt worden.
Nou heel simpel ik zie dat bij de kinderponys gebeuren heb jij niet de knappe pony met de oortjes erop met een kleurtje voelen mensen zich gelijk er niet bij horen. Ze moeten de wauw factor hebben. Geef mijn maar de simpele bruine ponytjes net als vroeger de ouderwets gefokte manege ponys. Hoe kleiner en spitser de oren hoe vlugger ze zijn zeggen ze weleens
MarjanB schreef:Ach jongens, koop gewoon allemaal een fjordiedereen vind ze leuk, je krijgt complimenten, je hebt aanspraak en je voelt je soms net een kind op een Shetlander als ie in turbo mode gaat en je niet eens meer weet wat lichtrijden is
![]()
Zonder gekheid, ik heb jaren paarden gekocht omdat het zo hoorde. Nou nu had ik eigenwijs gedaan en heb ik veel meer lol
MarjanB schreef:Ach jongens, koop gewoon allemaal een fjordiedereen vind ze leuk, je krijgt complimenten, je hebt aanspraak en je voelt je soms net een kind op een Shetlander als ie in turbo mode gaat en je niet eens meer weet wat lichtrijden is
![]()
Zonder gekheid, ik heb jaren paarden gekocht omdat het zo hoorde. Nou nu had ik eigenwijs gedaan en heb ik veel meer lol
Flubberboot schreef:Pfoe wat is het leven toch fijn als je niet strest over wat andere mensen vinden over jouw paard![]()
Interessante discussie wel! Vind het ergens wel dubbel. Er wordt hier gezegd dat er eigenlijk meer voor de recreant gefokt moet worden maar als iemand op bokt een topic opent dat zij haar brave merrie onder de brave niet gekeurde hengst van de buurman zet, is het ook niet goed
oji schreef:Wil jij vooral boscrossen, aan een lang teugeltje dagenlang door de natuur struinen en geen gekkigheid daarin, dan is een warmbloed gewoon niet de meest logische keuze. Dan beleef je gewoon veel meer plezier aan bv een Fjord of zoals een vriendin van mij laatst een Freiberger heeft gekocht, omdat ze primair relaxed door het bos wil maar wel ook het leuk vind af en toe een proefje te rijden. Ook daarin is variatie zat in mijn ogen.
Gini schreef:Flubberboot schreef:Pfoe wat is het leven toch fijn als je niet strest over wat andere mensen vinden over jouw paard![]()
Mij zul je in dat soort topics niet horen.Niet dat ik er nu voor pleit om maar in het wilde weg hengsten en merries bij elkaar te zetten. Maar af en toe een gewoon gezond paard op een ander gewoon gezond paard? Ik ga niet op de barricades staan.
Elisa2 schreef:Ik bedoel natuurlijk..hoezo koopt de recreant dan dat sportpaard ipv een ander ras wat beter bij het doel past? Het is niet of er alleen maar KWPNers gefokt worden.