Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:18

Er staat nu een filmpje op NU.NL van een wolf die zelf mensen benaderd op de Veluwe. Gewoon overdag. Een stel met twee kindjes. Erg beangstigend eigenlijk.
Ik hoorde ook al wat geruchten dat op de Veluwe mensen die wolven willen voeren. Nog enger. Hoop dat dat niet waar is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:29

ikkedus schreef:
Ik hoorde ook al wat geruchten dat op de Veluwe mensen die wolven willen voeren. Nog enger. Hoop dat dat niet waar is.

Wat voor soort mensen zijn dat dan? En waar komen de geruchten vandaan? Aangezien er mensen zijn die belang hebben dat dergelijke geruchten verspreid worden zijn ze niet altijd even betrouwbaar.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:47

ikkedus schreef:
Er staat nu een filmpje op NU.NL van een wolf die zelf mensen benaderd op de Veluwe. Gewoon overdag. Een stel met twee kindjes. Erg beangstigend eigenlijk.

Dat filmpje is hier al gepost,
En horen zeggen : komt dat van de vraag of er door de boswachters voer voor de wolven neergelegd wordt, want dat is hier ook al besproken of komt dat voort uit de opmerkingen die naar boven kwamen toen alle fotografen op een hol naar de Veluwe gingen om de wolven op de foto te zetten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:26

Zijn best wat mensen die de theorie dat het hybride wolven zijn geloven. Ik vind dat wel ver gaan als ik eerlijk ben. En dat gat in het hek, wie zegt dat dit door wolvenvrienden is gedaan. Misschien gewoon mensen die gratis het park in wilden.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:28

Rizette schreef:
De Hoge Veluwe wilde helemaal geen wolf. Er zijn gaten in het hek geknipt? Wolfjes er door heen geduwd of stuk vlees aan de andere kant van het hek? Ik sta nergens meer verbaasd van. Deze wolven kruipen nog net niet op schoot. Er zijn ineens heel veel wolvendeskundigen in ons land. En alles wat ze inmiddels gezegd hebben is door de wolf zelf al onderuitgehaald en was ook al bekend dat het niet klopte want dat was te zien aan de ervaringen met de wolf in het buitenland.

Ik kom al jaren op het park de Hoge Veluwe en de omheining wordt en is daar heel vaak kapot.
Dat komt door mensen die voor niks naar binnen willen maar ook uit vandalisme.
Ik heb regelmatig daar een gat in de omheining gezien. Dat is al jaren zo.
De wolven die nu overal worden gezien zijn ook niet echt schuw te noemen.
Ze zijn nieuwsgierig naar de mens.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:31

Zou kunnen, maar net na de periode dat er op hun FB steeds gereageerd werd dat het zo belachelijk was dat ze geen wolven wilden was ineens de eerste wolf toch binnen en gaf de HV aan een dagtaak te hebben aan gaten dichten.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:32

Ik hoorde dat via reacties onder FB berichten en ik lees het net ook op Bokt in een ander wolf topic. Daar wordt het leggen van karkassen in ieder geval benoemd.
Als je inderdaad ziet hoeveel mensen daar op dat filmpje verzameld zijn met camera’s. Dan is het ook geen grote stap om te bedenken dat mensen misschien wel eens wat voer gooien om een wolf te lokken voor een mooi plaatje.
Hier al genoemd blijkbaar. Mijn mond viel in ieder geval open bij het zien van dat filmpje. Enge ontwikkeling!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:38

Karkassen worden daar wel vaker weggelegd.
Ik ben daar zelf ooit wel eens een uit elkaar getrokken zwijn tegen gekomen. Heb toen contact gehad met de boswachter en die zei dat zwijnen elkaar ook wel eens doden en deels opeten. Boswachters laten de dode dieren liggen of die worden naar een afgelegen plek in het bos gebracht en dienen als voeding voor alle vogels, vossen, zwijnen en insecten.
Dat is echt niet ineens voor de wolf gedaan.
Ik vind het ook gevaarlijk hoor dat de wolf zo dicht bij de mens komt maar het is niet raar dat dat gebeurd.
Er lopen zoveel mensen in het park dat de wolven er aan gaan wennen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:43

Het was me ook al bekend dat ze dat al heel lang doen. Dat is ook een natuurlijke manier van opruimen. Wellicht scheelt het ook in het jaaggedrag op levend wild. Dan zou het nog een soort van positief kunnen uitpakken. Uiteindelijk creëer je er natuurlijk opportunistisch gedrag mee en wordt het natuurlijke gedrag beïnvloed en dat is wel het laatste dat er moet gebeuren. Het is echt een ingewikkelde ontwikkeling. :n

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:55

ikkedus schreef:
Als je inderdaad ziet hoeveel mensen daar op dat filmpje verzameld zijn met camera’s. Dan is het ook geen grote stap om te bedenken dat mensen misschien wel eens wat voer gooien om een wolf te lokken voor een mooi plaatje.
Hier al genoemd blijkbaar. Mijn mond viel in ieder geval open bij het zien van dat filmpje. Enge ontwikkeling!

Er lopen teveel idioten rond die daar wel toe in staat zijn om de wolf te voeren. De wolf is gigantisch gehyped door bepaalde lieden. Er is bij verteld hoe bijzonder het wel niet is om een wolf te zien. Tja, dan kunnen sommige mafkezen zich niet meer inhouden. Zeker als ze een flinke reis achter de rug hebben en op dat moment zo dichtbij zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:27

Ach kom mensen, als wilde dieren door menselijk voeren zo makkelijk tam worden waarom zijn de dieren in de dierentuinen dan nog wild? Bovendien wordt idd aangereden wild en wild wat lijdt en uit lijden verlost wordt al gigantisch veel jaren voor ander wild achter gelaten. Ik weet zelfs van 1 locatie in het bos waar een bakker wekelijks z'n afval dumpt. Toch is al het wild in het bos wild. Dusss of die wolven zijn hybrides en vandaar ontzettend snel tam of ze zijn idd uitgezet en aan mensen gewend. Anders nooit zo snel zo dichtbij mensen zonder noodzaak

Er werd ook al geroepen een jonge, onervaren wolf. Als die wolf op dat filmpje jong en onervaren moet zijn dan ziet hij er toch al wel enorm volwassen uit.

Ze verzinnen steeds meer en meer onzin.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:05

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:10

Aan de Belgische kant nog steeds vrij rustig tegenover een paar weken geleden. Wel blijkt in Maasmechelen een wolf op een parking voor vrachtwagens te zijn gezien die heel erg benieuwd was naar alles. Incl niet weglopen voor mensen… als dit een jaarling is uit Leopoldsburg dan is dat wel zeer verontrustend.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:56

mysa schreef:
jolandje schreef:
sinds wanneer lopen er wolven in Nederland rond ? de eersten bedoel ik

2011 eentje, geloof ik.
Eerste welpen in 2019

oke, want wij wonen op zo'n 20 km, van de duitse grens en een paar jaar geleden is er een dier geweest die bij mijn dochter zich heeft uitgeleefd op het konijnenhok, gelukkig wat dat een superdegelijk hok, maar ik zei toen dat zou een wolf geweest kunnen zijn, maar iedereen deed dat toen af als dat het niet kon, maar ik twijfelde toen en nu ook, dat hok was echt helemaal kapot en overal poten en tandensporen, maar ja , wat wisten we toen van wolven?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 06:54

Vossen doen dit ook, wolven lijken geen moeite te doen voor zo’n kleine prooi, maar misschien een welp… ik heb ook nog niet gehoord dat ze gevogelte roven (te veel moeite voor te kleine beloning).

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:18

Oakland1990 schreef:
Vossen doen dit ook, wolven lijken geen moeite te doen voor zo’n kleine prooi, maar misschien een welp… ik heb ook nog niet gehoord dat ze gevogelte roven (te veel moeite voor te kleine beloning).

Wel nesten met eieren leeg eten.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:41

mysa schreef:
jolandje schreef:
sinds wanneer lopen er wolven in Nederland rond ? de eersten bedoel ik

2011 eentje, geloof ik.
Eerste welpen in 2019

De eerste bevestigde wolf is op 7 maart 2015 in Drenthe gezien. Die heeft een zwerftocht van een paar dagen naar t noorden gemaakt en is daarna weer Duitsland ingegaan (om daar later doodgereden te worden).
Laatst bijgewerkt door JewEmm op 27-10-22 10:41, in het totaal 2 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:41

Tja, met wat ik de afgelopen tijd allemaal zie en lees denk ik dat een opmerking als "dat doen wolven niet" zomaar de prullenbak in kan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:16

dierenfan schreef:
Ach kom mensen, als wilde dieren door menselijk voeren zo makkelijk tam worden waarom zijn de dieren in de dierentuinen dan nog wild? Bovendien wordt idd aangereden wild en wild wat lijdt en uit lijden verlost wordt al gigantisch veel jaren voor ander wild achter gelaten. Ik weet zelfs van 1 locatie in het bos waar een bakker wekelijks z'n afval dumpt. Toch is al het wild in het bos wild. Dusss of die wolven zijn hybrides en vandaar ontzettend snel tam of ze zijn idd uitgezet en aan mensen gewend. Anders nooit zo snel zo dichtbij mensen zonder noodzaak

Er werd ook al geroepen een jonge, onervaren wolf. Als die wolf op dat filmpje jong en onervaren moet zijn dan ziet hij er toch al wel enorm volwassen uit.

Ze verzinnen steeds meer en meer onzin.

Dat is toch niet zo. Ik heb een keer een docu gezien waarbij een wolvin en haar jongen werden gevolgd op zoek naar een nieuw territorium. Die liepen op een avond ook gewoon dwars door een stad of trokken door bewoond gebied. Die waren (en werden ook niet) tam, maar ze waren ook niet bang voor de mens.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:15

Je hebt tam en tam natuurlijk, een zebra kan je ook tam maken maar het zal geen paard worden net zoals dat een wolf tam kan worden maar geen Maltezer wordt. Genoeg beelden van tamme wolven die hun verzorger plots aanvallen, in dierenparken en dieren die getraind worden voor filmscenes etc.

In ons geval is de wolf beter doodsbang voor mensen maar dat aspect mag je wettelijk gezien niet bekrachtigen. Kwestie van tijd voor dat fout loopt. De vraag is dan weer hoe vaak zich dat moet herhalen voor ingegrepen zal worden en of dit dan louter lokaal zal gebeuren of op grote schaal

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:19

Ik heb jullie hulp even nodig!
Onlangs ben ik een petitie gestart, zie onderschrift, om het wolven probleem wat we in Drenthe maar ook in de rest van nl hebben op te lossen. Wat de beste oplossing is weet ik niet, dat er wat moet gebeuren is echter duidelijk!
Na telefonisch contact met zowel de gemeente als de provincie(Drenthe/Friesland/Groningen) blijkt er nog geen urgentie te zijn en gebeurt er momenteel niets behalve het in kaart brengen van de zichtmeldingen en aanvallen.
Ik, als paardeneigenaar, ben het daar niet mee eens.
Bij 75.000 handtekeningen rij ik persoonlijk naar Den Haag en ik ben bezig de media te activeren!

Zouden jullie de petitie willen ondertekenen én hem via sociale media willen delen?

Edit:typo

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:25

Ik woon niet in Nederland, anders had ik getekend. Ga hem wel even delen op fb.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:34

Getekend, al had ik hem liever meteen voor heel Nederland gezien. Maar ik snap dat de nood op dit moment in Drenthe het hoogst is.
Laatst bijgewerkt door Mac op 27-10-22 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:45

Wildgirl, getekend ! Ik snap ook niet dat ze de urgentie nog steeds niet willen zien.
Hoop dat je snel voldoende handtekeningen ophaalt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:45

Ik vermoed dat de urgentie komt zodra de eerste mensen worden aangevallen.