Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:43

carrie79 schreef:
Vandaag paard goedgekeurd en meneer staat nu thuis rustig in stal te knabbelen❤️

Gefeliciteerd! Foto van je aanwinst?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:53

Gefeliciteerd carrie79!

En ik heb ook goed nieuws, vandaag de uitslag van de panel 6 test voor mijn paardje binnen gekregen en die is goed (dus negatief). Ik ben zo blij *\o/* .

Over het onderwerp hierboven (klinisch t.o.v. röntgenologisch keuren): het is echt een totaalpakket toch? Ook samenhang met leeftijd, huidig gebruik en gebruiksdoel. Mijn huidige paardje zou met vlag en wimpel door de klinische keuring komen op dit moment, terwijl hij röntgenologisch echt heel slecht is (OC in beide achterknieen, met cystes enzovoorts). Maar een slechtere buigproeg (met klinisch aanvaardbare score), zou ik dan misschien weer niet heel alarmerend vinden (wel een reden tot echo van de betreffende plek). Pijn is nu eenmaal relatief (waar de een vrolijk verder draaft, loopt de ander zonder echt aanwijsbare reden drie passen stokkreupel).

Met huidig paardje bedoel ik dan dan degene die ik al heb (voor alle duidelijkheid), die is met pre-pensioen, niet de recente aankoop. :D

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:02

Padoertje schreef:
carrie79 schreef:
Vandaag paard goedgekeurd en meneer staat nu thuis rustig in stal te knabbelen❤️

Gefeliciteerd! Foto van je aanwinst?

Ik ga mijn best doe om dat voor elkaar te krijgen

oji

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:49

Gefeliciteerd!!! Vertel eens wat meer over je nieuwe aanwinst.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:53

Ik krijg de foto niet ge upload. Het is een 4 jarige ruin, Gelders. Geen uitzonderlijke beweger, maar daar heb ik hem ook niet voor. Ik wou gewoon een fijn relaxt gebruikspaard, om vanalles een beetje te doen en denk dat deze daar goed geschikt voor is. Bruin en 4 witte benen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:53

carrie79 schreef:

Gefeliciteerd!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:10

Gefeliciteerd allebei!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 22:40

Leuk hoor! Gefeliciteerd allebei.

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 01:10

carrie79 schreef:
Ik krijg de foto niet ge upload. Het is een 4 jarige ruin, Gelders. Geen uitzonderlijke beweger, maar daar heb ik hem ook niet voor. Ik wou gewoon een fijn relaxt gebruikspaard, om vanalles een beetje te doen en denk dat deze daar goed geschikt voor is. Bruin en 4 witte benen.

Oeh leuk! Gek op Gelderse <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 10:09

turtlelito schreef:
Gefeliciteerd carrie79!

En ik heb ook goed nieuws, vandaag de uitslag van de panel 6 test voor mijn paardje binnen gekregen en die is goed (dus negatief). Ik ben zo blij *\o/* .

Over het onderwerp hierboven (klinisch t.o.v. röntgenologisch keuren): het is echt een totaalpakket toch? Ook samenhang met leeftijd, huidig gebruik en gebruiksdoel. Mijn huidige paardje zou met vlag en wimpel door de klinische keuring komen op dit moment, terwijl hij röntgenologisch echt heel slecht is (OC in beide achterknieen, met cystes enzovoorts). Maar een slechtere buigproeg (met klinisch aanvaardbare score), zou ik dan misschien weer niet heel alarmerend vinden (wel een reden tot echo van de betreffende plek). Pijn is nu eenmaal relatief (waar de een vrolijk verder draaft, loopt de ander zonder echt aanwijsbare reden drie passen stokkreupel).

Met huidig paardje bedoel ik dan dan degene die ik al heb (voor alle duidelijkheid), die is met pre-pensioen, niet de recente aankoop. :D

Ja het gaat om het totaalpakket, het is niet zo zwart/ wit.

Fijn dat je goed nieuws hebt gekregen vandaag. :)

Gefeliciteerd Carrie, hopelijk lukt een foto nog.

murls

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 11:54

Oh wat leuk! Gefeliciteerd allebei!

Zelf ben ik ook opzoek naar een braaf bont allround (recreatie)paard, maar helaas erg lastig te vinden. |o Mocht iemand toevallig een bont paard te koop hebben/ weten die niet op marktplaats staat (deze check ik gemiddeld 4x per dag :') ), dan hoor ik dat graag!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:08

murls schreef:

Zelf ben ik ook opzoek naar een braaf bont allround (recreatie)paard, maar helaas erg lastig te vinden. |o Mocht iemand toevallig een bont paard te koop hebben/ weten die niet op marktplaats staat (deze check ik gemiddeld 4x per dag :') ), dan hoor ik dat graag!

Ik maar te jong ( 1 1/2), wel bomproof, loopt naast de fiets, maar is stekelharig bont en dat vinden mensen niet altijd leuk, kan zijn dat we al contact hebben gehad. staat niet meer actief te koop, mag ook blijven, alleen voor goed thuis.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:14

Zie facebook Stal de Kim. Zet er net 1tje op. Wel jong nog. 3,5 jaar net ohz.

Heb er zelf 1, maar not for sale :+

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:34

murls schreef:

Stal de Kim, Nuenen heeft eennkruising Tinker × Fries te koop staan

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:10

murls schreef:

Kijk je ook op sporthorses? Staat soms ook nog weleens wat.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:11

Charmaine schreef:
Zie facebook Stal de Kim. Zet er net 1tje op. Wel jong nog. 3,5 jaar net ohz

Even opgezocht, die is leuk zeg! Te jong voor ons, maar toch.

Ik heb trouwens de indruk dat de hitte er een beetje af is in de markt. Niet zozeer qua prijzen, maar de paarden gaan niet meer als warme broodjes over de toonbank. Als ik nu een afspraak maak voor bijvoorbeeld over een week, dan gaat de afspraak daadwerkelijk door en is het paard dus nog beschikbaar. Dat was voor de zomer wel anders.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:19

Kwam op mp ook nog een leuke bonte e-pony tegen in dacht Oudewater, die weer opgepakt moet worden. Mss is dat ook nog wat? Vond t een aansprekend beestje zo op de foto's.

Zou idd wel fijn zijn voor de kopers als je niet meer binnen een uur in de auto hoeft te zitten ...

Hier nog steeds heel blij met mijn Ierse bonte <3 Ik had anders geen zoektocht meer gestart...

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:24

Charmaine schreef:
Kwam op mp ook nog een leuke bonte e-pony tegen in dacht Oudewater, die weer opgepakt moet worden. Mss is dat ook nog wat? Vond t een aansprekend beestje zo op de foto's.

Zou idd wel fijn zijn voor de kopers als je niet meer binnen een uur in de auto hoeft te zitten ...

Hier nog steeds heel blij met mijn Ierse bonte <3 Ik had anders geen zoektocht meer gestart...

Ja klopt, zit een handelaartje daar. Zou bij deze wel de rug checken, want beestje lijkt op de foto behoorlijk overbouwd/holle rug te hebben.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:29

Moah dat vind ik nog wel meevallen, ik vind het wel een aansprekend dier.

murls

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 16:07

Charmaine schreef:

Die is inderdaad prachtig, maar voor mij 15 cm te klein :')

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 16:16

Lieser schreef:
Ik heb trouwens de indruk dat de hitte er een beetje af is in de markt. Niet zozeer qua prijzen, maar de paarden gaan niet meer als warme broodjes over de toonbank. Als ik nu een afspraak maak voor bijvoorbeeld over een week, dan gaat de afspraak daadwerkelijk door en is het paard dus nog beschikbaar. Dat was voor de zomer wel anders.

Ik neem terug wat ik net schreef. Een van de paarden die we dit weekend zouden bekijken, blijkt toch net verkocht te zijn ...
Die andere gelukkig niet *\o/*

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:06

murls schreef:

Welke leeftijd zoek je en wat wil je er mee gaan doen? en wat is je budget? ik weet een leuke!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:41

Zie nu een paar leuke paarden staan en die staan gelijk alweer op 2.5 uur rijden -O-
Waarom staat alles altijd zo ver :+

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:52

tirzasarah10 schreef:
Zie nu een paar leuke paarden staan en die staan gelijk alweer op 2.5 uur rijden -O-
Waarom staat alles altijd zo ver :+

'Al het goeds komt van ver': dat weet je toch.
Inmiddels durft mijn man al niet meer te vragen waarbij mijn internetvondsten moet ophalen (bij voorkeur ergens in de ochtend op zondag op 3 uur afstand :D ).

Maar het is wel verstandig om dan eerst zo veel mogelijk 'papieren info' te krijgen voor je kunt rijden (al weet ik ook dat 1 blik meer zegt dan 16 verslagen :D ).

Succes in ieder geval!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:18

Ik twijfel door mijn eigen fysieke toestand en omdat ik voor mijn paard liever een huis er meer weidegrond zie of ik hem moet verkopen..
voor mijzelf zou een kleiner paardje handig zijn, alleen al voor zadelen enz

MAAR ik heb nog nooit zo’n lieverd, braaf en makkelijk paard gehad.. ergens ben ik bang spijt te krijgen, maar ik gun hem ook een plek bij een ruiter die hem lekker kan rijden en een buiten kan geven.

Ik herken dat nog niet dat paarden langer staan, hier op stal vliegen ze nog weg.