Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_shauniheyse

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:55

Ja ik denk dat als ze bij ons stal staat dat dit inderdaad zal beteren.
Ze komen van smorgends tot Savonds buiten. Eenmaal op stal hebben ze voortdurend hooi ter beschikking.

Thanks voor jullie antwoorden!
Dit bevestigd mijn gevoel ivm het stalgebrek.

Volgende week ging de verkoopster mij terug contacteren *\%/*
Ik hoop dat het iets word, ze wilt eerst de andere geinterseerden ook laten komen.
ook al heb ik laten weten dat ik de vraagprijs geef na keuring.
Dus ik heb er ook wel een dubbel gevoel bij :x

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:18

Hopelijk neemt de verkoopster snel contact met je op ! :D

Ik ga sneller dan verwacht bij een paard kijken morgen, zoveel zin in. Het is alleen een hengst dus hij moet geruind worden maar verder tikt hij al mijn vinkjes af :))

_shauniheyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:32

Lavitabella schreef:

Ik ga sneller dan verwacht bij een paard kijken morgen, zoveel zin in. Het is alleen een hengst dus hij moet geruind worden maar verder tikt hij al mijn vinkjes af :))

Wauw leuk , succes _/-\o_

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:43

Lavitabella schreef:

Succes! Ik ga ook morgen een paard bezichtigen, zo’n zin in *\o/*

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:44

Shauniheyse: Ik hoop voor je dat de anderen 'm laten staan

Lavitabella: Spannend, ik hoop dat ie in het echt ook bevalt.

Autumn: jij ook succes.

Ik moet nog tot Zondag wachten. :=

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:19

Mijn oudje van 26 heeft jarenlang aan luchtzuigen gegaan. En heftig ook! Ze heeft boven geen tanden meer, die zijn helemaal afgesleten al jaren lang.

Ze is jaren verwaarloosd en kwam weinig de stal uit die als uitzicht een hoge mesthoop had... ( ik heb haar eerst 4 jaar verzorgd voor ze van mij werd).

Nu ze lekker 24/7 zelf kan kiezen waar ze staat doet ze het al jaren niet meer.

Koliek heeft ze nooit gehad, dat is inderdaad achterhaald.

Weet wel dat een verhuizing stress oplevert waardoor paard in het begin toch ook kan blijven luchtzuigen. Verder denk ik zelf dat als je ze aan de basis kan voorzien dat ze er echt wel mee kunnen stoppen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:23

Een trouwe meelezer hier =) Wat leuk om jullie ervaringen te lezen.

Zelf ben ik opzoek naar een pony of paard voor erbij. Het is alleen een behoorlijke tijd geleden dat ik voor het laatst een paard heb gekocht en vooral de prijzen voor paarden zijn fors veranderd. Kunnen jullie beoordelen of mijn budget en wensen overeen komen?

Ik heb max €3500 te besteden. En ben op zoek naar een pony/paard tussen de 1.50 en 1.60. Tussen de 3 en 8 jaar. Geen fratsen of gek gedrag, gezond. Om dressuur te starten (tussen de paarden), sgw lessen te volgen en hobbymatig te springen. Ik sta vooral positief tegenover appaloosa’s, haflingers of gewoon een leuke e pony. Het dier mag nog groen of onbeleerd zijn.

So far ben ik bij een e pony wezen kijken. Deze zou bomproof en kindvriendelijk zijn en had mij binnen 5 minuten geschopt. Niet helemaal wat ik zocht dus :Y)

_shauniheyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:47

JoyceLa schreef:
Mijn oudje van 26 heeft jarenlang aan luchtzuigen gegaan. En heftig ook! Ze heeft boven geen tanden meer, die zijn helemaal afgesleten al jaren lang.

Ze is jaren verwaarloosd en kwam weinig de stal uit die als uitzicht een hoge mesthoop had... ( ik heb haar eerst 4 jaar verzorgd voor ze van mij werd).

Weet wel dat een verhuizing stress oplevert waardoor paard in het begin toch ook kan blijven luchtzuigen. Verder denk ik zelf dat als je ze aan de basis kan voorzien dat ze er echt wel mee kunnen stoppen.

Ja klopt!
Zo denk ik er ook over.
De eerste weken zal ze inderdaad veel stress hebben en het misschien zelfs erger gaan doen.
Maar na +- 3 weken hoop ik toch dat het mindert wie weet tot bijna miniem ...

Hoe denk je over het ‘besmetten’ van andere paarden?
De stalhoudster waar ik nu sta is er van op de hoogte en wilt ze dan ook een luchtzuigband draagt om die reden. (Ben ik persoonlijk totaal niet voor! )

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:53

Hmmm, dat is denk ik wel aan de lage kant. Voor een brave beleerde in ieder geval. Ik heb zelf niet gekeken naar onbeleerde paarden dus weet niet wat de prijs daarvan is.

Met een brave beleerde e-pony of appaloosa zit je al gauw aan de 5.000. Vaak zijn ze duurder. Een Haflinger is vaak iets goedkoper, maar wat ik gezien heb ook hoger dan 3.500.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:57

Haflingers zijn erg duur op dit moment, zeker de wat mooiere.
Of je moet een hele oude willen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:58

Luchtzuigen is niet besmettelijk, dat fabeltje is gebaseerd op stallen met een management dat luchtzuigen stimuleert. Een luchtzuigband doet schade aan het paard, dus zeker niet doen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:04

Iemand ervaring met een contract opstellen?
Ik wil op pssm testen ed, hoe verwoord ik zoiets in een contract? En welke zaken zetten jullie er nog in?
Mijn idee is dat ik paard koop, wanneer test positief is dat paard terug gaat en ik mijn geld terugkrijg.
Klinische keuring en röntgen gaan uiteraard vooraf :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:22

Marijkjuh schreef:
Een trouwe meelezer hier =) Wat leuk om jullie ervaringen te lezen.

Zelf ben ik opzoek naar een pony of paard voor erbij. Het is alleen een behoorlijke tijd geleden dat ik voor het laatst een paard heb gekocht en vooral de prijzen voor paarden zijn fors veranderd. Kunnen jullie beoordelen of mijn budget en wensen overeen komen?

Ik heb max €3500 te besteden. En ben op zoek naar een pony/paard tussen de 1.50 en 1.60. Tussen de 3 en 8 jaar. Geen fratsen of gek gedrag, gezond. Om dressuur te starten (tussen de paarden), sgw lessen te volgen en hobbymatig te springen. Ik sta vooral positief tegenover appaloosa’s, haflingers of gewoon een leuke e pony. Het dier mag nog groen of onbeleerd zijn.

So far ben ik bij een e pony wezen kijken. Deze zou bomproof en kindvriendelijk zijn en had mij binnen 5 minuten geschopt. Niet helemaal wat ik zocht dus :Y)

Ik denk dat het een prima budget is als je niet naar vol papier paardjes gaat zoeken :j

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:37

Waratje schreef:
Luchtzuigen is niet besmettelijk, dat fabeltje is gebaseerd op stallen met een management dat luchtzuigen stimuleert. Een luchtzuigband doet schade aan het paard, dus zeker niet doen.

Niet helemaal waar. Jonge paarden kunnen het gedrag imiteren.
Meestal is het dan wel over als je ze er weer bij vandaan haalt, maar het is voor een jong dier niet gek om iets na te doen van een ouder paard.

Ik heb er zo een gehad, die nam alle stalgebreken van andere over (luchtzuigen, slopen, schoppen tegen deur). Zodra de 'boosdoener' verdwenen was, verdween dat gedrag ook verrassend snel. Van zichzelf had hij geen stalgebreken en deze heeft hij er ook nooit aan overgehouden.
Maar de 'boosdoeners' werden snel verwijderd, dus het gedrag heeft ook nooit tijd gehad om in te slijten.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:42

_shauniheyse schreef:
JoyceLa schreef:

Ja klopt!
Zo denk ik er ook over.
De eerste weken zal ze inderdaad veel stress hebben en het misschien zelfs erger gaan doen.

De stalhoudster waar ik nu sta is er van op de hoogte en wilt ze dan ook een luchtzuigband draagt om die reden. (Ben ik persoonlijk totaal niet voor! )

Een zuigband kan veel schade aanbrengen! En het helpt niet. Mijn paard heeft de afgelopen 15 jaar in verschillende kuddes gelopen en is er nog nooit een gaan luchtzuigen... Ook de veulens en jonge paarden waar ze bij heeft gestaan hebben het nooit nagedaan..

Je hebt er in ieder geval goed over nagedacht! Hoop voor je dat het wat wordt :)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:49

Zuigband lijkt me ook een verschrikkelijk ding en ik heb er gezien die er toch nog mee lucht zogen, dus ik zou daar ook nooit aan beginnen.
De luchtzuigers die ik gekend heb, deden dat nooit op de wei.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:35

Toen ik nog zoekende was naar een paard ging ik bij iemand naar een paard kijken en die had alleen weidegang.Toen dacht ik nog "stel het paard heeft een stalgebrek hoe kom ik daar dan achter?''
Maar die stond toch mooi op de omheining lucht te zuigen toen we bijna weg wilden gaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:38

_shauniheyse schreef:
Ja klopt!
Zo denk ik er ook over.

Andere stal zoeken; eentje waar ze niet zulke achterhaalde opvattingen hebben.
Of vraag je op z'n minst af welke achterhaalde ideeën er nog meer heersen. Veel hardvoer en weinig hooi is iets wat hier wel bij past en, inderdaad, luchtzuigen in de hand werkt.

Djoena schreef:
Ik denk dat het een prima budget is als je niet naar vol papier paardjes gaat zoeken :j

Wat een gezwam. Ik heb er diverse gekocht in de tijd voor rond dat budget, inkl papieren; ook een Appie.
Je moet mogelijk iets beter opletten omdat het een prijsklasse is waarin men soms wel iets wil proberen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 05:43

Dat is ook zo een onzin, zeker als paarden er geen reden voor hebben. Veel buiten en veel hooi binnen. Ik zou dus nooit zo een band om doen. Haal dan de voerbak weg , en voer op de grond met een losse bak.wel zou ik ook een kuur geven tegen maagzweer als je ze koopt
_shauniheyse schreef:
JoyceLa schreef:

Ja klopt!
Zo denk ik er ook over.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:48

Succes iedereen die dit weekend gaat kijken. Ik zou vanmiddag bij een pony gaan kijken, helaas net een appje dat die verkocht is. :(

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:59

N0a schreef:
Succes iedereen die dit weekend gaat kijken. Ik zou vanmiddag bij een pony gaan kijken, helaas net een appje dat die verkocht is. :(

Wat jammer N0a! Bij mij zijn de zenuwen wel toegeslagen haha :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:11

Succes iedereen. Hoop dat jullie iets vinden. Mijn zoektocht duurt nog wel wat , beide paardjes nog niet verkocht.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:44

Wat jammer N0a.. zijn geen leuke appjes. Ik ben ook al best zenuwachtig , word wat de rit er naar toe.. 2 en half uur :=

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:16

N0a schreef:

Balen hoor, hopelijk vind je snel een andere kandidaat.

Mijn afspraak is vervroegd naar zaterdag *\o/*
Maar ik wacht nog op het adres.

Ik hoop maar niet dat ze ondertussen ook een andere koper gevonden hebben :=

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:55

Ja wel balen, maar er zal vast nog genoeg te koop komen. Ben heel benieuwd, ik duim voor jullie! En hopelijk is die rit van 2,5 uur het waard Lavitabella.